Gå til innhold

Er mange kvinner redde for verktøy?


Gjest Verdens verste husmor

Anbefalte innlegg

Gjest Frk Åberg
(med vilje skal jeg nå hoppe over å beskrive utseendet mitt som "meget feminint og sexy", evt "litt mandig, med bart og sjøstøvler"- fordi jeg ikk fatter hva utseendet skulle ha å gjøre med praktisk sans, selv om det nevnes i annethvert innlegg.)

Hehe. Men diskusjonen gikk ikke på hvorvidt kvinner evner å slå i en spiker eller om det gjøres best i en silkekjole. Saken var vel heller om man blir mindre typisk feminin om man gjør det. Og det er det åpenbart noen som syns. Jeg syns det er interessant hva man legger i begrepet feminint, om det så skjørt at det rokkes av nærkontakt med et slagbor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er interessant hva man legger i begrepet feminint, om det så skjørt at det rokkes av nærkontakt med et slagbor.

Det kan vel kanskje hende at noen er så usikre på egen/andres kjønnsidentitet at det ikke er mer som skal til? Enkelte menn føler seg kanskje "truet" av selvgående kvinner, enkelte kvinner vil ikke ha menn med "ti tommeltotter" eller en som tjener "dårlig". At en kvinne tjener dårlig er ikke like problematisk.

Enkelte menn ser kanskje ned på menn i omsorgsyrker, eller menn som ikke kan håndtere verktøy eller oppføre seg macho. Andre menn ser kanskje ned på menn som stresser rundt med koffert og har hårstråene pent på plass til en hver tid osv osv...

Kvinner med kort hår, som er tilsynelatende uten mann, og som klarer seg selv, ligger muligens i faresonen for å stemples som lesbisk mannehater.

Vi kvinner har vel lett for å se ned på jenter som er hva jeg kaller overfeminine: Alltid pyntet, du ser dem aldri uten makeup (da tenker jeg ikke på ett strøk mascara, men full pakke), håret finurlig lagt i de rette folder og linjer, høye hæler, lange negler, masse smykker... eller om ikke fasaden er pyntedukke så er kanske holdningen "blond og hjelpesløs".

Kvinner som MÅ ha en mann for å føle seg hele. Kvinner som tenker med følelsene fremfor fornuften osv...

Eller det omvendte. Kvinner som ikke gidder pynte seg, som har helt andre interesser, og hvor tid til pynting av seg selv og hjem kommer langt ned på prioriteringslista.

Kvinner som drister seg til å gå i butikken med håret i en løs hestehale og saggete joggebukse.... vi har hatt debatter om det også...

Vi har mange båser som vi setter folk i.

Det er kanskje mange som har problemer med å se individene bak fasadene, og greier å lage "saker" ut av det?

Jeg sporer nå debatten litt av, men ikke totalt.

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...