Gå til innhold

Kiler i magen ...

Lilith

Anbefalte innlegg

Så koselig å lese om fødselen din. :hjerter_rundt:

Greier ikke å forestille meg hvor absurd det må være å plutselig stå der med et barn i armene som du skal følge resten av livet! Merkelige greier...

Hvilken fødeavdeling var du på, A eller B? Jeg skal på B tror jeg og er veldig spent på jormødre og leger der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig å lese om fødselen din. :hjerter_rundt:

Greier ikke å forestille meg hvor absurd det må være å plutselig stå der med et barn i armene som du skal følge resten av livet! Merkelige greier...

Hvilken fødeavdeling var du på, A eller B? Jeg skal på B tror jeg og er veldig spent på jormødre og leger der....

Ja, fullstendig absurd ... og læringskurven er virkelig bratt! Nå er det ammingen som skal til pers. Trøbler litt, men det går seg sikkert til :)

Jeg var på B og har BARE positive ting å si om dem! Jeg var vel gjennom en fire-fem jordmødre mens jeg var der, og de var alle fantastiske. Gled deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem Lilith - og takk for deling av fødselshistorie! Det høres tøft ut, definitivt, men virker som du taklet det fint.

Kos deg med nurket fremover :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem! :blomst:

Og takk for fin fødselshistorie, som likner veldig på min egen :fnise: Neste gang går det nok fortere! :tommelopp:

Kos dere så mye :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du ville dele fødselshistorien din med oss! Var kjekt å lese den, selv om jeg ikke egentlig klarer å sette meg inn i hvor sliten du må ha vært. Nesten 21 timer med smerter..Jiizez!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende å lese om din fødsel. Helt ulik min kan man si. Flott at du hadde en fin opplevelse, selv om det tok noen timer.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem Lilith - og takk for deling av fødselshistorie! Det høres tøft ut, definitivt, men virker som du taklet det fint.

Kos deg med nurket fremover :klem:

Takk :) Jo, det var vel tøft, kanskje - men det var bare fordi det varte så lenge. Ellers var det en enkel fødsel uten noen form for problemer. Men takk gud for epidural! :tommelopp:

Velkommen hjem! :blomst:

Og takk for fin fødselshistorie, som likner veldig på min egen :fnise: Neste gang går det nok fortere! :tommelopp:

Kos dere så mye :klemmer:

Takk! :klem:

Ja, satser på at det går fortere neste gang!

Takk for at du ville dele fødselshistorien din med oss! Var kjekt å lese den, selv om jeg ikke egentlig klarer å sette meg inn i hvor sliten du må ha vært. Nesten 21 timer med smerter..Jiizez!

Hehe ... nå var det heldigvis ikke 21 timer med smerter, altså - det var den halvannen timen før jeg fikk epiduralen som var ille. Ja, også den timen vi var hjemme før vi dro inn til sykehuset igjen. Ellers gikk det fint, jeg ble bare så sliten av å spenne meg så mye :)

Velkommen hjem!

Skal lese historien din snart, for akkurat nå var det ei som våkna. ;)

Kjempeklem! :klemmer:

Spennende å lese om din fødsel. Helt ulik min kan man si. Flott at du hadde en fin opplevelse, selv om det tok noen timer.

Ja, ganske ulikt! Og at du klarte det uten epidural - respekt! :klem:

Kjempefin fødselsrapport, Lilith! :jepp:

Takk!

Takk for fin fødselshistorie, Lilith :rødme: Så bra du ikke ble skremt :-D

Takk! Neida, her blir det nok flere unger med tiden - men ikke på en stund ennå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin fødselshistorie, takk for at jeg fikk lese den :)

Veldig lang fødsel, men veldig bra du ikke ble avskrekket.

Tar epidural bort smertene i underlivet når du presser? :klø: Det var det jeg syntes var verst med hele fødselen... :sjenert:

Fikk du ikke rullestol eller transport fra sykehuset til pasienthotellet? Trodde det var vanlig, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første ordentlige dag hjemme med småen har vært ganske slitsom, egentlig. Han sov veldig lite i natt - jeg tror vi fikk to timer søvn til sammen alle sammen. Jeg måtte til pers med amming to ganger i løpet av natten, og på'n igjen ved åttetiden om morgenen. Det høres kanskje ikke så mye ut, men hver ammeperiode tar i gjennomsnitt to timer. Og i morges lå han ved brystet i fire timer. Det er litt slitsomt ... Så sov han i to timer, så var det på'n igjen.

Jeg HAR prøvd å begrense ammeperiodene, men det er ikke snakk - da bare hyler han til jeg legger ham til brystet igjen. Så han er vel sulten, da :)

I dag har jeg fått i gang melkeproduksjonen skikkelig. Det kan kanskje hende det og matlysten hans henger sammen?

I tillegg har jeg hatt hodepine i hele dag, og brystvortene mine er skikkelig såre. Smører med sånn ullsalve og har kjøpt albueskjell for å beskytte mot friksjon, så satser på at det i det minste lindrer litt. Ellers plundrer vi videre med å forbedre teknikken vår :)

Håååååper han sover til natten ... *krysse fingre* :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timers ammeperioder høres jo ganske mye ut ja? :klø: Men det stabiliserer seg sikkert etter hvert - er vel det å komme i gang. Glad jeg har så mange av dere foran meg i løypa jeg, så jeg får sett litt ulike erfaringer og kan forsøke å forberede meg ;)

Krysser fingrene for at han sover til natten! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GRATULERER MED GUTTEN!!!!

Også på bursdagen din?! :)

Velkommen hjem, og takk for fødselshitorie! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin fødselshistorie, takk for at jeg fikk lese den :)

Veldig lang fødsel, men veldig bra du ikke ble avskrekket.

Tar epidural bort smertene i underlivet når du presser? :klø: Det var det jeg syntes var verst med hele fødselen... :sjenert:

Fikk du ikke rullestol eller transport fra sykehuset til pasienthotellet? Trodde det var vanlig, jeg...

Hei :)

Jeg syntes ikke pressingen var vond i det hele tatt. Sprøtt!

Fikk ikke noe transport, nei - måtte til og med bære sengetøyet selv :ler: Vet ikke om det kanskje var for å sjekke at beina mine fungerte ordentlig at jeg måtte gå selv? Noen får jo litt problemer etter epiduralen ...

2 timers ammeperioder høres jo ganske mye ut ja? :klø: Men det stabiliserer seg sikkert etter hvert - er vel det å komme i gang. Glad jeg har så mange av dere foran meg i løypa jeg, så jeg får sett litt ulike erfaringer og kan forsøke å forberede meg ;)

Krysser fingrene for at han sover til natten! :klem:

Og firetimers ammeperioder er verre! :dåne: Satser på at det stabiliserer seg litt etter hvert, ja.

Absolutt kjekt å høre andres erfaringer før man selv skal til pers! :)

GRATULERER MED GUTTEN!!!!

Også på bursdagen din?! :)

Velkommen hjem, og takk for fødselshitorie! :)

Takk! På bursdagen min, ja - sleipingen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uten epidural, ja. Noe av det første jeg sa når jeg kom inn på sykehuset var at "Jeg vil ikke ha epidural!!!" også gråt jeg. Litt sånn nåleskrekk. :sjenert:

Vet ikke om det var dumt eller ikke, men...det gikk.

Ammeteknikk er ikke bare bare. Jeg var så lykkelig når jeg endelig klarte å amme sittende, og enda mer lykkelig når jeg klarte å bruke ammeputa.

Vi plundrer litt enda, og sambo må hjelpe til å legge henne til rette av og til. Hun hadde en dag hun hang vannvittig mye i puppene, og etter det så var melkeproduksjonen i gang. Så begynte vi å slite igjen når vi kom hjem fra sykehuset, men det viste seg at de var helt sprengte og at jeg måtte pumpe sånn at hun fikk lettere tak. Det hjalp masse.

Vi får bare prøve oss fram. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

Så moro å lese historien din Lilith! Det må være en helt fantastisk opplevelse :jepp:

Jeg har dessverre ingen gode råd å gi deg om såre brystvorter og amming, men håper det går seg til etterhvert :)

Kos deg masse sammen med slasken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Ammeperioder på 2 og 4 timer høres ganske tøft ut synes jeg..Håper det stabiliserer seg snart da;)

Litt slitsomt, ja ... Men nå ammet jeg ham igjen, og da slapp han faktisk puppen selv etter ca 7 min på hver pupp! Og bæsjet i mellomtida :) Så kanskje det stabiliserer seg litt nå? Det er lov å håpe ...

Uten epidural, ja. Noe av det første jeg sa når jeg kom inn på sykehuset var at "Jeg vil ikke ha epidural!!!" også gråt jeg. Litt sånn nåleskrekk. :sjenert:

Vet ikke om det var dumt eller ikke, men...det gikk.

Ammeteknikk er ikke bare bare. Jeg var så lykkelig når jeg endelig klarte å amme sittende, og enda mer lykkelig når jeg klarte å bruke ammeputa.

Vi plundrer litt enda, og sambo må hjelpe til å legge henne til rette av og til. Hun hadde en dag hun hang vannvittig mye i puppene, og etter det så var melkeproduksjonen i gang. Så begynte vi å slite igjen når vi kom hjem fra sykehuset, men det viste seg at de var helt sprengte og at jeg måtte pumpe sånn at hun fikk lettere tak. Det hjalp masse.

Vi får bare prøve oss fram. :)

Ah, nåleskrekk, ja - skjønner.

Amming er kronglete greier, men kanskje jeg også burde begynne å pumpe/håndmelke litt? Kan jo ikke skade å prøve.

Er snuppa di mye våken, forresten? A ser ut til å være våken bare når han ammer og knapt nok da (sovner ofte ved puppen). Vi har lite våkentid sammen, annet enn når han skal stelles. Og det er han ikke noen stor fan av ennå. Føler at vi har lite tid til pludring og kos ... :sjenert:

Så moro å lese historien din Lilith! Det må være en helt fantastisk opplevelse :jepp:

Jeg har dessverre ingen gode råd å gi deg om såre brystvorter og amming, men håper det går seg til etterhvert :)

Kos deg masse sammen med slasken!

Var helt surrealistisk! Vi koser oss mest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble noe helt annet etter at pumpa kom i hus, for da fikk hun tak i puppen igjen etter at jeg hadde fått ut noe. Håndmelking gidder jeg ikke, jeg må få det ut raskt, og å stå i halvøska når man våkner av gråt og er trøtt orker jeg ikke. :)

Hun sover veldig mye, men det blir litt pludretid også. Vi prater mye og synger, og hun ligger med vidåpne øyne og følger med.

Hun er våken alt fra en time til to timer mellom hver gang hun sover, også sover hun to, tre, fire timer.

Ikke så veldig begeistra for stelling her heller, særlig ikke hvis hun våkner og må skiftes på før vi ammer. Blir stille etterpå, for å ha bæsjebleie er ikke stas det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...