Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jo, jeg har studert alt.

Da må du jo være ultrastygg... Eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Da må du jo være ultrastygg... Eller?

Er jeg jente? Tenk deg om, nå.

Skrevet
:hoho::hoho::hoho:

Jeg syns jeg er kjempepen, og det er egentlig det viktigste for meg.

At jeg ikke har utdannelse har jeg vel ikke sagt? Men jeg er ikke professor, er mer opptatt av penger enn titler for å være ærlig.

Er det forresten slik at mennene med professorutdannelse er like stygge som sine medsøstre? For da kan jo de være sammen med hverandre, så kan vi lekkerbiskner treffe noen andre :lur:

Ja, du synes sikkert at du er kjempepen. Problemet er vel heller hva andre synes.

Skrevet

Du glemte å svare på hvordan mennene med professorutdanning ser ut?

Ja, du synes sikkert at du er kjempepen. Problemet er vel heller hva andre synes.

Nei, det er ikke et problem.

Jeg er godt gift :love: og han syns også jeg er kjempepen :fnise: . Poenget mitt var at det ikke spiller noen rolle hva de på byen syns. Heldigvis. Det ga seg da jeg var ca 25 tror jeg.

Skrevet
Er jeg jente? Tenk deg om, nå.

Mannfolk kan være stygge de og, tenk deg om.

Gjest Corto Maltese
Skrevet

kjæresten min. Tjener faktisk mer en meg men det gjør meg ingenting. Jeg forstår meg ikke på folk som bryr seg om kvinner tjener mer hva så

Gjest Jenna88
Skrevet

Gjest:

Mener du at jenter som er smarte og karrierebevisste ikke bryr seg om moter? Selv er jeg ganske opptatt av å ta vare på utseendet mitt; stusser og farger håret to ganger i måneden, liker å lese moteblader og eksperimentere meg frem med ulike klesstiler etc.

Nå skal det riktignok sies at jeg ikke har ambisjoner om å bli advokat eller lege, men journalist. Føler meg ikke nødvendigvis mindre ambisiøs enn de som studerer juss, jeg vet hvor jeg vil hen i livet. Jeg har inntrykk av at de fleste følger moten (i alle fall til en viss grad), så hvor du henter påstanden om at karrierebevisste jenter gir blaffen i utseendet sitt fra, er for meg en gåte. Jeg tror nok de fleste er enig i at en ikke nødvendigvis er "bimbo" fordi en bruker en del tid om morgenen for å fikse håret og sminker seg.

En av bestevenninnene mine studerer på universitetet og jeg synes ikke jentene der er gjennomsnittlig mye mindre attraktive enn de som studerer på høgskolen hvor jeg går. Bestevenninnen min er forøvrig jurist og svært pen. ;-)

Skrevet

Tror ikke min mann tenker noe negativt om at jeg begynner på en høy utdannelse. Men han tenker jo å gjøre det samme også. Så kanskje det ER en konkurranse?

Ikke vet jeg. Men jeg gjorde det klart tidlig i forholdet vårt at jeg ønsket meg en mann som ville prøve å nå et lignende nivå utdanningsmessig som meg, idet det har blitt en del av meg.

Ellers må jeg si at jeg var oppdratt stort sett av min far alene sammen med 2 yngre brødre. Min far har alltid hatt store forhåpninger utdanningsmessig til meg. Selv om jeg ikke brydde meg så mye om det som liten, så har det faktisk blitt ganske viktig for meg idag.

Skrevet
Jeg er godt gift :love: og han syns også jeg er kjempepen :fnise: . Poenget mitt var at det ikke spiller noen rolle hva de på byen syns. Heldigvis. Det ga seg da jeg var ca 25 tror jeg.

Jeg er også godt gift (med en mann med like høy utdannese som meg ;) ) og han synes jeg er flott OG smart :)

Og hva "folk på byen" synes om meg bryr jeg meg fint lite om :kaffe:

De som evt måtte miste interessen pga du har lang utdannelse skal du bare være glad for å slippe å kaste bort tiden din på :klemmer:

Skrevet
De som evt måtte miste interessen pga du har lang utdannelse skal du bare være glad for å slippe å kaste bort tiden din på :klemmer:

Men man blir jo så trist når man opplever det. Jeg har fått jobb i en "trygg" bransje, mediebransjen, så sier heller det enn at jeg er økonom når folk spør. Det er trist at jeg må gjøre det, men er så utrolig kjipt å bli avfeid fordi du har valgt en tradisjonell "gutte-utdannelse".

Vil jo aldri ha en fyr som ikke liker at jeg er tøff og flink, men det påvirker jo følelsene :)

Men nå er jeg singel, da så kanskje det ikke er håp... :sjenert:

Skrevet
Men man blir jo så trist når man opplever det. Jeg har fått jobb i Det er trist at jeg må gjøre det, men er så utrolig kjipt å bli avfeid fordi du har valgt en tradisjonell "gutte-utdannelse".

1. Det er "trist "å bli avfeid uansett "grunn" (men det er noe alle må tåle masse av opp gjennom livet.. så det er bare å stålsette seg ;) )

2. Jeg oppfatter ikke en økonomiutdannelse som en "tradisjonelle gutte-udannelse" i det hele tatt. på mitt kull (master i økonomi) var det 70 % jenter.

Jeg har faktisk ALDRI møtt negative reaksjoner på min utdannelse fra noen..! :)

(men så henger jeg ikke "på byen" heller, da..)

Jeg vil ABSOLUTT anbefale deg å møte menn i andre forum enn "på byen".

Det at du blir "droppet" kan like gjerne være fordi de tar deg seriøst og ikke er interessert i noe mer en en ONS også. Ikke nødvendigvis fordi de ikke ville være interessert i deg dersom de skulle ha noe seriøst.

Seriøse forhold oppstår i svært liten grad "på byen" og jeg tror du rett og slett har omgåtts fullstendig feil folk..

Skrevet

Tja, hvem vet. Men hvor ellers skal man møte nye mennesker?

Opplever at jeg får mye hyggeligere tilbakemeldinger på at jeg jobber i mediebransjen (men forteller jo ikke HVA jeg gjør der...) Det er noe rart med gutter og siv.øk-er og siv.ing-er, altså :)

Ville vel likt at vi var søte sykepleiere alle sammen ;)

På sivøk-kullet mitt var det 75% gutter, men jenteandelen øker jo stadig. Og de jeg treffer er rundt 30, og da var det enda flere gutter på kullene. Men ja, mange jenter er økonomer, og mange jente-jenter er økonomer. Men det har kanskje (heldigvis) blitt sånn seg de siste årene.

Skrevet
Men hvor ellers skal man møte nye mennesker?

Via venner, via jobb, via fritidsinteresser osv.

Det er noe rart med gutter og siv.øk-er og siv.ing-er, altså :)

Nei, det er det vel ikke? Fordommer!

Ville vel likt at vi var søte sykepleiere alle sammen ;)

Nei, det ville de vel ikke. Det var da veldig til fordommer, da!

Jeg synes ikke du har rett til å klage over andres EVENTUELLE forhåndsdømming av deg når du har slike fordommer selv.

*merker jeg blir skikkelig irritert her" :nei:

Skrevet (endret)
Via venner, via jobb, via fritidsinteresser osv.

Nei, det ville de vel ikke. Det var da veldig til fordommer, da!

Møter jo mye mennesker på jobb, ja, men er jo moro å møte enda flere! Og er ikke veldig aktuelt å finne seg en type på jobb... Er litt for liten bedrift til at det er intressant.

;) Betyr for meg "sagt med ironi", eller hvertfall bare et lite sleivspark. Må jo være lov å le litt av/med mange gutters drøm om en snill sykepleier. (Mange av de jeg kjenner innrømmer jo det selv. Blir vel som jenter og brannmenn...?)

Ville jo aldri synes at en gutt var uintressant om han var sykepleier eller noe annet tradisjonellt jentete. Har egentlig svært få fordommer, men blir bare så oppgitt noen ganger at man må få ut litt frustrasjon så man ikke :cry:

Endret av Bex
Skrevet

Man kan leve på utseendet sitt til man blir 25 år max! aldringsprosessen starter ved fylte 23. så må man finne seg en mann å leve på, gjør ikke noe så lenge du kan ha hushjelp og kjøpe akkurat de klærne du vil ha. få max 1-2 barn. Da kan du leve et svært behagelig liv. passer ypperlig for meg som ikke trenger den slags aksept som de fleste får gjennom sin "store kjærlighet".

jeg er selv 18 år og ganske pen, men folk tror jeg er DET dydsmønsteret. jeg tror pene mennesker ikke er så snille og søte som de utgir seg for, og jeg kan umulig tro at slemme mennesker er det og. så bitre og sure de må være pga det vemmelige utseendet de har fått utdelt.

Gjest Frøken Titt
Skrevet
Man kan leve på utseendet sitt til man blir 25 år max! aldringsprosessen starter ved fylte 23. så må man finne seg en mann å leve på, gjør ikke noe så lenge du kan ha hushjelp og kjøpe akkurat de klærne du vil ha. få max 1-2 barn. Da kan du leve et svært behagelig liv. passer ypperlig for meg som ikke trenger den slags aksept som de fleste får gjennom sin "store kjærlighet".

jeg er selv 18 år og ganske pen, men folk tror jeg er DET dydsmønsteret. jeg tror pene mennesker ikke er så snille og søte som de utgir seg for, og jeg kan umulig tro at slemme mennesker er det og. så bitre og sure de må være pga det vemmelige utseendet de har fått utdelt.

snakker du for deg selv her, og misforstår jeg deg?

Mener du at pene folk er bitre og sure pga sitt pene utseende? Hvem har et vemmelig utseende? Skjønte ikke det jeg.

Noen blir vakrere med årene. For noen dabber det av. Jeg tror egentlig man blir mer tiltrekkende i 30-50 års alderen. Altså, ikke for folk på 18 da (dere ser vel på de rundt 20-22?), men jeg tror man har det mye bedre med seg selv, man er sikrere på seg selv i den alderen, som da igjen utstråler karisma og tegn på at man har levd litt i allefall. Det er da bare sjarmerende. Og det tror jeg tiltrekker en mann mye mer enn et pent ytre.

Men når det er sagt så har jeg verens beste, og ikke minst peneste venninne med mastergrad i historie. Også utdannet lektor. Hun har studert i 6 år, og skal vel studere i noen år til.

Skrevet

Jeg mente selvfølgelig:

jeg tror pene mennesker ikke er så snille og søte som de utgir seg for, dette tilfellet gjelder også stygge mennesker. hvem har vel ikke sett en blid og glad feitas før? hvem kan være happy med det utseendet. :ler: så bitre og sure de må være pga det vemmelige utseendet de har fått utdelt.

og nå gidder jeg ikke å rette mer på dette ræleriet.

Skrevet
Møter jo mye mennesker på jobb, ja, men er jo moro å møte enda flere! Og er ikke veldig aktuelt å finne seg en type på jobb... Er litt for liten bedrift til at det er intressant.

Det var derfor jeg også nevnte fritidsinteresser og venner :)

Må jo være lov å le litt av/med mange gutters drøm om en snill sykepleier. (Mange av de jeg kjenner innrømmer jo det selv. Blir vel som jenter og brannmenn...?)

Du kan le av DE som evt har en slik "drøm", men å begynne å påstå noe om "alle gutter" på den måten blir bare patetisk og faller på sin egen urimelighet. (og da er det heller ikke god humor!)

Ps. Vi er også mange jenter som ikke har det minste lille snev av noen "brannmanndrøm".. Jeg tror faktisk du er den første jeg har "møtt" som har nevnt noe slikt.. ;)

Skrevet
Jeg har desverre opplevd akkurat det motsatte. Vi er en ganske vidt sammensatt gjeng med venninner, så jeg har oppservert litt av hvert opp gjennom årene.

Min helskjønne venninne, som er sivilingeniør og har en veldig bra jobb får kommentarer: "oi, du er sånn smart og sånn du, da?" hvorpå guttene diskret trekker seg unna. Selvsagt, hun treffer gutter hun også, men så langt er det kun ingeniører som har turt å prøve seg...

Noen av oss er siviløkonomer, og vi har funnet det best å ikke si det, men heller nevne bransjen vi jobber i (i mitt tilfelle mediebransjen). Da får man hvertfall muligheten til å snakke med personen i mer enn 30 sekunder...

Men når gutter hører at noen er sykepleiere, begynner de nesten å logre med halen ;) Disse jentene går rundt i hvite bomullsdrakter med strikk i livet, og gjør arbeidsoppgaver jeg ikke tør å tenke på selv. (All beundring til sykepleierne, de gjør en kjempejobb, men jeg kunne aldri gjort den). Likevel er det de som er attraktive og ikke ingeniøren som er en like flott jente, men har en litt større interesse for realfag... Menn er rare.

Kommer du kanskje fra et miljø hvor høyere utdannelse ikke var så vanlig blant foreldregenerasjonen? Min erfaring er i hvert fall at denne typen problemstilling er langt mer utbredt i miljøer hvor de er mer vant med utdannelse. De gutta som da ikke tar utdannelse blir skremt av jentene med og de (gutta) som tar utdannelse har overdreven respekt for utdannelser de ser på som mer prestisjetunde enn deres egne.

Selv kommer jeg fra Homenkollen og der ble det tatt som en selvfølge at alle, jenter som gutter, skulle ta en utdannelse. Helst lengst og vanskeligst mulig. Det er også det som har skjedd. Blant gutter fra vestkanten som er leger så er det mye vanligere å ønske seg en kjææreste som også er lege eller har en annen lang utdannelse enn en sykepleier. Det eneste stedet jeg ser en slik tendens er i de veldig nærinsglivsrettede miljøene. Der har du en gruppe som altid har kjærester som er på røflig samme nivå som dem selv i forhold til intelligens, utdannelse og karriere. Både Christian Ringnes og Christian Bjelland har så vidt jeg husker koner utdannet ved Harvard og kona til den tidligere sjefen i Orkla, Jens P. Heyerdahl tjente i mange år mye mer enn ham. Dette segmentet MÅ ha kvinner som utfordrer dem mentalt. Samtidig så har du innenfor det samme miljøet et stort segment som altid finner seg koner som de er langt smartere enn og som kan være hjemmeværende bakkemannskap. I det segmentet finner du også ganske forsteinede holdninger til kvinner.

Men, generelt blant unge menn fra vestkanten så er fenomenet ekstremt lite utbredt.

Forøvrig så blir det feil å diskutere dette utelukkende ut fra menns preferanser. Kvinner ser gjennomgående etter menn som er bedre posisjonert statusmessig enn dem selv og som i forhold til selvtillitt, intelligens og prestasjonsevner er sterkere enn dem selv. Jeg opplever det som at for mange kvinner er dette langt mere sentralt enn det er for menn å finne noen som de kan overgå. Forøvrig så tror jeg det for menn mye handler om nettopp det at de vet at kvinner vektlegger dette. De er redde for at hun vil miste respekten for ham og forlate ham hvis han forbigår henne. Over litt tid så tror jeg faktisk det er riktig i svært mange tilfeller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...