Gå til innhold

Kiler i magen ...

Lilith

Anbefalte innlegg

Koselig å lese om moren din da!! ;) Tror nok det er slik for de fleste som ikke blir begeistret for en graviditet i første omgang. Når den lille kommer blir det noe helt annet!! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hår: Huff, kjenner jeg gruer meg litt til den første tiden..... :sjenert:

Får håpe ringslynga funker for dere, det er sikkert fint for ham å være så nær deg :jepp: Når det gjelder smokker, så kjenner jeg ingen som har fått de ortodont-smokkene til å funke, det er bare de vanlige som duger :sjenert:

Håper dere får ei fin natt! :klem:

Nei, de orto- et eller annet - smokkene falt ikke i smak her heller.

Lykke til i natt :klem:

Hrmf, disse meldingene gikk meg visst hus forbi!

Monica85 - Ikke grue deg! Ja, jeg har hatt et par virkelig tøffe dager, og det er vel ikke så uvanlig. Men når det er fint, så er det så innmari fint! Nesten som fødselen - når "smerten" av våkenettene er over, og du får gurgling og et smil, så er alt det kjipe glemt :)

Amused - knoter litt med slynga, men han ser ut til å slå seg til ro i den og sovne sev om jeg synes det ser ut som han ligger ubehagelig. Så jeg har litt tro på den! Ortodentsmokkene, derimot, er ingen höjdare her heller. Har noen smokker som det står "I love mama" på - de tror jeg kanskje han kan lære å like etterhvert.

Ella* - hvilken type smokk bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper hele alene-dagen deres gikk bra!

Og sågodt å høre at moren din er så vill etter barnebarnet sitt. Er nok noen annet med biologiske barnebarn ja :Nikke:

Vet du, det gikk veldig bra! Merkelig nok sov han jevnt og trutt gjennom hele dagen, våknet bare sånn ca hver 3 time for å spise og knirke litt. Deilig!

Ja, tror nok hun syntes det ble litt annerledes da babyen først kom! Selv om hun naturligvis er like glad i de andre barnebarna sine, må det være litt spes med et biologisk barnebarn som man kan se seg selv i :)

Koselig å lese om moren din da!! ;) Tror nok det er slik for de fleste som ikke blir begeistret for en graviditet i første omgang. Når den lille kommer blir det noe helt annet!! :hjerter:

Nettopp! Morsomt å se hvordan hun snudde på flekken da knirket kom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooookei ...

Alenedagen i går gikk veldig bra! :danser: A våknet klokka 7, samtidig som mannen sto opp, så da sto vi også opp. Ammet og koste litt, også sovnet A i bagen igjen sånn ved 9-tiden. Sov da til halv elleve. Så spiste han og var litt våken igjen før han nok en gang sovnet sånn ved halv ett-tiden. Da trillet jeg en tur, og han sov nesten hele tiden mens vi var ute. Da vi kom hjem, ca halv to, våknet han og var sulten og sutrete. Ammet og koste og hadde ham i slynga litt. Han sovnet der etter hvert, og klokka halv fire la jeg ham på senga, og meg selv ved siden av, så sov vi til mannen kom hjem fra jobb klokka fem. Våknet og ammet. A var merkelig rolig hele kvelden, litt sutring og klynk, men pappa fikk fort roet ham ned. :)

Siden han var så rolig og trøtt, bestemte vi oss for å innvie sprinkelsenga, og klokka ni la jeg ham der, etter en ny runde med amming, stell og kos. Måtte ta ham opp en gang for å amme før han sovnet. Men da sov han helt til halv ett! :sjokk: Ammet ham og la ham tilbake klokka halv to, og han sov til fem! :dåne: DA var han riktignok ganske våken og gretten, så ble til at jeg bar ham endel, ammet og koste med ham til klokka syv. Så sovnet vi i dobbeltsenga da mannen hadde dratt på jobb, og sov til halv ti. Også sovnet han i bagen klokka 11 igjen! :søvn:

Det er naturligvis deilig at han endelig sover masse - tidligere har vi jo bekymret oss for at han sover for lite, men dette er nesten for mye av det gode! Har vært hønemor og ringt helsestasjonen for å høre om en sånn endring i søvnmønsteret kan være tegn på noe skummelt. Hun jeg snakket med trodde ikke det, men hun skulle be "min" helsesøster ringe meg tilbake når hun hadde tid.

*gruble*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deilig at han sover mer da. det er nok ikke noe galt. han har blitt mer trygg kanskje? men det er jo typisk at når sånne ting endelig skjer så greier vi ikke å nyte dem;) bekymringer og atter bekymringer :ler:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deilig at han sover mer da. det er nok ikke noe galt. han har blitt mer trygg kanskje? men det er jo typisk at når sånne ting endelig skjer så greier vi ikke å nyte dem;) bekymringer og atter bekymringer :ler:

hehe..Det er helt sant! Det finnes alltid nok av bekymringer=)

Håper du har en fin dag=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som om du greier dette helt fint Lilith! :jepp:

Det virker som om dere har det veldig fint, med unntak av noen problemer innimellom, men det er vel kanskje slik det skal være? Hadde man bare hatt det bra, så hadde man nok ikke satt pris på de gode stundene ;)

Kos dere massemasse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese at det går bedre med dere :) Tror ikke du trenger å bekymre deg for at han sover litt mer, nei ;) Men skjønner det føles merkelig at han plutselig sover mer enn vanlig. Får håpe han fortsetter sånn, for det er jo litt godt med nattesøvn for oss mammaer også...

Vi bruker MAM-smokker vi. Det var med en MAM-smokk i en av gratis-pakkene (Libero eller Pampers), som vi prøvde ut en natt med bare skriking. Vi ble utrolig glade når han tok den med en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og ønsker dere ei god helg med masse soving! Tror heller ikke det er noe å bekymre seg for, lillegutt trenger jo søvn han også, og nå har han vel funnet ut at det går an ;)

God helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*fnys*

Naboene flyttet for noen dager siden, og dermed mistet jeg det trådløse nettverket "mitt"! Sånn går det når man snylter på andres internett ... :sjenert:

Vi har det fint :) A er litt sutrete innimellom, og slår seg ikke til ro før han får bruke meg som smokk, og jeg tror han har litt vondt i magen innimellom også, så jeg skal begynne å passe bedre på hva jeg spiser så jeg finner ut om det er noe jeg kan gjøre for å hjelpe ham.

På fredag var jeg og A med mamma til byen en tur. Det ble ganske slitsomt ... Han sov ingenting og skrek desto mer. Litt kjipt, for det gjør at jeg kvier meg enda mer enn før for å dra til byen med ham. Men satser på at det går seg til, det òg. Mamma mener A er en bortskjemt kosegris som bare er fornøyd når han kan klenge seg inntil noen og kose og sutte - og det kan vel være noe i det :) (bortsett fra det med bortskjemt, da - jeg tror ikke så små unger kan bli bortskjemte).

Vi har kjøpt uro med musikk og lys til senga, og en babygym. Ingen av delene har vært noen umiddelbar suksess, men jeg håper han vil ha glede av det etter hvert. Mulig han er litt liten ennå? :vetikke:

Nå henger A på skulderen til pappaen sin, og titter opp over skulderen hans med de digre Ivo Caprino-øynene sine (pappa kaller ham bare for Mysil Bergsprekken, etter han i Flåklypa Grand Prix). :rødme:

God søndag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke bortskjemt! Han er en bitteliten nyfødt som trenger nærhet og tilknytning. :)

Kanskje det kunne vært noe å hatt et eller annet slags bæretøy sånn at han kan ligge tett inntil når dere er i byen? I alle fall til han roer seg ned/sovner og kan legges i vogna si.

Jeg venter spent på min lomme/ringslynge fra lotusbarn.

Var det sånn at han ikke ville ta smokk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke bortskjemt! Han er en bitteliten nyfødt som trenger nærhet og tilknytning. :)

Kanskje det kunne vært noe å hatt et eller annet slags bæretøy sånn at han kan ligge tett inntil når dere er i byen? I alle fall til han roer seg ned/sovner og kan legges i vogna si.

Jeg venter spent på min lomme/ringslynge fra lotusbarn.

Var det sånn at han ikke ville ta smokk?

Nettopp! 4 uker gammel er man neppe bevisst nok til å kunne bli bortskjemt :)

Jeg hadde ham i slynge til å begynne med da vi var i byen, men da han hadde sovnet og jeg skulle legge ham i vogna våknet han med en gang, og dermed var det på'n igjen ... Litt uvant med sånn slynge også, så jeg orker ikke bære ham i den så innmari lenge om gangen.

Smokk er vanskelig. Jeg tror nok at han gjerne VIL ta smokken, men han får det ikke riktig til og bare dytter den ut med tunga. Også blir han frustrert og da får han det i hvert fall ikke til ... :sukk: Men vi prøver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De små kan vel ikke skjemmes bort? :) Tror de har godt av mye kos og kroppskontakt jeg... Så får den eldre generasjonen si hva de vil.

Håper neste tur ut går bedre. Hvis samboeren din er med kan dere kanskje bytte på å bære A om han blir urolig...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Er enig med Niennah her, så små unger er ikke bortskjemte!

Sliter selv med en liten en som nekter å sove alene på dagtid, med en gang jeg legger han fra meg så våkner han og gråter :roll:

Gruer meg litt til byturer av samme grunn som dag, S nekter noenganger å ligge i vogna... Håper det bedrer seg etterhvert, noe det virker som det gjør for de fleste :)

Håper du får en fin, ny uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Signerer de andre; en så liten baby kan ikke skjemmes bort - de sier bare fra på den eneste måten de kan dersom det er noe de ikke er 100% fornøyd med der og da :)

Frekke naboer som flytter og tar vekk trådløst nett, gitt :ler:

Ha en fin uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, tror ikke mamma mente seriøst at han er bortskjemt - sa det nok mest på tøys :)

Kjedelig når de små nekter å ligge i vogna/senga, men de trenger vel kroppskontakt, da. Litt koselig også, selv om det blir slitsomt til tider ... :)

Får vel ordne trådløst nett selv snart, kanskje. Enn så lenge må jeg sitte på den stasjonære på soverommet. Blir litt mer tiltak å komme seg på nett da, men det er kanskje ikke så dumt, egentlig ... :sjenert:

Nå skal vi prøve oss på en liten trilletur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg har noen form for erfaring eller kunnskap om temaet, så mener jeg helt klart at babyer ikke kan få for mye nærhet!! Mener faktisk at jeg har sett et program, eller lest en artikkel, om at små barn aldri kan få for mye nærhet!

Men klart, det er sikkert slitsomt om han griner mye når du/dere er ute med han... Lett å tenke at man er til bryderi for andre, men... Prøv å 'drit i det', de fleste aksepterer jo at små barn griner litt, det er lett at en selv tar det tyngre enn hva det er :jepp:

Kos deg masse!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mormor også kommer med noen kommentarer om at lillegutt kan være bortskjemt. Det er helt til han sovnet hos henne, da ble vi hysjet på gitt. HAN SOV JO :ler:

Mamma er heldigvis helt annerledes. Som hun sier. Bortskjemte unger er unger som skriker til seg ting når de er i en viss alder.

En baby som ønsker nærhet er ikke bortskjemt.

Er stadig noen som sier til meg at jeg må jo la han skrike litt. Men jeg kan ikke fatte og begripe at det skal gjøre han noe godt å skrike hvis han f.eks. har vondt i magen...

Når det gjelder å slite med å sove, og våkne når han blir flyttet høres det veldig kjent ut. vi har vært igjennom akkurat det samme. Lillegutt har heldigvis alltid roet seg på trilletur da, så lenge vogna er i bevegelse.

Er vel ikke så mange råd jeg har til deg egentlig. Var bare å være der for han som fungerte for oss. Smokk hjalp heligvis.

Vi bruker avent smokker. Den ortodent saken fungerte ikke.

Kjenner igjen det med tussete besteforeldre. Mine foreldre gledet seg jo, er første for dem. Men tror ikke de hadde forestilt seg at det skulle bli så stort. Er en del som sier en del ikke helt gjennomtenkt. Men koselig at hun har forandret seg helt når hun traff barnebarnet sitt :-D

Håper det går bedre etterhvert. Det hjelper fort når de blir litt større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...