Gå til innhold

Lenes bryllupsdagbok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk forresten en bryllupsplanlegger (notatbok) av ene forloveren min til jul. Selv om jeg har oversikten over det meste på PC-en min er det litt koselig å ha den notatboken på nattbordet og skrible ned ideer og sånt :)

Nå er det bare et halvt år til vi kan bestille cateringen og jeg kan se på kjoler :D Og fikse fotograf og veteranbil :D Har lyst å designe invitasjonene allerede, men det er vel litt vel tidlig...

Gjest GossipGirl
Skrevet
Jeg fikk forresten en bryllupsplanlegger (notatbok) av ene forloveren min til jul. Selv om jeg har oversikten over det meste på PC-en min er det litt koselig å ha den notatboken på nattbordet og skrible ned ideer og sånt :)

Nå er det bare et halvt år til vi kan bestille cateringen og jeg kan se på kjoler :D Og fikse fotograf og veteranbil :D Har lyst å designe invitasjonene allerede, men det er vel litt vel tidlig...

Kjole :klemmer:

Det er alltid spennende å lese her inne, Lene. Merker at jeg får mye inspirasjon til mitt eget bryllup... en vakker dag.

Sikker på at bryllupet ditt blir kjempefint, jeg.

Skrevet

Tenk, vi skal gifte oss neste år! Schtilig ;)

Du kan jo begynne å tenke på invitasjonene... jeg vurderer å stikke å kjøpe noe papir og lage noen mock-ups bare for å se om ideene mine fungerer eller ikke, og jeg vil anta at jeg kommer til å bruke en halv evighet på å lage de så hvorfor ikke starte tidlig ;) Har tenkt å lage bordkort, evt menykort også for hånd og da trenger jeg tid (...mange unnskyldninger for å starte tidlig ja ;))

Håper du har en fin uke :)

Skrevet
Kjole :klemmer:

Det er alltid spennende å lese her inne, Lene. Merker at jeg får mye inspirasjon til mitt eget bryllup... en vakker dag.

Sikker på at bryllupet ditt blir kjempefint, jeg.

Takk, du er søøøt :):klemmer:

Skrevet
Tenk, vi skal gifte oss neste år! Schtilig ;)

Du kan jo begynne å tenke på invitasjonene... jeg vurderer å stikke å kjøpe noe papir og lage noen mock-ups bare for å se om ideene mine fungerer eller ikke, og jeg vil anta at jeg kommer til å bruke en halv evighet på å lage de så hvorfor ikke starte tidlig ;) Har tenkt å lage bordkort, evt menykort også for hånd og da trenger jeg tid (...mange unnskyldninger for å starte tidlig ja ;))

Håper du har en fin uke :)

Ja, det er litt gøy å kunne si at det er neste år, selv om det fortsatt føles lenge til ;) Men hvis jeg tenker tilbake halvannet år er det jo ikke sååå lenge siden da ;)

Å finne ut hvordan invitasjoner etc skal være er ikke så dumt å begynne med ja. Jeg greier ikke bestemme meg for om det skal være hvitt og sølv eller krem og gull som hovedfarger...eller evt hvitt med rosa, lime og sølv... og kanskje evt supplere krem og gull med rødt hvis vi går for det, men det er jo sommerbryllup, kan det bli litt voldsomt med disse fargene tro? hmm... skal ikke være lett!! Innbiller meg også at jeg bør vente med å bestemme dette til jeg har valgt kjolen. Hva synes dere om det folkens? Jeg er også i tvil om ting skal lages for hånd eller på PC. Det vil ta en god del mer tid for hånd, men jeg liker å pusle med sånt da...

Skrevet

Hvordan har forresten dere andre tenkt når det gjelder bilder? Har dere bilde av brudeparet på invitasjonene etc? Er litt i tvil om vi skal ha det... i såfall er det hvertfall enklest å få det fint på PC, tror jeg...

Skrevet

Skal forresten ha jentekveld med forloverne mine og min søster (som skal være toastmaster) på tirsdag. Kanskje jeg kunne kjøpt inn litt forskjellig kartong etc, så kunne vi lekt litt med forskjellige ideer til invitasjoner etc. Tipper også vi kommer til å surfe på nettet etter brudekjoler. Vi har snakket om å ta en tur til utlandet for å kjøpe brudekjole til høsten, men får se om det klaffer for alle... kan godt tenke meg at mamma også vil være med og ta ut kjolen, så kan hende hun blir fornærmet hvis jeg kjøper den uten at hun får være med å se, hehe...

Hvis jeg skal kjøpe kjolen her hjemme kommer jeg til å få et tog av folk med meg til å velge ut, hehe...da blir nok begge forloverne, min søster, mamma og mormor med for å se... Mormor er kjempeflink til å sy, så hun snakket såvidt om å sy kjolen min, hun har sydd både brudekjoler og bunader tidligere, men vet ikke om hun orker et så stort prosjekt som en brudekjole nå... hadde helt klart blitt spesielt i allefall :) Blir uansett spennende å plukke ut kjolen :)

Gjest GossipGirl
Skrevet
Hvordan har forresten dere andre tenkt når det gjelder bilder? Har dere bilde av brudeparet på invitasjonene etc? Er litt i tvil om vi skal ha det... i såfall er det hvertfall enklest å få det fint på PC, tror jeg...

Bare et lite innspill, (mulig jeg burde holde kjeft ettersom jeg ikke er vordende brud :fnise: ), men likevel; en av kameratene mine arbeider som fotograf opplever at gaaaanske mange henvender seg til ham i anledning bilder til innbydelsene.

Han påstår et godt digitalkamera, en flink hobbyfotograf og bearbeiding på PC kan gi et godt og mye billigere resultat.

Lykke til uansett hva du velger. Du må oppdatere oss. ;D

Gjest Ballerina
Skrevet

Vi bruker bilder av oss selv på innbydelsene og jeg har laget dem for hånd! Så skal vi ha bilder av oss selv på kirkeprogrammene, meny/sanghefter... har brukt fine bilder som vi selv har tatt av oss selv!

Skrevet
Bare et lite innspill, (mulig jeg burde holde kjeft ettersom jeg ikke er vordende brud :fnise: ), men likevel; en av kameratene mine arbeider som fotograf opplever at gaaaanske mange henvender seg til ham i anledning bilder til innbydelsene.

Han påstår et godt digitalkamera, en flink hobbyfotograf og bearbeiding på PC kan gi et godt og mye billigere resultat.

Lykke til uansett hva du velger. Du må oppdatere oss. ;D

Ja, vi har nytt digitalkamera, og kjenner flere som kan hjelpe oss med å ta bilder, så det blir nok uaktuelt å leie noen for den jobben...men greier ikke bestemme meg helt for om det blir PC eller håndlagete invitasjoner... får håpe jentene har noen innspill på tirsdag :) og selvfølgelig tar jeg imot råd fra deg selv om du ikke skal gifte deg ;)

Skrevet
Vi bruker bilder av oss selv på innbydelsene og jeg har laget dem for hånd! Så skal vi ha bilder av oss selv på kirkeprogrammene, meny/sanghefter... har brukt fine bilder som vi selv har tatt av oss selv!

Ja, invitasjonene dine var jo kjempesøte :) Men tror jeg må tenke litt mer på både design og hvorvidt det blir PC eller håndlaget.

Jeg har endel ideer i hodet, men er vanskelig å forklare uten å lage en kladd...

Har tenkt f eks å ha et svart/hvitt-bilde av oss som "flyter litt ut" i kantene, på krem bakgrunn, med to røde hjerter som henger i hverandre nede i ene kanten og gullskrift hvor det står "invitasjon".

Eller hvis jeg velger andre farger: svart/hvitt-bilde på hvit bakgrunn, med rosa hjerter, og limefarget kartong som går i en vannrett stripe nede, hvor jeg skriver "invitasjon" med sølvskrift.

Eller noe uten bilde. F eks et rødt hjerte på krem bakgrunn, og monogram i gullskrift inni....

Hmm, skal prøve å få laget noen "prøver" i helgen som jeg kan legge ut, men dere kan jo prøve å se for dere hva jeg snakker om ;)

Skrevet

Så bra maten falt i smak ;) du som gjorde jobben vettu :)

Takk for hilsen. Vi håper på det beste

Skrevet
Så bra maten falt i smak ;) du som gjorde jobben vettu :)

Takk for hilsen. Vi håper på det beste

Det går nok bra skal du se :) Blir en spennende tid fremover for dere :)

Skrevet

I dag har jeg og ene forloveren laget 4 forskjellige forslag til invitasjoner, og så har vi tatt bilder av meg og kjære. Har vel bestemt oss for invitasjon med bilde nå, så da gjelder det bare å bestemme seg for fargevalg!! Ikke så lett...

Gjest GossipGirl
Skrevet
I dag har jeg og ene forloveren laget 4 forskjellige forslag til invitasjoner, og så har vi tatt bilder av meg og kjære. Har vel bestemt oss for invitasjon med bilde nå, så da gjelder det bare å bestemme seg for fargevalg!! Ikke så lett...

Hva med å ta utgangspunkt i fargene dere tenker å bruke i bryllupet? Flere av mine kusiner har valgt denne løsningen, ganske classy, synes jeg. ;):)

Annonse
Skrevet
Hva med å ta utgangspunkt i fargene dere tenker å bruke i bryllupet? Flere av mine kusiner har valgt denne løsningen, ganske classy, synes jeg. ;):)

Joda, fargene må selvfølgelig matche med annen pynt og helst med kjolen også. Men jeg synes det er vanskelig å bestemme hovedfargene. Burde nesten bestemme meg for om jeg skal ha krem eller hvit kjole først, hehe...

Valget står mellom gjennomgangsfargene krem, rødt og gull eller hvitt, sølv, rosa og lime... Hva tror du hadde blitt finest? Jeg greier bare ikke å bestemme meg... Ene forloveren mente alternativ 1 ville bli best, men når vi lekte oss litt med invitasjonene i dag synes jeg alternativ 2 så bedre ut... jeg legger ut noen bilder her, muligens allerede i morgen, men noen av forslagene er ikke helt ferdig ennå.

Er ikke lett å bestemme seg. Lurer på om jeg skal ta en prat med mamma, hun er kjempeflink med farger og sånt...

Hvis vi går for krem, rødt og gull tror jeg jeg skal ha røde roser som de dominerende blomstene i buketten min, mens hvis jeg går for det andre fargetemaet tror jeg jeg vil ha hvite liljer... hmm, mye å ta stilling til!! Hehe... kanskje bra jeg har såpass lang tid igjen å gjøre ting på, hehe...

Gjest GossipGirl
Skrevet
Joda, fargene må selvfølgelig matche med annen pynt og helst med kjolen også. Men jeg synes det er vanskelig å bestemme hovedfargene. Burde nesten bestemme meg for om jeg skal ha krem eller hvit kjole først, hehe...

Valget står mellom gjennomgangsfargene krem, rødt og gull eller hvitt, sølv, rosa og lime... Hva tror du hadde blitt finest? Jeg greier bare ikke å bestemme meg... Ene forloveren mente alternativ 1 ville bli best, men når vi lekte oss litt med invitasjonene i dag synes jeg alternativ 2 så bedre ut... jeg legger ut noen bilder her, muligens allerede i morgen, men noen av forslagene er ikke helt ferdig ennå.

Er ikke lett å bestemme seg. Lurer på om jeg skal ta en prat med mamma, hun er kjempeflink med farger og sånt...

Hvis vi går for krem, rødt og gull tror jeg jeg skal ha røde roser som de dominerende blomstene i buketten min, mens hvis jeg går for det andre fargetemaet tror jeg jeg vil ha hvite liljer... hmm, mye å ta stilling til!! Hehe... kanskje bra jeg har såpass lang tid igjen å gjøre ting på, hehe...

Jeg synes alternativ to høres veldig smakfullt ut. Alternativ en høres også fint ut, så resultatet blir nok bra, uansett hva dere velger.

Gleder meg tiil å se forslagene. :)

Skrevet

Må innrømme at jeg synes begge alternativene kan fungere, det skal ikke være lett å finne ut av slikt nei... Blir spennende å se alternativene i hvertfall, lettere å se hvor bra det blir enn å forsøke å forestille seg det ;) Lurer på om jeg skal stikke innom papirgalleriet i morgen og kjøpe noe papir og teste ut ting i løpet av uka, blir jo litt utålmodig jeg og ;)

Håper du har en koselig helg :)

Skrevet

jeg hadde egentlig tenkt å ha krem-hvitt og brunt og rosa til invitasjoner og sånt dill, men så kjøpte jeg kjole, som er mer hvit med sølv-detaljer... så da ble det hvitt og sølv (og grå tekst) på trykksaker i stedet. syns liksom det passet bedre da.

vil gjerne se alternativene dine! :)

Skrevet
Må innrømme at jeg synes begge alternativene kan fungere, det skal ikke være lett å finne ut av slikt nei... Blir spennende å se alternativene i hvertfall, lettere å se hvor bra det blir enn å forsøke å forestille seg det ;) Lurer på om jeg skal stikke innom papirgalleriet i morgen og kjøpe noe papir og teste ut ting i løpet av uka, blir jo litt utålmodig jeg og ;)

Håper du har en koselig helg :)

Ja...så lenge vi har bestilt vielse og lokale er det jo ikke noe jeg MÅ gjøre på en stund ennå, men greit å pusle litt med invitasjonene, ideer i allefall :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...