Gå til innhold

Livet med lillegutt


MellonCollie

Anbefalte innlegg

:vinke:

Hvordan gikk det på synstesten i dag?

Det er ikke lett å ta så store avgjørelser som hvor man skal bosette seg. Bra dere har litt tid på dere, så får dere snakket sammen og blitt enige :) Er dere fra trondheim, eller er dere tilflyttede? Hva er det mannen din vil da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sender deg både babystøv og gode vibber med glede, jeg ;)

*drysse babystøv på*

*sende gode vibrasjoner*

På det fjerde skal det skje vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Dere finner nok ut av det, men sikkert lurt å begynne å tenke litt på avgjørelsen nå alt.

*drysser babystøv over MellonCollie*

Takker for babystøv! Ja, det kommer jo alltids til å ordne seg. Vi får uansett gjøre det beste ut av det!

Tittei!

Hilser på litt, jeg også!

Sånne store avgjørelser er ofte litt vanskelige, men som Amused sier - greit å begynne å snakke om det i god tid. Det ordner seg nok!

Kjenner til det med hastesaker på jobb - vanskelig når andre er avhengige av deg. Men akkurat nå blåser jeg lang marsj i det og stikker hjem! Jeg er nemlig så eitrende sint på en frilanser at jeg tror jeg eksploderer snart. Så da får jobb være jobb og trening trening. Jeg skal hjem og kose pusemage (og lage en liten voksdukke og stikke nåler i den ...).

*drysser babystøv*

Haha, tror det var godt du dro hjem :) Men pusemager hjelper mot det meste!

Heisann, det er bra du klarer å ha et avslppet forhold til prøvingen. Da blir det sikkert litt bedre for både deg og han. Trodde også at jeg skulle være avslappet til dette, men med en gang man begynner å lese på sånne steder som dette så blir man litt hengt opp i sykluser og annet gøy :ler:

Jeg tror mitt system er helt på tur det også hvis det er noe trøst. Det fungerte helt fint frem til vi begynte med dette prosjektet vårt. Har ikke brukt p-piller siden mars så jeg kan ikke skylle på de heller. Har siden mars hatt 26 dager mellom hver mens, nesten på klokka, men denne måneden ble det plutselig 34 dager eller noe sånt sykt. Skjønner lite av det, men orker ikke å begynne med eggløsningstester og sånt, tror jeg bare blir enda mer stressa av de.

Jeg skjønner deg godt ang tester, jeg har heller ikke brukt det. Da blir det mye stress, ja. Vi får satse på at det funker for oss også, selv med ustabile sykluser og 0 EL-tester! Selv om det er lett å bli revet med!

Tror nok det lønner seg å ta det med ro med prøvinga. Er ofte lettere sagt enn gjort. Men det blir litt lettere å leve normalt hvis en ikke lever seg helt inn i det...

*drysser også babystøv*

Lettere sagt enn gjort ja, det blir jo naturligvis noen tanker rundt det. Men føler vi har en bedre balanse rundt det nå. Men er vel også naturlig at det roer seg - når det var helt nytt med prøvinga er det vel også naturlig at det krever litt plass ;) Men nå er vi mer vant med tanken på hva vi driver med!

Så koselig at du hadde en fin helg og fikk kose deg maks oppi alt sammen.

Det er sikkert bare godt å være avslappet til prøvingen for da blir det større (god) overraskelse eller mindre skuffelse, og det er jo bare bra!

Så da sier jeg bare lykke til videre med neste PP! :sengekos:

Og snart er det jo helg igjen også :) Tiden går jammen fort.... kos deg! :klem:

:kose:

Snart helg ja :juhu: Ukene går fort, noe som passer meg fint. Plutselig er det jo jul!! :nisseblunk:

:vinke:

Hvordan gikk det på synstesten i dag?

Det er ikke lett å ta så store avgjørelser som hvor man skal bosette seg. Bra dere har litt tid på dere, så får dere snakket sammen og blitt enige :) Er dere fra trondheim, eller er dere tilflyttede? Hva er det mannen din vil da?

Synstesten gikk som forventa. Jeg hadde veldig godt syn stort sett, men siden jeg bruker så mye PC, så anbefalte hun meg en nærbrille med styrke +0,75. Det sier meg forsåvidt ingenting... :sjenert: Men, hun skulle da vise meg en del briller, og det er jo så dyrt!! Ca 4000 kr ble det for de hun viste meg. Innfatning til 1700 og oppover, samt 795 per brilleglass, og til slutt 250 kr i brilletilpasning! Så jeg blir nok å titte litt rundt - føler 4000 kr er litt mye for noe jeg kun trenger å bruke på jobb.

Vi er begge tilflyttede til Trondheim - er fra forskjellige plasser på Østlandet. Jeg kunne gjerne blitt her en liten stund til, jeg. Trives godt i Trondheim, og har fått drømmejobben. Men mannen er nok veldig innstilt på å dra hjem, nærmere der vi kommer fra. Greit nok det, men er litt stressa ang hvor vi ender opp.. :)

Hadde vore innmari kjekt om det slo til no i desember ja :jepp:

Ikkje lett dette med kvar de skal bu. Men kvva prioriterer de å bu ein plass der de ønsker å bu uansett eller å finne jobb og slå deke til der? Kanskje de får til begge deler. Greit å tenke litt på det kanskje, for plutseleg er de der ;)

:klem:

Det blir nok i utgangspunktet å forsøke å finne jobber, og så velge bosted ut fra det. Mannen har titta litt, og han finner nesten bare jobber i Oslo som er interessante for ham. Og jeg vil ikke bo i Oslo, jeg :sjenert: Så da blir det muligens pendling, og det er jo ikke bare bare dersom begge skal jobbe 100%, og vi har både hund og forhåpentligvbis barn. Jaja - vi får titte på jobber og håpe vi finner noe en annen plass!

Sender deg både babystøv og gode vibber med glede, jeg ;)

*drysse babystøv på*

*sende gode vibrasjoner*

På det fjerde skal det skje vet du.

Takker for både gode vibber og babystøv! Satser på at du har rett!

:klemmer: til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:juhu: :hoppe: for 20 sider! Her blir det fest - jeg deler ut :sjokolade::is: og :perebrus: til de som vil ha!

Og for oss som ikke er blitt gravide enda, deles det også ut :ol: og :vin: ! Noen fordeler skal vi da ha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad for :sjokolade: , :is: og :perebrus:

Helt enig at dere må nyte :vin: og :ol: mens dere kan. Satser på at det ikke er så lenge til ;)

:duskedame::duskedame::duskedame::duskedame:

For 20 sider

:duskedame::duskedame::duskedame::duskedame:

Skjønner det ikke er lett å bestemme seg helt hvor en vil bo... Greit å bruke litt tid på det, så en blir fornøyd. Er jo ekstra viktig å tenke seg godt om når det er planer om en liten en...

Mannen bodde i Oslo når jeg traff han, men han var heldigvis ikke så vanskelig å overtale til å flytte derfra. Vi trives veldig godt i en mindre by.

Briller er sinnsynkt dyrt. Får håpe du finner noe billigere.

Ha en fin dag. I morra er det bare 5 uker til juleferie :-D

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist du har så lite og kunn trenger det på jobb så finnes det billige briller på butikker rundt, ikke sån kvalitet og stil da. Vet svigerfar har et par briller til 1500,- kjøpt hos optikker og et til 39,50 på en butikk (husker ikke om det var nille eller lignende) og han sier han merker ikke forskjell på de. Så vist du ikke bryr deg veldig merket på de kan du få ok avlastningsbriller til jobb ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Party, party!! :danse:

Mannen min er litt som din, han vil også gjerne flytte hjem. Ikke fordi han ikke trives her, men fordi jobbmulighetene er mindre her enn i mange andre deler av landet. Selv trives jeg veldig godt her oppe, og det gjør han også egentlig. Det er bare så synd at de kommende besteforeldrene er så langt unna :(

Jeg bruker de samme brillene som du skal begynne å bruke. Dvs, jeg er ikke noe flink til det da :sjenert:

Mine to par briller er kjøpt på Nille og en eller annen matvarebutikk eller noe slikt. De fungerer like fint som de til mange tusen kroner :) Du kan finne fine briller til en billig penge, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo an å bo i utkanten av Oslo? Eller halvveis mellom Trondheim og Oslo?... Det er ikke lett det der. Jeg flyttet for kjærligheten og (u)heldigvis klaffet det med jobb fra første dag jeg kom dit :) Men jobblykken varte ikke.. Nå er jeg i oppsigelsestid ut måneden, og håper jeg finner en annen jobb innen desember. Men vi har jo hverandre og skal nok klare oss skal du se :love:

Det viktigste er hvertfall å ikke forhaste seg :Nikke:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 20 sider!

Kjøp sånne billig-briller i dagligvarebutikken, Nille e.el. De fungerer visst like bra for dem som bare har svak styrke.

Regner dere med å flytte sånn med det første eller? Hvordan blir det med jobben din da? Skjønner godt at du ikke vil bo i Oslo. Det hadde jeg aldri orka. Her er heldigvis både mannen og jeg født og oppvokst i samme småby på østlandet, så vi slipper å tenke på sånt. Mange fine steder her nede, dere må jo ikke bo i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Du kan jo alltids prøve Specsavers også - de har helt greie briller også er det ikke så veldig dyrt :) (men ikke ta de kjipeste glassene... da blir du bare rar i hodet ;) )

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom med et lite livstegn. Er ikke mye nettid på jobb for tiden, og jeg har hjulpet til med å ta noen vakter på gamlejobben min på kveldstid.

Satser på å komme innom bøkene deres iløpet av dagen/kvelden, kjære må reise hjem en tur pga begravelse. Så da er jeg hjemme alene, og bruker sikkert litt tid på PCen :)

Håper dere har det fint alle sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er alt bra vettu! :) Du er flink som jobber du.. Og det blir jo en grei lønn i desember for det ekstra strevet :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jo, blir jo litt ekstra penger. Men tjener ikke så utrolig bra på gamlejobben - så gjør det mest fordi det er moro, og fordi jeg vet de trengte hjelp en liten periode :) Men tror ikke det blir så mye fremover, da.

CD13 i dag, og mulig EL fremover. Ettersom kjære og jeg omtrent ikke ser hverandre før neste mandag igjen, så spørs det vel om vi klarer noe klaff denne måneden. Så jeg tenker omtrent ikke på prøvinga, i alle fall ikke denne måneden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit når en trives med det, og alltid godt med litt ekstra lønn...

Kjedelig at det blir lite med prøving. Men ikke noe stort poeng å tenke noe på det da...

Får heller satse på klaff neste gang ;)

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke:

ang briller: Er absolutt enig i å gå for noen billige, men dekker ikke jobben din noe av utgiftene? Det gjorde min, men det er kanskje forskjellig praksis fra sted til sted.

Bra du ikke stresser for mye med prøvinga :)

Neste helg er det første søndag i advent allrede ... tida flyr! Jeg gleder meg sånn til å komme skikkelig i gang med juleforberedelsene. 1 desember skal jeg slippe meg helt løs og kickstarte jula med å lage pepperkakeborg! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...