Gå til innhold

Mitt første barn!

Gjest imli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så herlig :)

Jeg syntes også det var litt merkelig at jeg kunne se babyen bevege seg på UL uten at jeg kjente noe. Men det er en herlig følelse å vite at det er en baby inni der og at den har det bra.

Kan tenke meg at du svever på en rosa sky hele dagen i dag og smiler masse for deg selv. :fnise:

Ha en flott dag.

Jepp, har stort sett ikke tenkt på annet enn lille baby i dag :) Så det ble mye babysnakk på venninnebesøk også.

For en flott rapport. Så bra at UL ble vellykket, at du har kommet litt lenger enn du trodde og at den lille er i full vigør.

Det er rart det der med at de beveger seg og vi ikke kjenner det. Husker da jeg var 35 uker med storebror. Da var jeg på vekstkotroll UL og selv om UL'en viste masse bevegelse kjente jeg det ikke. Rart. Gled deg masse til de aller første bevegelsene. Fantastiske.

Ja, jeg gleder meg masse til å kjenne babyen min!

Åh, jeg fikk gåsehud jeg. Så utrolig spesielt det må være, å få se den lille... gleder meg til det er min tur :)

*drysse babystøv på*

Så kjekt med rapport, og bra at alt så fint ut :)

Og enda bedre at du er lengre på vei enn antatt :jepp:

Ha en fin dag :klemmer:

:klemmer:

Så spennendes! Også fikk dere se rett ned på ansiktet til den lille! :-D

Tiden framover kommer nok til å gå kjempefort skal du se - og Vips! så har du nurket i armene dine :)

:klemmer:

Ja, tida går nok fort nå framover. :kgbaby:

Ååååh, det høres fantastisk ut! :rødme:

Så flott du ble satt framover, ikke bakover! :-D

Åja, hadde vært kjedelig å være en uke kortere liksom...

Kjempefint å høre at du har blitt stilt fremmover! Og at alt står bra til! Gleder meg til det er min tur! :hoppe:

*drysse babystøv på*

Du er nok snart på tjukka skal du se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, hadde vært kjedelig å være en uke kortere liksom...

*drysse babystøv på*

:Nikke: Utrolig kjedelig, da måtte du jo ventet lengre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18+2

Takk for hilsener, jenter!

Har sett litt på bildene av babyen i dag. Gleder meg til å møte ham eller henne. Og så deilig å være nesten halvveis! Håper jeg snart begynner å kjenne litt bevegelser. Prøver å ligge helt stille innimellom, for å kjenne etter. Men kjenner ikkenoe... Tar jeg på magen kjenner jeg bare mine egne pulsslag. Babyen sparker vel ikke hardt nok enda... Eller så er det jeg som er laga av stål på innsida... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med bilder av bebisen :rødme:

Fikk beskjed av jordmora igår at det var ikke sikkert jeg ville kjenne noe spark før rundt uke 20. Grunnen var at morkaka lå foran, så den dempet litt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg og har sånn? Jordmoren viste meg hvor morkaka lå på UL'en, men jeg husker ikke hvor det var - bare at det ikke var foran åpningen (som kan føre til keisersnitt og komplikasjoner)... Så jeg får vel bare vente å se. Det er jo ikke noe galt, har jo sett ungen sparke med mine egne øyne.

Nå tror jeg faktisk jeg begynner å få litt synlig mage og! Hittil har jeg bare hatt litt sånn ekstra magefett, men nå i dag var det plutselig en bitteliten kul der! :ler: Snakk om forandring fra en dag til en annen... Men nå er jeg jo fire måneder på vei så det er vel på tide at det begynner å synes. Nå går man jo med masse klær ute, men hadde det vært sommer nå, tror jeg kanskje man kunne sett det på meg, i alle fall litt sånn "er hun gravid, eller er hun ikke?". Så nå må jeg vel snart begynne å innse at det er noen der! :)

Fri fra jobb i morra (er 50% sykemeldt, så jeg jobber annenhver dag) - da skal jeg sove lenge! :) Har egentlig vært trøtt siden kl 18 i dag, så det er vel snart på tide jeg legger meg nå. Kommer sterkere tilbake ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh, jeg kjenner meg så godt igjen i det du skrev om Ultrlyden, det er bare fantastisk å se det lille mennesket bevege og boltre seg der inne... :hjerte: Og veldig surrealistisk! Både mannen og jeg var helt i himmelen etter ultralyden.. Gleder meg bare mer til 3D UL nå!

Gled deg til du kjenner liv, jeg kjenner masse liv nå og det er herlig. :rødme:

Tror nok vi er litt like på det med kjønnet på babyen ja, synes altfor mange fokuserer veldig mye på det, vi som ikke vil vite blir nesten sett rart på! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18+3

Ja, UL'en var fantastisk :hjerter_rundt:

Nå har jeg vært på fire UL'er til sammen jeg da, pga sykdom/medisinbruk, og får en til i uke 26 tror jeg det var. Men det var absolutt den beste opplevelsen denne gangen, fordi det var så mye mer å se.

Og så tror jeg kanskje, kanskje jeg kjente liv i går!!! :hoppe:

Jeg kjente noe slags kiling i magen... Vanskelig å forklare, men etter hva jeg har hørt andre skrive om sine opplevelser med første bevegelser, så tror jeg kanskje det kan ha vært det, for jeg kjente nemlig noe liknende til morgen i dag også! Rare greier, veldig diffust, men det blir nok snart hardere spark tenker jeg :)

I går var virkelig dagen da ting skjedde her... Fikk plutselig litt gravidmage, kjente muligens spark, og fikk hovne ankler... Æsj, det siste var ikke noe moro! Var skikkelig ekkelt faktisk. Tror det kom av at jeg gikk veldig mye i går på jobben med en ganske tung maskin. Hadde vondt i føttene etterpå, og så hadde altså anklene hovnet opp... Har ikke helt gått over ennå, og jeg synes fingrene er litt hovne også, spesielt høyre pekefinger av en eller annen grunn. Huff, håper ikke dette fortsetter! Noen som har noen gode råd, forresten?

Er hjemme i dag, får besøk av mamma etterpå, hun ville absolutt hjelpe meg med husvasken... Min mamma har nemlig støv på hjernen, og synes alltid vi har det så rotete. :ler: Jeg er mer typen som liker å ha det ryddig, men hater å rydde... Ingen god kombinasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
...og i morgen er det nøyaktig 150 dager eller fem måneder til termin. Faktisk.

Grattis med 150dager til termin! Snart er jula her og dagene kommer til å rase avgårde! Før du vet ordet av det er det 100 dager...og 50 dager...!

:banantroll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det gjør sikkert godt å sitte med føttene hevet/ligge etter en lang og slitsom dag, for å redusere hovenheten litt. Evt. ta litt pauser med hevede føtter :)

Lykke til videre i svangerskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal prøve det... I dag har jeg ikke jobbet, men jeg synes fortsatt de er hovne. Og så synes jeg det var rart at ikke hovenheten gikk over om natta... Er det liksom best å sitte stille når en har sånt, eller er det bedre å gå litt og bevege beina?

Tror jeg må prøve å ringe legen i morra, bare for å få noen råd om hva dette kan være. Iflg. min kjære som hadde prata med ei dame på jobben, kunne dette være tegn på svangerskapsforgiftning! :overrasket: Det har i alle fall ikke jeg hørt om før, at hovenhet er et symptom på sv.forgiftning... Snakk om å gjøre meg mer urolig...

Takk for råd i alle fall, Ella*. Noen andre som har noen tanker/råd om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...