Gå til innhold

Kiler i magen ...

Lilith

Anbefalte innlegg

:vinke:

3 dager til termin, jo! :overrasket: Spennende, spennende.:)

Gratulerer med dagen til mannen! Lykke til med kaka, blir nok kjempebra! :tommelsmil:

Ha en fortsatt fin påske! :klemmer:

Ja, det er veldig spennende! Begynner å bli fryktelig klar nå, og er spent på hvordan hele fødselsgreia vil arte seg denne gangen ...

Navn løser seg nok naturlig når Lillebror er på plass - og om det tar litt tid gjør jo ikke det noe ;) D fikk ikke noe navn før han var 6 dager, og jeg kjenner flere som har brukt enda lenger tid ;) Utrolig spennende at det nærmer seg! Er det noen som har tippet disse dagene her?

Den kaka du lager - den vil jeg veldig gjerne se bilde av, og med tips til hva du brukte for å få det til! Mannen her har bursdag om en måned, og om jeg lager en kake med sånn logo, så tror jeg nesten det er bursdagsgave nok :ler:

Navn løser seg nok, ja, men utrolig irriterende å plutselig bli i tvil når man først liksom hadde bestemt seg og sagt i fra til alle! Argh.

Tippelista må jeg sjekke, ja!

Håper kaka var til inspirasjon! :D

Tenk at termin er rett rundt hjørnet!!!

Lykke til når det måtte skje.

:klemmer:

Takk, takk! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen baby ... :sukk:

Ingen tegn engang! Jeg kjenner etter alt jeg kan etter ekstra murringer, etc, men neida. Nada. Ikke engang plagsomme kynnere. Og er han ikke kommet i morgen må jeg ringe legen for en sjekk. Pes!

I tillegg har skatteetaten rota det til med skatten min i år og tror at jeg fremdeles er fast ansatt i tillegg til selvstendig næringsdrivende. Så jeg bør helst få ordnet opp i det også før babyen kommer. Og NAV har vel beregnet sin støtte ut fra skatteetatens tall, så må ordne opp i det også ... Pes! :sur:

Men ellers går det veldig bra, altså. Jeg er litt turbogravid for tiden, og vasker, rydder, ordner og fikser til den store gullmedaljen. Siste prosjekt var å ommøblere litt på rommet til Amund og flytte alle lekene hans inn dit - hittil har alt stått på rommet vårt, ved siden av stua. Så det har blitt mye ryddigere hos oss! I tillegg har jeg omorganisert litt i skuffer og skap, flyttet masse ned i boden og frigjort en hel del plass. Det hjelper veldig - vi har jo så lite oppbevaringsplass i utgangspunktet. Også prøver jeg å bake litt til barselbesøk og fryse ned noen middager. I tillegg prøver jeg å tenke ut lure sparetiltak for tiden fremover - med kun en ordentlig inntekt blir det ganske trangt og vi må tenke nytt ...

:husarbeid::handle::kokk::hoppe::kaklehone::bond:

Mannen blir helt svett av meg - jeg fyker rundt som en virvelvind :ler:

Det er planleggingsdag i bhg i dag, så Amund og jeg er hjemme sammen. Vi skal bake foccaccia, tenkte jeg, også gå en tur i parken i ettermiddag, etter at han har sovet litt. Synd været er så trist! Men vi skal kose oss likevel, vi :)

Håper alle har det fint i dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin og ingen baby. Jeg mener jeg kjente "noe" i natt, men det kan selvfølgelig være ønsketenkning. Uansett skal jeg ringe legen i dag og få time til kontroll. Lurer på hva de sjekker hos legen? Modning? Det kan jo ikke være lenge til nå?

Vente, vente, vente ... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippelista er forresten oppdatert. Imli and MellonCollie, you're still in the running towards becoming tippechampions. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så effektiv du er! Får helt :hakeslepp:

Får håpe babyen kommer snart, dagene blir lange etter termin. Det er i alle fall min erfaring :sjenert:

:duskedame::duskedame:

Endret av Ella*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for termin :hoppe:

Får håpe du slipper å vente mange flere dager nå.

:duskedame: heier på dere :duskedame:

:klem:

Takk! Hei i vei, her skjer intet! :klem:

:duskedame:

Håper lillebror kommer snart :klem:

Håper jeg også! :klem:

Så effektiv du er! Får helt :hakeslepp:

Får håpe babyen kommer snart, dagene blir lange etter termin. Det er i alle fall min erfaring :sjenert:

:duskedame::duskedame:

Haha, turboen er gåen! I dag har jeg stått opp og sendt Amund i bhg med svigermor, og etterpå la jeg meg på sofaen med den siste sjokoladekaninen etter påske og en bok - og sov i to timer :fnise:

---------------

Har vært hos legen og fått slått fast at alt er i orden med meg og babyen. Det var jo ingen stor overraskelse, men greit å sjekke blodtrykk og urin og sånt, det er det jo ikke så lett å føle på på egenhånd.

Nå skal jeg ... tja. Ikke stort. Amund er hos svigers i dag og kommer ikke hjem før til leggetid, så jeg skal bare dille rundt og lage middag til meg og mannen. Blir pannekaker i dag, tror jeg. :kokk:

Ha det fint, alle sammen! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en natt uten noe action. Jeg kjenner at jeg begynner å bli litt utålmodig og furten, og det lover ikke godt bare en lusen dag over termin ... :sjenert:

Vel. Etter en latsabbdag i går, har jeg i dag planer om å i hvert fall bake litt. Noen frokostmuffins, noen boller til fryseren, kanskje en runde pizzasnurrer ... Får se hva jeg rekker/orker/gidder. Ellers burde jeg absolutt vasket gulvet.

Men nå: Frokost! :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: tilbake!

:duskedame:

Heier frem lillebaby!

Takk! Men ... hvor er du? Dagboka borte? :klø:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jada, jeg er her ennå ... Sovet godt i natt har jeg gjort også. Ingen tegn til noe som helst, men masse liv og røre i magen.

Amund sov (eller i hvert fall var stille) til nærmere åtte i morges :sjokkert: Og mannen begynner senere på fredager, så vi kunne nyte en slumremorgen mens solen fant veien inn gjennom vinduet. Det er sånn det skal være! Og da Amund endelig sa i fra at han var våken, var han også blid som en liten sol selv om han har klart å bli litt forkjølet i løpet av natten. Dvs det er vel bhg som har gjort ham forkjølet igjen ...

Jeg vet ikke helt hva jeg skal ta meg til i dag, men jeg må vel i hvert fall på butikken og handle litt. Apropos det, så tenker jeg litt på å starte en sparebok her på KG for å holde oversikten over pengebruken vår fremover. Jeg vet ikke hvor mye det vil hjelpe, men det kan i hvert fall gjøre meg litt mer bevisst på priser og slikt, for det er jeg egentlig ganske dårlig på ... :sjenert:

Men nå: Dusj, te og A-magasinet. Og det er SOL ute! Så utrolig deilig :):sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg lillebaby kan komme snart..... Du har en veldig spent sladris :nigo:

Herlig med en rolig start på dagen :)

Håper du får en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:goodbye:

Høres herlig ut med en slumremorgen på en solfylt dag. :) Det er så deilig de få (iallfall her i huset) gangene ungen sover lenge!

Ble Amund født noen dager før terminen? Skjønner godt du er utålmodig nå, jeg begynte å bli utålmodig noen uker før fødselen med S, fordi jeg følte det var så mange som fødte lenge før termin ... :sjenert: Men han kommer nok snart! Jeg vet det ikke hjelper å si det, men ... :troest:

Du får prøve å nyte denne nydelige dagen og kose deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg lillebaby kan komme snart..... Du har en veldig spent sladris :nigo:

Herlig med en rolig start på dagen :)

Håper du får en fin dag :klemmer:

Har vært en veldig fin dag! Må nesten det, når været er så strålende! :sol:

Gleder meg veldig til det er noe å sladre om! :jepp:

:goodbye:

Høres herlig ut med en slumremorgen på en solfylt dag. :) Det er så deilig de få (iallfall her i huset) gangene ungen sover lenge!

Ble Amund født noen dager før terminen? Skjønner godt du er utålmodig nå, jeg begynte å bli utålmodig noen uker før fødselen med S, fordi jeg følte det var så mange som fødte lenge før termin ... :sjenert: Men han kommer nok snart! Jeg vet det ikke hjelper å si det, men ... :troest:

Du får prøve å nyte denne nydelige dagen og kose deg! :klemmer:

Passet utrolig bra at Amund sov så lenge i morges - trengte en lat morgen :)

Amund kom to dager før termin, så jeg var overhodet ikke forberedt på å gå over denne gangen selv om jeg jo visste at det godt kunne skje. Han kommer vel når han er klar ... :sukk:

Deilig med skikkelig vårvær!:jepp:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Etter at jeg kom hjem fra en liten tur i butikken, ringte mamma og lurte på om jeg ville være med henne og pappa en tur ut. Og det ville jeg jo! Så vi dro på Frognerseteren og spiste lunsj og ruslet en bitteliten tur etterpå. Veldig koselig :) Og nå kommer snart Amund og mannen hjem, også er det helg. Kanskje blir det en lillebror i løpet av helgen også? Hvem vet ... :nigo:

God helg, alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at lillebror kommer i helgen :duskedame:

Slettet dagboken, og er bare i bloggenes verden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tre timar igjen av tippedagen min!

Håper han kjem snart. Ikkje noko moro å gå over termin, spes ikkje med nummer to, det kan eg skrive under på. Eg gjekk 6 dagar over med nummer to, håper du slepp så lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at lillebror kommer i helgen :duskedame:

Slettet dagboken, og er bare i bloggenes verden :)

Tilgang ...? :sjenert:

Tre timar igjen av tippedagen min!

Håper han kjem snart. Ikkje noko moro å gå over termin, spes ikkje med nummer to, det kan eg skrive under på. Eg gjekk 6 dagar over med nummer to, håper du slepp så lenge ;)

Nei, jeg kjenner at jeg ikke var forberedt på å gå over, selv om jeg visste at det kunne skje. Lange dager! Men ...!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

NÅ SKJER DET NOE!:bond:

Våknet i morges av at Amund ville opp. Da var klokka kvart på sju. Hadde i grunnen sovet ganske godt, men måtte opp mange ganger for å tisse. Masse rare drømmer også. Aaaaanyway. Etter å ha hentet avisen og rigget oss til i senga for litt lørdagsmorgenavslapping mens Amund ennå var døsig nok til å tillate slikt, begynte jeg å kjenne murringer i magen ...

Tok ikke lang tid før jeg skjønte at her var noe på gang. :nigo:

Så nå sitter vi her og tar tida på riene mens vi venter på at mamma og pappa skal komme. Vi hadde avtalt med dem at de skulle ta med seg Amund en tur i ettermiddag, så var naturlig å høre om de ville komme litt tidligere. Så får jeg vel ringe sykehuset etterhvert, men jeg avventer en stund for jeg vil nødig sendes hjem igjen som sist.

Kan jo ta lang tid ennå, men nå er vi i hvert fall i gang! :hoppe:

Neste oppdatering kommer nok fra Ella* ;) Håper jeg, i hvert fall!

... ja, og dette betyr altså at det ser ut som om MellonCollie er tippevinneren!

Endret av Lilith
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame: :duskedame: :duskedame:

Så spennende - endelig har han bestemt seg for å komme ut :nigo:

Ønsker deg lykke til, Lilith. Håper du får en flott fødsel :klemmer:

Endret av Ella*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...