Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Eugene Onegin
Skrevet (endret)
Hun skriver prinsesse Marta fordi hun ikke har noe etternavn

jo de kongelige har faktisk et etternavn. nemlig Glucksburg som er navnet på det kongelige dynastiet vi har i Norge.

det fulle etternavnet til Marta og de andre kongelige er faktisk

Schleswig-Holstein-Sonderburg-Glücksburg

akkurat som Windsor er det for de engelske. Bernadotte for de svenske og Habsburg var for de østerriske og Romanov for de russike.

så hun har faktisk et etternavn som aldri blir brukt.

når det gjelder om hun snakker til engeler eller ikke vel det er ingen av oss som kan si noe om det siden ingen av oss kan si nei hun gjør det ikke eller jo hun gjør det. Personlig er jeg skeptisk men hvem vet kanskje snakker hun med engler eller kanskje gjør hun det ikke.

det som forundrer meg mest er at folk gidder å lage en stor nyhet ut av det

Endret av Eugene Onegin
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
jo de kongelige har faktisk et etternavn. nemlig Glucksburg som er navnet på det kongelige dynastiet vi har i Norge.

det fulle etternavnet til Marta og de andre kongelige er faktisk

Schleswig-Holstein-Sonderburg-Glücksburg

akkurat som Windsor er det for de engelske. Bernadotte for de svenske og Habsburg var for de østerriske og Romanov for de russike.

så hun har faktisk et etternavn som aldri blir brukt.

når det gjelder om hun snakker til engeler eller ikke vel det er ingen av oss som kan si noe om det siden ingen av oss kan si nei hun gjør det ikke eller jo hun gjør det. Personlig er jeg skeptisk men hvem vet kanskje snakker hun med engler eller kanskje gjør hun det ikke.

det som forundrer meg mest er at folk gidder å lage en stor nyhet ut av det

Da vet hun ikke det selv ;) , for det var den grunnen hun brukte når hun opprettet det andre firmaet hun har og tok med prinsesse der.

Skrevet
Hun kan da ta seg et etternavn. Hva med Haraldsen?

Eller hva med Behn?

Gjest Eugene Onegin
Skrevet
Da vet hun ikke det selv ;) , for det var den grunnen hun brukte når hun opprettet det andre firmaet hun har og tok med prinsesse der.

hun vet det nok. Men hun vil nok bare bruker prinsesse tittelen for og komme seg fram uten og gå igjennom de veier vi vannlige dødlige må

Gjest Gjest
Skrevet
Rektoren på skolen til Märtha må jo bare bli Gry Jannicke

Jarlum! Hun påstår jo at hun opplevde nærkontakt av femte grad da hun ble kidnappet av en UFO :ler:

:klappe::legrine:

Fantastisk!

Har ikke helt fått med meg detaljene her jeg, hva er det egentlig man skal lære på skolen hennes?

Synes dette utvikler seg til en skikkelig såpe etterhvert. Personlig har jeg aldri vært nærmere å erklære meg både republikaner og ateist...

Skrevet
Så du mener det er helt greit at kongefamiliens titler brukes i kommersiell sammenheng?

Hvor mange bøker tror du hun hadde solgt i USA uten å bli introdusert som Prinsesse Märtha Louise?

Og hvor mange hadde gått på denne skolen for å lære å snakke med engler om det ikke var fordi Prinsesse Märtha Louise er lærer?

Ser du virkelig ikke problemstillingen?

Det ville blitt en smule kunstig om hun skulle late som om hun ikke var prinsesse i alle sammenhenger der hun kunne tenkes å tjene penger. Jeg tror ikke flere eller færre går på skolen for å lære om englene dersom hun bruker eller ikke bruker tittelen. Derimot vil jeg tro at mange går der fordi hun er prinsesse, enten hun nå bruker tittelen eller ikke. Greit nok for meg, ser ikke problemet i det.

Gjest Fliss
Skrevet
Det ville blitt en smule kunstig om hun skulle late som om hun ikke var prinsesse i alle sammenhenger der hun kunne tenkes å tjene penger. Jeg tror ikke flere eller færre går på skolen for å lære om englene dersom hun bruker eller ikke bruker tittelen. Derimot vil jeg tro at mange går der fordi hun er prinsesse, enten hun nå bruker tittelen eller ikke. Greit nok for meg, ser ikke problemet i det.

Om ikke du ser problemet, så gjør heldigvis andre det. Nå skal Forbrukerombudet gå inn og granske markedsføringen av skoletilbudet. Man skal nemlig kunne dokumentere ting som loves i markedsføringen - det skal vel noe til å dokumentere stemmer fra engler og hester :legrine:

Når det gjelder Prinsessens bokutgivelse så hadde hun aldri fått den oppbakkingen uten at hun var medlem av kongehuset. Spesielt markedsføringen i USA var tvilsom ... og vel så det.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes egentlig ikke det gjør noe at Märtha driver på med dette. Hun er da ganske distansert fra kongehuset uansett; selvsagt får hun oppmerksomhet, hun vil nok alltid være en offentlig person, og det blir kommentert både her og der hva hun driver med. Men hun er ikke mer eller mindre kongelig enn Prinsesse Ragnhild og hun andre (Astrid?), og de driver da også med lett tvilsom virksomhet, blant annet var det vel snakk om dårlig behandling av arbeidere i kaffeplantasjen. Märtha skader vel i hvert fall ingen...

Når det gjelder tro er det kanskje bare Kongen/Dronningen som må høre til statskirken, ikke vet jeg? Det er forøvrig lang tradisjon i de nordiske kongehusene at mannlige medlemmer er med i Frimurerlosjen (Kong Harald er ikke medlem, tror jeg) - er det noe særlig bedre enn hestehvisking og engletro?

Gjest tomatMina
Skrevet

Det jeg reagerer mest på ved denne virksomheten, er at skolen ikke er godkjent for lån eller stipend fra Lånekassen, eller at den ikke i det hele tatt er godkjent som skole.

Hvorfor skal jeg betale tusenvis av kroner til dama bare fordi hun skal fortsette å få opprettholde en viss levestandard? Hva tror hun at hun er, egentlig? Ikke kan hun vise til resultater fra tidligere.

Nei, hvis jeg først skal kurse meg i noe, så skal skolen/kurset være godkjent.

Gjest Gjest
Skrevet
Det jeg reagerer mest på ved denne virksomheten, er at skolen ikke er godkjent for lån eller stipend fra Lånekassen, eller at den ikke i det hele tatt er godkjent som skole.

Hvorfor skal jeg betale tusenvis av kroner til dama bare fordi hun skal fortsette å få opprettholde en viss levestandard? Hva tror hun at hun er, egentlig? Ikke kan hun vise til resultater fra tidligere.

Nei, hvis jeg først skal kurse meg i noe, så skal skolen/kurset være godkjent.

Så mange snevre mennesker det er her. :overrasket:

Det er opplyst på sidene at utdanningen ikke er godkjent. Alternative behandlingsmetoder er ikke godkjent i Norge. Det samme gjelder dersom du er utdannet f.eks. lege eller fysioterapeut, og ønsker å supplere med en homeopatiutdanning: det finnes en skole i Oslo som tilbyr denne utdanningen men den er ikke godkjent. Norske myndigheter har bestemt at de ikke vil offentlig godkjenne skoler som lærer bort fag som ikke er vitenskapelig "bevist". Det betyr jo ikke at homeopati ikke virker!

Det er flott når folk går sine egne veier og staker ut den kursen de selv mener er riktig uavhengig av flertallet. Det er slik man får til utvikling. Og mangfold. Snevre mennekser som kristne Lønnning og andre himler jeg med øynene av. Dinosaurer bremser utvikling og mangfold.

Det opplyses altså på nettsidene at utdanningen ikke er godkjent og prisen er ganske rimelig i forhold til andre skolepriser. Dette tilbudet er naturligvis til de som er interessert. Den har sitt publikum og marked. Det er ingen som tvinger Tomat-Mina eller andre til å søke seg til skolen.

Skolen representerer et tilbud innen alternativ behandling.

Skrevet (endret)
Så mange snevre mennesker det er her. :overrasket:

Det er opplyst på sidene at utdanningen ikke er godkjent. Alternative behandlingsmetoder er ikke godkjent i Norge. Det samme gjelder dersom du er utdannet f.eks. lege eller fysioterapeut, og ønsker å supplere med en homeopatiutdanning: det finnes en skole i Oslo som tilbyr denne utdanningen men den er ikke godkjent. Norske myndigheter har bestemt at de ikke vil offentlig godkjenne skoler som lærer bort fag som ikke er vitenskapelig "bevist". Det betyr jo ikke at homeopati ikke virker!

Det er flott når folk går sine egne veier og staker ut den kursen de selv mener er riktig uavhengig av flertallet. Det er slik man får til utvikling. Og mangfold. Snevre mennekser som kristne Lønnning og andre himler jeg med øynene av. Dinosaurer bremser utvikling og mangfold.

Det opplyses altså på nettsidene at utdanningen ikke er godkjent og prisen er ganske rimelig i forhold til andre skolepriser. Dette tilbudet er naturligvis til de som er interessert. Den har sitt publikum og marked. Det er ingen som tvinger Tomat-Mina eller andre til å søke seg til skolen.

Skolen representerer et tilbud innen alternativ behandling.

:klappe:

Og det er flere av oss som har savnet denne type tilbud så åpent og synlig. Jeg har ingen planer om å gå der nå, men mulig jeg kommer til å ta kurs etterhvert, når jeg føler meg klar for det.

Endret av Wadjet
Gjest Gjest
Skrevet
:klappe:

Og det er flere av oss som har savnet denne type tilbud så åpent og synlig. Jeg har ingen planer om å gå der nå, men mulig jeg kommer til å ta kurs etterhvert, når jeg føler meg klar for det.

Jeg forstår at du er ironisk.

Men forstår ikke at du må gjøre narr av skolen bare fordi du selv ikke har interesse for dette.

Har du problemer med å godta mangfold og at folk har ulike oppfatninger og interesser (andre enn dine)?

Hvorfor har mange problemer med å akseptere at andre tenker annerledes enn dem selv?

Gjest Fliss
Skrevet
Jeg synes egentlig ikke det gjør noe at Märtha driver på med dette. Hun er da ganske distansert fra kongehuset uansett; selvsagt får hun oppmerksomhet, hun vil nok alltid være en offentlig person, og det blir kommentert både her og der hva hun driver med. Men hun er ikke mer eller mindre kongelig enn Prinsesse Ragnhild og hun andre (Astrid?), og de driver da også med lett tvilsom virksomhet, blant annet var det vel snakk om dårlig behandling av arbeidere i kaffeplantasjen. Märtha skader vel i hvert fall ingen...

Når det gjelder tro er det kanskje bare Kongen/Dronningen som må høre til statskirken, ikke vet jeg? Det er forøvrig lang tradisjon i de nordiske kongehusene at mannlige medlemmer er med i Frimurerlosjen (Kong Harald er ikke medlem, tror jeg) - er det noe særlig bedre enn hestehvisking og engletro?

Prinsesse Ragnhild og mannen har bodd i Brasil i nesten 50 år hvor han har drevet business .. helt uavhengig av henne. Det kan ikke sammenlignes med en som bruker prinsesse-tittelen i kommersiell sammenheng slik Prinsesse Märtha gjør. Prinsesse Ragnhilds mann er skipsreder og driver businessen uten hjelp av konas navn og posisjon.

Gjest Gjest
Skrevet
Prinsesse Ragnhild og mannen har bodd i Brasil i nesten 50 år hvor han har drevet business .. helt uavhengig av henne. Det kan ikke sammenlignes med en som bruker prinsesse-tittelen i kommersiell sammenheng slik Prinsesse Märtha gjør. Prinsesse Ragnhilds mann er skipsreder og driver businessen uten hjelp av konas navn og posisjon.

Poenget mitt er at hva tilknytning til kongehuset angår, så er Märtha og Kong Haralds søstre i samme posisjon. Det skal vel forøvrig vanskelig gjøres for Märtha å drive business - noe hun har lov til, og Ari tjener sikkert ikke SÅ mye penger på bokflisene sine, i motsetning til Raghhilds redermann - uten at det kommer fram at hun har prinsessetittel. Greit å droppe telefonnummeret til slottet (hehe!), men hva skal hun gjøre, da? Kjøpe seg løsnese og kalle seg noe annet, og håpe at Se og Hor ikke finner henne..?

Det er ellers riktig som en annen gjest her sier at mange skoletilbud ikke får støtte fra Lånekassa. Personlig er jeg ikke spesielt åpen eller alternativ av meg, og har aldri brukt ei krone hverken på tarotkort eller krystaller, men folk vil nå ha disse tilbudene, og det finnes allerede både kurs, skoler og andre virksomheter innen dette. Märtha er vel verken bedre eller verre enn andre som driver i bransjen. Jeg kjente selv en dame som omskolerte seg fra sivilingeniør til homeopat av egen overbevisning - hadde hun ikke vært død nå, skulle vi jaggu brent henne på bålet :roll: Eller ikke, ettersom hun ikke var kjendis.

Jeg har inntrykk av at det blir feil uansett hva endel personer foretar seg. Starter de virksomhet (=jobb), blir de beskyldt for å dra nytte av navn og tittel. Lar de være å jobbe "vanlig", og bare tar representasjonsoppdrag, snylter de på skattepengene våre.

Når dette er sagt skal vi vel være glad det er Märthas forholdsvis reflekterte bror som er kronarving.

Skrevet
Jeg forstår at du er ironisk.

Men forstår ikke at du må gjøre narr av skolen bare fordi du selv ikke har interesse for dette.

Har du problemer med å godta mangfold og at folk har ulike oppfatninger og interesser (andre enn dine)?

Hvorfor har mange problemer med å akseptere at andre tenker annerledes enn dem selv?

Har du lest hva jeg har skrevet i denne tråden, eller? Jeg er så langt fra ironisk som man kan bli - jeg syns prinsessen er tøff, jeg er åpen for det overnaturlige, og jeg søker selv.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor har DU selv problemer med å forstå at andre tenker anderledes enn deg selv?

Skrevet
Om ikke du ser problemet, så gjør heldigvis andre det. Nå skal Forbrukerombudet gå inn og granske markedsføringen av skoletilbudet. Man skal nemlig kunne dokumentere ting som loves i markedsføringen - det skal vel noe til å dokumentere stemmer fra engler og hester :legrine:

Når det gjelder Prinsessens bokutgivelse så hadde hun aldri fått den oppbakkingen uten at hun var medlem av kongehuset. Spesielt markedsføringen i USA var tvilsom ... og vel så det.

Ja, noe må hun åpenbart slite med fordi hun er prinsesse, hadde hun ikke vært det hadde de neppe brydd seg. Se bare på spådamene på reklamen oppe til høyre her på KG, tipper prinsessen kan dokumentere minst like mye som de kan ;)

Og da er det kanskje greit nok synes jeg, at prinsessetittelen kan gi henne litt ekstra drahjelp, for jeg vil tro at den som regel heller gir henne det motsatte ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Har du lest hva jeg har skrevet i denne tråden, eller? Jeg er så langt fra ironisk som man kan bli - jeg syns prinsessen er tøff, jeg er åpen for det overnaturlige, og jeg søker selv.

Ok, hadde dessverre ikke lest hva du skrev tidligere.

Jeg er helt enig med deg (bortsett fra at jeg selv ikke søker alternative behandlingsformer). Jeg er veldig åpen for at alle interesserte gjør det, naturligvis! Det skulle da bare mangle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...