Gå til innhold

Tar dere bilen hvis dere skal en plass som ligger


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hei :)

Hvor lange avstander synes du det er greit å gå framfor å bruke bil?

Tar dere bilen bare dere skal 1-2 km f.eks for å besøke ei venninne?

Hvis dere skal handle på butikken(snakker ikke om storhandling der man MÅ bruke bil) la oss si hvis dere skal handle bare èn ting eller to, tar dere bilen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Synes det er greit å kjøre bil når man har lyst.

Selv om man bor i 10 minutters gangavstand til jobb er det ok å kjøre bil i kaldt og grått vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tar bare bilen om jeg skal handle veldig mye eller skal langt. Ellers går jeg, sykler eller tar bussen. Det er snakk om ca 15 minutter å gå til byen, så jeg går heller enn å betale i dyre dommer for parkering (om jeg finner en plass..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker omtrent 5 minutter og gå til bilen (hater å bo i byen) så er det korte avstander blir det som oftest sykkel eller gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker bilen til det meste, jeg. Må være noe galt med bilen hvis jeg skal gå til nærmeste butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren

Jeg går eller sykler til og fra sentrum. Tar ca. tre kvarter - til en time å gå til sentrum. Men jeg koser meg når jeg går og kunne aldri tenkt å ha bil. Det er så herlig med bevegelse og frisk luft.

Skal vi ha storinnkjøp tar vi selvfølgelig bilen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går stort sett.

Men er kronisk syk og i de verste periodene tar jeg bilen.

Men stort sett så går jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bilen hver eneste dag, bor slik til at sykling og gåing til butikk, besøk og lignende er uaktuelt - bortsett fra de aller nærmeste naboene. Og med to små derav en ikke kan gå enda hadde det nok blitt lite gåing om muligheten hadde vært der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker svært sjelden bil, men følte meg litt truffet idag, siden jeg faktisk brukte bil til trening som er omtrent 3 km fra der jeg bor :)

Sliter likevel ikke med dårlig samvittighet da jeg ellers går / sykler til og fra jobb som er omtrent 5km, og stort sett alltid bruker føttene over kortere avstander..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill
Synes det er greit å kjøre bil når man har lyst.

Selv om man bor i 10 minutters gangavstand til jobb er det ok å kjøre bil i kaldt og grått vær.

Jeg også. Jeg bruker å sykle til jobben når været er passende.

Skal jeg rett nedi gata der jeg bor så går jeg eller sykler.

Av og til t-bane, trikk eller buss.

Skal jeg handle småting tar jeg ikke bilen, men skal jeg handle større ting eller veldig mye blir det bil, selv om det er 2 min til nærmeste butikk av alle slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Jeg er faktisk så lat..

Bor sikkert ca. 1 km fra jobb og jeg kjører hver dag likevel. Unødvendig, men så lettvindt... Har jo egen plass i p-hus, så det er jo null stress å få parkert også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å gå om det tar under 20 min og ikke regner. Tar tilogmed med sekk på butikken i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, tar bare bilen om jeg skal handle veldig mye eller skal langt. Ellers går jeg, sykler eller tar bussen. Det er snakk om ca 15 minutter å gå til byen, så jeg går heller enn å betale i dyre dommer for parkering (om jeg finner en plass..).

Omtrent slik er det her også. Bor 5 min fra jobb hvis jeg sykler, 15 minutter hvis jeg går, det tar lenger tid å starte bilen, stå i kø for å komme frem og parkere enn det tar å gå, da er det et enkelt valg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går til jobben for det meste, med mindre jeg ikke rekker det - da tar jeg buss. Nå er jeg ingen helgen, jeg har en bil med blåst toppakning som står i garasjen... men jeg lurer på om jeg skal selge den som dele/mekkebil.

Jeg har garasje, så det ville tatt meg omtrent like lang tid å gå til garasjen, åpne garasjeporten, ta ut bilen, låse porten, kjøre ut - som det tar meg å gå til jobb. Jeg bruker femten minutter ned. (Og så har jeg gått ned bortimot fem kilo siden jeg startet i den jobben for snart tre mdr siden :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tatt lappen av miljøhensyn, så nei. Mamma var på besøk noen dager (med bil) hun ble litt lei av at jeg ikke ville kjøre bil, men heller gå eller ta kollektivt i stedet. Men om det er mulighet for å gå eller ta kollektivt, synes jeg man skal gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...