Gå til innhold

Hva trodde du når du var liten?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg trodde at det lå en løve under senga mi om natta, og turde ikke å gå ut av senga eller kikke under senga heller.

Og så fortet jeg meg alltid veldig med å trekke til meg beina når jeg satte meg inn i bilen og pappa lukket bildøra. Hvis foten min kom mellom der ville den ryke tvert av trodde jeg...

Jeg trodde også at det hele tiden var noen som så på meg og det jeg gjorde og at før eller siden ville de avsløre at de hadde overvåket meg. Truman Show??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På tettstedet jeg vokste opp var det et veikryss som ble kalt "verdens ende" på folkemunne..... Jeg var livredd når vi skulle kjøre forbi det krysset for tenk om veien bare røyk tvers av og vi bare fløyt ut i universet!!! Men veien holdt helt fram til Lillestrøm hver gang.

Jeg trodde jeg skulle gifte meg med pappan min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde mye dumt når jeg var liten. Noe av det var at jeg trodde vi måtte klippe håret, ellers så voks det ikke! Jeg trodde ògså at alle oldefarer som var døde, bodde i kjelleren til ens...! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at hensikten med sikkerhetsbeltet og redningsvesten var å forhindre ulykkene. Altså at hvis jeg hadde redningsvest på så kom ikke båten til å synke. Og hvis jeg hadde sikkerhetsbeltet på, så kom vi ikke til å krasje.

Og så trodde jeg at de bygde bensinstasjoner der hvor de fant olje. Veldig beleilig at de finner så mye olje like ved hovedveiene da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke forstå hvorfor det var så farlig når et fly styrtet. Det var jo bare til å reise seg opp i midtgangen, vente til sekundet før flyet nådde bakken, for så å ta et kjempehopp og være i luften når flyet kræsjer. :ler:

Husker også at jeg ble veldig forbauset når jeg så hvor usa lå på kartet. Jeg var sikker på at usa lå til høyre for Norge, sånn ca der tyskland er :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Presten var konge i landet og alle de barna som ble døpt kom rett fra mammas mage fra bakrommet i kirken og ble båret rett til dåpen. :babyjente:

Når jeg var liten så panta jeg ikke flasker,jeg planta dem i stedet.

Ja for det skulle jo komme flere. :roll:

Å bli viet het å gifte-seis :bryllup:

Jeg hatet fiskepudding,grøt og kokte gulerøtter da jeg var liten og tenkte veldig på døden,for jeg lurte på om man fikk dette av gud oppe i himmelen.

Grua meg veldig.

:sjenert:

Så trodde jeg at det bare var å reise til Betlehem så fikk man barn. :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Jeg trodde at i år 2000 kunne alle dra på ferie til månen og alle hadde roboter pg husene fløt i lufta ol.

Fikk overbevist tantebarnet mitt om at i Sverige selger de levende pookemon i dyrebutikken.

I terje Tysland sangen Hele livet for dæ synger han Àske kan jo aldri brinn. Jeg trodde han sa at Astrid aldri kunne brenne og det syns jeg var litt rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine her :ler: .

Kan ikke huske jeg led av noen voldsomme misforståelser, men noe som voldte meg hodebry var annonseringen av "Dagsrevyen og værmelding" i tekstingen på TV. Værmelding var greit, men "dagsrevyen" skjønte jeg ikke mye av. Jeg leste det konsekvent som "dagsrebyen" for byer fantes jo.....

Det tok noen år før jeg skjønte at det eksisterte både vyer og revyer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at teksten gikk "Når du blir gammel og ingen vil ha deg, så sett deg på taket og la kråka ta deg" (Kråka var egentlig gråten) :ler:

Og så trodde jeg det het abbotek(apotek) og bulkan(vulkan) *engle*

Hm ... teksten er riktig slik du skrev den først, "Kråka" og ikke "gråten".:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde på venninna og søskenbarnet mitt, som sa at det spøkte i kjelleren, at det var en heks utenfor vinduet mitt og at det var gjenferd i huset som lagde dunkelyder (selv om det egentlig var søskenbarnet mitt)

Jeg trodde R.I.P betydde noe sånt som "sov godt" ... :ler:

Og så trodde jeg at hvis man kjørte på midtstripen på veien så ville noe fælt skje, bilen kom til å eksplodere eller noe ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moonshadow

Jeg trodde også at hvist jeg drepte ett innsekt så kom familen dens til å lure på hvorfor de ikke kom hjem. Og man vet jo aldri, kanskje det er sånn ;) Unngår iallefall og ta livet av noe levende :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellsippa

På radioen var det "melding om fiske", hvor de opplyste om alt som var fanget og hvor. De snakket om Sklinabanken, Trænabanken, Doggerbanken og bankene utenfor (eller noen sånt) Trodde det var vanlige banker med penger i, og skjønte ikke helt sammenhengen med fiskerimeldingen. Husker at programmet sluttet med "Dette var melding om fiske. Over til Oslo".

Trodde også at det het Frelse-sarmeen.

Og at det var trærne som lagde vinden. Kunne derfor ikke skjønne at det kunne blåse der det ikke var trær.

Endret av Fjellsippa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var livredd for "tiva", som betydde "tyver" (uttales med a på dialekten min), for de var farlige og skulle komme og ta meg ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ting jeg trodde:

Moren min sa ett eller annet jeg tolket som "hvis du svelger tyggegummier så kan de sette seg fast i magen, og teppe igjen proppen". Hva hun faktisk sa, husker jeg ikke, men jeg trodde frem til ca skolealder at tyggegummier ville tette igjen tarmene.

Faren min sa noe jeg mistolket som "du må ikke hoppe i sofaen, da begynner det å regne i kjelleren!". Sannsynligvis sa han bare at han kunne høre det i kjelleren hvis noen hoppet i sofaen, for han satt ofte og tuklet med ting i kjelleren.

Storebroren min fikk meg et par ganger med på å gå på do(pim og pom) bak i hagen under et digert grantre. Så sa han at alle konglene på bakken var bæsj fra ham og meg tidligere. Tok en stund for jeg tenkte over det og ikke fikk det til å stemme.

Jeg spurte moren min en gang hvem som bestemmer hvilke biler som får lov til å kjøre når i et lyskryss, og fikk til svar at det var regjeringen som bestemte det. Svaret jeg egentlig søkte, var at det er programmerte trafikklys som registrerer bilene og gir rødt\gult\grønt lys. Isteden tolket jeg svaret til moren min som at regjeringen var en gjeng folk som satt i et kontrollrom med kameraer over alle lyskryss i hele Norge, og satt og trykket på knapper for å styre lysene.

Senere da regjeringen ble nevnt, skjønte jeg ikke hva trafikklysfolkene hadde med politikk å gjøre :)

Så har jeg fått høre av storesøsteren min at hun og storebroren min lurte meg til å tro at 5kroner var mer verdt enn 10kroner, og at de byttet noen penger med meg på den måten. Husker det ikke selv, så jeg må ha vært maksimalt 4 år.

Jeg trodde helt til 4. eller 5.klasse at når man skal lage barn, så tar mannen tissen sin utenpå damas tiss... Først da vi fikk enkel seksualundervisning i 4\5 klasse, skjønte jeg hvorfor man gjorde tegnet med en høyre pekefinger inn mellom venstre pekefinger og tommel...

Av en eller annen grunn trodde jeg at Finland var Norge, at Helsinki var Oslo, og at Russland var Afrika, mens området øst for Russland var Amerika.

Sikkert noen flere, men det er dem jeg husker nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stort sjokk for meg var når jeg oppdaget at Skomaker Andersen egentlig heter Henki Kolstad, ble så skuffa at han egentlig ikke fantes :grine:

Jeg var så heldig at jeg møtte han på butikken sammen med farmoren min, og ropte av full hals: "se der er skomaker andersen!!!"

Og han var jo like kos som på tv,så da gjorde det ikke noe at han ikke var skomaker alikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...