Gå til innhold

Hva trodde du når du var liten?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest søsa..

Trodde at de som jobbet i radoen krympet seg før sending. For å komme på jobb inni en radio må en jo være ganske liten. De satt der inne og snakket og spilte musikk og hadde barnetimen og hørespill..

Samme med tv, skjønte ikke helt hvordan de fikk plass der heller...

Det fantes havfruer, hulder og troll i skogenhavet.

Og de fleste eventyr var sanne..

Nesten alle. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trodde at sangen "du som metter liten fugl" var om ei jente som het Mette, og at reven i skogen hadde tatt koppen min for å få revungene til å drikke melk.

Om det var hull i appelsinen kunne det sitte en enorm kakerlakk inni og hoppe frem når du skrelte den. Det var også små livsfarlige dyr som bodde i trærne og som hoppet på deg når du gikk i skogen.

Om jeg satt lenge nok inne på do kom det til å komme en ulv å spise meg (derfor var det best å komme seg ut derfra fortest mulig).

Jeg trodde også at min bror hadde vært i Disney World fordi han hadde et bilde av seg selv ved siden av en persom med langbeinmaske (han hadde vært på markedsdager, men det er utrolig hva han fikk meg til å tro)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes Åge Aleksandersen var ganske fæl som ville svi fuglene..(..dæm ska vis vei å alt skal bli...) :oops:

Trodde faktisk ei stund at regnet var engletiss, tror det var søskenbarnet mitt som påstod det.

Mor har dessuten fortalt om første gang jeg så en afrikaner på bussen "Mor, koffor e han så sjeden?! Har an ikkje vaskt seg?"

Mor ble ganske flau...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes Åge Aleksandersen var ganske fæl som ville svi fuglene..(..dæm ska vis vei å alt skal bli...) :oops:

He-he, akkurat det trodde jeg også!

Da jeg var rundt 5 år, var ayatollah Khomeini veldig mye på tv-nyhetene, og jeg var overbevist om at det var Gud! Syntes det var ganske kult å se Gud på tv. Ikke så rart egentlig: Langt, grått skjegg, rare klær, så litt skummel ut. Akkurat sånn jeg forestilte meg Gud.

For øvrig trodde jeg (da jeg ble litt eldre) at p-piller var en fortkortelse for pule-piller! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde at det hadde vært en "naken-tid" i gamle dager, dvs. at alle gikk nakne. Tror jeg hadde fått dette fra kunstprogrammer på TV som viste kjente kunstverk av mer eller mindre avkledde, frodige damer. Husker jeg ønsket at jeg hadde levd da, men lurte litt på om de ikke frøs når de alltid måtte gå uten klær.

En litt kroppsfiksert unge, jeg??!! :oops:

Jeg og bestevenninna mi la klinkekuler i olje fordi vi trodde de da ville bli oljekuler. Olja stjal vi på pappas verksted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig trodde jeg (da jeg ble litt eldre) at p-piller var en fortkortelse for pule-piller!  :ler:

:ler::ler: Ler så jeg griner av dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Min mor har fortalt meg at da hun var liten, så var hun veldig glad i lakris. Hun og en veninne kjøpte dette hver gang de fikk sjansen, men det hele tok brå stopp da noen eldre guter fortalte dem at lakris var laget av hestepiss. De ga mer enn gjerne fra seg styggedommen, og kjøpte ikke lakris på veldig veldig lenge.

Selv var jeg hellig overbevist om at kongen faktisk bodde i Narvik, fordi jeg hadde sett en mann som lignet veldig på ham.

Min onkel drev VW/Audi-butikk, jeg var helt sikker på at det var de som bygget bilene. Grunnen var nok ganske enkelt at han plukket sine egne restaureringsprosjekt i biter, og pusset opp hver minste detalj hjemme i sin egen garasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var veldig liten trodde jeg at siden gutter hadde tissefant, så kunne de bare tisse.

Og altså ikke "nr. 2"...

Hvilket jeg forøvrig fant ganske bemerkelsesverdig!

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Jeg trodde at blodappelsiner hadde fått elefantblod sprøytet inn i seg (takk til naboen for den). Videre trodde jeg at jeg hadde et udyr under senga, men dette slo seg til ro om kveldene dersom jeg leste høyt til det (rart jeg lærte meg å lese da jeg var fem?). Senere fant jeg ut at monsteret foretrakk ro, så jeg måtte lese stille.

Jeg trodde også at idet jeg forlot et rom, så sluttet alt inne i det rommet nærmest å eksistere eller å røre på seg. Merkelig at dette ikke kolliderte med det faktum at min mor lagde midag når jeg ikke var tilstede.

Må vel ikke glemme draugen. Hoppet vi over bølgene i havet terget vi draugen, og var vi for dristige kunne han dra oss ut til havs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at når et par skulle skille seg, så matte dette skje i kirka foran presten, akkurat som ved bryllup :lol: Da måtte hele familien og venner være der sammen med paret som da blei skilt, og i finstasen. Skulle likt å se dette i praksis :hoho:

Jeg og ei venninne fikk også lurt broren min til å tro på "hekse-TV" (og at heksa ville komme å ta han), som var når en gammel TV (selvfølgelig uinnstillt) viste snøvær. Han blei så redd at han løp hjem til mamma, og det var jo hele hensikten :evil:

Den glade barndom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

:hoho:

Jeg trodde det var "Og du som heter liten fugl" jeg!

Me too... :oops:

Jeg syntes Åge Aleksandersen var ganske fæl som ville svi fuglene..(..dæm ska vis vei å alt skal bli...)

Me too... :oops:

Forøvrig spiste jeg ikke blodappelsiner, for det var jo mennesker som hadde blødd da de plukket dem, og sølt blod inni appelsinene... :lol:

Da jeg gikk i 1.klasse (og min mellomste søster i 6.klasse) ble jeg på grunn av min søster og hennes venninne hellig overbevist om at nede på jentedoen på skolen var det: "ett to, ett to, en støvel og sko i do" og ikke minst "uhyre i do".... :oops: Jeg tror jeg holdt meg hver eneste dag, jeg..Jeg turte ikke gå på doen på skolen... :ler: Ondskapsfulle storesøstre... Har mange historier om hva hun lurte meg med.. Men det er en annen tråd.

Ellers var jeg ganske lett å lure... :oops: Trodde på det aller meste.

Barbie-dukkene mine og Ken-dukkene hadde veldig ofte SEX, da jeg hadde sååå lyst på en sånn baby-barbiedukke... :lol: Og i SEX betød det altså at de lå oppå hverandre, alltid Ken øverst såklart; hvis ikke kunne magen til Barbie vokse feil vei... :roll: Men jeg fant ut etterhvert at min Barbie var nok "stril"....... :ler:

Da jeg gikk i sånn 3.-4.klasse, tok mine to eldre søstre meg med ut på gåturer nesten hver kveld. Fordi de skulle smugrøyke, og hadde med meg for at våre foreldre ikke skulle fatte mistanke. Husker veeeldig godt første gangen de tok meg med. Da fikk de meg nemlig til å tro at hvis jeg sa til mamma og pappa at de røyka så ville mamma og pappa flytte fra hverandre, en av dem til Afrika og den andre av dem til Tromsø! :ler: Og da ville vi tre døtrene komme på barnehjem og ikke få bo sammen... :lol: Svært lurt trekk av søstrene mine, for jeg holdt virkelig kjeft!! Mine foreldre ble skilt noen år senere, men jeg tror ikke det var fordi mine søstre røyka... :lol:

Trodde også veldig lenge at Albert Åberg var en virkelig gutt, og HAN skulle jeg gifte meg med når jeg ble stor... :ler:

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :D

Mamma fortalte meg at nå skulle hun kjøpe en bærplukker til neste gang vi skulle ut i skauen og sanke bær!

Gjett om skuffelsen var stor da det viste seg at dette bare var en liten dings!! Og jeg som gledet meg til vi skulle få et levende menneske som skulle plukke bær for oss!!!!

-charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått avkreftet en del essensielle ting etter at jeg passerte myndighetsalderen. F.eks. at jeg ikke er det eneste tenkende mennesket her i verden (dette trodde jeg som liten nemlig), og at jeg ikke kommer til å gifte meg med Morten Harket.. (selv om jeg fremdeles vil.. sånn innimellom) :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min søster som er en del år eldre enn meg lurte meg til å tro at når man hadde vondt i halsen ( det hadde jeg da),så hjalp det å stikke hodet inn i ved-ovnen mens den varmet og stå der med vid-åpen munn :gape: Jeg prøvde senere,og brant av meg både pannelugg,øyevipper og øyebryn...Det gikk bra da,heldigvis,og vi kan le av det nå.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trodde det var små mennesker inne i tv'n

Bestefaren min hadde en luke under tv'n og om vi åpna den under et skirenn ville vi få snø i stua..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

husker jeg hadde en venninne som sa at rosa libresse var for damer, og den grønne (eller var det blå?) var for menn når de hadde mensen.

"næh? er det sant trodde ikke menn hadde mensen?" sa jeg, joda, hun hadde funnet noen sånne grønne libresser inne på rommet til broren sin. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var liten trodde jeg at svenskene klappet i hendene OVER hodet, og vi nordmenn sånn "vanlig" foran oss. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...