Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #141 Del Skrevet 3. oktober 2006 Min far er god til å lage fuglelyder og lurte oss med at det var lydene av en Vinkemåke. Den så ut som(litt av navnet) som en måke med en hånd i panna. Denne var da fæl og kom til å klappe til oss til vi svimte av, hvis vi ikke gikk å la oss når han sa..... Med en gang vi maste om å være oppe kom den lyden! skal si vi var raske til å komme oss i seng!!!!!! ← dette er den beste til nå!!! hoho Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 3. oktober 2006 #142 Del Skrevet 3. oktober 2006 Hm ... teksten er riktig slik du skrev den først, "Kråka" og ikke "gråten". ← HÅÅH! Gjett om mamma skal få høre! Hun har gjort narr av meg i mange år, altså! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #143 Del Skrevet 4. oktober 2006 Bestefar pleide å fortelle om krigen og tyskerne. Jeg tenkte at dersom det ble krig igjen og tyskerne kom for å ta familien min, skulle jeg bare fortelle dem at Gud i himmelen ville at alle skulle være snille med hverandre, og da ville sikkert alt ordne seg. Husmusa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ;9 Skrevet 15. oktober 2006 #144 Del Skrevet 15. oktober 2006 Jeg trodde at man ble gravid når man spiste leverpostei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Looby Loo Skrevet 15. oktober 2006 #145 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Jeg trodde at alt i "gamle dager" var i sort/hvit Sikkert sett litt for mye på Filmavisen og gamle bilder.. :klø: Endret 15. oktober 2006 av Looby Loo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #146 Del Skrevet 16. oktober 2006 Jeg husker at (da jeg var riktig liten) jeg var overbevist om at Voss (hvor jeg bodde) var Norge,mens Lillestrøm (hvor vi flyttet) ikke var Norge. Det var SÅÅ logisk på den tiden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #147 Del Skrevet 16. oktober 2006 På gullfisk pakken står det ganske tydelig "best før", jeg hadde ikke set datoen bak, så jeg trodde det bare betydde at den var best før!. Mamma fikk seg en god latter da hun endelig hadde vett på å spørre hvorfor jeg aldri ville ha! :-) Også trodde jeg at femdagers varselet (vær) i dagbladet var fem dagers varsel! - Før verden går under eller noe! - Bekymret meg stort! Selv om jeg aldri helt forsto hvorfor vi fikk utsatt "fristen" :-/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #148 Del Skrevet 26. oktober 2006 (gidder ikke logge inn) Jeg trodde det var blod i blodappelsinene og nektet å spise dem. Blodpudding, derimot gaflet jeg i meg, for den var jo ikke rød, dermed kunne det ikke være blod i den. Når vi først er inne på det blodige, så hadde jeg en onkel som fortalte meg om Drakula. Han sa at han kom om natta for å bite folk i skuldrene. I mine forestillinger så han ut som et troll, og jeg hadde som vane i mange år å dekke skuldrene med dyna før jeg sovnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helen Skrevet 26. oktober 2006 #149 Del Skrevet 26. oktober 2006 Da jeg var 4 år fikk jeg ei lillesøster, mens moren min var på sykehuset var jeg hos bestemor og bestefar. Bestemor viste meg et bilde i et blad der det var et kålhode med redikkøyne, gulerot skrell til hår og agurk til munn, nesa husker jeg ikke hva var. Dette var nok reklame for grønnsaker, men bestemor fortalt at slik blir man hvis man røyker. Skal si dere jeg ble hysterisk for begge foreldrene mine røyket og jeg trodde fullt og fast på bestemor. Jeg fikk helt panikk, så foreldrene mine kunne ikke røyke når jeg så det. Det gikk lang tid før de kunne slutte å "smug røyke" Jeg husker det sååå godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wayah Skrevet 28. oktober 2006 #150 Del Skrevet 28. oktober 2006 Jeg var en liten spion da jeg var liten, og gjemte meg bak mye rart for å spionere på - stort sett de voksne. Jeg var imidlertid ikke så fryktelig flink, og mamma fortalte meg at "Hvis du kan se meg så må nødvendigvis jeg også kunne se deg". Dette feiltolket jeg til "Alt du kan se av meg, kan jeg se på deg". Kan tro jeg funderte sterkt på hvordan mamma kunne se f.eks. knærne mine når jeg gjemte dem grundig bak hva enn jeg gjemte meg bak mens jeg helt klart kunne se hennes! Ellers så hørte jeg litt dårlig og presterte å synge "Når nettene blir lange, og fylla setter inn..." Kan tro jeg ble snurt da jeg skulle synge for tante og hun lo så hun holdt på å tisse på seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 8. november 2006 #151 Del Skrevet 8. november 2006 En gang når jeg var ca 8-9 år så gikk 4 mindre gutter forbi meg på gata. De så så rart på meg når de gikk forbi meg, syntes jeg. Og jeg trodde de sa til meg "Diana". Jeg grublet fælt over dette. Konkluderte med at de må ha kjent meg igjen siden de så så rart på meg. Men jeg kjente ikke dem. Derfor måtte de da kjenne noen som så ut som meg. :icon_idea: . Selvsagt! Jeg må ha en tvillingsøster en sted her i verden som heter Diana!! Så logisk. Jeg spurte mamma om dette, og hun bare avfeide det. Jeg trodde lenge jeg hadde en tvillingsøster som mamma har gitt bort, og at jeg en dag vil møte henne og vi vil bli bestevenner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Britta-Eva Skrevet 8. november 2006 #152 Del Skrevet 8. november 2006 - At Gro Harlem Brundtland var en mann - At lærere er kjedelige mennesker (hvilket viste seg å stemme) - At mange kvinner er mindre smarte (hvilket viste seg å stemme) - At det er vanskelig å endre andre (hvilket stemmer) - At det bor mange naive mennesker i Norge (hvilket stemmer) - At nordmenn er konfliktsky og at menn er feige (hvilket stemmer) - At sosialister har oppstopperneser og er mer brutale og grovkornet enn andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
B.A. Skrevet 9. november 2006 #153 Del Skrevet 9. november 2006 For en deili morsom tråd på denne kjipe sykedagen. Jeg trodde vel også ganske mye rart.var jo bla. at når jeg skulle begynne på barneskolen var klasserommene sånne små indianertelt og jeg skjønte ikke hvordan vi kunne være over 20 stk i klassen. Det var jo ikke plass i teltet! Trodde at det bodde en bitteliten mann inni kjøleskapet som skrudde av og på lyset. Gråt sårt den dagen lyset ikke virka siden mannen da var død. Trodde polet (vinmonopolet) var i Polen, å syns pappa var veldig flink når han sykla dit bare for å kjøpe litt vond rød saft. Trodde alle tyskere var slemme, hadde hørt mye om 2. verdenskrig og dette her. Og husker vi skulle på bilferie til tyskland et år. Blei mye grining på meg (for jeg ville jo ikke at vi skulle krige) og mye forklaring fra mamma og pappas side:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest beekeeper Skrevet 9. november 2006 #154 Del Skrevet 9. november 2006 Jeg trodde at voksne ikke kunne gråte, så når jeg fikk vite det ble jeg skikkelig sjokkert. Ellers trodde jeg at sangen til Roxette gikk sånn: "nasabjynn love" (it must have been love) [najabjynn=snørrklyse] Jeg ble også fortalt at hvis man spiste viskelær, så gnagde man hull i magesekken. Det har jeg trodd på lenge. Faktisk så lenge at jeg tror litt på det enda. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 11. november 2006 #155 Del Skrevet 11. november 2006 Jeg trodd at å runke var at man satt med ryggen mot hverandre og gned rumpene mot hverandre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 11. november 2006 #156 Del Skrevet 11. november 2006 Jeg trodde at når man brakk armen så brakk man den også - rett av. Også trodde jeg at "inkl. moms" som det sto på Donald-bladene betydde "inklokka moms". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Butterfly* Skrevet 11. november 2006 #157 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Jeg liker så godt denne tråden, blir i så godt humør av å lese alt dette Trodde vel masse rart da jeg var liten, blant annet (som noen andre også sa) at det ikke fantes farger i "gamledager". Hadde jo bare sett svart/hvitt bilder. Det måtte jo ha vært veldig kjedelig å ikke ha mer fargerike klær, tenkte jeg. Da moren min var liten smurte hun en gang den lyse solsengen full med solkrem, fordi den skulle jo bli brun den også Når vi hadde fått oss data (var vel rundt 5 år) trodde jeg at for å få tegningene jeg hadde tegnet ut av dataen, skulle man bare dra arket ut på siden av skjermen. Bare ta tegningene rett ut av skjermen. Da jeg fikk suppe av bestemoren min da jeg var liten, ville jeg helst ikke spise den. Så hun viste meg alltid en dukke uten hår og sa at man mistet håret om man ikke spiste suppen. Skal si jeg spiste den fort da, ja Endret 11. november 2006 av *Butterfly* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest graceland Skrevet 11. november 2006 #158 Del Skrevet 11. november 2006 Den ene broren min sa det fantes spøkelser i boden. Og den andre sa at det hvite i Crispo var mark, sånn at han fikk ha sjokoladen alene. Jeg trodde i mange år at Crispo inneholdt mark. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 12. november 2006 #159 Del Skrevet 12. november 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2006 #160 Del Skrevet 12. november 2006 Da jeg fikk suppe av bestemoren min da jeg var liten, ville jeg helst ikke spise den. Så hun viste meg alltid en dukke uten hår og sa at man mistet håret om man ikke spiste suppen. ← Det er veldig frekt og ufint av voksne mennesker å lyve så direkte for barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå