Gjest imli Skrevet 19. september 2007 #361 Del Skrevet 19. september 2007 Over til noe helt annet: Regner dere fra første dag i sist mens, når dere sier hvor langt dere er på vei? Altså hvor langt du er på vei, eller hvor gammelt fosteret er? Ser at du ~Mocca~ har en ticker. Viser den fosterets uker eller regner den mammas uker? Jeg blir helt surrete av disse ukene! Tror de fleste regner mammas uker, dvs fra første dagen i mammas siste mens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 19. september 2007 #362 Del Skrevet 19. september 2007 Jeg kommer til å knekke sammen om jeg ser ett bankende hjerte, om jeg får ultralyd.. Jeg hadde skikkelige menssmerter natt til tirsdag for en uke siden. Etter det har mamma vært dritbekymret, for hun har selv mistet endel ganger.. Så hun tror jeg vil nesten være den som blir mest lettet om det går den rette veien.. Jeg hadde masse menssmerter helt til uke 7-8, og sånn litt til og fra etter det. Det er visst helt normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 19. september 2007 #363 Del Skrevet 19. september 2007 Over til noe helt annet: Regner dere fra første dag i sist mens, når dere sier hvor langt dere er på vei? Altså hvor langt du er på vei, eller hvor gammelt fosteret er? Ser at du ~Mocca~ har en ticker. Viser den fosterets uker eller regner den mammas uker? Jeg blir helt surrete av disse ukene! Regner fra første dag i siste mens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Mocca~ Skrevet 19. september 2007 #364 Del Skrevet 19. september 2007 Du kan kanskje ringe til legevakten og si at du har smerter og blødninger, slik at de henviser deg? Jeg har snakket med de på legevakten, hun sa jeg kunne ringe sykehuset eller legen min imorgen tidlig for å høre om time.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 19. september 2007 #365 Del Skrevet 19. september 2007 Jeg har snakket med de på legevakten, hun sa jeg kunne ringe sykehuset eller legen min imorgen tidlig for å høre om time.. Hjelpsom dame, gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Mocca~ Skrevet 19. september 2007 #366 Del Skrevet 19. september 2007 Hjelpsom dame, gitt. Hun var egentlig ganske hyggelig.. Men siden jeg ikke blødde så mye så tror jeg ikke hun mente at jeg trengte å bekymre meg sånn... Jeg sa jo til henne at det er greit om jeg har mistet, men jeg vil egentlig bare vite.. Så imorgen drar jeg til legen, og hvis de og skal være vrang så skjønner jeg ikke. Hvorfor kan man ikke få UL om man ber om det?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 19. september 2007 #367 Del Skrevet 19. september 2007 Er vel fordi det koster penger og noen må utføre det. Det er veldig mange som sikkert ville "unyttet" systemet og skaffet seg unødvendige UL'er bare pga nysgjerrighet hvis de ikke var strengere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Mocca~ Skrevet 19. september 2007 #368 Del Skrevet 19. september 2007 Er vel fordi det koster penger og noen må utføre det. Det er veldig mange som sikkert ville "unyttet" systemet og skaffet seg unødvendige UL'er bare pga nysgjerrighet hvis de ikke var strengere. Ja, du sier noe der.. Jeg tenker ikke helt klart nå.. Håper at de slipper meg igjennom imorgen. Var å bestilte meg en privat i dag, men den er ikke før 01.10, og det var første ledige time.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle_liten Skrevet 19. september 2007 #369 Del Skrevet 19. september 2007 Jeg fikk ikke mye hjelp av legen min. "Gå hjem og bare vær gravid" klarte han å si etter at jeg hadde hatt smerter hver natt i nesten 3 uker. Var ikke sikker på om jeg skulle grine eller gi han en på tryne. Neste gang fikk jeg beskjed om at: "du sover nok mer enn du tror". Hadde da fortsatt smerter + at jeg var 2-3 ganger på do hver kveld + at mannen lå å dro tømmerstokker. Var en smule sliten, ja...Kjenner jeg ble litt irritert igjen nå.... Jeg har bedre erfaring m legevakta. Gjennom dem fikk jeg time på AHUS. Skjønner d som Kykkelikokos skriver, og selv om jeg ikke hadde veldige blødninger, så blir man ganske skvetten og sliten etter lang tid uten ordentlig søvn og smerter. Og da blir jeg vanskelig å ha m å gjøre. ~mocca~: vi får holde motet oppe og satse på å møtes på AHUS i slutten av april Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle_liten Skrevet 19. september 2007 #370 Del Skrevet 19. september 2007 Ja, du sier noe der.. Jeg tenker ikke helt klart nå.. Håper at de slipper meg igjennom imorgen. Var å bestilte meg en privat i dag, men den er ikke før 01.10, og det var første ledige time.. Har du prøvd Oslo City? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Mocca~ Skrevet 19. september 2007 #371 Del Skrevet 19. september 2007 ~mocca~: vi får holde motet oppe og satse på å møtes på AHUS i slutten av april JAAAA! Har du prøvd Oslo City? Nei, om jeg ikke får noe napp hos lege eller legevakt imorgen, så ringer jeg dit.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 19. september 2007 #372 Del Skrevet 19. september 2007 Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bella domina Skrevet 19. september 2007 #373 Del Skrevet 19. september 2007 Huff - det er så vondt å høre om sånn uro og at det ikke tas alvorlig av helsepersonell. Siden legene ikke kan gjøre noe om man får trøbbel i starten av svangerskapet føler jeg de ikke tar det på alvor i det hele tatt. Men jeg er litt enig i at om man ikke har smerter, blir det feil å belaste legevakten, de er jo en akuttinstans for sykdom. Jeg hadde en SA i fjor - i uke 9. Det artet seg IKKE slik som du beskriver mocca - jeg fikk mensblødning. Ringte legevakten, fikk beskjed om å kontakte legen mandag (dette var natt til søndag), noe jeg gjorde. Han kunne jo ikke si stort, men jeg ble umiddelbart sendt til UL - og fikk det dagen etter igjen. Dessverre gikk det jo galt, selve aborten startet kvelden etter UL, men da visste jeg allerede at det var gått galt, og ventet bare på det. Det er tross alt bedre. Men jeg må si både mangelen på hjelp jeg fikk med blødning lørdag til mandag/tirsdag og etterbehandlingen (=ingen) var elendig. Jeg var livredd førset 12 uker av svangerskapet denne gangen, redd for å gå på do, redd for å kle av meg, redd for å våkne. Heldigvis gikk det bra. Krysser fingre for at det er sporblødning/slimhinner. Og gleder meg til alle er over de magiske 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Mocca~ Skrevet 19. september 2007 #374 Del Skrevet 19. september 2007 Jeg har troen på at det er i orden, MEN det er uvissheten som uroer meg.. Og tanken på at de ikke vil sende med til en UL slik at jeg kan slappe av igjen. Men, nå er det jo så mange private klinikker som tilbyr det, så uansett må jeg jo finne ett sted for kan utføre det imorgen. Nå er jeg helt totalt utslitt av bekyringene, gråtingen og atter bekymringer.. Så jeg tror jeg går og legger meg. Og er klar for å grine meg til en UL imorgen.. Jeg kommer til å blir sprø om ikke de hjelper meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 19. september 2007 #375 Del Skrevet 19. september 2007 De er nødt til å hjelpe deg, det er ikke bra for deg eller babyen at du går rundt på denne måten. Selvsagt skal du få hjelp. Ring i morgen og krev en ul. Omså smør på og fortell at du har smerter i magen i tillegg, det er kanskje ikke pent men verdt det om du da får en ul. Men du er nødt til å roe deg ned nå i kveld og prøve å slappe av. En tidlig kveld og en god natts søvn høres veldig fornuftig ut. Jeg vet at det er vanskelig, jeg har vært igjennom akkurat det samme selv, men tenk på at babyen trenger en rolig mamma akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Mocca~ Skrevet 20. september 2007 #376 Del Skrevet 20. september 2007 Nå sitter jeg her, har nesten ikke sovet noe i natt. Bare ligger å tenker og tenker og tenker og tenker. Jeg er skikkelig bekymret for at de på legekontoret skal si at jeg må gå hjem å slappe av og se hva som skjer.. :gråte: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 20. september 2007 #377 Del Skrevet 20. september 2007 Nå sitter jeg her, har nesten ikke sovet noe i natt. Bare ligger å tenker og tenker og tenker og tenker. Jeg er skikkelig bekymret for at de på legekontoret skal si at jeg må gå hjem å slappe av og se hva som skjer.. :gråte: Har det kommet noe mer blod, smerter i magen eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 20. september 2007 #378 Del Skrevet 20. september 2007 Hvordan har det gått i dag, Mocca? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 20. september 2007 #379 Del Skrevet 20. september 2007 Å, jeg er 12 uker på vei i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 20. september 2007 #380 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Jeg har akkurat 6mnd igjen til termin Endret 20. september 2007 av Kykkelikokos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå