Gå til innhold

Vårt bryllup 2009


LilleSolstråle

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Da tenkte jeg å stikke en tur innom her igjen... Ikke mye som skjer på bryllups-fronten nå egentlig. Venter på at kjole-kuppet mitt skal komme snart,det skal bli spennende :lur: Ellers så tenker jeg mye på om jeg skal utsette det nye studiet mitt (HVIS jeg kan skaffe meg en ny god jobb i mellomtiden) til etter bryllupet :klø: . Jeg blir litt stresset av tanken på studier,eksamner og bryllupsplanlegging på en gang. Pluss at jeg trenger å ha litt penger i denne perioden også. MEN,så blir jeg igjen usikker på om det er bare teit å utsette studiet til etter bryllupet (det studiet er bare et år forresten,på del-tid). Vanskelig gitt... :sjenert: En veldig god nyhet har jeg ihvertfall fått da. Kusina mi,som er frisør og skal ordne håret mitt på selve dagen,skal nå gå make-up skole. Dermed har jeg både frisør OG sminkør i orden :danser: HAPPY,HAPPY,HAPPY!! Ellers så gleder jeg meg nå masse til jul...Har faktisk klart å kjøpe de fleste julegavene,mangler kun lillebror,et "tante"-barn og sambo. OG jeg har en hel uke fri i rom-jula. Deilig :) Og etter jul begynner det nok å bli enda mer fart i sakene. Skal nok starte så smått med laging av innbydelser (for å prøve meg litt frem),så det blir moro!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har fått ordnet både makeup og frisør da...:jepp:

vsnkelig med slike avgjørelser med skole/jobb osv... Håper du finner ut av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,deilig at hår og sminke er i orden,må si jeg var heldig der :jepp: Skole bestemmer jeg meg nok for litt nærmere sommer'n tror jeg gitt. Se an hvordan stress-nivået-,jobb-situasjon osv er da :fnise: (har jobb nå altså :sjenert: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått mail om at e-bay kjolen er på vei :) fikk tracking-nummer og så at den fortsatt er i Shang Hai. Men sjekka selgeren og de folka som lager kjolene og de har veldig masse positive tilbakemeldinger. Så nå er jeg utrolig spent altså!!! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Takk for hilsner,jenter :) GODT NYTTÅR til dere også :klem: (har skrevet i dagbøkene deres også forresten:)) Da var det vel på tide å oppdatere litt her... Jula har vært en herlig blanding av stress. med alle familie-selskaper som man må på, men også noen delilige slappe-av-dager. Jeg ELSKER jula!!! Gutten min kjøpte allianse-ring med tre stener til meg, så det syns jeg var litt stas. Har aldri hatt så "fancy" ring før (jeg syns det er det da :sjenert:). Han fikk gavekort på tatovering av meg,så han var ganske så fornøyd selv :).... Angående skole så har jeg tenkt så mye at jeg nesten har blitt gal føler jeg :fnise: . Men jeg har ihvertfall bestemt jeg for at jeg SKAL begynne på skole til høsten, må bare sparke meg selv litt i ræva og komme meg i gang. Jeg skal søke arkitekt,selv om jeg ikke tror noe på at jeg kommer inn,for det er ikke så lett. Men det er jo lov å prøve... Så skal jeg søke masse annet diverse (Sykepleier, lærer, og alt jeg syns kan være interessant). Og så får jeg se hva jeg kommer inn på, eventuelt blir det advokat-sekretær. Skole blir det ihvertfall. Men bryllupet blir på samme dato forde. Det skal jeg klare :lur: . Noe nytt angående bryllupet er det vel egentlig ikke tror jeg. Forloveren min drar til Malawi (skoletur) på lørdag og skal være borte i 5 uker. Men når ho kommer tilbake blir det nok fart i sakene. Da skal vi begynne med innbydelser og litt sånn små-stæsj- det gleder jeg meg til :jepp: . Et lite dilemma jeg har nå er angående ferie til julen som kommer. Svigermor og fam. har bedt oss med til Thailand i 3 uker. Avreise 17. des og hjemreise 7.jan. Hadde vært veldig moro,for jeg har aldri vært i Thailand. Men jeg er redd jeg kommer til å bli stressa for at vi er hjemme bare litt over EN uke før bryllupet. Hva hvis noe skjer? (samtidig vet jeg jo at forloveren min kan hjelpe dersom det skulle oppstå en krise). Hva med skole og eksamner? Og mest av alt....ikke feire jul i Norge,med juletre og julemat og familien min... Ser ikke helt for meg jule-stemning på kritthvit strand i Tailand :fnise: Jeg er helt julefrelst og begynner alltid å glede meg i august- senest. Jeg er juleFREAK rett og slett,så å dra bort da er ikke helt bare bare for meg. Der er jeg litt sær :sjenert: . Påska derimot...da kunne jeg gjerne dratt gitt ;) Det positive da,er at det eneste sambo og jeg skal betale,er min flybillett. Hans billett + oppholdet og mat betaler svigers. Det hadde vært moro å oppleve Thailand,som sagt, OG vi hadde vært gylne og fine til bryllupet :lur: Føler meg ganske i villrede her gitt, og vi må bestemme oss i løpet av DENNE uka... :sukk: Nei,jeg får tenke på noe annet nå... Den kjolen jeg kjøpte på E-bay var fin den (bilder ligger på finn, har lagt ut annonse med navnet Synne), men det var ikke sånn stoff som jeg vil ha. Pluss at jeg vil ha korsett topp i kjolen,så da prøver jeg å selge den. Får bare se åssen det går :) Jeg har derimot begynt å like tanken på å sette sammen min egen kjole (utifra inspirasjon fra div. kjoler), sånn at jeg har min egen,unike kjole. Hadde vært litt moro ihvertfall. Legger ved linker til et par kjoler fra Disney kolleksjonen. Syns de hadde noen som var nydelige :rødme: Tenkte jeg skulle skrive ut,klippe litt og så tegne min egen kjole. Ikke sikkert at det blir bra, men jeg har tegnet mye,så det blir ihvertfall moro å prøve :jepp: Da tror jeg nesten det var det for i dag gitt...:)

http://www.disneybridal.com/fall2008/brida...p;dressnumber=0

http://www.disneybridal.com/fall2008/brida...cess=snow_white

Endret av SynneMarie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duuuuuuu, den "SnowWhite" kjolen (nr 2) va rålekker!!! :dåne:

Heldiggrisen så får tilbud om Thailand tur :sjenert: Sjønne du kvir deg litt for å reisa å komma tebake 1 uka før bryllupe, men de e jo bare te å ha alt klart FØR dåkke reise åsså gardera deg me forlovaren din å kansje foreldrene dine? Hadde tje nølt ett sekund eg verfal, tenk den opplevelsen da..å for å ikkje snakka om brunfargen!!!! Sukk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duuuuuuu, den "SnowWhite" kjolen (nr 2) va rålekker!!! :dåne:

Heldiggrisen så får tilbud om Thailand tur :sjenert: Sjønne du kvir deg litt for å reisa å komma tebake 1 uka før bryllupe, men de e jo bare te å ha alt klart FØR dåkke reise åsså gardera deg me forlovaren din å kansje foreldrene dine? Hadde tje nølt ett sekund eg verfal, tenk den opplevelsen da..å for å ikkje snakka om brunfargen!!!! Sukk....

Jeg og syns SnowWhite kjolen er helt spesielt nydelig :rødme: Og jeg pleier egentlig nesten bare å like kjolene som har korsett-topp... Begynner å helle mer og mer mot Ja til tur :sjenert: Som du sier så er det jo bare å ha alt klart på forhånd og gardere seg før man drar... Tror nok nesten det blir tur..MEN,da MÅ jeg ha "julaften" hjemme med min familie først tror jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og syns SnowWhite kjolen er helt spesielt nydelig :rødme: Og jeg pleier egentlig nesten bare å like kjolene som har korsett-topp... Begynner å helle mer og mer mot Ja til tur :sjenert: Som du sier så er det jo bare å ha alt klart på forhånd og gardere seg før man drar... Tror nok nesten det blir tur..MEN,da MÅ jeg ha "julaften" hjemme med min familie først tror jeg :fnise:

Hadde de tje vært for at min kjole e kjøpt å betalt å henge hos svigermor (å eg e kjempefornøyd) så hadde eg jammen ombestemt meg tror eg :fnise: Blei heilt forelska eg....... :rødme: Ulempen me å se på andre kjolar itte en har kjøpt sin egen :fnise:

Julaften går an å feira på forskudd vettu, de blir nok kjempekosligt!! Hvis de e sånn så her så e de tje snø likavel så me konne feirt jul i oktober uten å tenkt øve de vermessigt verfal :regn: Går jo tje an å sei nei te Thailand for heller å feira jul hjemma vel?!? Då tror eg du e sprøyte gal :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ballerina

Nydelige kjoler du hadde funnet deg :) Hørtes veldig fint ut å mikse med yndlingskjolene sine :-D

Thailand... deilig! Jeg skjønner utrolig godt at du lurer... jeg vet ikke om jeg hadde kunnet reise på ferie og kommet hjem en uke før mitt bryllup, men så lenge alt er klart før dere reiser så er det vel ikke noe problem? Det er bare til å gi beskjed til de som har laget sanger etc. at dere må ha det i november slik at dere får alt klargjort før :) Og å få reise dit nesten helt gratis er jo kanskje once in a lifetime også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde de tje vært for at min kjole e kjøpt å betalt å henge hos svigermor (å eg e kjempefornøyd) så hadde eg jammen ombestemt meg tror eg :fnise: Blei heilt forelska eg....... :rødme: Ulempen me å se på andre kjolar itte en har kjøpt sin egen :fnise:

Julaften går an å feira på forskudd vettu, de blir nok kjempekosligt!! Hvis de e sånn så her så e de tje snø likavel så me konne feirt jul i oktober uten å tenkt øve de vermessigt verfal :regn: Går jo tje an å sei nei te Thailand for heller å feira jul hjemma vel?!? Då tror eg du e sprøyte gal :hoho:

hehe,ja du sier noe :fnise: Jeg skal spørre mamma i kveld om ho kan bo hos oss og passa dyra våre og sier ho ja,så blir det tur :) Så får jeg bare feire jul tidligere her i Norge med min familie ;) I helga skal jeg prøve å få tegnet ferdig noen kjoler,og se hva jeg ender opp med. Kan nok hende jeg legger ut bilder av tegningene mine her,så jeg kan få litt hjelp :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige kjoler du hadde funnet deg :) Hørtes veldig fint ut å mikse med yndlingskjolene sine :-D

Thailand... deilig! Jeg skjønner utrolig godt at du lurer... jeg vet ikke om jeg hadde kunnet reise på ferie og kommet hjem en uke før mitt bryllup, men så lenge alt er klart før dere reiser så er det vel ikke noe problem? Det er bare til å gi beskjed til de som har laget sanger etc. at dere må ha det i november slik at dere får alt klargjort før :) Og å få reise dit nesten helt gratis er jo kanskje once in a lifetime også ;)

Takk,likte også de kjolene veldig godt :rødme: Jeg skal tegne i helga og legger nok ut bilder av tegningene,så jeg kanskje kan få litt hjelp :) Det blir nok tur så lenge mamma kan bo hos oss og passe dyra våre ;) Blir litt stressa av tanken,men det hadde jeg nok vært uansett... :fnise: jeg slipper ihvertfall unna masse julemat og snop,så jeg vil kanskje ikke gå opp av å være i Thailiand før bryllupet, hvis jeg er litt ekstra nøye på hva jeg spiser ;) uff,egentlig fælt at man skal tenke sånn, men det er ikke så lett å ikke gjøre det heller :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Da er det vel på tida å skrive litt her igjen... Etter lang tid (kjenns ihvertfall sånn ut) med tegning av kjoler så ender jeg bare opp med det samme; kjole som ligner romantica kjolen :sjenert: Såå,jeg gikk inn på Romantiaofdevon for å se på den nye kolleksjonen...og der,på siste side var kjolen. Kjolen jeg falt for første gang jeg så den i et blad og som jeg forelsket meg i da jeg prøvde. Den var med den nye kolleksjonen. Så jeg sendte dem mail og spurte om kjolen ville være mulig å bestille dette året også,siden den er tilbake på nettsiden (den var nemlig borte en stund). Har ikke fått svar enda, men jeg har bestemt meg for at jeg SKAL kjøpe den dersom den er mulig å få tak i i sommer. Er det mulig, så skal jeg bare slappe av og prøve litt andre kjoler bare for moro (og hvem vet,kanskje jeg plutselig finner noe annet. selv om jeg tviler på det, for jeg har titta rundt som en gal etter at jeg ikke trodde jeg ville ha mulighet for å kjøpe den allikevel). Har litt lyst til å få prøvd Disney kjolene (Cinderella og SnowWhite) bare for å se... Men føler fortsatt at Romanticaen er THE dress :rødme: .. På lørdag var sambo og henta en del av bryllupsgava mi. Jeg vet ikke hva det er, men han sa bare at han skulle hente en del av den og da han kom hjem var han så gira. Gleda seg sååå fælt til jeg skulle få den *spennende* :) :) Forloveren min er på skoletur i Afrika (det har jeg kanskje skrevet før...). Gelder meg til ho kommer hjem,da skal planlegginga begynne skikkelig. Tror også faktisk vi aldri har gått så mye som 5 uker uten å ha sett hverandre etter at vi ble venner. Så det er litt rart at ho er borte. Tror nesten jeg savner ho like mye som jeg ville savnet sambo dersom han var borte. Ikke like mye kanskje, men ikke langt unna heller :fnise: Sambo skal selvfølgelig også være med, men han bryr seg ikke så mye om pynt og innbydelser (det eneste han ikke ville var å ha "klissete" innbydelser,hihi). Så vi skal ta oss av og kose oss med en delen. I går overrasket sambo meg med at vi skal bort fra 14-15 februar, siden det er Valentines Day. Enten til Stockholm på et skikkelig fancy hotell eller Paris. Får se hva det blir til, avhenger litt av pengene. Hvis noen har forslag,så kom gjerne med dem ;) Gleder meg veldig,for vi har egentlig aldri feiret Valentines Day skikkelig før. Vi hadde egentlig planer om det i fjor, da vi var i Sydney,Australia. Men vi var så solbrente den dagen at vi endte opp med å bare hente fastfood og spise på hotellrommet,før vi bare lå rett ut med super-såre kroppen. Ikke veldig romantisk :fnise: . Lurer litt på om vi kanskje skal få til en London tur i sommer (forloveren min og typen hennes(som er forloveren gutten min)sambo og meg). Koster jo nesten ingenting å dra dit med fly, og det er et hotell vi har bodd på flere ganger som ikke koster stort og som er midt i Notting Hill. Da kunne jeg kjøpt kjolen der og sparer noen tusen (vet ikke åssen det er, om jeg må betale noe toll på den da forresten??). Men kommer litt an på hva vi har av ferieplaner ellers. Føler jeg har en del bryllups-stæsj som må være ferdig i løpet av sommeren,siden jeg begynner på skole til høsten og vi skal til Thailand i desember. Uff,skole... Kjenner jeg gruer meg litt allerede. Kanskje jeg skal skrive en liste over ting som må gjøres,sånn at jeg har litt bedre oversikt :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke har gjort noen ting,så blir det bare liste med alt som må kjøpes og gjøres;

hva som skal kjøpes:

(MEG)

- Kjolen :rødme:

-Sko

-Vinterkåpe

-Strømpebånd

-Tiara (?)

-Halskjede

(GUTTEN MIN)

-Dress (mulig den blir sydd i Thailand når vi er der)

-Sko

INNBYDELSER:

-Papir (2 typer)

-Pynt (har bilder og tegninger)

-Silkebånd

BORDPYNT:

-Hvite duker

-Hvite,"gjennomsiktige" løpere med mønster

-Kubbelys

-Hvite sommerfugler med "glitter"

-Perler

-"Diamanter"

-Servietter med "inngraveringer"

-Hvite roser til hver tallerken (ordnes dagen før bryllupet)

-Bordkort (litt usikker på hva det blir, bestilles nok fra nettet)

-Gaveposer/ekser

-Noe å ha i gaveposene

-Vinglass til sambo og meg med dato på :)

-Gardiner til lokalet (Ikea,hvite,enkle,billige)

-Lys til å henge i vinduene

BLOMSTER:

-Borddekorasjoner

-Blomster til kirken

-Brudebukett

-Crosager (?)

RINGER: :) :)

-Designes av dama til broren til sambo :)

-Morgengave til gutten min (men hva??)

CATERING:

-Forrett: Sushi (sambo vil så gjerne ha, men blir også et alternativ til,så gjestene kan velge)

-Hovedrett: Stek med poteter,grønnsaker og saus

-Dessert: Pannacotta med varme skogsbær til.

KIRKEN:

(-Blomster/pynt)

-Kirkeprogramm

SOMETHING OLD : Fikk en diamantring til jul i år,kan den telle som det?

SOMETHING NEW : Kjolen

SOMETHING BORROWED:

SOMETHING BLUE :Strømpebånd

KIRKE OG LOKALET: Bestillt :):)

Endret av SynneMarie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...