Gå til innhold

Livet med lillegutt

MellonCollie

Anbefalte innlegg

Håper du har en flott julefeiring MellonCollie! Hvordan går det med deg og den lille i magen din? 6 uker på vei nå.. Tenk hvor fort tida flyr! :-D

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :) Vi ble og rammet av flyforsinkelsene når vi kom hjem fra Berlin, kjedelig!! Hatt en fin jule- og nyttårsfeiring? Hvordan reagerte foreldrene dine på nyheten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Hei, og godt nyttår :) Hvordan er formen?? Får håpe du holder deg frisk og rask gjennom hele svangerskapet. Noe nytt på bebisfronten da? Har du begynt å planlegge litt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jasså, så det er du som har kjøpt de to siste utgavene av den boka! :kjefte:

:fnise: Hadde tenkt å kjøpe den til de vordende besteforeldrene vi også, skjønner du. Var bare en tanke da, ;)

God jul!! :-D :klem:

:fnise: Jeg kjøpte bare en utgave her i Trondheim, altså. Utgave nummer to sporet jeg opp på Østlandet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh! Skrevet langt innlegg, men så forsvant alt! Og i dag som jeg egentlig har det travelt nok fra før... jaja, jeg prøver igjen.

God nytt år til dere alle - som jeg tenkte meg på forhånd ble det lite nett i jula, så jeg har ikke fått fulgt med på noe. Så jeg må få oppdatert meg i bøkene deres i løpet av i dag og i morgen :)

I dag er jeg altså 7+3, og jeg synes tiden frem mot uke 12 går fryktelig treigt. Men, det skjer sikkert tidsnok at jeg begynner å føle jeg har dårlig tid, så jeg skal ikke klage :fnise:

Jeg tar nemlig tilbake ALL sutring ang manglende symptomer!

I begynnelsen av uke 6 begynte jeg å merke endring på puppene. De er blitt hardere og litt ømme, og har også vokst litt. Ser at et par BHer allerede kan trengs å byttes ut.

Og så kom kvalmen :( Helt i slutten av uke 6, så jeg kom meg fint gjennom det meste av jula i det minste :) Men har kastet opp et par ganger, og brekker meg dersom jeg får noe for tett opptil halsen, eller av sterke matlukter (ting lukter generalt mye sterkere enn før). Så lenge jeg passer på å spise jevnt går det stort sett greit, men det er litt plagsomt spesielt på kvelden når jeg skal sove.

Jaja, det er jo tegn på at det skjer noe, forhåpentligvis. Så dette skal nok gå fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år, MellonCollie!

Kjedelig at kvalmen har tatt deg, men som du sier er det jo i det minste et tegn på at noe skjer! Håper alt er bra med deg ellers :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har vi jo fortalt ting til noen, da :)

Vi var som der evet samlet på lille julaften (min bror manglet), og som planlagt hadde vi pakket inn 2 bøker som het "Gratulerer med barnebarnet", en til hver familie. Jeg ble plutselig skikkelig nervøs en halvtime før vi skulle sette oss ned med dette, så jeg overlot til samboer å prate :fnise: Han gav en pakke til hver av mødrene, og det var så utrolig gøy å se ansiktsuttrykkene på de! De ble i alle fall kjempeglade alle sammen (min mor tørket en liten tåre når hun trodde jeg ikke så det ;) ), og de gledet seg veldig. Pappa hadde kommet bort til samboer senere på kvelden og pratet litt med han alene, og sagt så mye fint. Jeg er glad jeg har så støttende foreldre :hjerte:

Mamma har vært superstøttende hele jula, ordnet med salte småkjeks til meg som jeg skulle ha stående i tilfelle jeg ble kvalm (noe jeg jo ble), og de hjalp skikkelig. Må huske på å kjøpe meg en pakke her etterpå. Svigermor har allerede kjøpt en bitteliten bamse, for hun var så glad for å bli bestemor. Og jeg vedder på at hun allerede har tatt frem strikkepinnene :ler:

De ble også veldig glade når de skjønte at dette medfører at vi skal flytte østover. Det kommer til å bli rart, men er nok til det beste med tanke på nettverk..

Jeg fikk også vite at ei av mine beste venninner hjemme er gravid! Hadde en mistanke, men hun hadde ønsket å fortelle meg det ansikt til ansikt :) Hun er 13 uker, så er jo noe før meg. Men jeg fortalte også henne om meg, så nå har vi mye å prate om fremover!

Det har vært mye spørsmål faktisk, spesielt i familieselskap etc, men har ikke fortalt noe til flere. Men er virkelig ikke lett å ikke forsnakke seg :ler:

Har i alle fall hatt en utrolig fin jul hjemme, kost meg med venner og familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre om reaksjonene til familiene deres :rødme: Blir helt rørt her jeg ligger... (Hormonell, neida... :sjenert: )

Kan tenke meg de satte pris på at dere kommer nedover når det er et barnebarn i gjære. Lettere å få et godt forhold når avstandene ikke er så store.

Kjenner igjen det med at det ikke er lett å holde munn. Har noen få familiemedlemmer som av ulike grunner ikkke skulle få beskjed før nå etter jul. Siden det er så tett opptil utralyden så har vi bestemt oss for å vente til etter det. Men er pokker ikke enkelt... Siden de ikke vet det så blir det teit om en del andre får vite det, og nå synes det... Godt det ikke er lenge igjen til ultralyden..

Synd at kvalmen har tatt deg, men godt den ventet til slutten av jula i hvert fall.

Kjenner godt igjen følelsen av å vente på 12 uker... Virker utrolig lenge, men du får trøste deg med at det går fortere etterpå.

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skryte av avataren din. Den plata har jeg også. Lenge siden jeg har hørt på den da... :sjenert:

Er det der du har hentet nicket ditt fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at alle ble glade! Er en deilig følelse, å vite at familien gleder seg tenker jeg :)

Det hele går treigt i starten, men når du har passert halvveis, skal jeg love deg at ukene flyr... ;)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ballerina

Godt nyttår!! :)

Så kjekt å lese om deres foreldres reaksjoner :hjerte: De kommer nok til å bli gode besteforeldre :)

Kjipt at du har begynt å merke plagene... men får håpe de går fort vekk igjen!!

Ha en kjempefin dag!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner veldig igjen det å vente på å komme til 12 uker.... Merket at jeg roet meg når uke 9 var unnagjort, da var det jo ikke sååå lenge igjen :) Tida går nok fort framover, skal du se :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre om foreldrene deres! Ble faktisk litt rørt, det var så søtt å sitte å lese på :rødme:

Kjipt å være så kvalm.. aldri vært gravid, men jeg misliker kvalme når jeg har det av andre grunner... men som du selv sier så er det jo godt å vite at det skjer noe! Nesten bedre følelse vil jeg tenke å ha litt symptomer enn om du ikke hadde merket noe til det! Men altså aldri vært gravid, så jeg vet virkelig ikke... men spennende å høre om! :jepp::)

:klemmer: håper kvalmen gir seg snart.. pleier den ikke å gjøre det etter noen uker? håper iallfall på det!

Også tenk for et fint mirakel dere får i år! Et riktig godt nytt år til deg MellonCollie! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei du, godt nyttår! Så hyggelig det var med besteforeldre. Vi fortalte det til vordende besteforeldre vi også i julen. Det tok litt tid for noen, var litt slemme først og sa at bryllupet måtte utsettes. De trodde det var på grunn av penger med en gang og skjønte ingenting. :ler:

Du har fått litt kvalme og småting du også ja. Jeg tenkte på det i begynnelse når jeg ikke merket noe særlig at det var litt kjedelig, men det kommer fort nok, helt enig. Ny BH du også ja, det må nok til, noen dager føles det ut som bly inni der :fnise:

Kveldene er nå fortsatt ille for min del med kvalmen, det kan ta helt av i 19. 20. tiden på kvelden. Slitsomt å være sammen med mange i julen når man ikke kunne si hvorfor man er blek og usosial. Orket ikke helt å være veldig aktiv. Sover du mye? Jeg sovner flere ganger i løpet av kvelden og enda får jeg sove om natten, det har aldri skjedd før.

Så koselig med en veninne samtidig med deg, det er viktig å ha noen å bable litt med. Jeg har ikke fortalt det til noen venner, men vi gleder oss veldig til å gjøre det. Tror det blir noen lange fjes..

Salte kjeks var tingen altså, kanskje jeg også skulle forsøke det. Er vel egentlig villig til å prøve det meste når det kommer til dette.

Hvordan er formen din på jobb om dagen da, går det bra der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år, MellonCollie!

Kjedelig at kvalmen har tatt deg, men som du sier er det jo i det minste et tegn på at noe skjer! Håper alt er bra med deg ellers :klem:

Takk, og godt nytt år til deg :) Ellers er alt bra med meg - men jeg ser at jeg har en travel uke foran meg på jobb. Sånn er det å komme tilbake fra ferie :sjenert:

Så koselig å høre om reaksjonene til familiene deres :rødme: Blir helt rørt her jeg ligger... (Hormonell, neida... :sjenert: )

Kan tenke meg de satte pris på at dere kommer nedover når det er et barnebarn i gjære. Lettere å få et godt forhold når avstandene ikke er så store.

Kjenner igjen det med at det ikke er lett å holde munn. Har noen få familiemedlemmer som av ulike grunner ikkke skulle få beskjed før nå etter jul. Siden det er så tett opptil utralyden så har vi bestemt oss for å vente til etter det. Men er pokker ikke enkelt... Siden de ikke vet det så blir det teit om en del andre får vite det, og nå synes det... Godt det ikke er lenge igjen til ultralyden..

Synd at kvalmen har tatt deg, men godt den ventet til slutten av jula i hvert fall.

Kjenner godt igjen følelsen av å vente på 12 uker... Virker utrolig lenge, men du får trøste deg med at det går fortere etterpå.

Ha en fin dag :klem:

Ja, det er vanskelig det der med å ikke si noe. Spesielt synes jeg det var vanskelig på direkte spørsmål. Det har nemlig vært babyboom på ene siden av familien vår, og da kom det høyt fra en tante: "Det ser jo ut som MellonCollie-mannen synes det ser koselig ut med en liten, dere har ikke planer i den retningen snart da?" med en koselig latter etterpå. Følte det ble helt stille i stua, og av meg kom det perplekst "Nei, vi har det glimrende som det er i dag"... hahaha, litt mer avvisende enn jeg mente, men jeg ble satt ut! :ler: Men de forventer nok heller ikke at det kommer noe med det første, tror en del vil bli overrasket. Har aldri vært den med de største planene om barn og å slå meg til ro helt..

Glemte å skryte av avataren din. Den plata har jeg også. Lenge siden jeg har hørt på den da... :sjenert:

Er det der du har hentet nicket ditt fra?

Takk for skryt! En nydelig plate som kan høres på så ofte som mulig spør du meg ;) Det er også der jeg har nicket mitt fra ja, jeg er en stor fan av SamshingPumpkins.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at alle ble glade! Er en deilig følelse, å vite at familien gleder seg tenker jeg :)

Det hele går treigt i starten, men når du har passert halvveis, skal jeg love deg at ukene flyr... ;)

Ha en fin dag!

Ja, jeg forventet ikke noe annet enn glede, men det er godt å få det bekreftet :) Kan tenke meg det går fort etter hvert ja, og siden det er mer enn nok som skal forberedes er det nok greit at tida går litt sakte nå!

Godt nyttår!! :)

Så kjekt å lese om deres foreldres reaksjoner :hjerte: De kommer nok til å bli gode besteforeldre :)

Kjipt at du har begynt å merke plagene... men får håpe de går fort vekk igjen!!

Ha en kjempefin dag!! :klemmer:

Takk :klemmer: Jeg er også sikker på at de kommer til å bli veldig gode besteforeldre, både mine og kjære sine foreldre. Det var også et par stolte storebrødre på begge sider som gledet seg til å bli onkler. Spesielt positivt overrasket over kjæres bror. Han er litt ”rar” type som jeg ikke har så god kontakt med, men han har vært fantastisk etter han fikk vite dette. Når vi var sammen i romjula og han merket at jeg var i dårlig form, var han kjempeflink til å hjelpe meg med å ”kamuflere” det ovenfor de som ikke visste, samt å passe på at jeg hadde det bra. Morsomt!

Kjenner veldig igjen det å vente på å komme til 12 uker.... Merket at jeg roet meg når uke 9 var unnagjort, da var det jo ikke sååå lenge igjen :) Tida går nok fort framover, skal du se :klem:

Tida går som regel fortere enn man tror, men er nå litt utålmodig av natur ;) Skylder på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre om foreldrene deres! Ble faktisk litt rørt, det var så søtt å sitte å lese på :rødme:

Kjipt å være så kvalm.. aldri vært gravid, men jeg misliker kvalme når jeg har det av andre grunner... men som du selv sier så er det jo godt å vite at det skjer noe! Nesten bedre følelse vil jeg tenke å ha litt symptomer enn om du ikke hadde merket noe til det! Men altså aldri vært gravid, så jeg vet virkelig ikke... men spennende å høre om! :jepp::)

:klemmer: håper kvalmen gir seg snart.. pleier den ikke å gjøre det etter noen uker? håper iallfall på det!

Også tenk for et fint mirakel dere får i år! Et riktig godt nytt år til deg MellonCollie! :kose:

Så søt du er Tassie :klemmer:

Det er vel vanlig at kvalmen gir seg rundt uke 12, håper det skjer her også. Gjerne før også ;) Hehe, jeg hadde av en eller annen merkelig grunn sett for meg at svangerskapskvalme var annerledes enn vanlig kvalme, og at det var mindre ekkelt å kaste opp. Nå kan jeg avkrefte det i alle fall :ler: Det er akkurat likt! Hehe

Hei du, godt nyttår! Så hyggelig det var med besteforeldre. Vi fortalte det til vordende besteforeldre vi også i julen. Det tok litt tid for noen, var litt slemme først og sa at bryllupet måtte utsettes. De trodde det var på grunn av penger med en gang og skjønte ingenting. :ler:

Du har fått litt kvalme og småting du også ja. Jeg tenkte på det i begynnelse når jeg ikke merket noe særlig at det var litt kjedelig, men det kommer fort nok, helt enig. Ny BH du også ja, det må nok til, noen dager føles det ut som bly inni der :fnise:

Kveldene er nå fortsatt ille for min del med kvalmen, det kan ta helt av i 19. 20. tiden på kvelden. Slitsomt å være sammen med mange i julen når man ikke kunne si hvorfor man er blek og usosial. Orket ikke helt å være veldig aktiv. Sover du mye? Jeg sovner flere ganger i løpet av kvelden og enda får jeg sove om natten, det har aldri skjedd før.

Så koselig med en veninne samtidig med deg, det er viktig å ha noen å bable litt med. Jeg har ikke fortalt det til noen venner, men vi gleder oss veldig til å gjøre det. Tror det blir noen lange fjes..

Salte kjeks var tingen altså, kanskje jeg også skulle forsøke det. Er vel egentlig villig til å prøve det meste når det kommer til dette.

Hvordan er formen din på jobb om dagen da, går det bra der?

Jeg kjenner meg igjen i mye du skriver. Merket at det var en mye roligere jul og nyttårshelg enn vanlig, for jeg orket rett og slett ikke være så sosial. Blir fortere sliten, i tillegg til litt kvalme da.

Jeg har vært veldig trøtt, men det er gitt seg litt nå. Så lenge jeg får slappet av litt, trenger jeg ikke sove noe på dagen. Men legger meg nok litt tidligere enn før. Men har hatt et par netter hvor jeg ikke har sovnet så lett pga kvalmen. Jaja, man sovner alltid til slutt :)

Jeg har vært litt kvalm innimellom på jobb i dag også, mest fordi jeg ikke har hatt noe særlig å spise på. Tror jeg faktisk må gå og ta meg et knekkebrød nå, om jeg skal overleve turen hjem :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...