Gå til innhold

Mitt første barn!

Gjest imli

Anbefalte innlegg

Moro med UL i morgen, Imli! Kult at dere ikke vil vite kjønn. Jeg tror ikke jeg hadde klart det - som Knøttet er jeg altfor nysgjerrig, men blir jo litt ekstra spennende når man ikke vet kjønn før ungen er ute :)

Og morsomt at du også er litt "gammeldags" - jeg er også glad i å lage mat, og har som mål å lære meg flere tradisjonsrike oppskrifter. Blandaball kunne jeg godt tenke meg å lage en dag - skrik ut hvis du har en oppskrift på lur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Masse lykke til på UL i morgen. Så spennende!! Men er det sli kå forstå at dere ikke vil vite kjønn? Å, det er tøft da :lur:

Uansett veldig gøy. Enjoy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er sant. :ler:

Ja, ungdommen nå til dags :ler:

Moro med UL i morgen, Imli! Kult at dere ikke vil vite kjønn. Jeg tror ikke jeg hadde klart det - som Knøttet er jeg altfor nysgjerrig, men blir jo litt ekstra spennende når man ikke vet kjønn før ungen er ute :)

Og morsomt at du også er litt "gammeldags" - jeg er også glad i å lage mat, og har som mål å lære meg flere tradisjonsrike oppskrifter. Blandaball kunne jeg godt tenke meg å lage en dag - skrik ut hvis du har en oppskrift på lur ;)

Jeg er jo nysgjerrig jeg også, da. Men likevel!

Har alltid vært litt gammeldags og sær jeg. :ler:

Med mange sære meninger om det meste... Stakkars mannen min... Og ungene! Er forresten litt gammeldags på unge-området også - vil helst ha minst fem! :ler:

Jeg prøver også å lage såkalt vanlig norsk mat. Har ingen spesielt spennende oppskrifter men. Prøver å få lært meg flere. Har en mor som er god på sånt, så jeg er nok miljøskadd.

I morgen er vist den store UL dagen :fnise: Mange som skal har jeg hørt, til og med jeg, blir så spennendes :)

Ha en fin kveld

Oi, du og? Lykke til!

Masse lykke til på UL i morgen. Så spennende!! Men er det sli kå forstå at dere ikke vil vite kjønn? Å, det er tøft da :lur:

Uansett veldig gøy. Enjoy!!

:vinke:

Takk takk. Det blir spennende ja. Vi vil ikke vite kjønn. Jeg er mer nysgjerrig på termin akkurat nå. Håper den blir framskynda, hadde blitt sur om jeg ble satt tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på UL imorgen da! :) Håper at de setter deg frem en uke! ;) Jeg tror jeg også hadde blitt rimelig guffen om de hadde sagt at nei, du må nok gå en uke lengre.. Og så føler man seg jo litt tryggere for hver dag som går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, på 3D UL er det nok lettere å se, med mindre babyen kniper sammen beina ;)

17+4

UL i morra!

:fnise: Håper ikke babyen kniper sammen beina på 3d-ultralyd når jeg en gang skal da! ;)

Så langt du er kommet! *misunnelig* ;)

Lykke til på ul-en imorgen! Kjempespennende! :hoppe: :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å se at det er flere som er litt "gammeldagse" når det kommer til matveien. Jeg var alltid mye hos mine bestemødre når jeg var liten, og er nok derfor også miljøskadd ;)

Blir spennende å høre hvordan det har gått på UL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

:babysmokk:

Det gikk kjempefint på UL i dag! Babyen har det bra!

Jordmor målte hodeomkrets, skjekket hjertet (alle fire kamre var der, hjerteklaffer og blodårer), nyrene, hjernen, ryggraden, magen (den lille hadde t.o.m en liten magesekk!), hovedpulsåra, og dreiv å målte litt her og der. Alt så normalt ut, og hun mente jeg var kommet noen dager lengre! :juhu: Det var som jeg trodde - ble satt tre dager fram. Så nå er jeg 18+1 istedet for 17+5 som var menstermin. Jordmor mente 1-2 april var riktigere termindato enn 5 april, som var menstermin. Kanskje det blir et aprilsnarr-barn? :ler:

Men som jordmoren sa; den kommer når den kommer. Så babyen kan egentlig bli født fra midten av mars til midten av april uten at det er noe galt. Vi fikk flere bilder av lillebaby også - men han/hun var ikke veldig fotogen! H*n vred ansiktet vekk og snudde ryggen til hele tiden! Babyen drev også og holdt hendene opp til ansiktet - "ikke se på meg!" :fnise: Litt som mammaen sin - jeg også hater å bli tatt bilde av! Om vi hadde villet vite kjønnet, tviler jeg på at det hadde gått - h*n lå ikke akkurat og sprika med beina - det var mer *krølle seg sammen*... Men vi fikk se den fra en veldig god vinkel - rett ovenfra, så vi så rett på ansiktet hans/hennes, med øyne, nese og munn. Ligna på meg iflg. mannen... :ler:

Åå, den lille var bare så søt! :hjerter_rundt: Lå der og rørte litt på seg og sparka litt med de små beina sine og vifta med de små hendene sine. Og jeg kjente ingenting! Utrolig rart å se på skjermen at barnet beveger seg, et barn man vet er inni kroppen på en selv, også kjenner man ingenting! Gleder meg virkelig til å kjenne de første bevegelsene nå. Jordmor mente det var litt tidlig, men om et par uker... Gleder meg til virkelig å kjenne at det "er noen der"!

Jeg gleder meg til fødselen, til å få holde den lille i armene mine. Og så er det 22 uker til! Jeg er utålmodig! Men nå har jeg snart gått halve tiden. Begynner nesten å glede meg til det synes også - nå føler jeg meg bare småfeit... Kan se at jeg har litt ekstra mageflesk, men ser ikke gravid ut. Tror jeg har fått litt ekstra på hofter og rumpe også, buksene er trangere å få på. Har vel gått opp ca 2 kg hittil - veier vanligvis 67-68, nå 70. Håper ikke jeg går opp så veldig mye eller får masse vann i kroppen. Har i alle fall ikke det ennå - ringen passer like fint ;) Moren min sa hun gikk opp ca 10 kg med alle, men fikk ikke noe særlig vann i kroppen. Håper jeg likner henne der! Men men, man får bare ta det svangerskapet man får. For premien er jo fantastisk. :babysmokk:

Prata med mamma og pappa på telefonen i stad - de gleder seg! Nå får jeg besøk av ei venninne. Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig :)

Jeg syntes også det var litt merkelig at jeg kunne se babyen bevege seg på UL uten at jeg kjente noe. Men det er en herlig følelse å vite at det er en baby inni der og at den har det bra.

Kan tenke meg at du svever på en rosa sky hele dagen i dag og smiler masse for deg selv. :fnise:

Ha en flott dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flott rapport. Så bra at UL ble vellykket, at du har kommet litt lenger enn du trodde og at den lille er i full vigør.

Det er rart det der med at de beveger seg og vi ikke kjenner det. Husker da jeg var 35 uker med storebror. Da var jeg på vekstkotroll UL og selv om UL'en viste masse bevegelse kjente jeg det ikke. Rart. Gled deg masse til de aller første bevegelsene. Fantastiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, jeg fikk gåsehud jeg. Så utrolig spesielt det må være, å få se den lille... gleder meg til det er min tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennendes! Også fikk dere se rett ned på ansiktet til den lille! :-D

Tiden framover kommer nok til å gå kjempefort skal du se - og Vips! så har du nurket i armene dine :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...