Malou Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #221 Del Skrevet 26. oktober 2007 God helg til dere også FallOutGirl og Bettie. (...og velkommen inn hit FallOutGirl) Ukas helligste dag, fredagen (selvfølgelig) har siden sist sett ut som følger: Hentet mannen når jeg kom hjem fra jobb og dro opp til byen for å se etter nye lamper til stua. Resultat = Nada, alle lamper i sølv eller hvitt glass, eller begge deler på en gang, med andre ord ikke noe for oss. Kikket litt på noen med rød skjerm, men det er vel lite sannsynelig at jeg får med mannen på det. Risikoen er vel også kanskje litt for stor at jeg hadde blitt fort lei av dem også,selv om det hadde vært kult med litt farge også. Har det med å synes at det mangler litt farge i stua noen ganger, i mellom alt det sandfargede/brune/sorte. Etterpå middag; pizza/cheeseburger/pommes frites. Kjøpte en av hver som vi delte. Smart, så får man litt av det hele. Så hjem for å spise sjokoladeis til dessert og slappe av i sofaen. Har sett ferske episoder Grey's og Private Practice og nå mangler det bare å prøve å være smart og ikke bli sittende oppe alt for sent sånn at jeg kan få en god natts søvn uten å bli nødt til å sove hele formiddagen i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #222 Del Skrevet 27. oktober 2007 Kom meg i seng litt over ett i går - godkjent selv om mamma fortsatt syntes at jeg hadde vært sent oppe når jeg snakket med henne på telefonen tidligere i kveld. Nå sitter jeg her og skriver klokka kvart over tolv, så det er vel tvilsomt om det blir noe tidligere i kveld. Fordelen er jo at vi stiller om til vintertid i natt så da får jeg en ekstra time helg. For uansett om jeg sover lenge i morgen eller ikke så får jeg jo en ekstra time, om den så soves bort eller tilbringes i våken tilstand. Har hatt en deilig lørdag. Skogstur med mannen tidligere i dag. Det er så utrolig flott ute nå. Som å være omgitt av fargerike malerier, bare enda bedre. Selv om det har vært overskyet i dag var det utrolig flott. Skal se om jeg får lagt ut et par bilder etterhvert. I kveld har jeg spist pølsegryte, restemiddag fra fryseren. Har vært alene hjemme, slappet av og sett Knocked Up. Søt og morsom film. Nå skal jeg kikke litt på vårkatalogen fra H&M før jeg skal sove. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 28. oktober 2007 #223 Del Skrevet 28. oktober 2007 Det var godt med en ekstra time på morgenen, for da sto jeg liksom ikke så seint opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #224 Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg sov ALT for lenge i dag Bettie... Takk og pris at vi hadde gått over til vintertid så fikk jeg da litt ut av denne dagen også. Dro en tur på plantesenteret der juleforbredelsene allerede var godt i gang. Koslig å bare gå rundt å kikke litt. Det er en av yndlingsstedene mine, både på sommer- og vinterhalvåret. Utrolig flott om sommeren med alle sommerblomstene, men nesten like hyggelig når det blir mørkt og kaldt og man kan gå rundt å kikke inne i butikken. Kjøpte to litt store glass i fattigmannsølv til å brenne telys i som nå står og kaster stemningsfullt lys på stuebordet. Ellers har vi kikket mer på hoteller til USA turen neste år. Jeg har fått ok fra jobben så nå går det nok ikke så lang tid før vi bestiller. Slenger med noen stemningsbillder fra de siste dagene: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imogen Skrevet 29. oktober 2007 #225 Del Skrevet 29. oktober 2007 Er det rart man elsker høsten sier nå jeg bare Nyyydelige bilder Malou! Nå ble jeg inspirert til å ta med meg fotoapparat på neste tur jeg også Håper du har en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #226 Del Skrevet 29. oktober 2007 Kan absolutt anbefale å ta med kamera ut på tur FallOutGirl. Kanskje få ett eller to bilder som man er ekstra fornøyd med, selv om en profesjonell fotograf sikkert hadde funnet noe å utsette på dem. Liker høsten på sin måte jeg også, men ikke sånne dager som i dag med pøsende regnvær. Merker at vi nærmer oss november nå. Dessuten er det så og si mørkt utenfor vinduet mitt nå. Ukas første arbeidsdag er snart overstått. One down, four to go... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter #227 Del Skrevet 30. oktober 2007 I dag var det IKKE lett å komme seg ut av senga. Hadde planer om å stå opp kvart over seks men kom meg først opp en time senere. Våknet så opp og følte meg nesten ok før jeg satte meg foran PC'en på det varme kontoret og ble like trøtt igjen. :søvn: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dråpe Skrevet 30. oktober 2007 #228 Del Skrevet 30. oktober 2007 Det kan være flott om høsten ja - men jeg må nå bare innrømme at jeg syns det beste med høsten er at det snart nærmer seg jul - og når det er jul så snur det og går mot lysere tider igjen. Jeg er nok mer et vår-menneske enn høst-menneske ja. Litt farge på tilværelsen kan være godt i blant - du skriver om stua di og at du ønsker deg farger. Jeg har hatt veldig nøytrale farger helt til nå - men nå slo jeg til med lilla gardiner og tilbehør - og det ble som ei helt annen stue! Jeg elsker lilla da! GOD TIRSDAG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 30. oktober 2007 #229 Del Skrevet 30. oktober 2007 Så utrolig flotte bilder. Du har virkelig mye fantastisk natur rundt deg. Kanskje jeg skulle tatt med kamera ut en dag jeg og. Hadde det bare slutta å regne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter #230 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Jeg er nok mer vår- enn høst-menneske jeg også Dråpe, men samtidig så synes jeg høsten har sin sjarm også. Naturen er i hvertfall utrolig flott akkurat nå. Men jeg vet også godt at om et par uker er det over også er det vinter, og er det en årstid jeg IKKE liker så er det vinteren. Derfor skulle jeg helt klart bodd i Sør-Frankrike, der det er minst vinter og desto mer av det andre. Jeg har faktisk tenkt litt på å kjøpe gardiner med mer farge i til stua Dråpe. Jeg er bare litt redd for at jeg blir fort lei av dem og det er jo litt kjipt når jeg tross alt trenger fem lange lengder. Men jeg tror det kunne vært fint med lilla, eller en annen kontrastfarge. Er veldig glad i lilla jeg også, spesielt de litt varme nyansene. Gardinene jeg har i dag er så og si i samme farge som veggene som er sandfargede. Har prøvd med tilbehør i kontrastfarge før, men synes likssom ikke det gir nok. Kanskje det er fordi jeg ikke har kjøpt nok tilbehør? Det er faktisk enda flotte ute enn det kommer frem på bildene monja. Får håpe det slutter å regne hos deg snart. Det regnet her i hele går, men nå kan jeg faktisk skimte en god del blå himmel utenfor. Endret 30. oktober 2007 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 30. oktober 2007 #231 Del Skrevet 30. oktober 2007 Både i går og i dag har det vært flott høstvær. Søndag regnet det vannrett. Jeg liker ikke den årstiden vi nærmer oss nå. Det var noen nydelige høstbilder du hadde tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #232 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Takk Bettie. Nydelig høstvær her også i dag. Sukk, skulle hatt fri og vært ute i crispy høstluft. I morgen er det november! :hår: Var hos en venninne i går kveld. Hjalp henne med å sette opp trådløst nettverk også ble vi sittende å skravle og drikke te et par timer etterpå. Ikke ofte jeg gjør sånt på hverdager fordi jeg kommer så sent hjem og ofte ikke gidder å dra avsted igjen når jeg først har kommet hjem. Men jeg kjenner at det gir en form for overskudd. Ble liggende en god stund etter jeg la meg i går og tenke på at jeg burde bli mye flinkere til å gjøre sånt oftere. Endret 31. oktober 2007 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #233 Del Skrevet 31. oktober 2007 Stoppet på plantesenteret på veien hjem fordi jeg måtte tisse. Beklager detaljene men når man har lang vei til og fra jobb i tillegg til overfylte veier så finner man noen nødløsninger etterhvert. Vel... nødløsning og nødløsning. A woman's got to do what a woman's got to do.... De hadde i hvertfall full gang i julepynten og jeg klarte ikke dy meg for å kikke litt for de har en del i den stilen jeg liker. Kjøpte en halvstort sølvhjerte som jeg planlegger å henge i køkkenvinduet i tillegg til to mindre som nok blir brukt i en eller annen form for juledekorasjon. Altså for å presisere ikke juledekorasjon av den typen man lagde når man gikk på skole med treskive, grankvister og lys men for eksempel i den franske vinkassen jeg har med kongler i. Er tydeligvis klar for å begynne å pynte litt til jul snart jeg, men venter pent i 4 uker til. Innen den tid skal jeg definitivt innom å kikke litt mer i det plantesenteret, om ikke annet bare for å snuse inn litt av stemingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 31. oktober 2007 #234 Del Skrevet 31. oktober 2007 Akkurat nå har ikke lommeboka mi godt av snusing, for det blir ofte litt mer enn bare titten. Det eneste formildende ved denne årstiden er pyntinga til jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 2. november 2007 Forfatter #235 Del Skrevet 2. november 2007 Startet dagen med en halv fridag i dag for å være med mannen på sykehuset for å fjerne kateteret han fikk satt inn før de startet kemoterapien. Han fikk lokalbedøvelse og gikk inn igjennom "you know where" så det var ikke særlig behagelig. Jeg var med inn og holdt i hånda og fulgte prosedyren på skjermen. Ikke hver dag man ser en blære fra innsiden (...) Alt gikk vel og bra og jeg var den støttende kone, inntil jeg plutselig merker at jeg blir litt småkvalm og det begynner å suse for ørene mine. Tenkte bare at jeg ikke kunne slippe hånda til mannen før de var ferdig, men merket samtidig at jeg med stor sannsynelighet kom til å besvime. :dåne: Klarte heldigvis å holde meg til de var ferdig, men da var det også bare å få satt seg med hodet mellom knærne. Da gikk det heldigvis over nesten med en gang. Rare greier, hvor fort det skifter fra at man har det helt fint til at man plutselig ikke føler seg så bra lenger. Etterpå gikk vi en tur i noen butikker i nærheten av sykehuset. Fant en sort halvstor bordlampe til stua. Nå mangler vi bare å finne en stålampe og matcher. Kjøpte i tillegg en rosmarin i brun terrakottapotte og tre blålilla hyacinter som jeg skal ha i vindueskarmen på kjøkkenet. Har en stor rosmarin utenfor som jeg har hatt i to år nå, men den skal i år som i fjor få overvintre i haveskuret. Gleder meg til at det dufter av hyacinter på kjøkkent igjen. Elsker den duften. Kjøpte også kongler som skal brukes til julepynt blant annet sammen med de sølvhjertene jeg kjøpte for et par dager siden. Kikket også på noen brune støvler i conversemodell med pelskant øverst, men har ikke helt bestemt meg for om jeg skal kjøpe de ennå. Kunne godt trenge noen litt mer avslappede støvletter. Nå skal jeg jobbe litt til også skal jeg snart ta helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 2. november 2007 Forfatter #236 Del Skrevet 2. november 2007 Jeg har vært på loftet og kikket på julepynt! Lurer på hva det er som skjer med meg i år. Jeg pleier da aldri å tenke på jul så tidlig. Bortsett fra i litt i fjor kanskje. Må ha vært noe som kom sammen med det å fylle trevde. :dåne: Tok ikke med så mye ned da, kun noen kongler som jeg har tenkt å pynte med ute på trappa snart. Har allerede noen liggende der som jeg fant i skogen for et par uker siden. For meg er kongler vinterpynt, ikke bare julepynt. :forsvars-smiley: Tok også med meg en innendørs lyskjede med 20 lys ned. Den pleier jeg å surre rundt pilegrenene jeg har stående i en sylinderformet terakottakrukke på gulvet i stua. Blir som en ekstra vinterlampe som skaper litt ekstra stemning i den mørke delen av året. Sto dessuten med en stor engel i zink som ikke er SÅ julete igjen, men lot den bli igjen oppe på loftet, i hvertfall for en stund til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 2. november 2007 #237 Del Skrevet 2. november 2007 Helt sikkert et 30-årsfenomen. (bare tøyser). Men dere har jo vært gjennom mye nå, og det kan bare være en reaksjon - et ønske om å lage det litt ekstra hyggelig rundt dere. Ønsker deg en god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dråpe Skrevet 2. november 2007 #238 Del Skrevet 2. november 2007 Tror det med julestemning er noe som går nå altså - jeg er helt på tuppa sjøl jeg, og kunne ønske det var 1.desember og ikke 1.november i går. Jeg kjøpte meg en stor nisse på julesalg i fjor - og jeg gleder meg skikkelig til å ta den fram i år. Den skal stå på trappa vår har jeg tenkt. (Ellers har jeg begynt å lage julekort allerede da, og drikke julebrus...så jeg er vel egentlig en julesynder når jeg tenker meg om...jeg er jo SÅ i mot at julestria begynner så tidlig og skal liksom være den som holder igjen. Tror jeg. Og så viser det seg at jeg lar meg friste jeg også, gitt. ) GOD HELG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 4. november 2007 Forfatter #239 Del Skrevet 4. november 2007 Takk for hilsninger Bettie og Dråpe. Koslig som alltid. Jeg er totalt med på det der med julestemningen som går Dråpe. Jeg hadde fryktelig lyst til å kjøpe pepperkaker når vi var ute og handlet på fredag, men jeg klarte å holde meg. :stolt-smiley: Ett sted må grensen gå. Sitter ved "bardisken" mellom kjøkken og stue og drikker rødvin sammen med mannen mens vi hører på radio og venter på at søndagsmiddagen skal bli ferdig. Det er ganske TYPISK oss at vi ikke spiser middag før i 8-9 tiden lørdag/søndag. Har vært ute i hagen og beskjært epletre og nytt det knallfine høstværet i dag. Bortsett i fra litt kald vind kunne man nesten ikke ønske seg bedre vær på denne tiden av året. Har nettopp bestilt med Stolthet og fordom (BBC serien) på DVD for 160 kr fra en bokklubb jeg er medlem i. Har aldri sett den, men etter alt det positive jeg har hørt om den gleder jeg meg til å kose meg med den i løpet av vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 4. november 2007 #240 Del Skrevet 4. november 2007 Hvis du liker den type film (som jeg gjør) har du noe å se fram til. Det har vært nydelig høstvær hos meg også i dag, så nå er sommeren ryddet vekk, og det er nesten helt klart for vinter i hagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå