Gå til innhold

når er det tidligeste en baby kan begynne i barnehagen?


Gjest nimbus

Anbefalte innlegg

Gjest pappa84

Alle barn har godt av å sosialisere seg med andre barn! Om dem ikke får den muligheten så kan dem bli skeptiske å redde alle andre hele tiden! Har selv en datter som er hjemme med mor. Ja dem er kun hjemme. Ikke ute å leker, ingen samvær med andre barn. kun mor og bestemor. Vet ikke hva jeg skal gjøre eller si heller da jeg ikke får ha barnet sammens med meg pga mor skal være sta og mener at jeg verken kan etc. (tenker kun på seg selv med andre ord.) Få barna sosialisert så dem kan lære å leke med andre barn og at dem får trygghet rundt andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at det er en absolutt fordel om barnet kan gå selv, tenker at da er de litt mer "selvstendig" i en travel avdeling, hvor det ofte er litt underbemannet.

Men barn har vel samme behov for å treffe likesinnede som voksene mennesker, så får man jo heller forsøke at det ikke blir et missbruk av barnehagetiden, det er også godt å tilbringe litt tid sammenmed det lille menneske man har satt til denne verden. -Heldighvis for planleggingsdager, helligdager og ferier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet mange år i barnehage, på småbarnsavdeling, og også hatt flere barn (over flere år, sjeldent mer enn en eller to per år) på omtrent åtte mnd som har startet hos oss. Det har aldri vært noe problem, for barnet. De får masse oppmerksomhet av voksne og eldre barn, de sover mye av barnehagetiden (to dupper per dag), og mye av den andre tiden går til måltid og stell, der de er "alene" med en voksen.

Jeg studerer nå for å bli førskolelærer, og alt i meg skriker mot å levere barnet mitt så tidlig til andre.

Ja, barnehagetilvenningen er vanskeligere, men det er fordi barnet har en mye tryggere tilknytning til sine primæromsorgspersoner, og dette mener jeg er viktigere enn en enkel tilvenning. Jeg vil selvsagt sørge for at barnet blir sosialisert, og ikke kjeder seg, kanskje ved å bli dagmamma, men ingen barnehage, selv om jeg jobber der selv, skal få mitt barn før det er 18 måneder. Kanskje to år..

Sier hun som "hater" tilvenning av toåringer, fordi de er så "vanskelige".... Nesten-ett-åringene er mye enklere..

Anonym poster: 00ef98eebe98b763c15e74fbdd039dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minste ungen jeg vet om var 9 uker gammel da den begynte i barnehagen. Moren måtte fullføre ungdomsskolen. Tenk 9 uker dere. Knapt født så på fulltid i barnehage. Lurer på hvordan det gikk med dem i dag jeg.

Anonym poster: 0b923fe51a49b9c6bababa5a46962cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...