Gå til innhold

teoriprøven


kollektivet

Anbefalte innlegg

Gjest *kosejoker*
Har ikke mye kjøring igjen, så jeg må bare lese veldig mye framover også får jeg ta prøven.. har ikke sagt fra at jeg skal ta den ennå, vil være helt sikker på at jeg kan mesteparten.. leste du strøyk og det så så uendelig kjipt ut ;-(

Har du hatt glattkjøring ennå? Det var dritgøy :-D

Lykke til på teorien :) Mitt lille råd til deg er å pugge på enkelte detaljer som bremselengde, lys o.l. De andre svarene kan man ofte tenke seg til, men når det er konkrete svar som i kategoriene ovenfor er det litt verre å gjette ;)

Edit: Eller vent nå, var det du som stod? :klø: Det går litt fort her i blant. Til Tweek da, lykke til ;)

Endret av *kosejoker*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest DyneTryne

Ah jeg kommer aldri til å klare å forstå dette med bremselengde.. fire ganger så mye som tre ganger som kvadratroten av blabetibla. Tror kjørelærerene prøvde å forvirre meg enda mer sist jeg spurte :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *kosejoker*

:ler:

Skjønner at det kan være forvirrende. Men hvis du f.eks vet at bremselengden i 80 km/t er 22 m (hvis jeg ikke tar helt feil? vet du jo at den er kortere i 60 km/t. You see?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DyneTryne

Ah jo det gir jo mening :) Og at hvis du kjører i 80 med fjernlys ser du en fotgjenger 80-100 m unna tror jeg, for det var rett på prøvene jeg tok på nett... tror jeg tar en eller flere nå for å sjekke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *kosejoker*

Det er nok ikke dumt. Jeg brukte teoritentamen.no mye før jeg tok prøva.. Første gangen strøk jeg, men da hadde jeg knapt nok lest, så det var jo bare dumt å dra opp dit da. Men andre gangen fikk jeg bare 2 feil, så det er bare å pugge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah jo det gir jo mening :) Og at hvis du kjører i 80 med fjernlys ser du en fotgjenger 80-100 m unna tror jeg, for det var rett på prøvene jeg tok på nett... tror jeg tar en eller flere nå for å sjekke :-)

hvor langt fjernlysene rekker er vel ikke avhengig av farten..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tweek

Nei, har ikke det. Jeg har brukt så lang tid for jeg er ikke laget av penger og det er aldri noen som vil kjøre med meg :( Og nå tar kjørelæreren min ferie i en mnd :(

Vurderer å ta den igjen neste uke, men akkurat nå føler jeg meg ikke klar. Å dette er rævva. Kjørelæreren mente at hvis jeg tar teoriprøven så bestiller han oppkjøring til meg med en gang så tar jeg resten intensivt så jeg får mye kjøring så jeg er klar til oppkjøring. Men det er ca 2 mnd ventetid på oppkjøring så det er lang tid.

Mange spm som er på teoriprøvene er så utrolig skada!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *kosejoker*
Nei, har ikke det. Jeg har brukt så lang tid for jeg er ikke laget av penger og det er aldri noen som vil kjøre med meg :( Og nå tar kjørelæreren min ferie i en mnd :(

Vurderer å ta den igjen neste uke, men akkurat nå føler jeg meg ikke klar. Å dette er rævva. Kjørelæreren mente at hvis jeg tar teoriprøven så bestiller han oppkjøring til meg med en gang så tar jeg resten intensivt så jeg får mye kjøring så jeg er klar til oppkjøring. Men det er ca 2 mnd ventetid på oppkjøring så det er lang tid.

Mange spm som er på teoriprøvene er så utrolig skada!

Det er ikke noe vits i å dra opp dit hvis du rett og slett føler at du ikke er klar. Da er det jo bare bortkasta penger.. Skjønt, jeg tror nok du kommer til å være nervøs uansett hvor mye du leser, så du må ikke forveksle nervøsitet med at du ikke er forberedt nok :kose:

Det var det de gjorde med meg i allefall, satte opp resten av løpet etter at jeg hadde klart teorien.. Og jo fortere du klarer teorien, jo fortere får du oppkjøring! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek

Jeg vet, men jeg kommer nok aldri til å føle at jeg kommer til å klare den. Og siden ejg hadde øvd en del på teoritentamen og klart den 5av 6 ganger så bare tok ejg den for jeg vil bli ferdig. Jeg er så innmari lei rett og slett :(

Men jeg er klar over det at når jeg får tatt teorien kommer alt på en gang og jeg er klar :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *kosejoker*

jeg tok den teoritentamen greia sikkert 40 ganger kvelden før jeg tok prøva..Så ikke fortvil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teoritentamen.no hjalp meg veldig.. greide 17 av 19 dagen før og greide teoriprøven på 17 minutter med 4 feil.. Gikk over en god del ganger så kunne greid den på 8 minutter med 5 feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek

Jeg var egentlig så lei av å sitte å gjøre de oppgavene at når jeg kom på dagen så satt jeg der i 25 min. Jeg orket bare ikke mer sånne spm og jeg var egentlig lei :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Advena
Jeg var egentlig så lei av å sitte å gjøre de oppgavene at når jeg kom på dagen så satt jeg der i 25 min. Jeg orket bare ikke mer sånne spm og jeg var egentlig lei :(

:klem: Jeg går inn for å ta teorien imårra om jeg orker, men føler liksom at jeg uansett kommer til å stryke. Tok noen tester på zensor.no, men de klarte jeg ikke, også begynte de å stjele penger av meg og greier, så whatever. Men på den andre sia dere prater om klarer jeg meg bra. :roll: Mystisk..

Fan til møkkateori! :(

Endret av Advena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek

Mhm! Her kan man bare ta teoriprøven tir-tor.

Jeg har lyst til å prøve denne uka eller neste etter der igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Advena
Mhm! Her kan man bare ta teoriprøven tir-tor.

Jeg har lyst til å prøve denne uka eller neste etter der igjen.

Jøss, her kan man ta den hele uka, heldigvis! Føler du at du har pugga nok nå?

Og forresten, man må ikke ringe inn til Vegvesenet og si ifra at man skal ta teori og sånt styr? :roll: Vet jo aldri.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tweek

Nei, men må ha søknaden i orden og hvis det eer mer enn et halvt år siden du søkte sist må du oppdatere den før du kan ta den. SÅ må du ha med id sef.

Jeg har ikke pugget siden sist jeg tok den, for jeg har jobbet så mye :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Advena_*
Nei, men må ha søknaden i orden og hvis det eer mer enn et halvt år siden du søkte sist må du oppdatere den før du kan ta den. SÅ må du ha med id sef.

Jeg har ikke pugget siden sist jeg tok den, for jeg har jobbet så mye :(

Æsj, teite teori..

Jeg tror det er nesten et aar siden jeg sokte sist..da faar jeg vel ikke ta den imorgen..fan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Advena

Jeg ringte inn idag for å høre om jeg kunne få ta den, men hu sa at de måtte sende den inn på ny, så jeg må vente 2 uker. Så teit! En venninne av meg sa de oppdaterte dem automatisk, men visstnok ikke! :frustrert: Og jeg som pugga i hele går.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *kosejoker*

:troest:

Det var kjipt, spesielt siden du hadde pugget.. Men trøst deg med at det blir lettere å lese det om to uker da, for da har du i det minste lest gjennom det før.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...