Gå til innhold

Lenes bryllupsdagbok

Lilywhite

Anbefalte innlegg

Det ser ut til at du har kost deg masse :hoppe:

Så spennende med bryllupsreise, hvordan ligger dere ellers an i planleggingen nå? Jeg føler at vi er på stedet hvil for tiden, selvom jeg vet at det er småting som jeg burde gjøre så er de blitt utsatt fordi det er andre ting som dukker opp hele veien :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Londonturen hørtes helt knall ut! :jepp: Synd at det var dårlig skiføre på fjellet, men du kom deg i det minste på påskefjellet likevel! ;)

:hoppe: litt for at bryllupsreisen er omtrent i boks! Hvor lenge blir dere? Blir sikkert helt fantastisk! :Nikke:

Det var kjempegøy! Ble reunion i mai, så det gleder jeg meg til :) Nå er alt bestilt til bryllupsreisen, ruten blir som følger:

5 netter i Sorrento (lander i Roma, tar sannsynligvis tog dit), 3 netter på Procida, 5 netter i Gaeta (fikk egentlig anbefalt Sperlonga, men fant ikke noe hotell vi likte der til grei pris, så kom vi tilfeldigvis over Gaeta, og når vi så på byen i Google Earth så det kjempekoselig ut, så da gikk vi for det. Gaeta er ca en mil fra Sperlonga, og ca midt mellom Napoli og Roma, så blir nok dagstur til Sperlonga :) ) og så avslutter vi med 4 netter i Roma. Så blir 2 og en halv uke totalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Innom og oppdaterer meg etter ferie.

London-turen hørtes jo helt fantastisk ut. :Nikke:

:hoppe: for nesten ferdig bryllupsreise!

Det var knallgøy! Fortsatt dårlig samvittighet for at jeg er så lite her inne for tiden, men har 1000 ting å gjøre, og nå er det jo så fint vær også, så i dag har jeg gått tur med min søster (og så så vi Paradise Hotel og spiste snop etterpå :fnise: )

Gleeeder meg sånn til Italia! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en herlig tur :hoppe:

Og enda herligere blir nok bryllupsreisen - :strix: for at det er i boks!!

Ja, tror vi kommer til å bli storfornøyd med bryllupsreisen også :) Merker tiden går fort mot sommer nå og at jeg begynner å få litt bryllupsnerver... Men det hører vel med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at du har kost deg masse :hoppe:

Så spennende med bryllupsreise, hvordan ligger dere ellers an i planleggingen nå? Jeg føler at vi er på stedet hvil for tiden, selvom jeg vet at det er småting som jeg burde gjøre så er de blitt utsatt fordi det er andre ting som dukker opp hele veien :fnise:

Ja, kjempegøy! :)

Nå er egentlig alt i boks, utenom at vi må:

- skrive ut og fylle ut prøvingsattester etc!! Må få fart på oss når det gjelder dette, men printeren vår er kaputt, og har bare glemt det når vi har vært på skole/jobb.

- kjøpe dress og sko til kjære

- snakke med de som skal spille under vielsen og festen om hva de skal spille

- skaffe bartender

- bestille nye kaffeservietter med trykk, de jeg bestilte billig fra USA ble ikke så fine...

- spørre kusinene til kjære om de kan pakke ut gavene og skrive lister

- spørre tanter og kusiner om de gidder bake hver sin kake

Har dere fylt ut prøvingsattest?

Ellers føler jeg, som du sier, at det ikke er så mye som kan gjøres akkurat nå.

Vi har jo klart:

- vielsessted

- vigsler

- invitasjoner er sendt

- lokale er i boks

- kjole, smykker, sko er ordnet

- blomster er bestitl

- catering er ordnet

- musikere er ordnet

- kake er ordnet

- avtalt med fotograf

- toastmaster og forlovere er bestemt for lengst

- veteranbil er bestilt som transport

- hotell bryllupsnatt

- bryllupsreise

Kan hende jeg har glemt noe nå, men tror det meste skal være under kontroll ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere forresten det er feil å ønske seg Rosendahl Grand Cru som finservise?

Vet det er veldig mange som har det etc etc, men jeg finner ikke et annet finservise jeg virkelig liker, jeg liker det moderne og vil ha noe som er virkelig tidløst. Ser ikke vitsen med å ønske meg et servise til 400 kr tallerkenen når jeg kanskje går lei det om tre år... da vil jeg heller vente til jeg finner noe jeg virkelig liker, og så kjøpe det litt og litt, og heller bruke Rosendahl som hverdagsservise da etterhvert...

Var en venninne som spurte meg i går nemlig, om ikke vi skulle ønske oss et annet i tillegg, for en venninne av henne igjen angret på å ikke ha ønsket seg et "skikkelig" finservise, men litt av greien er jo også at vi bor i en 54 kvm leilighet, og det er sjelden vi har store, "fine" middagsbesøk, så da ser jeg ikke helt vitsen med å være overlesset av ting her... vi hiver heller ut litt IKEA ting nå, så vi bare har et par tallerkner til hverdags og bruker Rosendahl til fint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sendte papirene i forigårs. :hoppe:

Rosendahl er kjempefint å ønske seg til bryllupet synes jeg. :Nikke: Det spiller jo ingen rolle hva det koster, så lenge dere synes det er fint. Vi valgte forresten det billigste finserviset butikken hadde, uten å vite det selvfølgelig. Var det vi syntes var finest og vi driter en lang i om det er billig. Det er også mye gøyere for gjestene å kjøpe dette, da kan de kjøpe mer enn bare én tallerken eller ett sausenebb liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren, når jeg leste her nå kom jeg på at jeg aldri klarte å finne ut hva hotellet vi bodde på i Sperlonga het.. Sorry!! Lette faktisk på nett, men fant det ikke. Kun de kjipe hotellene i nybyen som lå på hotels.com og sånn, og de syns jeg det var bra dere styrte unna. De er overpriset og mindre hyggelige enn de i gamlebyen. Men ser dere har bestilt i Gaeta i stedet, det blir sikkert like fint! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte papirene i forigårs. :hoppe:

Rosendahl er kjempefint å ønske seg til bryllupet synes jeg. :Nikke: Det spiller jo ingen rolle hva det koster, så lenge dere synes det er fint. Vi valgte forresten det billigste finserviset butikken hadde, uten å vite det selvfølgelig. Var det vi syntes var finest og vi driter en lang i om det er billig. Det er også mye gøyere for gjestene å kjøpe dette, da kan de kjøpe mer enn bare én tallerken eller ett sausenebb liksom.

OK, jeg har fått kjære til å printe dem ut på jobben i dag, så bare håper han husker det, tror det kan være greit å få sendt de snart ;)

Ja, jeg tenkte ikke på det jeg heller, før hun sa det. Men jeg bryr meg egentlig ikke så mye om hva andre synes da... jeg synes også det er greiere for gjestene at de kan kjøpe mer enn 1 tallerkene... så blir nok at vi beholder Rosendahl :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren, når jeg leste her nå kom jeg på at jeg aldri klarte å finne ut hva hotellet vi bodde på i Sperlonga het.. Sorry!! Lette faktisk på nett, men fant det ikke. Kun de kjipe hotellene i nybyen som lå på hotels.com og sånn, og de syns jeg det var bra dere styrte unna. De er overpriset og mindre hyggelige enn de i gamlebyen. Men ser dere har bestilt i Gaeta i stedet, det blir sikkert like fint! :jepp:

Det går fint :) Men siden du og flickan anbefalte Sperlonga tar vi nok en dagstur dit i allefall :) Har dere vært i Gaeta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker jo som om dere er greit i rute. Men det kan være lurt å få sendt inn papirene snart. Godt å vite at det er i orden. :)

Angående servise har ikke vi ønsket oss noe sånt. (Det burde vi sikkert gjort, om vi hadde vært litt mer voksne og fornuftige. ;) ) Men jeg syns det høres lurt ut å ønske seg noe en faktisk får bruk for, og som gjestene da har råd til å kjøpe mer enn én liten ting fra. Personlig hadde jeg aldri turt å bruke et veldig dyrt og fint servise heller, hadde vel blitt som Monica i Friends. :fnise:

:hoppe: litt for bryllupsreisen. Høres herlig ut! Ha en fin helg. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forresten fått svar på de fleste invitasjonene nå.

59 har svart JA

0 har svart NEI

9 har ikke svart

Av de 9 som ikke har svart er jeg ganske sikker på et det er 1 som ikke kommer. Så er det en venninne av meg som har termin 23. juni, så hun og mannen kan jo nesten ikke gi noe svar, de må bare se det an... Håper de får stukket innom en liten tur i allefall, enten med eller uten baby ;) De 6 andre er jeg ikke helt sikker på, men tror de kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker jo som om dere er greit i rute. Men det kan være lurt å få sendt inn papirene snart. Godt å vite at det er i orden. :)

Angående servise har ikke vi ønsket oss noe sånt. (Det burde vi sikkert gjort, om vi hadde vært litt mer voksne og fornuftige. ;) ) Men jeg syns det høres lurt ut å ønske seg noe en faktisk får bruk for, og som gjestene da har råd til å kjøpe mer enn én liten ting fra. Personlig hadde jeg aldri turt å bruke et veldig dyrt og fint servise heller, hadde vel blitt som Monica i Friends. :fnise:

:hoppe: litt for bryllupsreisen. Høres herlig ut! Ha en fin helg. :klemmer:

Ja, papirene er det eneste som begynner å "haste" litt, ellers tror jeg vi er meget godt i rute :)

:ler: Ser for meg den, at man blir helt engstelig for å bruke ting! Hehe... Synes det er et poeng også ja, at det ikke er så fint at man ikke tør bruke det... Vi har jo IKEA-servise, så sånn sett "trenger" vi jo ikke et nytt, men digg med noe som er litt finere :)

Ja, gleder meg skikkelig til bryllupsreisen altså! :hoppe: God helg til deg også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var forresten inne på yr.no og sjekket værstatistikken for 27. juni nå. De 9 siste årene (hvor det ligger statistikk på nettet), har det regnet 3 av årene. Det var faktisk et mønster med regn hvert 3. år den dagen for de årene som ligger ute, så siden det regnet i fjor håper vi regnet holder seg unna i år ;)

Temperaturen har ligget mellom 8 og 24 grader, men dette er minimums- og maksimumstemperatur for hele døgnet, så på dagen tror jeg ikke det hadde vært kaldere enn 12-13 grader. Krysser fingrene for 18-20 grader og sol jeg :) (har hørt at det ikke er digg om det er altfor varmt også den dagen, siden folk går med til dels mye klær etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for sol og fint vær på dagen vår! Og jeg må si at jeg har heller lyst til å ha det litt for varmt enn pøsregn altså. :Nikke: Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for sol og fint vær på dagen vår! Og jeg må si at jeg har heller lyst til å ha det litt for varmt enn pøsregn altså. :Nikke:

Ja, selvfølgelig, det samme synes jeg, men kjenner noen som hadde bryllup samme sted i juli et år med nesten 30 grader, og det var visst fryktelig varmt... men sjelden det blir så varmt i juni uansett da... Men så lenge det ikke regner skal jeg være fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forresten ikke noe gøy å ha hjemmeeksamen når det er så fint vær... så tror jeg utsetter til i morgen å begynne :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hvordan fikk du til den værstatistikken? Fant ikke ut hvordan jeg kunne finne for en spesifikk dato :)

Masse lykke til med hjemmeeksamen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hvordan fikk du til den værstatistikken? Fant ikke ut hvordan jeg kunne finne for en spesifikk dato :)

Masse lykke til med hjemmeeksamen!

Du trykker på "Klimastatistikk" under "Andre varsler" i menyen til venstre på yr.no, så velger du fylke og år, og så må du velge måned til venstre igjen tror jeg... så kommer det frem tabell over hele mnd med dato :) Litt tungvindt, men jeg måtte sjekke likevel ;)

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...