Gå til innhold

Tar dere bilen hvis dere skal en plass som ligger


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Jeg har ikke tatt lappen av miljøhensyn, så nei. Om det er mulighet for å gå eller ta kollektivt, synes jeg man skal gjøre det.

Hvorfor gidder du å ta "miljøhensyn" det er jo ikke det du egentlig gjør? En bil fra eller til? Verden har da plass til at alle har bil. Så kjipt å sette begrensningwer i eget liv bare fordi du tenker på en jordklode som går til skogen likevel og uansett. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Honkytonk Woman
Hvorfor gidder du å ta "miljøhensyn" det er jo ikke det du egentlig gjør? En bil fra eller til? Verden har da plass til at alle har bil. Så kjipt å sette begrensningwer i eget liv bare fordi du tenker på en jordklode som går til skogen likevel og uansett. :overrasket:

Synes det er FLOTT at folk tar miljøhensyn jeg :klappe:

Jeg har selv ikke bil, delvis på grunn av hensyn til miljøet. Er ikke det fint da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gidder du å ta "miljøhensyn" det er jo ikke det du egentlig gjør? En bil fra eller til? Verden har da plass til at alle har bil. Så kjipt å sette begrensningwer i eget liv bare fordi du tenker på en jordklode som går til skogen likevel og uansett. :overrasket:

Det finnes heldigvis individer, både privat og offentlig som ikke tenker slik som deg. Hadde det ikke vært for dem hadde kloden gått åt skogen mye tidligere.

Jeg synes faktisk vi skylder barna våre å prøve og stoppe dette overforbruket og forsøplingen med alle midler. Hvorfor i helvete skal de overta en søppelplass etter oss som de må bruke all sin tid og sine krefter på å prøve og gjøre noe med.

Jeg håper virkelig det snart kommer kraftige restriksjoner på både det ene og det andre når det kommer til miljø - for mannen i gata. :sjarmor:

Høyere flyskatt, dyrere bensin i byene, forbud mot privatbilisme i bykjernene osv...

JEG kommer heller IKKE til å like det, men jeg skjønner hvorfor det bør være sånn og vil velge å godta det med et smil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hverken bil eller lappen, så det er ikke noe alternativ. Men jeg er også vant med fra jeg var liten at man stort sett gikk eller tok kollektivt når det var mulig. "Mamma, kom og hent meg" funket sjelden...

Jeg er oppvokst i Oslo, men har bodd på landet de siste par årene, og min oppfatning er at på landet kjører man mye mer bil, også på strekninger hvor det ikke er nødvendig -type avstander på 5-10 minutter. Jeg var strålende fornøyd med kort vei å gå til jobb -kollegaen to hus bortenfor tok som regel bilen, det "var jo så greit".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gidder du å ta "miljøhensyn" det er jo ikke det du egentlig gjør? En bil fra eller til? Verden har da plass til at alle har bil. Så kjipt å sette begrensningwer i eget liv bare fordi du tenker på en jordklode som går til skogen likevel og uansett. :overrasket:

Haha. Provoser heller noen andre du. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mjellfrid

Jeg har ikke førerkort så jeg går eller tar bussen hvis været er for jævlig. Får mye ekstra trim av å ikke ha bil, spreke unger også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rosin

Jeg går stort sett, men dersom det høljeregner kan jeg ta bussen. Dette for å ta hensyn til miljøet, økonomi og egen helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Nei, jeg går heller. Men bruker sjelden bilen og vet ikke om jeg har så mye bruk for bil når jeg bor i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jytte

Jeg har både førerkort og flunk ny bil i garasjen - men jeg har ennå til dags dato aldri brukt bil til jobb. Da går eller sykler jeg - det tar meg 20 minutter å gå. Blir nesten sjokkert av folk som bort nærmere jobben enn meg - så kjører de :overrasket: På jobben er det altfor lite parkeringsplasser - men det er jo ikke rart når folk kjører til tross for at det ville tatt dem 10-20 minutter å spasere ...

Så er det jo så deilig å gå til og fra jobben .. det er nesten den beste tiden på dagen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører stort sett men butikken ligger på hjemvei så ta tar jeg det samtidig.

drar jeg på besøk på kveldstid kjører jeg også av hensyn til egen sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica Mars

Verken jeg eller mannen har førerkort eller bil, så vi går, sykler eller tar buss hvis vi skal langt. Det er delvis pga miljøensyn, og delvis fordi jeg aldri har hatt nok behov for bil til å gidde.

Men jeg skal ta lappen før jeg får barn, for jeg orker ikke å bli en av de som må ha med seg unger og vogn på buss, det ser veldig slitsomt ut. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Emera

Jeg har førerkort men ikke bil. Har ikke behov for det, og er glad i å gå. Ser at mange rundt her jeg bor kjører nærmest uansett hvor de skal, og det er helt utrolig noen ganger. Kjører rundt hjørnet til butikken for å kjøpe seg en grandis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppdaget at det er fryktelig lett å bli lat når en har bil.....

Først de siste par årene at jeg har hatt egen bil, selv om jeg har hatt lappen leeeenge. Har ikke hatt råd før. Ser at det er utrolig lettvint å ta bilen både hit og dit, selv om det ikke strengt tatt er nødvendig.

Nå sykler jeg stort sett til jobb (bortsett fra hvis det regner) det blir hipp som happ som å kjøre. Da ender jeg også med å handle på sykkel, selv om det ikke er alt som er like praktisk å frakte med seg :ler: .

Min ambisjon er å bruke bilen minst mulig, men dette må også gå i hop med resten av hverdagen. Jeg bruker feks ofte bil til trening, fordi det går fortere enn å gå (på vintern, på sommeren tar jeg like gjerne sykkel). Avstander som tar 5 min å sykle, tar som regel 15 min å gå, dermed blir det mer bilbruk utenom sykkelsesongen.

Ellers er jeg enig med mysan at vi skylder våre barn å faktisk ta miljøhensyn (selv om det er bekvemt med bil....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Nå gjør jeg det, fordi jeg går på krykker.

Når jeg kaster disse om 5-6 uker gleder jeg meg til å gå både en og to kilometer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker bestandig bilen, det er ikke mer enn 1 km til sentrum men jeg bruker bilen alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører! Men jeg trener 3-4 dager i uka, og går på jobben hele dagen-så synes ikke det er så fælt å kjøre til butikken som ligger 5min unna..

Men hadde jeg hatt en jobb som var så nærme som 15min eller noe, så hadde jeg selvsagt gått om været tillot det :) men slik er det inte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...