Gå til innhold

Kiler i magen ...

Lilith

Anbefalte innlegg

Hvordan gikk det hos legen?

Fragle har også vært slik at noen dager er han helt hyperaktiv mens andre dager kjenner jeg bare noen bevegelser her og der. Jeg tror det er helt normalt, uten at jeg har jordmor- eller legeutdannelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mangler tiltak her også :jepp:

Blir veldig lite igjen av dagen når man er på jobb, sovner på sofaen. Ordner litt middag. Ser på TV et par timer og legger seg igjen...

Tror jeg sov minst 14 timer forrige døgn... :sjenert:

God tur til legen og på jobb. Håper alt ordner seg med svangerskapspenger og at alt er bra med arvingen.

Du skal se det er det. Er vel først om noen uker at du skal kunne kjenne liv hver dag...

Kan jo hende han beveger seg mest mens du sover også.

Ha en fin dag :klem:

Selv hører jeg på spansk i bilen, du kan laste ned her, og her en annen nettside hvor du kan få litt innspill. Vi bruker den i forelesninger :)

Jeg har til forandring vært på jobb i dag, så dagen min har vært helt super! Har du fått fikset bordbeinet? Noe jeg forøvrig ikke synes du MÅ, da det som ikke alle andre har kan være sjarmerende ;)

Synes det høres ut som du har masse tiltaslyst jeg, med det programmet for dagen! Jeg er myyye verre (og jeg er ikke en gang gravid...)! Utenom å være på jobb så har jeg sittet plantet i sofaen foran Tv'en de siden fredag. Har ikke engang vært på butikken :sjenert:

Hvordan gikk det hos legen?

Fragle har også vært slik at noen dager er han helt hyperaktiv mens andre dager kjenner jeg bare noen bevegelser her og der. Jeg tror det er helt normalt, uten at jeg har jordmor- eller legeutdannelse...

-------------------

svarer likesågodt alle på en gang, jeg :)

Gikk fint hos legen! Hjertet til ungen min slår med 144 kraftige slag i minuttet, og alt ser ut til å være vel. Var godt å få det bekreftet. Ser også ut som om alt ordner seg med svangerskapspengene, så nå lener i hvert fall jeg meg tilbake inntil jobben eventuelt kaller inn til møte for å snakke om omplassering. Den tid, den sorg.

Fikk ikke fiksa bordbeinet, nei. Det manglet visst noen bolter eller noe, så det får vente til pappa har vært på hytta og hente de manglende delene. Inntil videre klarer vi oss fint, vi :) Skal sjekke ut de nettsidene, Fisk73! Og i dag gjorde jeg oppgavene til kapittel 16, 17 og 18! Vet ikke hvor mye jeg faktisk skjønte av det jeg gjorde, men lover å repetere litt i morgen :)

... Ellers sitter jeg nå her, da, klokka ti på halv fire en tirsdags natt. Kul umulig å få sove, og aner ikke hvorfor. Sov riktignok på ettermiddagen i dag, men det skulle da ikke tilsi en søvnløs natt. Mystisk. Men tankene vandrer og søvnen uteblir. Fryktelig irriterende! Så jeg sto opp, og får heller ligge på sofaen og lese til jeg svimer av en gang utpå morgenkvisten. Bra jeg slipper å stå opp tidlig i morgen ...

Håper alle andre sover søtt i sengene sine! Natta, folkens :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

:klappe:

Flink du er!!

Jeg har gjort oppgaver til kapittel 17 jeg også, og skal nå sette meg ned med hele boken...

Fint at alt står bra til med deg og den lille :) Enkelte netter så kan man være svært så våken helt uten grunn... Så begynner man å tenke, og vips så går det noen timer....

Da skal jeg dra på skolen... Ha en fortreffelig dag videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så bra alt var bra hos legen! :-D

Kjedelig å være søvnløs, men veldig godt du ikke skulle tidlig opp. Da får du jo tatt igjen søvnen når du vil da :)

:hoppe: for at det er ordner seg med svangerskapspengene! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt gikk bra hos legen og at det ser ut som svangerskapspengene ordner seg :-D

Kjedelig å ikke få sove da. Kan få litt trøtthet av meg. Jeg sover minst for to om dagen.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det endelig går i orden med svangerskapspenger! Vil det si at du går hjemme med vanlig lønn, fram til du starter permisjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo!! Sover du ennå! Syvsover ;)

Håper du har fått sovet nok og er uthvilt når du våkner hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe:

Flink du er!!

Jeg har gjort oppgaver til kapittel 17 jeg også, og skal nå sette meg ned med hele boken...

Fint at alt står bra til med deg og den lille :) Enkelte netter så kan man være svært så våken helt uten grunn... Så begynner man å tenke, og vips så går det noen timer....

Da skal jeg dra på skolen... Ha en fortreffelig dag videre :)

*stolt*

Du er også flink! Burde vel repetere hele boka snart, jeg også ...

Ja, de derre tankene altså ... bare spinner og spinner uten stopp. Sovna til slutt, sånn i fire-halv fem-tida. Så våkna jeg åtte av at kjærestens klokke ringte, og krøp opp i senga til ham, også lå vi begge og småsov til nærmere ti. Han hadde heller ikke sovet særlig i natt. Heldigvis skulle han ikke på jobb før sent i dag. Også hadde vi nok en liten krangel i morges, men fikk heldigvis skværet opp før han stakk. Det var godt :)

Ha en fin dag på skolen!

Så bra alt var bra hos legen! :-D

Kjedelig å være søvnløs, men veldig godt du ikke skulle tidlig opp. Da får du jo tatt igjen søvnen når du vil da :)

:hoppe: for at det er ordner seg med svangerskapspengene! :-D

Ja, hurra for både hjerteslag og svangerskapspenger! Lurer på å ta meg en liten snork på sofaen nå snart, men jeg sov jo lenge i dag, så det er kanskje ikke så lurt. Hm ... Kanskje gjøre noe nyttig først - vaske noen klær, feks.

Så bra at alt gikk bra hos legen og at det ser ut som svangerskapspengene ordner seg :-D

Kjedelig å ikke få sove da. Kan få litt trøtthet av meg. Jeg sover minst for to om dagen.

Hehe ... jeg veksler mellom dovendyr og natteravn om dagen, ser det ut som. Kan det ikke bare jevne seg ut?! Til og med kattungen (som er godt voksen) syntes jeg var lenge oppe i natt og la seg resolutt oppå meg for at jeg skulle holde meg i ro. :fnise:

Så bra at det endelig går i orden med svangerskapspenger! Vil det si at du går hjemme med vanlig lønn, fram til du starter permisjonen?

Jepp! Utrolig ordning, egentlig. Men nå er jo arbeidsplassen forpliktet til å se om de kan tilrettelegge arbeidet for meg, da, så jeg kan få en telefon fra dem når som helst om å komme inn og diskutere alternative løsninger ... *slå av telefonen*

Hallo!! Sover du ennå! Syvsover ;)

Håper du har fått sovet nok og er uthvilt når du våkner hvertfall.

:ler: Nei, for tenk at jeg er våken nå! Nå er jeg faktisk tung i hodet akkurat som om jeg har sovet for mye. Sikkert fordi jeg lå lenge og døste i morges. Det ska'kke være lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp kommet inn døra etter å ha møtt en venninne til lunsj. Veldig greit - hun jobber like nedi gata her, og siden hun er så fryktelig travel på fritiden er det kjekt å oppdatere seg over lunsj. Dessuten har de så utrolig bra kantine der hun jobber ...!

Nå skal jeg kanskje prøve å gjøre noe konstruktivt. Vaske klær, støvsuge, leke med pusekatten som kjeder seg høylytt og rydde litt. Kanskje. Også skal jeg definitivt ligge på sofaen og lese bok og sovne litt.

I kveld skal jeg på middag til kusina mi. Hun inviterte per sms og sa hun hadde "masse spørsmål" :klø: Er hun smelt på tjukka hun også, tro? Jaja, jeg finner vel ut av det. Blir hyggelig å se henne, i hvert fall!

Nå: klesvask! :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom å sier hei=)

Så bra at alt gikk greit hos legen da! Junior er også likedan om dagen..veksler mellom totalt turbo og chill..Kanskje de har fått mindre plass å tumle på?

Kusina di er sikkert preggers hun også=) "alle" skal jo ha smått i 2008 virker det som..Å det er så koselig!

Har du fått kjøpt inn noe til babyen ennå dA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende da :-D

Hadde vært gøy med flere gravide :-D

Sikkert gravid. ;) Dette må jo være det o store babyboom-året.

Innom å sier hei=)

Så bra at alt gikk greit hos legen da! Junior er også likedan om dagen..veksler mellom totalt turbo og chill..Kanskje de har fått mindre plass å tumle på?

Kusina di er sikkert preggers hun også=) "alle" skal jo ha smått i 2008 virker det som..Å det er så koselig!

Har du fått kjøpt inn noe til babyen ennå dA?

---------

Pf, det var falsk alarm, hun var slett ikke gravid! Eller, hun sa i hvert fall ikke noe om det til meg. Men det var kjempehyggelig å se henne :)

Vi har ikke kjøpt så mye som en sokk til arvingen ennå, men vi har fått litt av mamma og pappa og svigers og det er jo koselig. Mamma insisterte på å kjøpe noen lyseblå plagg, så nå har jeg noen bodyer, en pysj, et par bomullsdresser og et babyteppe. Også er mamma i gang med å hekle et babyteppe som jeg skal hjelpe til med litt. Blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lure deg sånn da... :fnise:

Er jo ikke nødvendig å stresse med å handle alt mulig... Klær har jeg hørt en ikke trenger å kjøpe så mye av. Får plenty i gaver...

Det andre kan en få kjøpt veldig mye av på en dag. Bare greit å kikke litt på forhånd så en vet sånn noenlunde hva en vil ha.

Tenker som så at har man en seng, en vogn, et bilsete (hvis man har bil) og et stellebord så er man langt.

Det går jo an å kjøpe utstyr etter arvingen har kommet til verden også...

Ordner seg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde heller ikke så mye som en sokk til ungen frem til jeg var over 30 uker på vei tror jeg :fnise:

Er jo ikke noe å stresse med - du har jo ikke tenkt å føde ennå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at dere har fått babyplagg! Trenger nok ikke kjøpe så mye før babyen er født, nei, det sies jo at man får så mye at man har mer enn nok. Selv har vi et par plagg og de kjøpte vi mest fordi det var billig billig på jobben min, og en blå sparkebukse med body for å feire ultralyden og at det var en gutt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker av og til at jeg skal handle noe fint til lillegutten vår, og går inn i en butikk. Der blir jeg stående i noen sekunder, rusler litt rundt, og går ut igjen like tomhendt... Får liksom ikke til å handle babyklær, det er litt uvirkelig at vi kommer til å få bruk for det :fnise:

Kommer nok ikke til å handle så mye klær vi heller, bare litt for kosens skyld. Veldig mange har jo med klær i barselgave.

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lure deg sånn da... :fnise:

Er jo ikke nødvendig å stresse med å handle alt mulig... Klær har jeg hørt en ikke trenger å kjøpe så mye av. Får plenty i gaver...

Det andre kan en få kjøpt veldig mye av på en dag. Bare greit å kikke litt på forhånd så en vet sånn noenlunde hva en vil ha.

Tenker som så at har man en seng, en vogn, et bilsete (hvis man har bil) og et stellebord så er man langt.

Det går jo an å kjøpe utstyr etter arvingen har kommet til verden også...

Ordner seg!!!

Ja, makan! Nå hadde jeg sett for meg skikkelig sjokk og ramaskrik med graviditetsnyheter her, også ingenting! Dårlig gjort! :ler:

Jeg stresser egentlig ikke med utstyr. Bortsett fra barnevogn - det vil jeg gjerne ha unnagjort snart, for jeg blir helt svimmel av å prøve å orientere meg i vognjungelen ... Resten får jeg billig på Ikea :fnise:

Vi hadde heller ikke så mye som en sokk til ungen frem til jeg var over 30 uker på vei tror jeg :fnise:

Er jo ikke noe å stresse med - du har jo ikke tenkt å føde ennå ;)

Godt å høre! Og nei, jeg har absolutt ikke tenkt til å føde på en stund! (hører du det, snupp? Hold deg inne i magen drøyt tre måneder til!)

Så koselig at dere har fått babyplagg! Trenger nok ikke kjøpe så mye før babyen er født, nei, det sies jo at man får så mye at man har mer enn nok. Selv har vi et par plagg og de kjøpte vi mest fordi det var billig billig på jobben min, og en blå sparkebukse med body for å feire ultralyden og at det var en gutt ;)

Ja, koselig med noen plagg :) De er så små! Tenk at mennesker er så små til å begynne med!

Jeg tenker av og til at jeg skal handle noe fint til lillegutten vår, og går inn i en butikk. Der blir jeg stående i noen sekunder, rusler litt rundt, og går ut igjen like tomhendt... Får liksom ikke til å handle babyklær, det er litt uvirkelig at vi kommer til å få bruk for det :fnise:

Kommer nok ikke til å handle så mye klær vi heller, bare litt for kosens skyld. Veldig mange har jo med klær i barselgave.

God helg! :)

:ler: Akkurat sånn er jeg også! Føler at jeg er litt ute på dypt vann når jeg ser alt babyutstyret og bakker litt beskjemmet ut av butikken igjen. God helg til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag! :duskedame:

I dag har kjæresten bursdag, og vi skal være ekstragavante og gå på fancy-schmancy restaurant i kveld! Koster skjorta, men gøy å gjøre sånt innimellom selv om vi egentlig ikke har råd. Blir gøy! Tidligere i uka fikk han en globus av meg (jeg klarte ikke vente til i dag med å gi gaven). Høres kanskje rart ut med en globus, men han er helt kartfrelst og kan sitte i timesvis med nesa i et atlas, så jeg tenkte at en globus er litt kult. Så fikk jeg tak i en fin en, litt "gammel", liksom. Suksess!

I går møtte jeg venninna mi som fødte for en måned siden. Herregud, for et lite nurk hun har fått. Sååååå bitteliten! Søt fyr :) Men stakkars, allerede etter en måned var venninna mi ganske sliten. Ungen sover visst ikke noe særlig om natten. Men det er kanskje litt tidlig å få rutiner på søvn etter bare en måned? Får håpe de får dreisen på det etterhvert. Moro å se hvordan de ordner seg, i hvert fall! Koselig dag :)

Nå skal jeg kreke meg på trening, tenkte jeg, og så skal jeg møte et par (også sykmeldte) venninner/kolleger til lunsj. Gleder meg! Fin start på helga :)

Ja, forresten: Fikk selvangivelsen i går, og hvis alt er riktig får jeg igjen 14 000 og kjæresten 13 000! :juhu: DET kommer godt med, det! Ble glad da, ja! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...