Gå til innhold

LilleKylling lever livet

LilleKylling

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

WOW!!! :dåne: Det gikk fort gitt!! GRATULERER!!! :klemmer:

Gratulerer! :juhu: det var kjapt!

Gratulerer så mye!!!!! Det gikk fort :rødme:

Takk takk, alle tre! Det gikk kanskje fort ja, men godt er det for jeg begynte å bli utålmodig allerede jeg :fnise: Tror ikke jeg er noen god prøver. Men nå er det ihvertfall i boks, så får vi bare håpe alt går bra. Merker at jeg blir mer og mer bekymret for hver gang. Men som mannen sa, så må man jo bare tenke at det helt sikkert går bra. Og det har jo gått bra 2 ganger før :rødme:

Er ikke helt sikker på termin, har hatt litt lange sykluser, men siste mens var 2 november og EL var 19 nov. Siste syklusen var på 31 dager. Hvis jeg tar utganspunkt i det denne mnd også, så er jeg bare 3 + 6, og da blir termin 13 august. Men det er jo veeeelig tidlig å få positiv test. Fikk en positiv i går og en i dag. Billigtester.... Det tok litt tid før den ble positiv. Jeg gadd ikke stå på badet å vente på den i fem min, så tok den bare med inn på soverommet. Hadde nesten sovnet, så kom jeg på den igjen... Myste litt i halvmørket, men måtte slå på lyset og kikke ordentlig. Mannen ble vekket med et brak og som han sa... det var jo litt av en opplevelse å våkne med en pinne med tiss på stukket opp i trynet. :fnise:

Merker egentlig ikke noe til det, innbiller meg at jeg var kvalm i dag, men var nok bare sulten. Har kjent litt stikking et par ganger når jeg har reist meg i dag, men det hadde jeg sist også.

Mannen håper litt på at det blir en jente, og må jo innrømme at alt rosa og kjoler og dill og dall ser koselig ut... Men så hadde det jo vært greit med en lekekamerat til Lillemannen også da. Og siden de må dele rom passer det kanskje best med gutt. Men det spiller absolutt ingen rolle, bare alt går greit og den er frisk og rask.

Holdt på å røpe meg i stad til pappa og samboeren..... :fnise: Hun spurte om jeg skulle være hjemmeværende lenge. Så sa jeg at de må vel gå litt i barnehagen før de begynner på skolen, men at jeg ville være hjemme i noen år. DE? sa hun da... hehe! Fikk rodd meg i land om at det kommer jo sikkert fler en gang i tiden.

I går var vi på julebord med klubben, utrolig koselig:-) Fikk et par spørsmål siden jeg ikke drakk, men jeg ammer jo enda så skylder jo på det. Svigermor var barnevakt, og jeg må virkelig si at jeg begynner å få litt kalde føtter ang å ha henne med til syden i 2 uker. Hun er jo snill som dagen er lang, men noen ganger blir det bare for mye. Og det gjorde det denne gangen... Jaja, det er jo mamman til mannen tross alt.

Nei, nå skal jeg oppdatere meg litt her og der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det babysvømming igjen, det er alltid morro. Må vel slutte med det i løpet av våren, kan ikke se for meg at jeg kan gå alene på babsvømming med 2 unger..... :klø:

Mannen skal på hyttetur med jobb ikveld, så jeg skal kose meg alene med håndball, jakten på kjærligheten og grey`s. Blir litt av en kveld. Også kommer det noen som skal se på den ene bilen vår som vi skal selge. Har aldri prøvd meg som bruktbilselger før, men det får jo bare gå som det går det.

Tror ikke det helt har gått opp for oss at vi faktisk skal ha enda en baby... Eller... det har vel gått opp, men det er liksom vanskelig å se for seg hvor mye mer jobb det blir. Når man løper etter lillemann som river ned alt han støter på, så lurer man jo litt på hvordan det skal gå :fnise: men han er jo stor gutt innen den tid.... Han har forresten begynt å høre på meg når jeg sier nei til ting. Stopper opp og kikker på meg med noen stoooore øyne. Som regel lar han være den han hadde planer om å gjøre da (spise kattemat, rive ned ei lampe, skru på ovnen osv).

Kikket på et sånt kinesisk kart man kan se hvilket kjønn man får i stad... og ifølge det så skal det bli ei jente. Det stemte forsåvidt med de to andre.

Nå skal jeg løpe og hente posten :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gode nyheter! Det gikk fort, ja. Hvor stor blir aldersforskjellen da?

18 mnd blir det vel.... Ikke så helt galt det :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har mulighet for babysvømming i helgene, kanskje det hadde vært noe?

Ja, det hadde vært helt topp. Men tror dessverre ikke det er svømming i helgene her. Kan jo gå og bade med de uten noe arrangert, men det er et stykke å kjøre til basseng som er såpass varmt (ihvertfall som man kan gå utenom babysvømming).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble bilen solgt gitt! Det gikk veldig fint, og det er utrolig deilig å slippe å ha den utgiften å tenke på mer. Også noen lapper på bok i tillegg. De kommer nok godt med nå.... Denne graviditeten kom visst 1 mnd for seint. Rekker kun å få lønn i 5 av de 10 siste mnd, så da blir det ikke noen foreldrepenger neste gang. Eneste mulighet er å bli sykemeldt med en gang permisjonen slutter, men da er jeg bare 8 uker på vei, og håper da inderlig at jeg ikke er i en slik forfatning at det rettferdiggjør en sykemelding allerede da. Har sendt mail til NAV om de kan regne ut nøyaktig hvor mange dager jeg mangler, slik at jeg kanskje kan ta noen vakter innimellom.... men vet ikke hvor realistisk det er.

Jaja.... det ordner seg vel så lenge vi har hverandre som mannen min pleier å si :rødme:

Men nå er det tv-titting på meg reste av kvelden. Hvis jeg klarer å holde øynene åpne da, er usannsynlig trøtt. :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselige nyheter å lese her inne :)

Gratulerer så masse :)

Takk for det!

Du har ikke tenkt på å flytte dagboken din da, til graviditetsdagbøkene ;)

Neeei... tror jeg holder meg her jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De foreldrepengene du har nå teller med som lønn når de skal regne ut om du får for neste gang.

Ja jeg vet det! Men det er de som blir 5 av de 10 siste mnd (dersom jeg hadde begynt permisjon 3 mnd før termin). Hadde jo egentlig ikke tenkt å jobbe igjen vettu..... men må kanskje prøve å få til noe.

Idag har jeg forresten fått helt fullstendig nok av å være dagmamma. Det funker ikke for noen av oss. Lillemann er redd og sutrete hele dagen når hun er her. Hun er en engel når lillemann sover, men når han er våken er det et mareritt. De kan leke fint ved siden av hverandre i 5 min, også er det slutt. Da denger hun løs på han som en annen liten potetsekk stakkars. Ikke hører hun på meg heller, så jeg må fysisk hindre at hun tar han. Det har ikke blitt bedre på den tiden hun har vært her, så nå kaster jeg inn håndkleet. Mulig jeg har veldig kort lunte nå, men det er noe spesielt med at noen er slemme meg ungen din. Igjen og igjen og igjen.... Orker ikke utsette han for det mer når det ikke er nødvendig. Og jeg føler meg jo skikkelig slem som blir sint på den lille jenta da.... Hun har sikkert fått mer kjeft når hun har vært hos meg, enn hele livet tilsammen. Har jo prøvd å snakke til henne på alle mulige måter , men ingenting hjelper. Så da blir det jo til at en blir sint. :sjenert: Hadde det ikke vært for at de betaler veldig godt, så hadde jeg gitt opp for lengst. Men det er virkelig ikke verdt det. Jaja.... får håpe mora ordner noe annet fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Nesten så du får satse på sykemelding da ja :sjenert: Men med bare noen vakter så kan du jo hvertfall få mer enn engangsbeløpet. De regner vel et snitt av de seks månedene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Nesten så du får satse på sykemelding da ja :sjenert: Men med bare noen vakter så kan du jo hvertfall få mer enn engangsbeløpet. De regner vel et snitt av de seks månedene da?

Ja, det er jo igrunnen det... men man har jo ikke akkurat noe ønske om å bli dårlig heller. Som jeg sa til mannen. håper ikke det går troll i ord og at jeg blir kjempedårlig. Han synes visst det var et merkelig uttrykk. :fnise: Foreløbig kjenner jeg ingenting, men det er jo tidlig enda. Er ikke sikker på om de regner snitt av de 6 mnd, eller om de 4 andre mnd blir med de også. I så fall trekker de jo ned snittet veldig, men det hadde vel uansett blitt mer enn engangsutbetalingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemannen sover igjen... han er så snill, men begynner jo nesten å lure på om han sover for mye. Vi står som regel opp i 7 tiden, da er der pupp og grøt. Så er han våken til ca 8.30 og sover til 10-11. Oppe og spiser og leker litt, men før 13 må han sove igjen. Da sover han 1-2 timer. Ofte må han ha en tredje lur i løpet av ettermiddagen også sovner han for natta 19.30-20. Snille lille gutten min :rødme: Håper minimann også blir like rolig (innbiller meg at det blir en gutt igjen).

Lillemann holder på å få en tann til nede. Det blir jo fint med tre tenner nede, og ingen oppe... :fnise:

Fikk sagt i ifra til mammaen til hun jeg var dagmamma for i går, hun skjønte veldig godt at det ikke gikk og skulle ordne noe annet så fort som mulig. Litt ambivalente følelser i forhold til det.... glad for at jeg ikke skal passe henne mer, men samtidig føles det som om jeg ikke var god nok. Men tror egentlig ikke at det var noe jeg kunne gjort annerledes.

Idag skal vi på¨fyllinga med noe søppel som står i garasjen, så da kan vi endelig få plass til bilen inn der. Skal bli godt med en vinter uten å måtte skuffe frem bilen støtt og stadig. Garasjen er forholdsvis luftig, så kan nok hende vi må skrape litt is allikevel men.... den skal ihvertfall ikke snø ned.

I dag er det visst pannekaker som er bestilt, så jeg får gå og rydde litt på kjøkkenet før jeg begynner å kokkelere :kokk:

Endret av LilleKylling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du gravid igjen? Så utrolig koselig.....Gratulerer masse masse med microkylling i magen :danser:

:klemmer:

Ja jeg er visst det :sjenert: Var jo planlagt denne gangen da. Så da blir det :kgbaby: og :kgbaby: en stund fremover :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...