Gå til innhold

Malou's


Malou

Anbefalte innlegg

Jeg har foressten droppet KG's julekalender i år. Enten så når jeg nemlig ikke de 15 gangene man må delta for å være med i trekningen om premiene eller så blir jeg litt sur fordi jeg ikke vant. Så kan de bare si at det er innsatsen som teller (...) og nei, jeg er f*** meg ikke noen dårlig taper!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeeiiii - så er det "kun" 150 dager igjen til vi drar på ferie!! 5 måneder i går og 15 dager mindre enn når jeg startet nedtellingen, det er jo faktisk ½ måned. Synes faktisk det var en ganske god idé å legger inn nedteller, så kan jeg virkelig følge med etterhvert som det blir færre og færre dager.

I dag er det en av de vinterdagene man blir nødt til å ha på lys inne hele dagen. Jeg jobber hjemme og har både juletre, syvarmet lysestake, lyskjeden på pilegrenene og julekula med lys i vinduet tent i tillegg til to te lys på bordet. Det er ganske koslig da, men samtidig veldig trist. Ikke rart man er litt sløv og slapp.

Sikler på armbåndet fra CC Skye igjen. Er veldig i tvil om jeg skal gå for det eller om jeg skal gå for noe litt mer tidløst. Er litt redd for at jeg skal bli lei av det, men samtidig synes jeg at det er kjedelig at alt skal være SÅ tidløst og klassisk også. Ikke at det er noe galt med klassisk. Hmm... Må bestemme meg snart hvis jeg skal bestille over nettet og være sikker på å få det før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man burde kunne hatt juletre her i dagboken også, sånn som på Facebook....og julemusikk!

Litt julemusikk kan jeg jo foressten fikse da.

:nisse:

Har hjulpet mannen med å sette opp fuglehus i pileflett på forsiden av huset og fyllt det opp med blandet fuglemat. Vi har et lite et på baksiden i fra før, men det henger så langt bak i hagen at vi ikke kan se det så godt innefra. Det tar jo vekk litt av kosen.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere får masse besøk i fuglehuset. Det er kos med fuglebesøk, da. Setter ikke opp noe her, for vi har jo katt, og katten vår tar mus - og fugl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en aldri så liten langhelg vekk fra KG. Det er ganske deilig noen ganger. Ikke har det skjedd særlig mye å skrive om siden sist heller. Helgen var etterlengtet (som vanlig) og jeg har både vært ute i frisk luft og dagslys (lørdag) og bare sløvet inne største delen av dagen i gråværet (søndag). På lørdag ryddet og fikset jeg en del utenfor, i tillegg til å julepynte ved inngangsdøren. I går brukte vi blant annet en del tid på å finne ut av hvor vi skal bo i Yosemite og i Napa Valley. Vi ender opp med å bruke mange timer på å planlegge den ferien, men så blir det forhåpentligvis bra tilslutt også. Jeg har prøvd før å bare booke et sted uten å undersøke nesten noe som helst om området, og det har ikke alltid vært like vellykket for å si det sånn.

Bestilte noen julegaver på nettet i går kveld. På tide å få det gjort nå. Kjøpte en stand-up DVD til mannen som ekstragave. Vi pleier å vite hva vi får av hverandre, men jeg synes det er gøy å ha en liten ekstra ting som han ikke vet om i tillegg. Kjøpte også et grønt sjal til mamma på eBay, også har jeg bestilt CC Skye armbåndet fra ASOS til meg selv som enten skal være kombinert jule- og bursdagsgave fra mannen ellers så betaler jeg noe av det selv. Vi prøver nemlig å unngå å kjøpe alt for dyre julegaver til hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi regner med å kjøre oppover på lillejuleaften monja, på formiddagen så mesteparten av turen kan foregå i dagslys. Normalt når vi skal til Norge pleier vi å kjøre etter jobb, så denne gangen skal det bli deilig å komme frem tidligere og i tillegg ha dagen før hjemme til å slappe av og ordne de siste tingene.

Det er snart mørkt utenfor og jeg skal tenne levende lys/telys inne i tillegg til juletre, glasskugler med lyskjeder og lysestake i vinduene som allerede er tent. Utrolig deilig å allerede være hjemme og ikke skulle tilbringe en time i en mørk bil før man er hjemme.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er SÅ klar for juleferie! Føles som det er evigheter siden jeg hadde ordentlig ferie sist, mer enn et par fridager. Sommerferien kan jeg nesten ikke huske sånn helt klart. Var nok under alt for sterkt psykisk press til å kunne koble ut skikkelig og det ville forundre meg om jeg ikke fikk litt igjen for det i løpet av vinteren.

Gleder meg i hvertfall skikkelig til juleferie. Masse kos, god mat og norsk godteri (...), forhåpentligvis noen turer med den nye hunden til mamma i ok vær, møte venner og familie igjen og ikke minst sove LENGE. Så får det bare være at juleferien avsluttes med nyttårsfest hos venner og at jeg sannsynligvis ikke føler meg så opplagt første dag på jobb i det nye året...

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For eksempel dette sjalet, eller disse øredobbene (de mørkerøde) eller denne partyveska, men så har jeg jo snakket med mannen tidligere i kveld om å prøve å begrense forbruket litt før USA-turen.

Men jeg sa jo begrense ikke sant, altså måtehold ikke avhold... ;)

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snek deg inne i mellom der monja. Ja det gjelder bare å nyte den juleferien, og ikke sutre over at man skal besøk til litt for mange på litt for få dager. Det blir tid til å slappe av og kose seg mer enn normalt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SATC julekalender på dansk TV3, fire episoder hver kveld er IKKE bra for nattesøvnen min!! Selv om jeg har sesong 5 og 6 på DVD blir jeg liggende å se på alt for sent allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt Bettie. Nå ser jeg først og fremst frem mot helg! Ikke dårlig det heller, tvert i mot veldig deilig. Jeg er trøtt og skal legge meg snart, nesten i allefall...

Ombestemte meg forøvrig vedrørende de røde øredobbene. Nå går jeg for de mørkerosa istedet. :rosafase-smiley: Har kikket litt på de blå også. Vanskelig når det er så mange farger å velge i. Julegave til meg selv kanskje, så blir det litt flere pakker under treet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fredag! :hjerte:

Det ble sent i går. Gikk og la meg kvart på tolv, det er jo egentlig for sent i seg selv, men det ble det for jeg fikk ikke sove! Irriterende, men heldigvis er det jo fredag og det gjør det en del lettere å komme seg igjennom dagen.

Mannen er på julefrokost as we speak. Jeg skal handle mat på veien hjem, men håper på å kikke litt etter julegaver også, til oss selv. Vi er så kjedelige i min del av familien at vi ofte kjøper julegaver til oss selv... Ikke like spennede med pakker da, men så får vi jo i det minste noe vi ønsker oss. Burde kanskje innført ønskelister istedet, men jul/bursdag kommer jo som en overraskelse hvert år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så veldig spennende gaver her i huset heller. Det blir mye bøker, da, og litt klær. Ønskelister er forresten en fin ting.

Ha en riktig god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...