Gå til innhold

teoriprøven


kollektivet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke fått enda. Sikkerhetskurs og forbikjøring skal jeg ta med andre så han må ringe litt rundt først å skaffe dato til det, og så får jeg dato til oppkjøring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Advena

Jøss, har du ikke hatt sikkerhetskurs enda? Det hadde jeg på trafikalt grunnkurs.. Jaja, forskjellige kjøreskoler, forskjellige metoder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikerhetskurs er noe nytt, det er ikke trafikalt grunnkurs. Er ikke hel sikker men det er vel 13 t tror jeg med teori og praksis. Det erå mye nytt, og mye er nyttig og andre ting er bare teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Advena
Sikerhetskurs er noe nytt, det er ikke trafikalt grunnkurs. Er ikke hel sikker men det er vel 13 t tror jeg med teori og praksis. Det erå mye nytt, og mye er nyttig og andre ting er bare teit.

Ja, det stemmer vel det. Jeg har ihvertfall ikke hatt noe sikkerhetskurs (jeg tenkte på førstehjelpskurs, jeg ;) ) som jeg kan huske. Hva går det ut på?

Endret av Advena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstehjelpskurs hadde jeg på TG, men ikke mørkekjøring så det må jeg ta til vinteren.

Er ikke helt sikker på hva sikkerhetskurs er enda, siden ingen av de jeg kjenner med lappen har hatt det.

Men fant på internett at sikkerhetskurs inneholder totalt 13 timer hvor det er en blanding av teori og praksis. Trinnet inneholder risikoteori, langkjøring, forbikjøring, kjøring i variert trafikkmiljø og avsluttende teori. Trodde jeg hadde hatt langkjøring jeg, eller får jeg bare litt ekstra i forbikjøringen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Advena
Førstehjelpskurs hadde jeg på TG, men ikke mørkekjøring så det må jeg ta til vinteren.

Er ikke helt sikker på hva sikkerhetskurs er enda, siden ingen av de jeg kjenner med lappen har hatt det.

Men fant på internett at sikkerhetskurs inneholder totalt 13 timer hvor det er en blanding av teori og praksis. Trinnet inneholder risikoteori, langkjøring, forbikjøring, kjøring i variert trafikkmiljø og avsluttende teori. Trodde jeg hadde hatt langkjøring jeg, eller får jeg bare litt ekstra i forbikjøringen.. :)

Jaja, høres jo greit ut. Langkjøring er vel på rundt 5 timer, så det husker du nok om du har hatt. ;) Forbikjøringen tok for meg (og den jeg kjørte sammen med) ca. 4 timer inkl. teori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv ned stikkord/små setninger med egne ord som du føler er viktige og kunne underveis. Jeg føler heller ikke det satt helt, men jeg lese boka for det, tok den på nett og leste litt til.. Når du sitter på prøven kan du tenke og tenke og da kommer det.

Dessuten er det sånn at når du er ferdig kan du gå gjennom spørsmålene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Advena

Veldig enig i det Tweek sier. Du kan også brette eselører i boka der du tenker at du må lese ekstra mye. Nettprøver er genialt. Stikkord er nesten et must.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettprøver er genialt. Stikkord er nesten et must.

:)

Enig med Advena. Følte nett-tester hjalp meg veldig. Leste nesten ikke boka... Det finnes en del forskjellige tester på nettet, og jeg fant www.nettlappen.no i tillegg til de som er nevnt tidligere (teoritentamen og zensor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...