Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2007 #141 Skrevet 30. juli 2007 Absolutt. Jeg hadde en lang diskusjon her på kg for noen år siden, med en viss TomKrus husker jeg, ang. skapelse vs. utvikling og videre innover i den leia. Han presterte å si noe slikt som: Det heter vitenskap av en grunn.. Der og da sluttet jeg å ta ham seriøst. Jeg har også diskutert en del med Tom Krus - og jeg husker debatten du sikter til. (Har vært gjest i mange år). Jeg er enig med deg. Tom Krus har samme bakgrunn som Wadjet. Men Wadjet er mer åpen for at det ikke bare finnes ett svar. Tom Krus var mer bastant og hevdet at han satt med det ene riktige svaret og at alle andre hadde feil og var litt dumme dersom de ikke var enige med ham. Fryktelig usympatisk egentlig.
mysan Skrevet 30. juli 2007 #142 Skrevet 30. juli 2007 Tom Krus har samme bakgrunn som Wadjet. Men Wadjet er mer åpen for at det ikke bare finnes ett svar. Tom Krus var mer bastant og hevdet at han satt med det ene riktige svaret og at alle andre hadde feil og var litt dumme dersom de ikke var enige med ham. Fryktelig usympatisk egentlig. Usympatisk og litt dumt, spør du meg. Det er nå engang sånn at jo mer man vet, desto mer skjønner man at man ikke vet.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2007 #143 Skrevet 30. juli 2007 Usympatisk og litt dumt, spør du meg. Det er nå engang sånn at jo mer man vet, desto mer skjønner man at man ikke vet. Absolutt.
Rosalie Skrevet 30. juli 2007 #144 Skrevet 30. juli 2007 Hæh?!? Samme bakgrunn som meg?!? Forklar, takk!
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2007 #145 Skrevet 30. juli 2007 Vitenskap er jo viten. Er det ikke viten burde det ikke kunne kalles vitenskap. Det er vel mye såkalt vitenskap som på ingen måte lever opp til navnet,og er da kvasivitenskap eller noe i den duren, søken etter viten, eller fremhevdelse av noe ikke absolutt likevel er det.. Men, at overtroen som mange tjener penger på noengang vil kunne kalles vitenskap, har jeg desverre ingen tro på Mærta... (Håper hun snart blir bra igjen....Så det var en som lo av at hun var blitt syk ).
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2007 #146 Skrevet 30. juli 2007 Hæh?!? Samme bakgrunn som meg?!? Forklar, takk! Dere har samme type utdannelse
Rosalie Skrevet 30. juli 2007 #147 Skrevet 30. juli 2007 Dere har samme type utdannelse Mange med min type utdannelse som er åpen for det mest utrolige!
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2007 #148 Skrevet 30. juli 2007 Mange med min type utdannelse som er åpen for det mest utrolige! Ja da, tviler ikke. Jeg satte forresten inn en sjokolade fordi det var ikke noe blinkefjes der.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2007 #149 Skrevet 30. juli 2007 http://www.kjendis.no/2007/07/24/506999.html Dette var jo orginalt. Hva synes dere om den nye jobben henens? DE SOM KAN SPÅDOMSKUNSTEN NOEN DET ER SVÆRT FÅ AV SIER: MAN SKAL BRUKE SINE EVNER TIL Å HJELPE FOLK, IKKE TIL Å TJENE STORE PENGER PÅ. DE SOM KAN DETTE KREVER ALDRI NOEN PENGER AV FOLK,MEN FOLK KAN GI DEM DET DE SYNS SELV. SE PÅ TELETORG...HERREGUD AT FOLK BITER PÅ. MARTHA FÅR GI OSS BEVIS PÅ AT HUN ER SYNSK. DA BEVISET KOMMER SKAL JEG REVURDERE OPPFATNINGEN MIN OM DETTE. HVORFOR FORUTSÅ HUN IKKE AT HUN MÅTTE MELDE DIV AVBUD I DISSE DAGER? HUN TAKKET JA TIL Å KOMME TIL BODØ,MEN NÅ ER HUN SYKEMELDT. DETTE SÅ HUN VEL? HAN ER GANSKE "VILL I FLETTA" HAN TYPEN HUN BOR SAMMEN MED, SÅ HUN ER VEL SMITTET. HUN HAR SÅGAR KURERT METTEMARIT FOR NYREBEKKENBETENNELSE. HVORFOR SÅ HUN IKKE/KURERTE SIN FAR DA HAN BLE SYK. LIKESÅ SIN MOR SOM BLE OPERERT? AT NOEN VIL KASTE TUSENVIS AV KRONER UT AV VINDUET BARE FOR Å FÅ EN KJENDIS TIL Å FORELESE ER MEG HELT UBEGRIPELIG.MEN DET BLIR VEL LITT STAUS OG BLAFRE OM AT MAN HAR MARTHA SOM LÆRER? SELV OM DET DREIER SEG OM NOEN TIMER PAR/TRE HELGER. FOLK LAR SEG BEDRA.
Altena Skrevet 30. juli 2007 #150 Skrevet 30. juli 2007 Mennesker som arbeider som medium, spåkoner, kursledere, healere osv. har ofte dette som sitt eneste yrke. Dersom disse ikke har "lov" til å ta seg betalt, hvordan skal de da tjene til livets opphold? Tror du de lever på almisser fra folket? At folk faktisk tror at synske skal gå rundt som Mor Theresa og hjelpe alt og alle uten å få annet enn takknemlighet tilbake er egentlig ganske naivt. Med mindre man har enorme ressurser fra før har nok de aller færreste råd til å gå rundt og fungere som en gratis veileder for alle som måtte ønske det. Og dersom man skulle ha en betalt jobb i tillegg for å tjene til livets brød hadde man neppe hatt tid og overskudd til å fungere som en gratis spåtjeneste ellers i hverdagen. De som på fullt alvor tror at synske kan forutse at de kommer til å bli syke eller tror at helbredelse går ut på å nærmest bare se i retning av en kreftpasient bør som sagt tidligere sette seg litt mer inn i hvordan alternative metoder fungerer. Dersom det var slik tingene gikk for seg ville det nok ikke vært verken sykdom eller nød rundt omkring i verden. Ting er dessverre ikke så svart-hvitt som mange her later til å tro.
Gjest Fliss Skrevet 30. juli 2007 #151 Skrevet 30. juli 2007 Mennesker som arbeider som medium, spåkoner, kursledere, healere osv. har ofte dette som sitt eneste yrke. Dersom disse ikke har "lov" til å ta seg betalt, hvordan skal de da tjene til livets opphold? Tror du de lever på almisser fra folket? At folk faktisk tror at synske skal gå rundt som Mor Theresa og hjelpe alt og alle uten å få annet enn takknemlighet tilbake er egentlig ganske naivt. Med mindre man har enorme ressurser fra før har nok de aller færreste råd til å gå rundt og fungere som en gratis veileder for alle som måtte ønske det. Og dersom man skulle ha en betalt jobb i tillegg for å tjene til livets brød hadde man neppe hatt tid og overskudd til å fungere som en gratis spåtjeneste ellers i hverdagen. De som på fullt alvor tror at synske kan forutse at de kommer til å bli syke eller tror at helbredelse går ut på å nærmest bare se i retning av en kreftpasient bør som sagt tidligere sette seg litt mer inn i hvordan alternative metoder fungerer. Dersom det var slik tingene gikk for seg ville det nok ikke vært verken sykdom eller nød rundt omkring i verden. Ting er dessverre ikke så svart-hvitt som mange her later til å tro. Har synske mennesker noensinne hjulpet politiet i forsvinningssaker? Hvis de ikke kan "se" forsvunne mennesker, hva er det da de kan se?
Gjest vimselot Skrevet 30. juli 2007 #152 Skrevet 30. juli 2007 La ML være i fred. Leste at dette at hun skulle starte denne skolen, kunne medføre at flere ringte spåtlf. osv. Men ML tar vel ansvar og fraråder sikkert dette, dessuten har hun ikke ansvar for "alt". Hvor mange presidenter, og f.eks. Diana konfronterte ikke alternative terapauter? Jeg kan de ikke på rams, men det er en del av de... Jeg kunne tenkte meg å melde meg inn på den skolen selv, ikke for å bli kjent med ML, men fordi jeg ville sett det på en måte å komme i kontakt med meditasjon igjen f.eks.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2007 #153 Skrevet 30. juli 2007 Har synske mennesker noensinne hjulpet politiet i forsvinningssaker? Hvis de ikke kan "se" forsvunne mennesker, hva er det da de kan se? De kan "se" det som ikke kan bevises. Skal de gjøre noe konkret målbart feiler de gjerne hvis ikke de har flaks, men det har de mange høytflyvende bortforklaringer på.
Gjest vimselot Skrevet 30. juli 2007 #154 Skrevet 30. juli 2007 De kan "se" det som ikke kan bevises. Skal de gjøre noe konkret målbart feiler de gjerne hvis ikke de har flaks, men det har de mange høytflyvende bortforklaringer på. Name it... det er mange som gjerne vil være synske, men til og med de som er synske, har ikke alltid den energien som skal til (de kan være svekket, psykisk eller fysisk, tross alt er det bare mennesker og ikke kalkulatormaskiner... Synes forresten prisen til ML ang skolen er greie, de kunne skrudd den opp mye mer siden ML er involvert. La henne få være i fred.
Altena Skrevet 30. juli 2007 #155 Skrevet 30. juli 2007 (endret) Har synske mennesker noensinne hjulpet politiet i forsvinningssaker? Hvis de ikke kan "se" forsvunne mennesker, hva er det da de kan se? Hvem i alle dager er det som har sagt at synske mennesker ikke kan "se" mennesker som har forsvunnet? Det er ingenting i det du har sitert meg på som påstår dette. I så fall tolker du det jeg har sagt akkurat som det passer deg og ikke etter min hensikt. Videre har faktisk synske andre evner enn å utelukkende lete etter bortkomne. Nå var det strengt talt ikke synske og hva de kan eller ikke kan se som var debatten her. Det er stor forskjell på å være synsk og det å praktisere som healer og det er også forskjell på å være synsk eller en praktiserende healer og være i stand til å kommunisere med engler. Likevel skulle jeg gjerne likt å se et par begrunnelser til hvorfor du mener at synske på liv og død ikke kan se mennesker som er forsvunne. Er dette bare ren synsing eller har du noen konkrete eksempler å komme med? Selvsagt er det mange bløffmakere der ute som påstår at de er synske og gudene vet hva. Noe annet har jeg heller aldri påstått. Men nå finnes det da vitterlig slike svindlere innenfor alle yrkesgrupper? Eller er alle andre hevet over enhver kritikk, så lenge de ikke driver med noe som "ikke kan bevises"? Endret 31. juli 2007 av Altena
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2007 #156 Skrevet 30. juli 2007 til og med de som er synske, har ikke alltid den energien som skal til (de kan være svekket, psykisk eller fysisk, tross alt er det bare mennesker Det er bare et bittelite problem for disse og det er at det finnes ikke noe menneske som er "synsk". Ordet er meninsløst, og da kan selvfølgelig ingen gjøre seg seriøs ved faktisk å bevise at h*n er "synsk".
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2007 #157 Skrevet 31. juli 2007 Har synske mennesker noensinne hjulpet politiet i forsvinningssaker? Hvis de ikke kan "se" forsvunne mennesker, hva er det da de kan se? At du er feilinformert ser vi jo her. Synske jobber ikke hovedsaklig med å finne forsvunnede personer eller jobber i politet. Det blir som å tro at engleterapi er engler med vinger som daler ned fra sky... Du får kanskje lese deg til mer kunnskap om hva synske arbeider med? Ofte handler synskhet om å se et annet menneskes indre og hjelpe til litt på det planet. Det er litt beslektet med observasjonsevne og intiusjon. Det handler først og fremst ikke å lete etter forsvunnede personer.
Gjest Fliss Skrevet 31. juli 2007 #158 Skrevet 31. juli 2007 De kan "se" det som ikke kan bevises. Skal de gjøre noe konkret målbart feiler de gjerne hvis ikke de har flaks, men det har de mange høytflyvende bortforklaringer på. Det er faktisk sant det du sier der. Politiet har sagt at de har et stort problem i forsvinningssaker ved at "synske" personer forsinker leteaksjoner med å villede pårørende. Folk må tro på hva de vil for meg .. det at man ikke må stille spørsmål ved disse såkalte "gavene" er jo med på å gjøre det hele enda mer tvilsomt (og latterlig) .. Mennesker vil bedras - slik har det alltid vært og slik kommer det fortsatt til å være.
Gjest Fliss Skrevet 31. juli 2007 #159 Skrevet 31. juli 2007 At du er feilinformert ser vi jo her. Synske jobber ikke hovedsaklig med å finne forsvunnede personer eller jobber i politet. Det blir som å tro at engleterapi er engler med vinger som daler ned fra sky... Du får kanskje lese deg til mer kunnskap om hva synske arbeider med? Ofte handler synskhet om å se et annet menneskes indre og hjelpe til litt på det planet. Det er litt beslektet med observasjonsevne og intiusjon. Det handler først og fremst ikke å lete etter forsvunnede personer. Se et annet menneskes indre? Hva ser de da? Og hjelpe til på det planet? Hvilket plan og hva hjelper en synsk med? Siden du vet det så burde det ikke være noe problem å forklare det .. Du er jo flink til å fortelle meg hvor lite jeg vet om dette.
mysan Skrevet 31. juli 2007 #160 Skrevet 31. juli 2007 Det er bare et bittelite problem for disse og det er at det finnes ikke noe menneske som er "synsk". Ordet er meninsløst, og da kan selvfølgelig ingen gjøre seg seriøs ved faktisk å bevise at h*n er "synsk". Det finnes ikke synske mennesker? Og dette vet du fordi... du selv har vondt for å skjønne det og derfor ikke tror på det? Hva med alle de som faktisk har fått hjelp av synske da? Løgnere alle sammen? Så enkelt alt hadde vært om verden var sort/hvitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå