Gå til innhold

Hva trodde du når du var liten?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Det er veldig frekt og ufint av voksne mennesker å lyve så direkte for barn.

De sa det vel mest for tull, men jeg trodde vel på det meste.

Dessuten ville jeg aldri spise når jeg var liten, så de hadde vel ikke noe valg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min pappa var sjømann før jeg ble født og jeg var ei skikkelig pappa jente så jeg syns det var så slemt av han at han dro bort helt sånn uten videre. I hvertfall uten og ta meg med.

Men pappa sa at selvfølgelig hadde han tatt meg med, jeg var jo et lite frø i pungen hans. (pungen=et navn vi også brukte på lomme bøker)

Det var en forklaring jeg var såre fornøyd med, jeg hadde jo sett pungen til pappa, som var skikkelig 70 talls aktig, i falsk krokodilleskinn og i knall rødt, men der hadde jeg altså ligget i mynt rommet som et lite appelsin frø!

Kunne aldri skjønne hvorfor folk lo seg skakke når jeg sa til de at jeg hadde vært i Kina og at jeg hadde ligget i pungen til pappa, slik at jeg ikke fikk sett så mye....!

:lol:

Da bestemor døde spurte jeg Pappa hva døden var...(det med Gud og himmelen visste jeg,men hva SELVE døden var ville jeg vite) og han kom ikke på noe bedre enn å peike i vinduskarmen der en død flue lå. Jeg satt i timesvis å så i vinduskarmen den dagen. Og Pappa registrerte at jeg gikk dit flere ganger om dagen den uka. Det Pappa hadde sagt, gjorde at jeg ventet på at bestemor skulle ligge der med beina i været....for det var å være død.

Rart at jeg aldri tenkte på hvor gruelig trangt det måtte være i vinduskarmen vår til tider...hadde tross alt mistet de tre andre besteforeldrene mine. Ikke lett å overse tre døde mennesker, blandet med fluer og blomster,vel!?!?    :roll:

Jeg trodde - av en eller annen grunn - at fluer hadde personlighet.

Jeg hadde en flue oppe på loftet (jeg trodde det var samme flue - den døde sikkert mange ganger), som jeg var oppe og snakket med hver dag.

Så vidt jeg husker fikk den et navn også.

Iallefall - en dag døde flua mi (eller - tilgangen på nye fluer stoppet opp - kanskje det ble vinter?).

Jeg laget en liten trekiste til den, la papir/stoff oppi, og begravet flua mi med seremoni. Sang litt, og gråt en skvett.

Kisten ligger sikkert oppe på loftet hos foreldrene mine enda... :)

Jeg trodde bussjåføren fikk støt når man trakk i snora og skulle av. Kunne liksom ikke forestille meg hvordan han ellers skulle oppdage ar folk skulle av.

:ler::ler: ^^^^ dette må være det beste jeg noengang har lest *ler så jeg griner*

Da jeg var liten trodde jeg:

* At ananas het ÆsjÆsjÆsj, selv om jeg elska det. foreldra mine lo godt av meg ;)

* da jeg var 5-9 år elska jeg hekser og spesielt hun i Tornerose, så jeg trodde at ved å si magiske formler, og svinge tryllestaven kunne jeg få folk til å gjøre akkurat det jeg ville at de skulle gjøre. Og jeg fikk alltid det jeg ville, men tror ikke det var formlene.. Hadde en del mørke tanker også, men de gikk ikke i oppfyllelse. Er fortsatt glad i hekser, gjenferd (som jeg har sett selv) og forbannelser, men ikke på samme måte som før.

* At dagsrevyen het "dagsebyen", skjønte ikke hvor denne byen lå..

* At du som mette lite fugl var "at dusom hette liten fugl".. skjønte ikke bæret!

* AT jeg en dag skulle gifte meg med pappa (var og er en ordentlig pappajente) og elska å sitte på fanget hans med hode på magen hans. også mytte jeg jo nusse han på munn og holde lanke med han, for det gjorde mamma og pappa.

Men jeg var ganske fæl som liten. To episoder jeg er blitt fortalt i ettertid:

1) Fra jeg var 5 år eller noe elska jeg biff og hjemmelaget bearnaise (favoritten ennå), så da jeg var på restaurant spurte jeg alltid om den var laga fra bånn. Hver gang jeg fikk nei sa jeg: Æsj, da vil jeg ikke ha.

2) da jeg var 4-5 skulle familien ut og spise og jeg fikk lov til å bestille drikke selv. Jeg sa (skikkelig veslevoksent): jeg tror jeg tar en cognac jeg.

Mye rare greier. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa fortalte meg at hunder løp på skrå fordi de bare hadde en nyre...

De løper på skrå fordi de bare har én lunge.

Jeg blei kjempeskuffa den dagen jeg fikk vite at de kongelige ikke går med krone på hodet til vanlig..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

jeg husker jeg var livredd for flaggermus,så jeg pakket meg alltid godt inn under dyna, så ikke flaggermusene skulle fly gjennom vinduet mitt og bite meg i halsen.... har en storebror..kan godt hende det var han som skremte meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler::klappe:

Mye gøy!

Jeg trodde en periode da jeg va lita at "neppe" betydde ja...Så jeg gikk rundt å sa "neppe" til alle som spurte om jeg ville ha noe osv.

I tillegg så trodde jeg at mamma og pappa løy når de sa at de leste i avisen. Jeg trodde nemlig at man måtte lese høyt for å høre det som stod der, og skjønte ikke konseptet med å lese inni seg.

Og inntil for 2 år siden trodde jeg det het "det skulle vøri fire år MED romjul"...Skjønte derfor aldri hvorfor "man skulle kjent ei jente som var nesten fem"... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde at de kongelige ikke gikk på do for å "bommelom" :legrine:

Også trodde jeg at det antallet barn foreldre hadde var lik det antallet ganger de hadde hatt samleie... :sjarmor:

Godt at jeg har lært at virkeligheten er ganske annerledes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxagaze

Broren min trodde det var farlig for folk å gå tur oppå fjellet, de kunne skjære seg på den skarpe fjellkammen som gikk langs hele fjellet midt oppå. Alle fjell var sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DapperBloke

Da moren min gikk svanger med broren min, så sa faren min at broderen ville komme med storken. Hver bidige morgen var jeg derfor utenfor og undersøkte om det var kommet et reir oppe på pipa.

Endret av DapperBloke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var en morsom tråd :legrine: beste på lenge!

jeg trodde at hvis man hadde på seg noe grønt når det var nordlys, så komdet å tok deg.

trodde også det var noen inni tv`n :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor
At Amerika lå i England såklart, for de snakket jo også engelsk!  :sjenert:

Det er vel egentlig ikke så rart og tro det....Amerika var tross alt en Engelsk Koloni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde moren min skulle ned til sykehuset å hente broren eller søstera mi, ettersom hva som var tilgjengelig.

Jeg ville ha en søster, og jeg ble ventende flere dager uten at noen jente dukket opp.

Jeg begynte jo å savne mora mi noe voldsomt så jeg sa i telefonen til henne at når det ikke kommer noen jente dit kan du ikke bare ta det du kan få og komme hjem!?

Endret av mr. louis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor ved sjøen,og laangt (det var langt over til andre siden når jeg var liten..8km kanskje) Uansett,på andre siden av skjøen lå hvertfall Kina. For Kina ligger jo på andre siden av jordkloden.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Morsom tråd :)

- Når jeg var mindre og så på svart-hvitt-filmer spurte jeg pappa om alt var i svart-hvitt før, han svarte ja (for han trodde jeg mente TV). Jeg gikk derfor og trodde at før i tiden var hele verden svart, hvitt og grå (folk, klær, hus osv) :)

- I "Bjelleklang"-sangen - "følg oss ut, følg oss ut, over skog og hei" - jeg trodde det var "føll og sut". Føll visste jeg hva var, men sut ?!?

- Når jeg var liten trodde jeg alle voksne mennesker var smarte og fornuftige. Ettersom jeg ble eldre oppdaget jeg at DET ikke stemte... :)

- Fra jeg var liten så jeg for meg at når man nærmet seg 20 så fant man seg en kjæreste, man giftet seg etterhvert, fikk hus, barn, bil osv..-at sånn var det. Oppdaget etterhvert mange på 30 år som ikke var gift, og fant ut at verden ikke var sånn... :)

- Onkelen min fikk meg til å tro at hvis man tente på to lightere og tok de mot hverandre ble det en kjempe-eksplosjon - tok noen år før jeg turte å prøve....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde at det var pappaen som gikk gravid hvis det ble guttebaby.

Jeg husker fortsatt at jeg drev og funderte over dette for meg selv, og syntes det var veldig logisk, for det var mammaen min som hadde fått stor mage hver gang en ny baby som skulle komme, og vi var jo bare jenter.

Aner ikke hvor lenge jeg gikk med denne forestillingen, men jeg ble nok fort klar over at slikt var det ikke, var sikkert 5 år på denne tiden (og hadde ennå ikke fått noen "seksualundervisning")

Endret av Lillemor Gull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk morsom tråd!! Det må være den morsomste forumtråden noensinne! :D GEnialt, til deg som oppfant den. =)

Mitt lille bidrag:

Jeg og mellomste broren min, som er to år yngre enn meg, var ihuga fans av Bompibjørnene. Vi var helt desperate etter å lage Bompibjørnsaft, sånn som gjorde at bompibjørnene kunne hoppe så sinnsykt langt, og vi maste på mamma og pappa etter hoppestokker. Men det fikk vi jo aldri, så vi fikk det for oss at vi måtte lage en blanding av kvae og vanlig rød saft. Broren min og jeg skrapte kvae av trærne, og samlet i glass, men det ble aldri nok av det. Til slutt ble vi så desperate at vi prøvde å smøre det lille vi hadde samlet, under skoene våre, og hoppe avgårde. Det funket heller dårlig, og den dagen var mamma sint på oss. :sjenert:

Jeg var, og jeg er fremdeles svært redd for å lukke døren til mørke rom. Jeg så Ghostbusters da jeg var liten, og det svarte katteaktige monsteret der skremte meg vanvittig. Jeg ser det for meg, hoppe ut av mørket og angripe meg når jeg lukker døren til mørke rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte på da jeg (var ganske stor!) og fikk naturfag på skolen, hvorfor politikere hadde noe med naturfag å gjøre. Siden vi brukte Reagans rør....... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...