Gå til innhold

Lenes bryllupsdagbok

Lilywhite

Anbefalte innlegg

Åh, så fin gave :hjerte: Sånne opplevelser er jo bare det beste å få :rødme:

Køben er jo også en helt herlig by :strix:

Lykke til med å holde det hemmelig så lenge sier jeg også, jeg hadde slitt fælt :fnise:

Ja, har gitt konsertbilletter etc i gave før, men nå flesker jeg til med en hel tur ;) Ja, jeg elsker Køben. Har vært der nesten hvert år siden 1997, men får aldri nok :)

Spørs om vi greier det uten å forsnakke oss ja, men skal prøve ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som en fantastisk gave! *drømme*

Ja, tror han skal bli fornøyd ;) Tror nok ikke han hadde forventet noe sånt, selv om jeg har mast lenge om at vi må gjøre noe spesielt ut av 25-årsdagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer sterkere tilbake i dagbøkene deres senere, dagene flyr med skole, trening, bryllupsforberedelser, sosiale ting som planlegging av hyttetur etc.

Fikk vite i går at om jeg spesialiserer meg i skatterett og tar 15 poeng bed.øk. v/NHH kan jeg komme inn på master i revisjon og får selvfølgelig fritak for alle jussfag slik at jeg kan ta master på 1 år! Dette er noe jeg seriøst kommer til å vurdere, tenk å få to mastergrader på 6 år! Hadde jo tenkt å ta et år økonomi etterpå og så kanskje bygge på til bachelorgrad etterhvert, men tror dette er lurere ;) som foreleseren min sa: "Som jurist har du en god fremtid på jobbmarkedet. Som revisor har du en god fremtid på jobbmarkedet. Tenk da å være begge disse personene i ett" Fnise... Tror morfar blir litt stolt hvis jeg går den veien, han var jo selv statsautorisert revisor :) Og hvis jeg ikke trives med det har jeg jo fortsatt jussen :) Kjekt å ha flere ben å stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det hørtes jo kjempebra ut! Da bør mulighetene for å få en bra jobb du trives med absolutt være innen rekkevidde! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snill og søt du er som skal overraske din kjære med tur til København :jepp: Tror nok det blir en koselig tur;)

Høres absolutt ikke dum ut den utdanningen du har sett på og :klappe: om du klarer å få til to mastergrader på 6år! Det er jo superbra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det hørtes jo kjempebra ut! Da bør mulighetene for å få en bra jobb du trives med absolutt være innen rekkevidde! :jepp:

Ja, var på møte om det i dag og ble bare enda mer sikker på at dette er noe for meg :) Man kan jo fortsatt bli advokat etc, i følge han som holdt møtet (professor på NHH) var det visst flere og flere advokatfirmaer som søker kandidater som også har økonomibakgrunn... I tillegg har jeg mange andre muligheter :) I likhet med på jussen kan man få kjempemange spennende jobber innen både offentlig og privat med revisjon, så det virker bare helt supert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så snill og søt du er som skal overraske din kjære med tur til København :jepp: Tror nok det blir en koselig tur;)

Høres absolutt ikke dum ut den utdanningen du har sett på og :klappe: om du klarer å få til to mastergrader på 6år! Det er jo superbra!

Blir knallbra tror jeg ;)

Ja, er virkelig giret på dette, så nå må jeg bare ta 15 studiepoeng bed-øk til høsten, så blir jeg heltids-NHH-er neste år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en fantastisk tur på fjellet i helgen, nydelig vær og 2 mils skitur på lørdagen :)

Ble litt lite søvn da, så holdt på å forsove meg i dag og rakk ikke dusje, så følte meg litt shabby på skolen i dag :( Men men... Var i allefall deilig å kunne gå hjem etter møtet om revisjonsutdanning var ferdig kl 1430, før det hadde jeg 4 timers forelesning i dynamisk tingsrett, det var litt tungt å begynne dagen med det kl 8 en mandags morgen :gjeipe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 mastergrader på 6 år? :dåne: Jøss, skal si du får det gjort flinke _lene_! :klem:

Og det er alltid bra å ha flere ben å stå på dersom det skulle vise seg at du ikke trives med ett av områdene. :Nikke:

Dynamisk tingrett hørtes jo bare SÅ interessant ut. :sarkasme::fnise:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 mastergrader på 6 år? :dåne: Jøss, skal si du får det gjort flinke _lene_! :klem:

Og det er alltid bra å ha flere ben å stå på dersom det skulle vise seg at du ikke trives med ett av områdene. :Nikke:

Dynamisk tingrett hørtes jo bare SÅ interessant ut. :sarkasme::fnise:

:klem:

Blir nok det ja :) Juss og revisjon er ikke så langt fra hverandre som mange tenker heller da, i følge han som holdt møtet i går var det en lang diskusjon om hvorvidt revisorstudiet skulle ligge på NHH eller på juridisk fakultet... Så områdene er beslektet :) Men kjekt å ha enda flere valgmuligheter da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert veldig lurt å kombinere - ser at mange av de "gamle gutta" i advokatfirmaene ofte er både cand.jur og siv.øk. Revisor må jo også være lurt!

Men herregud, jeg hadde kjedet meg i hjel.... All ære til deg som orker altså, men jeg tok nettopp jussen fordi det ikke skulle være så mye økonomi i studiet... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert veldig lurt å kombinere - ser at mange av de "gamle gutta" i advokatfirmaene ofte er både cand.jur og siv.øk. Revisor må jo også være lurt!

Men herregud, jeg hadde kjedet meg i hjel.... All ære til deg som orker altså, men jeg tok nettopp jussen fordi det ikke skulle være så mye økonomi i studiet... :fnise:

Ja, blir visst mer og mer etterspørsel etter folk som har begge deler... Jeg hadde ikke orket å begynne helt fra scratch på en master da, 5 år til med studier? Nei, det får være grenser :fnise: Men nå blir det bare ett år ekstra, og tror jeg vil få mye igjen for det :) Vet faktisk om en som gikk ut fra jussen for 2-3 år siden og fikk en knallbra jobb, og som nå studerer heltid på NHH ved siden av fordi jobben dreier seg også mye om økonomi... :haar: Tar selvfølgelig av meg hatten for sånne folk, men jeg hadde aldri orket! :fnise:

Jeg har alltid hatt interesse for økonomi da, så har lenge tenkt på å ta et år eller muligens en bachelor i økonomi etterpå, men tror jeg får mer uttelling for dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du har vært som sto på ski i helgen :klappe:

Og jeg må si at jeg er fremdeles meget imponert over innsatsen din når det gjelder studiene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få tatt to mastere på seks år høres jo helt supert ut. :Nikke:

Greit å ha litt flere ben å stå på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for at dere backer meg, jenter ;) Tror det skal bli bra ja! :) Fikk brudeskoene mine i dag, synes de var litt lave, men det visste jeg jo egentlig... ellers er jeg fornøyd med dem :) Skal prøve kjolen igjen med både sko og smykker fredag :) Er jo ikke så lenge siden sist jeg prøvde den, men greit å få sett helheten :)

Ellers var jeg og mamma på shopping i dag :hoppe: Skal jo til London med jussen om halvannen uke, og da måtte jeg friske opp litt i garderoben, selv om det nok blir endel shopping der også... vi må nemlig gå pent kledd store deler av tiden... så da ble det nytt skjørt, ny skjorte, 2 nye singleter, ny tunika og ny bukse, + joggesko (sinnsykt behagelige Lacoste-sko :hjerte: ) og et par "småsko" (så håper det blir fint vær ;) )

Var forresten på infomøte om turen i går, og virker som et supert opplegg og en koselig gjeng som skal dra :) Vi skal bl. a. til norske ambassaden, til to universiteter, til advokatfirma og i retten. Og så skal vi på musikal o.l. på kveldene :) Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle unnskyldninger for å ta på seg kjolen og tilbehøret en gang til er gode unnskyldninger ;)

Høres ut som du fikk handlet masse fint! :jepp:

jeg har lagt restriksjoner på meg selv slik at jeg skal ha råd til å handle litt i Amsterdam i påsken, men kanskje jeg skal ta meg en liten shoppingtur med mamma :lur:

Høres også ut som om det blir en bra tur til London! Har du vært der før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en vellykket shopping runde :jepp: Og turen høres veldig moro ut, synd man ikke har studieturer i arbeidslivet ;)

Kjoleprøving sier man vel aldri nei til :fnise:

Ha en god helg _lene_ :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, den turen høres kjempeartig og lærerik ut! Sikkert greit å få friska opp garderoben litt i anledning noe sånt! :Nikke:

God helg! :)

Og MaiL, i arbeidslivet kalles sånne turer personalseminar! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...