Gå til innhold

Vårt lille mirakel - Live, født 15.03.08

Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

*trommevirvel*

I...

Kommunen!

:lol:

Tviler på at det er aktuelt egentlig. Det er sikkert CRAPPY betalt. Men det er jo bare rett borti her.. så det hadde vært digg å slippe å reise hele veien til Oslo. Men vi får se.

Nå har mannen og jeg blitt enig om å endre på permisjonen også. Jeg blir hjemme til nyttår. Kjenner at det er som en enorm lettelse å vite at jeg skal få være hjemme med snuppa en god stund til. Innen nyttår så regner jeg med at hun er godt over på fast føde.

Men har ikke fått bekreftet fra NAV og jobben at det er OK da. Måtte sende mail til NAV, damen på telefonen mente det var enklest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye for likestillingen ja :fnise:

Den stillingen så jeg forresten på nett ja ;) Men tid er penger vet du, så spart reisetid kan veie opp for lavere lønn. Du betaler jo uansett ikke noe for reisen :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: da ble det mer permisjon likevel da (mest sannsynlig)

lykke til med jobbsøkingen da, det må være deilig å ha jobb i nærheten når man skal tenke på barnehage osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye for likestillingen ja :fnise:

Den stillingen så jeg forresten på nett ja ;) Men tid er penger vet du, så spart reisetid kan veie opp for lavere lønn. Du betaler jo uansett ikke noe for reisen :tunge1:

Hehe. Ja, det ble dårlig med likestilling. Han får bare 3mnd i stedet for 6. Menmen, vi føler at det blir mest riktig for alle tre. Det er mye enklere når ting bare er på papiret. I praksis så viste ting seg å være helt annerledes..

Jepp. Snakket lenge (faktisk nesten 20min) med sjefen for avdelingen i kommunen, og han virket veldig hyggelig. I følge han så var mange villig til å regne 100 000kr i forskjell i lønn for å slippe å reise til Oslo. Det kan så være, men vi har ikke råd til å gå ned 100 000kr i lønn for å si det slik ;) I praksis blir det nok også mer enn bare selve lønnen. Det er en del andre goder som må trekkes fra også. Mobil, bredbånd, gratis tog, statens pensjonskasse ++

:fnise: da ble det mer permisjon likevel da (mest sannsynlig)

lykke til med jobbsøkingen da, det må være deilig å ha jobb i nærheten når man skal tenke på barnehage osv.

Jepp, mest sannsynlig :)

Takk for det. Jeg regner egentlig ikke med at det blir noe jobbskifte, men vi får nå se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like greit å endre permisjonen da, når dere begge syntes det ble best sånn. Er jo noe litt annet i praksis, tross alle gode forsetter og prinsipper ;)

Håper dere får en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja.. Det var jo egentlig jeg som foreslo at han skulle ta 50% av permisjonen.. Men jeg føler på en måte at svigers gikk ut i fra at det nå var jeg som hadde bestemt at jeg skulle ha mer permisjon, da jeg fortalte det til dem i dag. Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse::klappe::danser::hoppe: :juhu: :duskedame:

Jiiiiiiiipppppiiii......

Mer permisjon på deg betyr trilletur for oss i høst!! Hurra! Nå ble jeg glad!

Tror nok det blir greit for alle tre sånn dere gjør det nå. Du er nok kanskje litt mer klar for å "forlate" snuppa på dagtid etter nyttår.

Spennende med jobbsøknad da! Husk at det er mange privilegier med å jobbe i kommunen også med forsikringer osv. Og så har vel kommunneansatte sommertid?? Min bror har i hvert fall det, 8-15 fra midten av juni til midten av august tror jeg?? Med full lønn... Hold meg oppdatert da!

Har du mulighet til å hjelpe meg med å legge ut bilde i dagboken min? Aner ikke hvordan jeg skal gjøre det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caro: Jeg har disse privelegiene der jeg jobber nå også.. Så det blir liksom ikke noe pluss å jobbe i kommunen sånn sett.

Gleder meg til trilleturer :)

For å legge inn bilder trykker du på svar (ikke hurtigsvar). Trykk på browse, finn bildet, åpne, last opp. Du kan så enten velge hvor du vil putte inn bildet/bildene ved å trykke på administrer vedlegg-pilen og så trykke på det grønne tegnet for å legge ved bildet du ønsker. Eller så kan du bare trykke på svar og la bildene komme nederst i innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, har du gratis tog? Jeg leter etter ny jobb i nærheten av der vi bor, slik at jeg slipper å pendle inn til Oslo mer. Pendling koster 1700kr i mnd :dåne: Så da kan jeg (men vil helst ikke) gå ned bittelitt i lønn...

Men 100 000?! Det kan ihvertfall ikke jeg gå ned i lønn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp :) Veldig greit å bare tusle inn på toget og sette seg ned, uten å tenke på å kjøpe billett.

Pendling er noe herk i lengden. Jeg bodde jo i Hønefoss tidligere, og brukte minimum 1,5t til jobb hver vei med buss. Huii! Det hadde jeg ikke orket nå, for å si det slik. Kostet vel 2150kr i mnd.. og regner med at prisene har steget enda mer.

100 000kr er MASSE penger. Hvem har råd til å gå ned så mye i lønn egentlig? Vi har jo lån på både hus og bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 000 er veldig mye ja. Men husk at det kan gjøre at du kommer under toppskatt (hvis du betaler toppskatt) og at skatten derfor blir mye lavere. Uansett vil du betale en del mindre i skatt, så det reelle tapet blir ikke 100 000.. Men så var det jo alle disse frynsegodene da.. Der taper du jo en del... Men husk å regne med mindre skatt hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hoho. Toppskatt er ikke aktuelt for meg nå nei ;) Såå mye tjener jeg ikke.

Man vet jo aldri ;) Men uansett blir det mindre skatt altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag la jeg Live på gulvet, og snudde meg bort for å fikse noe greier. Da jeg snudde meg tilbake hadde hun rotert rundt 90 grader, i tillegg til å ha kommet seg bort til babygymen sin igjen. Tydelig at hun begynner å bli litt mer mobil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med lenger permisjon :) Skjønner godt at dere ville gjøre om på det. Synes som tidligere sagt at man fortjener litt mer når man har første tida jeg.

Morsomt med alt som skjer. Blir nok full fart om ikke lenge nå.

Spennende med ny jobb, men skjønner godt at du ikke har råd til å gå ned 100 000. Ganske rart om de betaler såpass lite da, hvis du ligger under toppskatt nå og må redusere lønna med 100 000.

Men hadde sikkert vært greit med en jobb i nærheten av barnehagen hvis Live blir syk eller lignende Men man kan jo ikke bare tenke sånn heller.

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får nå først se om de er interessert eller ikke ;) Søknadsfristen er 18. august, så det er en stund til enda.

I dag har vi vært og møtt en gjeng med andre damer og babyer. Live var blid og fornøyd hele tiden, men spiste ikke så mye fordi hun var så opptatt med å se alle andre veier. Bæsjet på toget gjorde hun også, så nå kan hun skryte av å ha bæsjet på Kolbotn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...