Gå til innhold

Miracles Do happen :-)

~Capricorn~

Anbefalte innlegg

Endelig tilbake på nett :hoppe:

Her går det bare bra. Med kjempegod hjelp fikk vi flytta den helga jeg ble sjukemeldt. Jeg fikk ikke gjort så mye da. Ingen løfting eller noe. Men ble vel gjort litt likevel. Men ikke så mye som jeg ellers ville gjort. Så i løpet av helga fikk vi både pakket ned resten, flytta alt og vasket ut. Hadde jeg ingen tro på da jeg ble sjukemeldt.

Så nå har vi hatt to og ei halv uke i ny leilighet. Og her bor vi fremdeles litt i kasser og sekker. Men det kommer seg da. Jeg diller hjemme og setter på plass litt og litt. Første uka var litt stusselig da. Da hadde Mannen fri og. Så da satt vi her da. En i en gammel god-stol og en i en campingstol som kan legges bakover. Ikke hadde vi kjøleskap, komfyr eller vaskemaskin :fnise:

Men så kom sofaen og større seng på torsdagen da. Og ting ble litt bedre. Hvitevarene derimot måtte vi vente til mandagen med å få. Så takk og pris for mikrobølgeovnen. Ble litt fjordland middager. Men man merker ikke hvor avhenging man er av kjøleskapet før man ikke har det lenger. Ikke kunne vi kjøpe noe særlig pålegg...det holder seg liksom best i kjøleskap...og ikke kunne vi kjøpe melk. Eller jeg kjøpte sånne små-melk og drakk opp hele med en gang ;) Men det var jammen deilig å få tingene på plass da.

Ellers var jeg bare kjempetrøtt og sliten den første uka vi bodde her. Ble fort svimmel og sånn. Og måtte ha lang pause bare vi gikk til butikken. Men det har komt seg litt nå da. Deilig å kunne sove til jeg våkner.

Har ikke vært noe mer blødninger. Eller det kom litt mørkebrunt forrige mandag. Men det var ganske lite da. Så har jeg kjent litt liv og. Ikke så veldig mye, men kommer sånn innimellom. En kveld etter vi hadde lagt oss dytta jeg litt på magen. Og da kom det to ganger på samme plass. Så ble det rolig igjen. Så dytta jeg litt der jeg hadde kjent det, og da kom det en gang til.

På fredag var jeg til fastlegen. Må få bytta fastlege nå, for det blir bare altfor langt dit.. Syns timene hos fastlegen er helt ubrukelige. Han spør lite og krysser i vei. Så på feltet 'arbeid utenfor hjemmet' står det en +.....jeg er jo sjukemeldt, så det stemmer vel egentlig ikke...virker ikke som om det er noen kommunikasjon mellom haukeland og fastlegen. Er vel egentlig ikke så veldig fornøyd med fastlegen, og hadde håpt det ble siste timen der. Vekta var helt lik som for 5 uker siden. Så det vil vel si at jeg går opp og ned i vekt på samme tid...for magen er definitivt begynt å vise :) Blodtrykket var 120/70. Og denne gang hadde helsesøstra skrevet tre ting på urin med en + bak. Men hun sa ingenting, så antar ting er greit. men forrige gang stod det bare en stor minus. Og på symfyse - fundusmål ligger jeg jo langt over. Målte til 21-22 cm...den røde linja ligger på 17 :ler:

I går var det igjen tid for å kikke på Prikken. Mannen gledet seg kjempemasse da. Han har jo hele tiden sagt at vi bare MÅ få vite hva det blir da ;) Først ble det litt snakking. Registrering av diverse opplysninger og sånn. Og der hadde de ihvertfall litt kommunikasjon med de andre plassene jeg har vært. For hun fant fort navnet på gynekologen og hvilken dato jeg var der. Og fant jo fort opplysninger fra da jeg på KK for litt over to uker siden. Så ble det tid for å snike litt på Prikken igjen. Og snakk om å ligge i fosterstilling da :ler: Hendene foran ansiktet og knærne helt opp til nesa. Skikkelig krølla sammen. Og unasett hvor jordmora prøvde måle, prøvde Prikken å sabotere med en arm foran eller noe sånn :ler: Lå bare og tulla seg hele tiden. Begynner tidlig :ler: Alt så ihvertfall kjempebra ut. Helt frisk og fin. Og det er jo det viktigste. Så prøvde hun å finne ut kjønnet da. Men det greide hun ikke se...var KANSKJE ei jente...(men da er det jo kanskje en gutt og.. :ler: ) Så vi ble ikke anbefalt å kjøpe noen rosa kjoler enda. Så så hun at det lå litt blod inni der og. Så jeg måtte være forberedt på at det kan komme mer brunt.. Og morkaka så ikke så fin ut heller. Var litt hoven sa hun. Vet ikke helt hva det har å si. Men det kom etter blødningene ihvertfall. Så det er jo mulig det kan blø mer eller noe (glemte helt å spørre hvilken betydning det har at den er litt hoven..) Hun ville ihvertfall ikke at jeg skulle gå tilbake på jobb enda. Sjukemeldingen min går jo ut på søndag. Så jeg måtte få ny hos fastlegen. Så da skal jeg dit igjen på fredag....

Så nå har jeg fått beskjed om å ta livet med ro og ikke løfte noe særlig. (hun sa ikke direkte at ejg ikke skulle løfte da, men hun lurte jo på om ikke jobben innebar løfting, så det ville hun neppe jeg skulle drive med..)

Men så lenge Prikken trives og har det bra så er liksom alt greit :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å skrive at jeg fikk ny time til UL om tre uker. Hun ville se mer på morkaka da. Sjekke at alt er som det skal. Hun var ikke så veldig fornøyd med den i går nemlig.

Så da har vi jo en ny mulighet til å finne ut hva Prikken er og ;)

Ikke at det har så mye å si for min del, er Mannen som er mest nysgjerrig :fnise:

Syns ihvertfall det er bra at ting blir ordentlig sjekka når det ikke ser helt fint ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk du er 19 uker på vei allerede!! Og kjenner liv!! Er det ikke herlig??!!? Syntes det var så herlig å kjenne liv jeg!

Flott at du tar det med ro nå, det er viktig når du har hatt sånne blødninger. Og bra du får god oppfølging i forhold til morkaken.

Kos å lese om Prikkken på UL!

Å, håper du klarer å nyte dette!! God klem til deg og Prikken fra Epona med akutt lengsel etter å være gravid igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du er tilbake og alt er vel med deg og Prikken (som vel strengt tatt ikke er noen prikk lenger... :fnise:)

Slapp av, kos dere og se frem til neste UL. Ikke noe vits i å ta problemene med en hoven morkake på forhånd. Når hun ikke ropte varsku med en gang, er det nok ikke farlig ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Imli: Ja, veldig godt å vite at Prikken har det bra. Håper alt ser bra ut neste gang jeg. Eller at det ihvertfall ikke er noe farlig.

Linn3c: Ja, det er alltid morro med UL. Men jeg blir alltid veldig nervøs på forhånd. For tenk om ikke alt er som det skal. Så lettelsen er like stor hver gang jeg ser det lille hjertet slå :)

Epona: Ja, jeg syns tida går kjempefort jeg.

Kjenner ikke så mye liv enda da, men litt innimellom :) Morkaka ligger jo på fremsiden, så den demper nok en del av bevegelsene inni der. Men innimellom kjenner jeg det veldig tydelig. Så det kommer seg nok fremover ;) Kjempeherlig :rødme:

Tar det så mye med ro som jeg greier jeg. Litt må jo gjøres hjemme og, men føler ikke jeg gjør så mye egentlig. Håper det ikke begynner å blø mer ihvertfall, for det var ekkelt. Og håper morkaka ser fin ut på neste kontroll. Bare to uker til jo.

Eeyore: Nei, Prikken er ikke bare en liten prikk lenger :fnise: Men det har liksom bare blitt sånn. For før vi reiste på sommerferie fant de jo bare en liten prikk på 3 mm med hjerte som slo. Så da ble til at vi og hele familien ellers bare kalte babyen vår for Prikken ;) Så sånn har det bare fortsatt :fnise:

Er nok ikke så veldig bra med den morkaka da. For først sa hun at hun ville ha meg inn rundt uke 24, men plutselig skulle hun ha meg inn allerede om 3 uker. Så håper alt ser bra ut da. Jeg får nok bare gjøre som jeg fikk beskjed om og slappe av.

Angelou, Kylling og Toblerone: Håper dere har hatt en kjempefin helg alle sammen :klem:

----------------------------

Så var det søndag da. Hatt besøk av mamma og pappa i helga. Så nå begynner det å se litt ordentlig ut her. Fått vekk mye av rotet som bare har lagt i stua. Mannen fikk gjort mye før de kom. Så har vi fått vekk litt i løpet av helga og. Koselig med besøk da. Stort sett slappa av. Ble en god del gåing i går da. Og på fredag hadde jeg jo og gått en god del. Så i går var jeg rimelig gåen i bekkenet (tror jeg da..) Var mest på fremsiden. I hengslene på en måte..der beina henger fast i resten av meg..og litt nederst i ryggen. Og da vi kom hjem på kvelden kjente jeg en god del liv :rødme: Sånn da jeg endelig kunne sette med ned og slappe av.

Så nå er jeg sykemeldt i 3 uker til. Kan nok bli litt kjedelig i lengden, men har jo en del igjen å gjøre her da. Så det skal bli godt å komme helt i orden. Og poenget er jo at jeg skal slappe av, så det skal jeg nok klare. Nå når vi begynner å få orden på ting greier jeg kanskje å slappe nok av til å lese noen bøker og. Hvis jeg finner igjen den jeg holder på med først da.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer!!!

:klemmer:

Håper du føler deg fin og frisk og at alt er bra med deg og prikken. Og at dere har kommet godt i gang med prosjektet "få det koselig i ny leilighet" etter flytten :)

Nå er du halvveis!! (er du ikke?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei :)

Og :hoppe: for 20 uker :hoppe: Tenk nå er du halvveis :) Så morro.

Nå må du passe på deg selv. Godt å høre legene passer godt på deg. :)

Ha en kjempeflott helg

store :klemmer:

Endret av Liljen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...