Gå til innhold

er jeg gravid nå tro?


Gjest Gjest_pippen_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_pippen_*

Hadde IKM idag og tok en test idag på morgenen. Hadde ikke tid til å være på badet og vente på at testen skulle virke ferdig og etter et par minutter så det ikke ut som det skulle bli mer enn 1 strek. Men når jeg går ut og ser på testen ca et kvarter senere, er der 2 streker??? Den er ganske svak, men det er en strek.

Hvorfor kan ikke disse testene være litt mindre tvetydige? Nå vet jeg jo ingenting. Vet jo bare at jeg ikke har fått mensen, men det har jo skjedd før og...

Vet at dere ikke kan si noe mer fra eller til...men men. Måtte bare få ut litt frustrasjon :slåss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det står på pakken hvor lenge etter man har tissa på pinnen at resultatet er "gyldig"..hvilket merke brukte du?jeg tok en quick respons gr,test or et par år siden og da var det først en strek,og etter ca 15 min kom det en strek til...har hørt at de ikke er helt til å stole på.Kjøp cb sine digitale,de er dyre,men der kommer det enten gravid eller ikke gravid..Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en Quick Response test i dag. Det står veldig tydelig at det som vises når det har gått mer enn 10 minutter, skal man ikke prøve å tolke. Kun det som skjer de første 10 min etter at du har tisset på den er gyldig.

(For min del fikk jeg "Ikke gravid", men det dukket aldri opp noe på kontrollstreken. Får ta en ny test om noen dager.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slik hurtigtester, når jeg har tatt å ikke vært gravid har jeg aldri senere fått to strek(hender seg at jeg har hatt det travelt å ikke hadd tid til å kaste den med det samme jeg har dratt ut døra:P ). som Catzy sier så står de ti minutter,men lettest å tak i en ny;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tpk en ny test idag. Svak strek idag, og innenfor tidsgrensa. Da er jeg vel gravid da? SYns det er urovekkende at streken er så svak... sist jeg var gravid endte det med SA og da fikk jeg også bare svak strek :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvis du leser på bruksamvisningen så står det at streken kan bli svak,men du er likevel gravid :smile:

Gratulere så mye med graviditeten :sol: Så utrolig spennende;) :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også testet svakt positivt og mistet for noen år siden. Men jeg tror muligens billigtestene er litt ustabile og kan ha dårlig pigmentering. Samtidig er det ikke sjelden man opplever at egget streifer innom livmorveggen uten å feste seg, og at kroppen produserer nok gravid-hormoner til at det registreres på en test.

Hvis du vil vite helt sikkert - kjøp en clear blue. Den skal slå ut klart og tydeliig hvis du virkelig er gravid, for de er mer sensitive enn de fleste andre tester på makedet, inkludert billigtester.

Det er pyton å gå rundt og lure sånn, men aller mest sannsynlg så går det rett vei hvis du først har fått en positiv test, selv om den er svak. Du kan for eksempel ha hatt eggløsning senere enn du trodde, og ikke ha ikm før om noen dager.

Lykke til! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvordan du har det! Tok selv 7 tester (endte med cb, var mer til å stole på..) før jeg trodde på det :) Gratulerer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_pippen_*
Jeg har også testet svakt positivt og mistet for noen år siden. Men jeg tror muligens billigtestene er litt ustabile og kan ha dårlig pigmentering. Samtidig er det ikke sjelden man opplever at egget streifer innom livmorveggen uten å feste seg, og at kroppen produserer nok gravid-hormoner til at det registreres på en test.

Hei Flaca, når mista du da når du fikk svak positivt? Og viss egget bare streifer innom livmorveggen, vil man ikke da få mensen ganske kjapt?

Uff, tør nesten ikke teste mer nå... Vil iallefall vente et par dager. kan jo og være at EL var senere enn jeg trodde. Og så lenge ikke mensen kommer er der håp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_pippen_*
Jeg vet hvordan du har det! Tok selv 7 tester (endte med cb, var mer til å stole på..) før jeg trodde på det :) Gratulerer!!

Fikk du også svake tester med billigeteste?

Ganske teit, men har en sperre mot CB, for hver hver gang jeg har tatt den har jeg fått negativt resultat! Selvsagt fordi jeg faktisk ikke har vært gravid da, men... føler liksom at de bringer litt ulykke, hehe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk du også svake tester med billigeteste?

Ganske teit, men har en sperre mot CB, for hver hver gang jeg har tatt den har jeg fått negativt resultat! Selvsagt fordi jeg faktisk ikke har vært gravid da, men... føler liksom at de bringer litt ulykke, hehe :ler:

Jeg tok med hurtigtest, vet ikke om det er det samme. Vil anbefale deg å prøve CB, da får du tydelig resultat!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestem

Jeg testet to svake før jeg dro til legen.. den aller første fikk den 2.streken etter det bestemte tidsrommet , og den andre så dukket den svaaaake opp.

Men jeg tok abort :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uææh, kom litt blod etter jeg hadde sex med mannen igår! Har ikke sett noe mer blod idag heldigvis... Uff, blir jo helt nervøs av detta... :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjære deg: kom deg på apoteket nuh! Du(jeg :mrgreen: ) blir smårar av å gå sånn og lure. (Men at du blør etter sex kan være et godt tegn, så ikke fortvil.)

CB bringer ikke ulykke, de forteller deg bare sannheten. Vil du ikke heller vite enn å gå rundt som en nervebunt? :klem:

Du spurte om kjemisk graviditet (når egget streifer livmoren). Egget fester seg i livmorveggen ca 7 dager etter el, da vil kroppen begynne å produsere Hcg. Ca 3 dager etter at egget festet seg kan graviditeten slå ut på en test. Det vil si 10 dager etter eggløsning. Men siden egget glapp produserer ikke kroppen graviditetshormoner lenge, så det er sannsynlig at du bare tester positivt 3 dager på rad. Så får du mens som normalt, evt noen dager senere, og tester negativt igjen.

Jeg tror ikke det der gjelder deg. Men det er veldig vanlig.

Ta en orntlig test! *tupp i ræva*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_pippen_*

Hehe, unnskyld da! Venter nye tester i posten, kommer sikkert i morgen. Og hvis de også er misvisende så lover jeg å kjøpe en CB. Okei? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...