Gå til innhold

er du i mot NRK lisensen?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg støtter opp om lisensbetaling dersom min generasjon får filmer og program som opptar oss på NRK kanal 3.

Kjærlighet, drama, romantikk, serier, Nikolay & Julie, Charlot & Charlotte, Dynastiet, repriser, osv.

Dersom min generasjon får noe annet enn "Norge Rundt" og sport, så blir jeg fornøyd - og vil betale lisens med glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.opprop.no/opprop.php?id=nrkstop

gi din støtte for en lisensfri tv-kanal

Betaler greit for lisensen. Alternativet er for dårlig ennå.

Dessuten vil staten ta inn pengene på andre typer avgifter likevel om det skulle bli "lisensfritt", bare at vi ikke merker det på samme måte.

Dette gjør de med å ta en promille av skatten til hver enkelt, høyere priser på elektroniske utsyr som bedriften som selger skatter til staten av + + + ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Jeg er for en statskanal uten reklame, og derfor syns jeg det er greit å betale lisens. Syns det er litt dyrt, ja, men vil ikke at den skal avvikles heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten vil staten ta inn pengene på andre typer avgifter likevel om det skulle bli "lisensfritt", bare at vi ikke merker det på samme måte.

Dette gjør de med å ta en promille av skatten til hver enkelt, høyere priser på elektroniske utsyr som bedriften som selger skatter til staten av + + + ..

Ja, og dette gjør norske myndigheter uansett...

Kommunistregime!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og dette gjør norske myndigheter uansett...

Kommunistregime!

Ja jo.. basic samfunnsøkonomi med skattelette = avgiftsøkning og omvendt. De får inn det de skal ha samme f.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er i mot den de kan heller ha reklame

På grunn av det statlige kravet om tilbud til et meget bredt spekter av publikum (motsetning til serie-kanaler) så vil nok neppe fullstendig reklamefinansiert statskanal noen gang eksistere.

Ikke så mange som vil sponse "der ingen kunne tru at nokon kunne bu", "mygg på finnmarken" og "finsk fjernsynsteater".. dumt det er borte forresten :D d'oh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler lisens med glede til NRK dersom det betyr mer kultur, flere filmer og seriøse og saklgie drøftings- og dialogsdebatter - spesielt i nye NRK 3. Jeg setter også pris på NRK 2.

Det er altfor mye sport i NRK-kanalene og jeg er så lei sportens innslag i nyheter, egne sportssendinger, kveldsåpent og Frokost-TV...sporten er med overalt! Jeg betaler gladelig dobbelt lisens for å slippe sport!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia NRK og heia lisens, så lenge jeg slipper reklame!

Men syns godt at studenter kunne slippe å betale lisens, evt fått redusert den med feks 50 %

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg også er lisensen en av de tingene jeg ikke betaler surmaga. Jeg er godt fornøyd med NRK og P-kanalene på radio. Myyye bedre enn det skvipet de lir utav seg på TV2 osv.

Et argument er at lisenspengene fungerer som sovepute for NRK, men det tror jeg ikke noe på. Det stilles sterke krav og det kvalitetssikres av alt som sendes på NRK. NRK ligger jo langt foran de andre kanalene i kvalitet på det de sender.

Ikke for å vri tråden i motsatt retning, da dette er en Heia Lisensstopp-tråd, men følte bare for å si noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StockDama

Irriterer meg at man må betale lisens så lenge man har tv, har tv, men har ingen måter å få det inn på, vil ikke det heller, ser ikke på tvn uansett...brukes bare til dvd'er og konsoller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg at man må betale lisens så lenge man har tv, har tv, men har ingen måter å få det inn på, vil ikke det heller, ser ikke på tvn uansett...brukes bare til dvd'er og konsoller.

Forholdsvis enkelt å slippe å betale hvis du er i den situasjonen. Men skriver ikke her, for det er enkelt å misbruke generellt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nedfall

Jeg imot imot tvangsabonnementer slik som lisensen er. Du kan sammenligne det med ett tvangsabonnement på Aftenposten. Du kan kaste hvert eneste eksemplar i papirreturen, men du kan ikke si opp abonnementet. Abonnementet må du betale så lenge du har postkasse. Du kan selvsagt kvitte deg med postkassen, da slipper du å tvangsabonnementet på Aftenposten, men du får jo selvsagt heller ikke mottatt andre ting, som din lokalavis, brever, og annen nyttepost du må ha..

Hvis nrk var opptatt av å stenge ute dem som ikke betalte lisensen, så kunne dem sperret adgangen til å ta inn kanalen(e) i det digitale bakkenettet. Kryptering er jo en smal sak i ett digitalt system. Det er veldig talende for måten statskanalen operer på, at de sender kanalpakken sin fritt til alle, både de som vil ta den inn, og de som kunne tenke seg å velge den vekk, og deretter tar seg betalt..

Hva hvis f.eks canal digital hadde gjort det samme, sendt programpakken sin åpent, og deretter krevd betalt av samtlige tvseere i dette landet ?

Vi er blitt for indoktrinert med denne løsningen, til at vi gidder å protestere.

Endret av Nedfall
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for en statskanal uten reklame, og derfor syns jeg det er greit å betale lisens. Syns det er litt dyrt, ja, men vil ikke at den skal avvikles heller.

Nå er jo ikke nrk reklamefritt heller da, hver gang det er noe stort sportsarrangement ol er det masse reklame hver gang sendingen avsluttes eller begynner. Irriterer meg vettlaus. Og at de i tillegg skal ta seg betalt for alle i en husstand, men kan gjøre unntak for samboere/ektefeller, herrgud så arrogante. :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Frk Åberg
Nå er jo ikke nrk reklamefritt heller da, hver gang det er noe stort sportsarrangement ol er det masse reklame hver gang sendingen avsluttes eller begynner. Irriterer meg vettlaus. Og at de i tillegg skal ta seg betalt for alle i en husstand, men kan gjøre unntak for samboere/ektefeller, herrgud så arrogante. :frustrert:

Så lenge det ikke tar av min tid, så bryr jeg meg egentlig ikke så mye.

Men de tar da vel ikke betalt for alle i én husstand. Om man har flere tver betaler man fortsatt bare én lisens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor lisensfinansiert statlig fjernsynskanal er veldig bra for demokratiet og ytringsfriheten. Dersom alt var private reklamefinansierte kommersielle fjernsynskanaler, som jo vil være alternativet, ville det bety at kapitalkreftene og annonsørene ville fått et ytringsmaktmonopol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes lisensen er noe dritt. Jeg har ikke en gang NRK å må likevel betale. Det synes jeg ikke er bra. Det blir jo en lisens på tv´en å ikke NRK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann 42
http://www.opprop.no/opprop.php?id=nrkstop

gi din støtte for en lisensfri tv-kanal

Bare svada.... Jeg liker heller ikke å betale mer enn jeg må, men når man ser på hva man får for lisenspengene, og slipper å avbrytes i tide og utide av hjernedød reklame, så er det verdt det.

Og almenkringkasting som ikke er totalt markedstilpassa mainstream vil jeg gjerne ha i fremtida også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...