Gå til innhold

Toddler pjatt!

Grace

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer, linky! Så moro. Jeg syntes også det tok utrolig kort tid å bli gravid igjen, tror det er noe i det at man er mer fruktbar etter fødsel! Moro at det er flere som har begynt på andre runde alt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner dere :klemmer:

Ja, det er veldig moro å være i gang med ny graviditet. Dette var så absolutt planlagt, så vi er så glade. Har vært babysyk en stund da jeg har flere venninner som også er gravide. Får jo litt permisjon sammen med bestevenninna mi, kjempekjekt :jepp:

Har hatt mye tanker i hodet i dag, jeg skal bli tobarnsmamma, helt rart men en fin tanke :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro :hjerte: Blir fin aldersforskjell også, litt under to år. Tett i alder, men ikke for tett :fnise: Jeg lurer jo litt på hva jeg har begitt meg ut på noen ganger... Blir under 17 mnd mellom mine! Ja, ja, for sent å snu nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir en fin aldersforskjell, vil ikke ha for mange år mellom heller. De kommer sikkert til å få mye glede av hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med graviditet Linky - kjempemorsomt :kose:

Her har dagene gått i ett sett, har kjempesnill svigermor som tar seg av lillegutt. Idag faktisk så vinket lillegutt uten oppfordring til oss når vi gikk for å handle inn hvitevarer, mens farmor passer på :)

Ellers har han i løpet av uka gått to tre skritt - tre ganger - men det skal skje uten at han er klar over det liksom. Vi kan hvertfall ikke prøve å hjelpe han... Skal klare alt selv vet du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom på et godt tips til barnesikring - borrelås øverst på skapene. Det får ikke ungene opp før de er litt større pga kraften i borrelåsen :)

Vet det har funket hos venner med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på et godt tips til barnesikring - borrelås øverst på skapene. Det får ikke ungene opp før de er litt større pga kraften i borrelåsen :)

Vet det har funket hos venner med barn.

Takk for tips, det tror jeg vi må prøve.

Her er ungen en skikkelig klatremus - i dag satt han plutselig i den høye barnestolen alene :overrasket: Han er jammen meg en håndfull å passe på. Men heldigvis veldig flink til å skli riktig ned igjen når han har klatra opp på ting.

Har deres unger begynt å hyle? Her har det vært masse hyl de siste ukene. Ikke gråte-hyl, men sånne skikkelige sinna-hyl når han ikke får det som han vil. En forsmak på trassalderen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, imli her skrikes det akkuratt slik du forklarer. Godt å høre andre også har det slik :fnise: Noe hun har begynt med nå nylig + at hun skriker når en av oss voksne går. Merker hun har temperament, tar vi fra henen noe hun holder på med, ja da er det krig. Er nok en forsmak på trassalderen ja :fnise:

I dag har vi hatt barnefri, så deilig. Vi har vært på kino og spist lunsj i byen. Men gu hvor fort man savner de små da, var godt å se henne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha barnevakt over natten fra fredag til lørdag. Reiser fredags morgen på jobb, og kommer hjem om lørdags kvelden. Merker jeg gru-gleder meg litt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med ny graviditet, Linky!!!!! :hoppe:

Vi skal ha barnevakt den første helga i juli, fra fredag til lørdag. Tror det kommer til å gå helt fint!

Det er min tante som skal passe småttisene og hun er fabelaktig med barn! Men kjenner jeg er veldig spent...

Her hyles det også. Skikkelig gledeshyl når han er glad, trassehyl når han får nei på noe han veldig gjerne skulle fått ja på og gråtehyl når han faller og slår seg. Da hyles det så høyt at jeg er redd glass skal sprekke...Frøkna hylte ikke sånn, så dette er liksom nytt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hyles mye her og. Veldig lite gråtehyl, for hun tåler veldig mye før hun skriker hvis hun slår seg. Men er masse hyling hver gang hun ikke får det som hun vil. Og så hyles det hvis det er noe hun ikke får til. F.eks hylte hun da hun ikke kom seg opp i en lenestol i dag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nye graviditeter både til Capricorn og linky!! Jeg synes dere er tøffe, jeg. Jeg er så fornøyd med å ha fått livet mitt tilbake at jeg ikke kommer til å kaste meg på den bølgen på ei stund, nei... :ler:

Her hyles det også, på akkurat samme måte som Nicky beskriver. Han hyler titt og ofte han, men det verste er når vi må inn fra lekeplassen... da må jeg stort sett alltid bære en hyyyyylende unge under armen og gå så fort jeg kan :sjenert: Jeg har en skikkelig uteunge, han elsker å være ute og leke i all slags vær. Her om dagen tok han av seg regnjakka i regnet, satt og kikka opp, fikk regn i fjeset og holdt på å le seg skakk :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gratulasjoner, gratulerer til deg også Capricorn :)

Vi har¨endelig fått lagt plen i dag og fått pyntet opp med litt blomsterkrukker. Mannen er ute å griller nå, sulten :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir stadig mer hyling her - særlig når det er noe han ikke klarer :fnise: Han elsker å leke ute her også, og gå naken ute i varmen er en favoritt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow! Jeg sier som Trampe, og er imponert over dere som er på vei med nr 2 allerede... her blir det ingenting før om tidligst ett år ihvertfall. Vil ha førstemann mest mulig selvstendig innen det eventuelt skulle komme flere.

Har egentlig time for vaksine i morgen (MMR), men skal utsette den litt. Velsa er jo så liten, og da synes jeg det blir voldsomt å gi henne en så kraftig vaksine som er beregnet for barn som veier det dobbelte av henne nesten (hun veier ca 7,5 kg) - men skal uansett dit for måling (gjøres en gang i måneden), og for å få henvisning til øyelege. Vesla har begynt å skjele litt på det ene øyet.

Ellers stabber hun fornøyd rundt med Brio-vognen sin, og melder i fra hver gang det skjer noe i bleien ("tiss!") :fnise:

Endret av marsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss, så flink hun er, marsy! Her meldes det ikke om noe som helst :ler: Det kommer et "heia" og et "mamma" nå og da, men ellers er det bare lyder og lek.

Hvordan går det med soving i varmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink unge som sier i fra om tissing ja! Det kan nok lette pottetreninga litt etterhvert ;) I alle fall hvis hun sier fra litt før :fnise:

Går stort sett bra med soving her, men hender det blir litt grin om kvelden. Ikke så rart, det er jo vanskeligere å få sove når det er så varmt, merker det jo selv! Men om natta sover han fint. På dagtid også som regel.

Air condition hadde vært noe ja... *drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei jenter, og gratulerer til alle de graverte! Det er i underkant av 20 mnd mellom mine to og det har vært perfekt for oss. Endelig begynner sovingen å bli bedre (les det hender at vi får sove natten rundt) og barna har såååå mye moro av hverandre nå :Nikke:.

Snuppa begynte å gå for en tre-fire dager siden og går huset rundt. Reiste seg opp og gikk :hjerte:. Storebror (3 år 29/8) er blitt så utrolig flink til å prate nå at jeg er stolt som ei hønemor.

Her er et par bilder av mine to små

http://www.fotoknudsen.no/archive166/27072...iUb1seIr.jpg?93

http://www.fotoknudsen.no/archive166/27072...3W9jHt4K1.jpg?2

IMG-tag fjernet

Bolledeig(mod)

God sommer til alle sammen :blomst:

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...