Gå til innhold

Miss Ariels lille hjørne

Midna

Anbefalte innlegg

Gjest marihan

Godt det ikke hadde skjedd nå, man blir jo litt bekymra når man ikke får svar.

Håper du koste deg i stallen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Marihan; Ja når folk ikke holder avtalen og det er umulig å få tak i dem så blir man jo naturlig litt bekymret. :)

Etter stallen har jeg egentlig holdt sofaen. Men nå er det vel på tide å gjøre noe! Samboer hadde klipper gresset mens jeg var i stallen og han har malt 2. strøk på listene. Det er bra!! Nå som jeg har fått "ny hest" så er jeg enda friere med tanke på hvor ofte jeg rir og slikt. Kan ri hver dag untatt tirsdag og lørdag til uka, så skal prøve å få trent så mye som mulig med ho. :) Har faktisk blitt ganske glad i hesten allerede. :) Pusset også hodelaget etter at jeg hadde ridd. Jeg red bare 50 miutter i dag siden hun ikke har blitt ridd på over en måned og veldig ite før det. Så det er sakte opptrening nå. Gleder meg til hun begynner å få muskler!

Nå sal jeg se ferdig norges styggeste rom, og så er det husarbeid og slikt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på skolen og er skikkelig lei av oppgaven! Føler at vi aldri blir ferdige!

Gleder meg til å komme meg hjem å ordne huset jeg.

I dag må jeg:

- Lage ukesmeny

- Handle matvarer

- Støvsuge stue

- Støvsuge soverom

- Støvsuge kjøkken

- Rydde i klær som jeg slang fra meg på soverommet på morgenen i dag. :P

- Deponere på et nytt gulvteppe til stua

- Støvsuge vaskerom

Rekker nok ikke alt i dag, men har hele dagen fri i morgen så bre fortsetter da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg er så sliten! Har laget middag og ryddet og satt på oppvaskamskin etter den. Har brettet og lagt på plass rene klær og hengt opp tøy fra en vaskemaskin. Måtte true meg skikelig til å gjøre det. :P Har mst lyst til å sette meg i sofaen, men sånn som det ser ut her kan jeg ikke gjøre det altså!

- Lage ukesmeny

- Handle matvarer

- Støvsuge stue

- Støvsuge soverom

- Støvsuge kjøkken

- Støvsuge vaskerom

Får vel bare begynne. Får nok gjort langtfra alt i kveld, men noe skal jeg ha gjort. Og i morgen skal huset skinne. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens planer:

- Lage ukesmeny

- Handle matvarer

- Støvsuge stue

- Støvsuge soverom

- Støvsuge kjøkken

- Støvsuge trappa opp til andre etasje.

- Støvsuge vaskerom

Fikk jo gjort noe i det minste da. :)

I dag har jeg fri, og sov helt til halv ti! Fy meg. Men har jo hele dagen på meg da!

Dagens planer:

- Gjøre unna ukeshandlinga.

- Sette over penger på regningskonto.

- Støvsuge vaskerom

- Rydde inn noen av klærna som samboer ikke har fått pakket ut enda.

- Vaske stuebord og vinduskarmer

- Vaske vinduskarmen på soverom og toppen av kommoden.

Begynner der jeg. Så skriver jeg på mer etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foret herlig vær det er i dag! <3 Nå har jeg vært inne og gjort husarbeid men nå skal jeg ta meg en pause ute på verandaen med salat og en god bok. ;)

Dagens planer:

- Støvsuge vaskerom

- Sette på vaskemaskin

- Henge opp tøy

- Vaske verandbord

- Re opp senga

- Plante stemor i en krukke til å ha på verandabordet

Jeg og samboer har blitt enige om å vente med å pusse opp kontor/gjesterom. Jeg føler det blir så rotete når vi ikke har noen steder å legge papirer og slikt, så skal bli deilig å få ordnet det. Nå er det roterom hvor det står ting vi ikke har satt på på plass enda og diverse verktøy. Håper vi får tatt en ikeatur og kjøpt skrivepult til fredagen!

I dag skal vi prøve et nytt teppe til stua også, gleder meg. Håper dette passer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sommerferie om en dag Marihan! :hoppe: Heldiggrisen!

Nå er jeg solbrent på skuldre og overarmer. Satt ute i sola og leste og tenkte ikke tanken på å smøre meg med solkrem... :sjenert:

Nå skal jeg gjøre klart til laksemiddag. Laksefilet, poteter delt i båter og diverse grønnsaker i ovnen. Blir sikkert kjempegodt!

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble kjempegodt, Marihan! Sunt også. :)

Nå har jeg kost meg med is, en kopp te og resen av Eragon-boken. Den var så utrolig bra! Anbefales på det varmeste. Jeg likte ikke filmen i det hele tatt, men boken er helt annerledes. Etter at jeg hadde lest den ut så sovnet jeg... Var en skikkelig god søvn og våknet god og opplagt. Så nå får jeg gjøre litt mer husarbeid og så skal jeg skrive litt på bacheloroppgaven. :)

Kjøkkenet er i alle fall srøkent etter middagen, så tenkt å ordne litt i stua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. :) Som regel når jeg sovner så føler jeg meg helt jævlig og sur når jeg våkner. Men i dag var det bare herlig. :)

Nå har jeg akkurat ryddet litt. Satt stoppeklokka på 15 minutter og gikk ut med papp og søppel, vasket stuebord, vasket vinduskarm i stue og satt ting pent på plass i karmen og vasket nattbord og topp av kommode på soverom. Kastet også noen potetrester i kjøleskapet og ryddet inn det som var igjen av laksemiddagen. Utrolig hvor mye lettere det er å gjøre ting når man setter på timeren! Skal gjøre det en gang til etter en lite kg-pause. ;) Må si jeg har blitt veldig glad i flylady som er et genialt konsept!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er en flylady jeg også :vinke: Innom og koser meg i boken din :klem: Håper du sover godt i natt :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig da, Lille Ballerina! Er virkelig fasinert av det konseptet. :)

Dagens planer:

- Støvsuge vaskerom

- Sette på vaskemaskin

- Henge opp tøy

- Vaske verandbord

- Re opp senga

- Plante stemor i en krukke til å ha på verandabordet

- Gå tur med kanina

- Gå ut med søppel og papp

Fikk gjort nesten alt da. Nå skal jeg sove for skal opp 7 for å dra på skolen i morgen. Har vært flink og lagt frem klærna jeg skal ha på i morgen og rydde vekk de jeg hadde på meg i dag. Kjøkkenbenken skinner og alt er bra. Da er det fint å stå opp dagen etterpå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Nå er jeg klar for en ny dag! Sovnet ikke før rundt ett i går for var så våken, men var ike noe problem å stå opp sju for det. :)

Nå har jeg bestemt meg for å begynne å trene igen, eller i det MINSTE å gå turer. Jeg begynner i dag/kveld! Sluttet helt å trene for over en måned siden (da vi kjøpte leiligheten), men nå er det på tide igjen!

:hjerte:

Vil ønske MARIHAN lykke til på statistikk-eksamen i dag! Skal tenke på deg! :klemmer:

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest marihan

Vil ønske MARIHAN lykke til på statistikk-eksamen i dag! Skal tenke på deg! :klemmer:

Å, tusen takk! Så koselig :hjerte: Jeg tror det gikk greit, selv om det var et par delspørsmål som var litt vanskelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det gikk bra Marihan! :jepp: Kos deg masse med ferie. :)

Det har vært en forholdsvis inholdsrik dag i dag. Først var jeg på skolen og hadde veiledning til bacheloroppgaven og skrev på oppgaven etterpå. Kom vel hjem i halv 5 tiden. Etter det spiste jeg og sambo middag og så dro vi for å se på teppe til stua. Endelig så fant vi teppet som passet. Det er skikkelig mykt og godt! Kjøpte også to naturfargede litt loddne tepper til å ha på hver side av sengen. Det er mye som gjenstår, men det blir litt og litt bedre for hver dag som går. Det er jo det viktigste. :)

Etter teppeshoppingen dro jeg i stallen. I dag red vi en times tur helt for oss selv. Hun oppførte seg forholdsvis fint, og vi hadde et par HERLIGE galopper. :hjerte: Hvis jeg rekker stallen i morgen så skal vi trene dresur.

Hjemme så ryddet jeg litt kjøkken, vasket benker og støvsuget littegranne. Vannet planter inne og ute, vasket stuebord også gjorde jeg vel ikke noe mer? Kjøpte foresten en søt rosa georgine på plantasjen i stad til 20 kr. Plantet den i en krukke jeg hadde, og nå står den og skinner ved siden av trappa ute. ;) Koselig! Trenge fler planer til hage og blomsterbedd! Jeg skal garantert ha syrin. :)

Nå er jeg trøtt og det skal bli godt å sove. I morgen må jeg dra til skolen litt før ett. Før det skal jeg gjøre husarbeid. Yey! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det på tide å komme seg opp!

Hei Zarabi! :vinke: Flylady er et slags konsept som gjør husarbeidet og kanskje livet generelt mye lettere og mer morsomt. :)Link Absolutt verdt å sjekke ut. :)

Nå føler jeg meg våken og opplagt. Tenkte å ta meg en kjapp dusj før jeg begynner med litt diverse husarbeid, før jeg drar på skolen. Har et lite håp om å rekke stallen i kveld også, så vi får trent litt dresur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...