Gå til innhold

Smak og behag

Gjest *smak*

Anbefalte innlegg

Har fått ny pc jeg :sjarmor:

Gratulerer så mye. Det er kjekt med ny data.

Jeg har lyst å reise til Roma i påska. Kan få biletter på kroner 700 frem og tilbake. Så kommer jo reisen til Oslo i tillegg samt hotellet i Roma. Kjenner at jeg har skikkelig reislyst, men det værste står igjen, nemlig å overtale samboeren min. Og det er ikke lett.. Han er en sofagris som liker seg best hjemme. Men jeg vil ut og oppleve ting.

Å reise til Roma høres veldig kjekt ut. Det kan også bli en skikkelig romantisk tur for deg og samboeren din :hjerter_rundt: . Du får bruke litt kvinnelist så får du nok lurt han med på opplegget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lyst å reise til Roma i påska. Kan få biletter på kroner 700 frem og tilbake. Så kommer jo reisen til Oslo i tillegg samt hotellet i Roma. Kjenner at jeg har skikkelig reislyst, men det værste står igjen, nemlig å overtale samboeren min. Og det er ikke lett.. Han er en sofagris som liker seg best hjemme. Men jeg vil ut og oppleve ting.

Det må du gjøre alvor av, *smak*! Det er verdens nydeligste by. Kan sende deg noen tips hvis du trenger det.

Jeg skal nedover igjen rett etter påske, får aldri nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *smak*
Det må du gjøre alvor av, *smak*! Det er verdens nydeligste by. Kan sende deg noen tips hvis du trenger det.

Jeg skal nedover igjen rett etter påske, får aldri nok :)

Ja kan du ikke sende meg noen gode tips, så kanskje jeg får samboeren mer på gli når han får høre alt han går glipp av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *smak*
Gratulerer så mye. Det er kjekt med ny data.

Å reise til Roma høres veldig kjekt ut. Det kan også bli en skikkelig romantisk tur for deg og samboeren din :hjerter_rundt: . Du får bruke litt kvinnelist så får du nok lurt han med på opplegget ditt.

Ja det kan bli en skikkelig romantisk tur til Roma, Alison. Jeg har såå lyst å reise.

Endret av *smak*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *smak*
Å, Roma...! La kjæresten din ligge hjemme på sofaen og ta med meg! :sjarmor:

Grattis med ny pc, forresten.

Ja det var en god ide *Mim* :fnise:

Endret av *smak*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg melder meg frivillig til å bli med til Roma, men når det gjelder hvordan du skal overbevise samboeren din, er jeg mere usikker. Jeg reiser uten mann til Roma, det er totalt bortkastet for hans vedkommende.

Men la meg tenke :klø:

Fotballkamp?

God mat? - for det er veldig god mat i Roma

Romantisk?

Varmt?

Regner med at shopping ikke er et godt stikkord.............

Historie, fantastiske monumenter fra antikken. Colosseum, Forum Romanum etc

Det går jo an å bo ute ved kysten, og reise inn til Roma for å se. Eller det finnes fine hoteller i utkanten av byen med park og badebasseng. Da kan dere kombinere storbyferie og bading. Men det er jo helst om sommeren.

Det jeg liker best er bare å være i Roma, sitte utenfor Pantheon og føle stemningen, høre på samtalene rundt meg, ta et glass vin, stikke innom noen av de fantastiske kirkene. Jeg får ro i sjelen av å være i Roma, for meg er det total harmoni! Det er en by som kombinerer ytre skjønnhet med noe dypere, kanskje et resultat av den lange kulturhistorien som fortsatt lever i denne byen! Hvor du enn snur og vender deg så dukker det opp et minne fra antikken, vår kulturs vugge.

Men det er jo ikke sikkert at samboeren din blir overbevist av mine argumenter, de virker jo ikke på min egen mann. Du får prøve, lykke til! :klem:

Endret av Kira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er det kjekke mannfolk der også.. :lur:

Men det hjelper kanskje ikke for samboeren din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Må innom og oppdatere meg litt ;)

Gratulerer med ny pc!

Må virkelig samboeren overtales til å bli med på en romantisk tur til Roma? :overrasket: Høres iallfall heeeeerlig ut ;)

God helg og god påske! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marillia

Åh, Roma høres så alt for fristenede ut, lurer på om jeg klarer å få overtalt mannen min til en tur dit en gang! I mellomtiden burde vi dratt hele gjengen her i fra :fnise:

Ha en fin påske, *smak* :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *smak*
Jeg melder meg frivillig til å bli med til Roma, men når det gjelder hvordan du skal overbevise samboeren din, er jeg mere usikker. Jeg reiser uten mann til Roma, det er totalt bortkastet for hans vedkommende.

Men la meg tenke :klø:

Fotballkamp?

God mat? - for det er veldig god mat i Roma

Romantisk?

Varmt?

Regner med at shopping ikke er et godt stikkord.............

Historie, fantastiske monumenter fra antikken. Colosseum, Forum Romanum etc

Det går jo an å bo ute ved kysten, og reise inn til Roma for å se. Eller det finnes fine hoteller i utkanten av byen med park og badebasseng. Da kan dere kombinere storbyferie og bading. Men det er jo helst om sommeren.

Det jeg liker best er bare å være i Roma, sitte utenfor Pantheon og føle stemningen, høre på samtalene rundt meg, ta et glass vin, stikke innom noen av de fantastiske kirkene. Jeg får ro i sjelen av å være i Roma, for meg er det total harmoni! Det er en by som kombinerer ytre skjønnhet med noe dypere, kanskje et resultat av den lange kulturhistorien som fortsatt lever i denne byen! Hvor du enn snur og vender deg så dukker det opp et minne fra antikken, vår kulturs vugge.

Men det er jo ikke sikkert at samboeren din blir overbevist av mine argumenter, de virker jo ikke på min egen mann. Du får prøve, lykke til! :klem:

Takk for tips, Kira. Det høres ut som en storartet by å besøke. Jeg skal nok besøke denne byen når samboeren har modnet litt :fnise: .

Og så er det kjekke mannfolk der også.. :lur:

Men det hjelper kanskje ikke for samboeren din ;)

Kjekke italienske menn tar jeg gjerne en titt eller to på. :fnise:

God påske, *smak*! :klemmer:

God påske til deg også, Fru Fomle :klem:

:vinke:

Må innom og oppdatere meg litt ;)

Gratulerer med ny pc!

Må virkelig samboeren overtales til å bli med på en romantisk tur til Roma? :overrasket: Høres iallfall heeeeerlig ut ;)

God helg og god påske! :-D

Ja det er så ille at han må overtales til tur til Roma, men jeg skal mase masse.

God påske! :klem:

Blir det påsketur på dere?

Nei, det blir ikke i påsken, men kanskje litt senere i år.

Åh, Roma høres så alt for fristenede ut, lurer på om jeg klarer å få overtalt mannen min til en tur dit en gang! I mellomtiden burde vi dratt hele gjengen her i fra :fnise:

Ha en fin påske, *smak* :klem:

Ha en fin påske du også, Marillia :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest *smak*

Gratulerer med ny dagbok, Alison! Den skal jeg abbonere på. Synes det var på tide at du startet en ny dagbok nå, hehe.

Endret av *smak*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *smak*

Huff jeg har litt angst nå, da pleier det å være godt å ha samboeren min hjemme. Han er enestående og hjelper meg alltid når jeg får nerver. Er så glad i han :hjerter_rundt:. Typisk at akkurat i dag så må han jobbe overtid.. sukk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Uff, så vondt å lese at du har slitt med angst i dag. Håper du føler deg bedre nå og at samboeren din har kommet hjem.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *smak*

Takk for omtanken Alison. :klem: Det gikk heldigvis bra med meg etterhvert. Hentet fram scrappeutsyret mitt og satt i gang med å lage et bursdagskort til en tante i Tyskland. Da tok det ikke så lang tid før samboeren kom hjem. Han skulle hjelpe noen i Canada med et problem med dataen og de ligger jo åtte timer etter oss, derfor måtte han vente til klokka 4 med å ringe til de, dermed ble det overtid. Heldigvis var problemet fort løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...