Gå til innhold

Lenes bryllupsdagbok

Anbefalte innlegg

Skrevet
Åh, så fin gave :hjerte: Sånne opplevelser er jo bare det beste å få :rødme:

Køben er jo også en helt herlig by :strix:

Lykke til med å holde det hemmelig så lenge sier jeg også, jeg hadde slitt fælt :fnise:

Ja, har gitt konsertbilletter etc i gave før, men nå flesker jeg til med en hel tur ;) Ja, jeg elsker Køben. Har vært der nesten hvert år siden 1997, men får aldri nok :)

Spørs om vi greier det uten å forsnakke oss ja, men skal prøve ;)

Skrevet
Det høres ut som en fantastisk gave! *drømme*

Ja, tror han skal bli fornøyd ;) Tror nok ikke han hadde forventet noe sånt, selv om jeg har mast lenge om at vi må gjøre noe spesielt ut av 25-årsdagen ;)

Skrevet

Jeg kommer sterkere tilbake i dagbøkene deres senere, dagene flyr med skole, trening, bryllupsforberedelser, sosiale ting som planlegging av hyttetur etc.

Fikk vite i går at om jeg spesialiserer meg i skatterett og tar 15 poeng bed.øk. v/NHH kan jeg komme inn på master i revisjon og får selvfølgelig fritak for alle jussfag slik at jeg kan ta master på 1 år! Dette er noe jeg seriøst kommer til å vurdere, tenk å få to mastergrader på 6 år! Hadde jo tenkt å ta et år økonomi etterpå og så kanskje bygge på til bachelorgrad etterhvert, men tror dette er lurere ;) som foreleseren min sa: "Som jurist har du en god fremtid på jobbmarkedet. Som revisor har du en god fremtid på jobbmarkedet. Tenk da å være begge disse personene i ett" Fnise... Tror morfar blir litt stolt hvis jeg går den veien, han var jo selv statsautorisert revisor :) Og hvis jeg ikke trives med det har jeg jo fortsatt jussen :) Kjekt å ha flere ben å stå på :)

Skrevet

Oi, det hørtes jo kjempebra ut! Da bør mulighetene for å få en bra jobb du trives med absolutt være innen rekkevidde! :jepp:

Skrevet

Så snill og søt du er som skal overraske din kjære med tur til København :jepp: Tror nok det blir en koselig tur;)

Høres absolutt ikke dum ut den utdanningen du har sett på og :klappe: om du klarer å få til to mastergrader på 6år! Det er jo superbra!

Skrevet
Oi, det hørtes jo kjempebra ut! Da bør mulighetene for å få en bra jobb du trives med absolutt være innen rekkevidde! :jepp:

Ja, var på møte om det i dag og ble bare enda mer sikker på at dette er noe for meg :) Man kan jo fortsatt bli advokat etc, i følge han som holdt møtet (professor på NHH) var det visst flere og flere advokatfirmaer som søker kandidater som også har økonomibakgrunn... I tillegg har jeg mange andre muligheter :) I likhet med på jussen kan man få kjempemange spennende jobber innen både offentlig og privat med revisjon, så det virker bare helt supert :)

Skrevet
Så snill og søt du er som skal overraske din kjære med tur til København :jepp: Tror nok det blir en koselig tur;)

Høres absolutt ikke dum ut den utdanningen du har sett på og :klappe: om du klarer å få til to mastergrader på 6år! Det er jo superbra!

Blir knallbra tror jeg ;)

Ja, er virkelig giret på dette, så nå må jeg bare ta 15 studiepoeng bed-øk til høsten, så blir jeg heltids-NHH-er neste år ;)

Skrevet

Har hatt en fantastisk tur på fjellet i helgen, nydelig vær og 2 mils skitur på lørdagen :)

Ble litt lite søvn da, så holdt på å forsove meg i dag og rakk ikke dusje, så følte meg litt shabby på skolen i dag :( Men men... Var i allefall deilig å kunne gå hjem etter møtet om revisjonsutdanning var ferdig kl 1430, før det hadde jeg 4 timers forelesning i dynamisk tingsrett, det var litt tungt å begynne dagen med det kl 8 en mandags morgen :gjeipe:

Skrevet

2 mastergrader på 6 år? :dåne: Jøss, skal si du får det gjort flinke _lene_! :klem:

Og det er alltid bra å ha flere ben å stå på dersom det skulle vise seg at du ikke trives med ett av områdene. :Nikke:

Dynamisk tingrett hørtes jo bare SÅ interessant ut. :sarkasme::fnise:

:klem:

Skrevet
2 mastergrader på 6 år? :dåne: Jøss, skal si du får det gjort flinke _lene_! :klem:

Og det er alltid bra å ha flere ben å stå på dersom det skulle vise seg at du ikke trives med ett av områdene. :Nikke:

Dynamisk tingrett hørtes jo bare SÅ interessant ut. :sarkasme::fnise:

:klem:

Blir nok det ja :) Juss og revisjon er ikke så langt fra hverandre som mange tenker heller da, i følge han som holdt møtet i går var det en lang diskusjon om hvorvidt revisorstudiet skulle ligge på NHH eller på juridisk fakultet... Så områdene er beslektet :) Men kjekt å ha enda flere valgmuligheter da :)

Skrevet

Sikkert veldig lurt å kombinere - ser at mange av de "gamle gutta" i advokatfirmaene ofte er både cand.jur og siv.øk. Revisor må jo også være lurt!

Men herregud, jeg hadde kjedet meg i hjel.... All ære til deg som orker altså, men jeg tok nettopp jussen fordi det ikke skulle være så mye økonomi i studiet... :fnise:

Skrevet
Sikkert veldig lurt å kombinere - ser at mange av de "gamle gutta" i advokatfirmaene ofte er både cand.jur og siv.øk. Revisor må jo også være lurt!

Men herregud, jeg hadde kjedet meg i hjel.... All ære til deg som orker altså, men jeg tok nettopp jussen fordi det ikke skulle være så mye økonomi i studiet... :fnise:

Ja, blir visst mer og mer etterspørsel etter folk som har begge deler... Jeg hadde ikke orket å begynne helt fra scratch på en master da, 5 år til med studier? Nei, det får være grenser :fnise: Men nå blir det bare ett år ekstra, og tror jeg vil få mye igjen for det :) Vet faktisk om en som gikk ut fra jussen for 2-3 år siden og fikk en knallbra jobb, og som nå studerer heltid på NHH ved siden av fordi jobben dreier seg også mye om økonomi... :haar: Tar selvfølgelig av meg hatten for sånne folk, men jeg hadde aldri orket! :fnise:

Jeg har alltid hatt interesse for økonomi da, så har lenge tenkt på å ta et år eller muligens en bachelor i økonomi etterpå, men tror jeg får mer uttelling for dette :)

Skrevet

Ja, det høres veldig fornuftig ut!! Go for it!! :tommelopp:

Skrevet

Så flink du har vært som sto på ski i helgen :klappe:

Og jeg må si at jeg er fremdeles meget imponert over innsatsen din når det gjelder studiene ;)

Skrevet

Å få tatt to mastere på seks år høres jo helt supert ut. :Nikke:

Greit å ha litt flere ben å stå på. :)

Skrevet

Synes det høres ut som en PLAN jeg - to mastere på 6 år! Kjempebra! :klappe:

Skrevet

Takk for at dere backer meg, jenter ;) Tror det skal bli bra ja! :) Fikk brudeskoene mine i dag, synes de var litt lave, men det visste jeg jo egentlig... ellers er jeg fornøyd med dem :) Skal prøve kjolen igjen med både sko og smykker fredag :) Er jo ikke så lenge siden sist jeg prøvde den, men greit å få sett helheten :)

Ellers var jeg og mamma på shopping i dag :hoppe: Skal jo til London med jussen om halvannen uke, og da måtte jeg friske opp litt i garderoben, selv om det nok blir endel shopping der også... vi må nemlig gå pent kledd store deler av tiden... så da ble det nytt skjørt, ny skjorte, 2 nye singleter, ny tunika og ny bukse, + joggesko (sinnsykt behagelige Lacoste-sko :hjerte: ) og et par "småsko" (så håper det blir fint vær ;) )

Var forresten på infomøte om turen i går, og virker som et supert opplegg og en koselig gjeng som skal dra :) Vi skal bl. a. til norske ambassaden, til to universiteter, til advokatfirma og i retten. Og så skal vi på musikal o.l. på kveldene :) Gleder meg!

Skrevet

Alle unnskyldninger for å ta på seg kjolen og tilbehøret en gang til er gode unnskyldninger ;)

Høres ut som du fikk handlet masse fint! :jepp:

jeg har lagt restriksjoner på meg selv slik at jeg skal ha råd til å handle litt i Amsterdam i påsken, men kanskje jeg skal ta meg en liten shoppingtur med mamma :lur:

Høres også ut som om det blir en bra tur til London! Har du vært der før?

Skrevet

Høres ut som en vellykket shopping runde :jepp: Og turen høres veldig moro ut, synd man ikke har studieturer i arbeidslivet ;)

Kjoleprøving sier man vel aldri nei til :fnise:

Ha en god helg _lene_ :klemmer:

Skrevet

Oi, den turen høres kjempeartig og lærerik ut! Sikkert greit å få friska opp garderoben litt i anledning noe sånt! :Nikke:

God helg! :)

Og MaiL, i arbeidslivet kalles sånne turer personalseminar! ;)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...