Gå til innhold

Livet med lillegutt

MellonCollie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk :) Jeg blir nok her i prøvedagbøkene en stund til! Men flytter meg når magefølelsen sier at det er trygt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig glad for alle gratulasjoner, det er virkelig godt å ha noen å snakke med dette om! Kommer garantert til å ha 1000 spørsmål etterhvert :ler:

Akkurat nå føles ingenting annerledes. Jeg har ikke noen symtom, og bare tanken på at jeg skal bli mamma er helt overveldende.

Jeg har jo heller absolutt ingen garantier for at dette skal gå bra. Men som jeg sa i går - uansett nå, så vet vi i alle fall at vi kan :)

Det ble til at jeg fortalte det til kjæresten i går ;) Når han kom hjem, så ba jeg ham sette seg i sofaen fordi jeg hadde en overraskelse til ham. Så gav jeg ham graviditetstesten, og fortalte "du skal bli pappa". For et fantastisk ansiktsuttrykk!! Jeg har aldri sett gutten målløs før :ler: Men der satt han da, med haka nedpå brystet omtrent, og bare titta på testen :ler:

Han ble så utrolig glad, og vi koste oss masse i går kveld. Snakket om fremtid etc.. det var kjære som stort sett dro i gang praten, og for en gangs skyld var det han som drev og skulle småprate etter vi hadde sagt god natt, fordi han stadig kom på nye spørsmål og ting :fnise: Han gleder seg virkelig til å bli pappa, og han kommer til å bli en utrolig BRA pappa.

Han var også veldig opptatt av at han nå skulle passe på oss, for nå var vi familie på "ordentlig". Hvis jeg følte meg trøtt eller i dårlig form måtte jeg BARE si ifra, for da skulle han støtte meg så godt han kunne. Spørs om han er like forståelsesfull når situasjonen plutselig er der da ;)

Dette er klippet fra babyverden.no:

Du er nå 4 uker og 1 dager på vei.

Unnfangelsen finner sted omkring: 26. november, 2007

Hjertet begynner å slå: 21. desember, 2007

Embryoet beveger seg: 14. januar, 2008

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 21. januar, 2008

Antatt termindato: 20. august, 2008

Sitatet er forkortet litt. Trille (mod)

Endret av Trille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på kafè med bestevenninna mi i dag, hun som vet at vi prøver, og som nettopp har fått baby selv. Vi har egentlig planlagt hele lørdagen sammen, som skulle avsluttes med middag med vin og litt fyll etterpå :eeeh:

Blir nok til at jeg forteller det til henne i dag, kjære synes også det var helt ok. Skulle jeg miste, så kommer unasett hun til å få vite det. Og hun fortalte meg helt i starten av sitt svangerskap.

Vi prata også om hvordan vi skal gjøre i forbindelse med familien. Optimalt skulle vi ikke fortalt før det er gått litt lenger tid, men samtidig så har jeg lyst til å fortelle de ansikt til ansikt.

Siden vi bor så langt unna, så tar det nok litt tid før vi ser de igjen etter jul. Dessuten hadde det vært godt å kunne snakke med mamma litt om dette når jeg første er hjemme og har noen dager med henne :sjenert: Vi skal på 3-dagers båttur (Kiel) med mine foreldre + svigers i romjula, og da kommer det jo også til å bli merket at jeg ikke drikker.

Så vi har vel nesten bestemt oss for at vi forteller det til våre foreldre + våre to brødre på lille julaften. Da er vi alle samlet hos mine foreldre for å spise kveldsmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å lese! Det er jo kun noen få dager siden vi også var på samme sted som dere :) Det å fortelle kjæresten er en helt fantastisk ting - uttrykket og blikket man får tilbake slår alt. Det føles helt fantastisk! :rødme:

Kjæresten min er allerede opptatt av å ta meg på magen og veldig ivrig i å snakke om papparollen han kommer til å få. Vi har til og med nesten allerede bestemt navnet på den lille! Både gutte- og jentenavn :)

Fin ticker du har forresten ;) Jeg likte også den veldig godt.. Det var hvertfall en lettelse for meg å si det til en av mine nærmeste venninner. Hun og forloveden skal begynne å prøve over sommeren neste år og hun gleder seg veldig :) Derfor syns hun det var kjempegøy at vi var gravide.

Ha en fortsatt flott og gravid dag MellonCollie :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var en utrolig flott ting, å kunne fortelle ham det i går. Dessuten følte han seg veldig mandig plutselig :ler:

Hmm, jeg må innom legekontoret mitt i dag/ i morgen for å hente noen prøvesvar på noe helt annet, samt at jeg imorgen skal på sykehuset for en rutinekontroll i forbindelse med revmatismen... Lurer på om jeg da skal nevne dette med det samme. Er i alle fall greit på sykehuset, å få høre litt om leddgikten kan påvirke svangerskapet i noen grad etc. Kan jo snakke med de på legekontoret også, høre når de ønsker å ha meg inn for de vanlige prøvene.

Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann, måtte bare komme med en liten forsinket GRATULERER her inne. Det var så koselig å lese gjennom dagboken din.

Går og venter om dagen på å ta en test selv så det er i overkant med spenninger ute å går. Skjønner tankene rundt det å fortelle til folk, men jeg tenker litt sånn at hvis det skulle gå galt så er det tyngre og først fortelle til folk at man var gravid også hvorfor man nå går rundt og er deppa/lei seg da det gikk galt. De vil jo støtte opp om dere uansett hva som skjer. Og det må være fantastisk ting og fortelle til familie og venner.

Lykke til med å spre det glade budskap :jepp:

Endret av myrth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis så mye, det var hyggelige nyheter!!!!!!! Jeg følger med fremover her i dagboken og gleder meg over den lille babyen som skal vokse seg stor i magen din. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, måtte bare komme med en liten forsinket GRATULERER her inne. Det var så koselig å lese gjennom dagboken din.

Går og venter om dagen på å ta en test selv så det er i overkant med spenninger ute å går. Skjønner tankene rundt det å fortelle til folk, men jeg tenker litt sånn at hvis det skulle gå galt så er det tyngre og først fortelle til folk at man var gravid også hvorfor man nå går rundt og er deppa/lei seg da det gikk galt. De vil jo støtte opp om dere uansett hva som skjer. Og det må være fantastisk ting og fortelle til familie og venner.

Lykke til med å spre det glade budskap :jepp:

Takk! Det er en spennende følelse ja, det vet jeg jo alt om ;) Får håpe du blir med på babyboomen her du også!

Grattis så mye, det var hyggelige nyheter!!!!!!! Jeg følger med fremover her i dagboken og gleder meg over den lille babyen som skal vokse seg stor i magen din. :popcorn:

Takk Revenka :) Hyggelig at du følger med! Du har ingen egen dagbok for tiden du, da?

---

Var innom legekontoret mitt for å hente prøvesvarene mine tidligere i dag, og spurte samtidig om hva jeg skulle gjøre fremover siden jeg hadde fått positiv test. Damen var utrolig koselig, og det var merkelig å stå ansikt til ansikt med noen og fortelle dette! Fikk masse gratulasjoner da hun hadde spurt om det var en ønsket graviditet :)

Vi bestemte oss for at jeg ringer de over jul, hun ville gjerne ha meg inn mellom uke 8-10 en gang. Da skulle de ta en del prøver, prate litt, og ordne med rekvisisjon for UL. Såpass, dette er sprø saker.

Snart hjem fra jobb nå, skal møte kjæresten og handle litt. Så kafebesøk med venninne ikveld. Tror han har veldig lyst til å fortelle til bestekompisen sin også, så vi får prate litt om det etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig reaksjon fra samboeren din. :rødme:

Morsomt å kunne fortelle noe sånt :) Koselig at han skulle ta vare på dere... Får satse på at han er like oppofrende når dagen faktisk er der ;)

Lykke til, får håpe alt går bra. August blir sikkert en fin måned å få barn på. Du kan vel gå rett fra ferie og i permisjon :)

Tror det er deilig å få barn mens det er sommer. så en slipper å styre med så mye klær til en nyfødt en...

Klart det er uvirkelig med en gang. Men jeg syntes det var veldig godt å ha mamma når det gikk galt for meg også...

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina
Jeg er så GLAD! :juhu:

Det kan jeg skjønne!! :) Jeg uner deg gleden :-D Håper du får en strålende kveld som gravid! Kos deg sammen med venninna di og nyyyt det når du kan si det til henne! :-D

Stor :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med mannen din, :fnise: Tror mannen minogså hadde blitt slik, veldig mandig og skal ta vare på familien. Koselig å lese i boken din framover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Greier dere vente helt til jula? Vi fortalte det veldig kort tid etter, iallfall til de aller nærmeste :sjenert: Bare pass på å ikke si det til for mange, om dere ikke vil at "alle" skal vite det. Her skled det veldig ut, så nå vet mammas og pappas venner og bekjente det :sjenert:

Blir nok kjempekoselig å fortelle det i jula! Vi også skal fortelle det til de få som ikke vet det, i jula :-D

Koselig med så søt reaksjon fra den kommende pappaen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad på dine vegne! :-D :duskedame:

Det er så gøy å oppleve reaksjonene til de rundt seg når en forteller at en bærer på en liten en :rødme:

Håper du koser deg i kveld og får snakket masse med venninnen din :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...