Gå til innhold

Hva trodde du når du var liten?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg trodde alltid pissoaret var en do der små babyer gjorde fra seg. Også trodde jeg at hvis man tok et "pelsstrå" av katten og la den inni håret ble man en katt ... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg trudde at når det var regn så gråt gud, når det snødde så bakte han. Når det var fint vær så var han glad og når det blåste så hadde han vifta på.. :hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min veninne og jeg var vel 10-12 år og alene i sommerhus en helg. Der var bare gassbluss der og vi kokte eggene i 10 min. for å være sikre på at de ble ordentlig blødkokte.

Vi var kjempestolte over å ha ressonert oss frem til forskjellen på gass og el. Jeg husker episoden fordi pappa lo veldig mye da vi fortalte om det.

Hilsen Trille

PS: Lurte forøvrigt masse på hvordan tissen til pappa kunne komme inn i mamma og jeg rotet som en gal i kommodeskufferne for å finne et velegnet redskap til akkurat det formål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min pappa var sjømann før jeg ble født og jeg var ei skikkelig pappa jente så jeg syns det var så slemt av han at han dro bort helt sånn uten videre. I hvertfall uten og ta meg med.

Men pappa sa at selvfølgelig hadde han tatt meg med, jeg var jo et lite frø i pungen hans. (pungen=et navn vi også brukte på lomme bøker)

Det var en forklaring jeg var såre fornøyd med, jeg hadde jo sett pungen til pappa, som var skikkelig 70 talls aktig, i falsk krokodilleskinn og i knall rødt, men der hadde jeg altså ligget i mynt rommet som et lite appelsin frø!

Kunne aldri skjønne hvorfor folk lo seg skakke når jeg sa til de at jeg hadde vært i Kina og at jeg hadde ligget i pungen til pappa, slik at jeg ikke fikk sett så mye....!

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bestemor døde spurte jeg Pappa hva døden var...(det med Gud og himmelen visste jeg,men hva SELVE døden var ville jeg vite) og han kom ikke på noe bedre enn å peike i vinduskarmen der en død flue lå. Jeg satt i timesvis å så i vinduskarmen den dagen. Og Pappa registrerte at jeg gikk dit flere ganger om dagen den uka. Det Pappa hadde sagt, gjorde at jeg ventet på at bestemor skulle ligge der med beina i været....for det var å være død.

Rart at jeg aldri tenkte på hvor gruelig trangt det måtte være i vinduskarmen vår til tider...hadde tross alt mistet de tre andre besteforeldrene mine. Ikke lett å overse tre døde mennesker, blandet med fluer og blomster,vel!?!? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde at alle som snakket et annet språk enn norsk oversatte det til norsk i hodet og tenkte på norsk...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min innbilte meg at fotballspillere ble utvist hvis de fikk mer enn 8 flekker på drakta si.

Husker jeg syntes veldig synd på spillerne hvis banen var våt og sølete. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nivvy

Jeg var en av dem som trodde fast og bestemt på at julenissen fantes...

Ene julaften da jeg var ca 4-6 år, etter at nissen hadde delt ut pakker og gått sin vei, fant jeg ut at jeg måtte ut for å se om jeg kanskje kunne finne nissen... Jeg kom ikke lenger enn til uteboden, hvor jeg fant klærne hans! ...istedenfor å påstå at nissen ikke fantes, løp jeg skrikende og grinende inn til resten av familien og skrek "Ueahueahueahhhh!!! Nissen løper naken rundt, vi må finne han, tenk om han fryser og blir forkjølt!!"

Jeg var også en av dem som altfor, altfor tidlig så Haisommer-filmene. Min onde storebror lot meg se dem da jeg var ca 6-8 år. Var hard kost for en liten jente på den tiden! Klarte ikke bade i havet på 4 år! Jeg må innrømme jeg fremdeles har noe problemer med å bade i havet :(

Selv om jeg vet det er teit av meg :P

( dessuten har jeg sett haisommerfilmene på nytt i senere tid, er jo egentlig ikke så skremmende !! )

Åh, Mr.Bussemann.

Han var farlig, han kom og tok meg om jeg ikke sov om natten!

Mr.Bussemann var mitt imaginære monster, like stor som 6 trailere tilsammen, kroppen full av bussemenn (snørr fra nesen). Ekkel stor fyr...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Samara

:hoho: Så morsomt å lese alle innleggene!

Selv hadde jeg langt brunt hår da jeg var mindre, men om sommeren fikk jeg masse fine, lyse striper i det. Det var mange som kommenterte dette, men jeg klarte aldri å se dem selv. Stod foran speilet mang en gang kan dere tro! I ettertid skjønner jeg jo hvorfor jeg ikke klarte å se dem, for i midt hode var stripene vannrette :roll:

Jeg hadde også en forestilling om at det kunne begynne å vokse trær i magen min når jeg spiste frøene i frukter... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg trodde at den pipelyden som av og til kommer fra trekken i vedovnen,var nissekjerringa som var slem med nisseungene.

Hadde forøvrig nisseungene som fantasi venner. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg gikk alltid av sykkelen når jeg skulle komme meg over et fotgjengerfelt, pliktoppfyllende som jeg var.

Dette gjorde jeg fordi politistasjonen var like ved dette krysset, så jeg tenkte at de satt i vinduet og så på alle som gikk over feltet, og den som var flinkest skulle få en medalje...

Jeg fikk aldri den medaljen gitt..

Ellers så husker jeg spesielt en episode når jeg var 5 år. Når jeg kom hjem var ikke mamma og pappa hjemme, så jeg ble sint som et lemen og reiv opp ALLE plantene mamma hadde planta i blomsterbeddene rundt huset og i hagen..

Det viste seg at de var en snarvisitt innom butikken som lå 20 meter unna huset vårt :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M

Jeg trodde at Jesus hadde pyntet da det var stjerner på himmelen... "Se mamma, Jesus har pyntet til jul". Trodde også at Jesus hadde en vegg med masse knapper på som han trykket på hvis det skuller regne, snø osv. Og så trodde jeg det var et tak på himmelen. Det høyeste jeg visste om var over taket på himmelen. Pleide å si: "Mamma, jeg glad i deg over taket på himmelen jeg!" :)

Det med frø og trær i magen, trodde jeg og...

Jeg var sikker på at pappa var verdens sterkeste og hadde verdens største armmuskler, og så hadde han svarte øyne (de var jo så mørke...) Ble lei meg når de andre barna sa at ikke det gikk an å ha svarte øyne... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Poirot

Jeg var så glad for at jeg ikke levde i gamle dager, fordi jeg syntes det så så kjedelig med alt i svart-hvitt, dessuten trodde jeg at jeg ville bli så sliten av å gå så fort som de gjorde.... (på film gjorde de det).

Også trodde jeg babyer kom ut av navlen, derav "snirklene" i navlen, de ble større helt til de var en baby, og det skjedde ikke før man var voksen dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mamma hadde sett seg lei på at jeg og brorsan og farsan gikk rundt på fri eksos, så en dag klarte hun å overbevise meg om at DAMER FISER IKKE! Det trudde jeg på lenge, helt til mamma en gang glemte seg, og slapp en.

-MEN MAMMA DA, DAMER FISER JO IKKE! utbrøt jeg. Dermed fulgte noen uker hvor jeg ikke var helt sikker på om mamma egentlig var en dame.........

Og så var det noen ord jeg ikke klarte skille mellom..... Da jeg ble stor skulle jeg til Paprika, for der hadde de sikkert noen store gode røde afrikaer....... Og gaffel spises ikke med kniv og vaffel!

Og denne er vel ikke så original, men jeg trudde lenge at jeg kom til å gifte meg med pappa når jeg ble voksen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så trodde jeg at i England kom alle tv programmene på norsk med engelsk tekst, siden i Norge kom programmene på engelsk med norsk tekst. Irriterende altså, når jeg ikke kunne lese... måtte ha med meg Cosby show uansett....

Og så trudde jeg verden besto av Norge, Sverige, Danmark, Finland og Island. For de som ville reise litt lenger på ferie, kunne jo reise til England.... en helt annen verden..... dit måtte man helst reise i romrakett..... Ble irriterte på folk som spurte om hvordan england kunne ligge i en annen verden når det gikk an å ta båt dit. De måtte da forstå at det var en vannvei mellom verdnene........ Voksne altså, de kan så lite! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde som Donpedro, at verden var svart, grått og hvitt, og noen ganger litt brunt!

Jeg spurte mamma om hvordan det var å leve da det ikke fantes farger, men da fikk hun seg en god latter, og forklarte hele saken for meg. Jeg hadde jo lurt på dette lenge, så det var litt av en overaskelse! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...