Gå til innhold

Livet med lillegutt

MellonCollie

Anbefalte innlegg

Innom med en kjapp oppdatering før jeg skal ut og kjøre tur - skal svare dere mer senere :)

Må bare si at dette her går så strålende!! :hoppe: Lillegutt har vært helt fin fra og med søndag og til nå, litt småskriking innimellom men det er det jo med alle! Det er absolutt ikke i nærheten en gang av hva det har vært! Så dermed går det også fint å ha ansvar for alt her alene, og jeg er bare glad!

Nå skal jeg hente bilen på verksted, så ser om jeg rekker innom i kveld! Takk for oppmuntringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

:strix:

LilleGutt!!

:strix:

For en fantastisk lukt!! mmmmm!!!!

Og såååå god.

Og han ER virkelig en vakker babygutt.

Sukk.

Tenk at det går ann å bli glad i noen så fort...

Endret av MidnightChildDreamer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente79: Det er som du sier, man glemmer fort de skriketoktene som har vært, når han ikke skriker lenger. Så vi nyter det så mye vi kan. Han er jo en fantastisk liten fyr! Skal se om det kommer noen nye bilder etterhvert ;)

_lene_: Bilregninga endte på ca 6000 kr :sur: Kjipe penger altså! Men nå går den i alle fall fint igjen!

Lilith: Jeg må nok bli flinkere til å ta i mot hjelp, ja.. Aldri vært min sterkeste side ;)

Ella*: Vi var jo hos manuellterapeaut, gjør ikke de ca de samme tingene som en kiropraktor? Jeg har ikke helt oversikt over det der jeg :sjenert: Skal uansett ringe ham igjen på fredag for tilbakemelding hvordan det går, og da vurdere eventuelle videre tiltak.

Myrthel: Du skriver mye fornuftig. Lørdag ble det definitivt slik ja, at jeg stresset meg opp, og det var derfor vi til slutt tok trilltur-løsningen, for vi merket begge to at vi begynte å bli slitne og at han antagelig merket det. Heldigvis er det ikke slik når han skriker her hjemme, da går det fint uten at jeg blir stresset av det. Fordelen med at han har skreket så mye er jo at man venner seg til det :ler:

Knøttet: Jeg begynte å tro det var kolikk i alle fall! Var jo liksom ingenting som hjalp ellers, og han har levd opp til definisjonen "skrike mer enn 3 timer, mer enn 3 dager i uka". Menneh, nå er jeg mer optimistisk igjen, og det virker som ting har roet seg. Så kanskje det bare var startvansker med tarmen, som varte litt lenger enn vanlig?

Sandra: Takk for kjøkkenviftetipset! Han var litt småskrikete i går kveld igjen og begynte å bli overtrøtt, og da testet jeg det. Roet seg igjen med eeeen gang! Skal snakke med manuellterapeuten på fredag, så da får vi se hva han sier, om det er nødvendig å komme tilbake. Håper virkelig ting hjelper hos dere også :klemmer:

:vinke: Strix, Pysepus, Amused, Frigg, Concertina og MidnightChildDreamer - store :klemmer: til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: MellonCollie

På tide å legge igjen et spor etter meg når jeg er her inne og snoker :) Titter innom rett som det er og det er koselig å lese om dere, og veldig bra det går bedre med lillegutt :)

Har ikke så mye erfaring på babyfronten da, selv om jeg er veldig glad i dem.

Ha en flott dag MellonCollie :hug: Og en ekstra :klem1: for fotballresultatet på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld kommer mannen hjem igjen! :hoppe: Det har jo gått veldig fint alene også, men føler ikke jeg strekker heeelt til i forhold til hunden. Vi trillet tur alle tre i går, men hun får jo ikke lekt så mye som hun pleier. Lillegutt har også vært veldig kontaktsøkende. Ikke nødvendigvis mer enn vanlig, men jeg merker det jo når det "mangler" en arm her hjemme å ligge på for ham, blir jo dobbelt opp for min del :) Og det er ikke lett å kaste pinner med baby på armen :ler: Men det har jo bare vært 3 dager, og hun har heldigvis hagen hun kan være ute og leke for seg selv i. Så hun får heller få mer tid i morgen!

Var hos mine foreldre i går, pappa hjalp til med å få hentet bilen vår. Ble ca 6000 kr totalt, men jeg orker ikke irritere meg over det. Sånn er det å ha bil, det koster. Nå går den i alle fall fint, det er det viktigste! Rart hvor avhengig man blir. Var uansett trivelig å være hos dem litt - lillegutt imponerte stort med å produsere tidenes bleie!! Det tøt ut på alle kanter, så greit med en erfaren mormor ved siden av til å assistere :ler:

Det kjennes ut som om magen / tarmene hans nå jobber mer "jevnt" enn tidligere. Det er stadig romling og luftutslipp, mye mer konstant enn før. Da kom det liksom i korte perioder. Og det er vel det som gjør at han ikke har så vondt da kanskje? At det nå ikke blir opphopninger.

Han skrek litt igjen i går kveld, men ikke de smertetrekningene som han har hatt før. "Vanlig" babyskrik bare, og det går fint. Som jeg skrev til Sandra - etterhvert begynte han å bli enda mer sutrete fordi han ble så trøtt, og da testet jeg kjøkkenviftetrikset. Funket knallbra, han ble mer avslappet og klarte å sovne. Da var kl blitt 2230, så jeg la meg jeg også. Ammet 1 og 4, og han våknet kl 7 - da var det morgen. La ham da over i vår seng, så lå vi og koste og pratet frem til nesten 9, da sovnet begge igjen og sov til 11! Så nå har jeg masse søvn å gå på denne dagen.

Han har forresten begynt å smile skikkelig! Har sett tendensene noen dager allerede, men i dag var det ikke tvil! Etter inspirasjon fra Niennah synger vi mye om "Papegøyen fra Amerika", og det var utrolig gøy i dag visstnok! Er så gøy, han smiler jo med hele kroppen - øynene lyser og han vifter med armene som han gjør når han blir skikkelig ivrig! Er så glad i gutten min :hjerte:

Han sover søtt i kurven nå, så da får jeg forsøke å ordne middag til både hund og meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: MellonCollie

På tide å legge igjen et spor etter meg når jeg er her inne og snoker :) Titter innom rett som det er og det er koselig å lese om dere, og veldig bra det går bedre med lillegutt :)

Har ikke så mye erfaring på babyfronten da, selv om jeg er veldig glad i dem.

Ha en flott dag MellonCollie :hug: Og en ekstra :klem1: for fotballresultatet på mandag.

Hyggelig at du er innom Ulva! Jeg leser mye hos deg også, men er heller ikke så flink til å legge igjen spor :sjenert:

Fotballen går virkelig ikke vår vei om dagen! Satser på en bedre sesong for oss begge neste år, nå får man bare komme seg gjennom slutten av denne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt at ting går bedre.

Deilig at mannen din kommer hjem også. Er litt lettere å være to når det er både baby og hund som vil ha oppmerksomhet.

Et annet tips vi har brukt til å roe lillegutt er støvsugeren. Har brukt den et par ganger når lillegutt ikke har villet sove i vogna si. Det har fungert bra, men han våkner ofte med en gang støvsugeren stopper da... Han sov som en stein her for noen uker siden da jeg bakte og miksmasteren gikk på kjøkkenet og kjære støvsugde samtidig. Helt utrolig at det går an å sovne av det levenet :ler:

Ha en fin kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at dere har det bedre :klem:

Ups, hadde ikke fått med meg at dere hadde vært til manuellterapeut jeg! Skal slutte å mase da :ler:

Når han først har begynt å smile ordentlig, så blir det bare mer og mer for hver dag - kjempesøtt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Her er en snoker til :skratte:

Siden Ulva stod fram så... ler.

Herlig at det går bedre med lillegutt da;)

Hyggelig at dere står frem :ler: Ja, det er hammen enklere å være mamma til en fornøyd gutt!

Godt å lese at det er gode dager hos dere. Håper det fortsetter.

:klem:

Vi krysser fingrene :-D

Så godt at ting går bedre.

Deilig at mannen din kommer hjem også. Er litt lettere å være to når det er både baby og hund som vil ha oppmerksomhet.

Et annet tips vi har brukt til å roe lillegutt er støvsugeren. Har brukt den et par ganger når lillegutt ikke har villet sove i vogna si. Det har fungert bra, men han våkner ofte med en gang støvsugeren stopper da... Han sov som en stein her for noen uker siden da jeg bakte og miksmasteren gikk på kjøkkenet og kjære støvsugde samtidig. Helt utrolig at det går an å sovne av det levenet :ler:

Ha en fin kveld :klemmer:

Det var innmari godt å få ham hjem, så i går tok han hovedbyrden her hjemme mens jeg fikk slappet av.

Støvsugeren er nok også et godt triks, og da får man jo gjerne en positiv bieffekt også ;) Er vel noe med den jevne duringa de liker.

Så fint at dere har det bedre :klem:

Ups, hadde ikke fått med meg at dere hadde vært til manuellterapeut jeg! Skal slutte å mase da :ler:

Når han først har begynt å smile ordentlig, så blir det bare mer og mer for hver dag - kjempesøtt :)

:ler: Bare godt med gode råd uansett!

Ja, smiling er det mye av nå! Det går fort!

Så bra at kjøkkenviftetrikset virker for flere :ler:

Viste samboer i går, når han skrek litt. Tok 3 sekunder det, så var gutten helt rolig. Samboer holdt på å le seg i hjel, tenk at det kan være så enkelt..

:hug: Høres ut som dagene hos deg går bedre og bedre :)

Det gjør de! Vi storkoser oss!

Takk for pengene :) Har du fått ammeinnleggene?

God helg! :klemmer:

De kom i posten i dag, knallbra! Tusen takk! Jeg er beredt på en kald høst nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...