Gå til innhold

Dere som prøver å bli gravide


Gjest Taxi

Anbefalte innlegg

Redusere forbruket en del? Nå får du det til å høres ut som om kylling og flere her driver med utagerende festing, og det tror jeg er så langt fra sannheten som man kan komme.

Skriver ikke direkte til noen jeg - og det er vel ingen i tråden her som skriver eksakt hvor mye de drikker så det kan jeg ikke uttale meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og du baserer dine utsagn på hva ?

Jeg kan linke til noen av dine "halvseriøse artikler" her:

http://www.aftenposten.no/helse/article1794583.ece

http://www.fmr.no/alkohol-og-graviditet-en...8188-52410.html

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=23...:1:5569:9:::0:0

Dvs. seriøs forskning viser at inntak av alkohol tidlig i svangerskap kan medføre skader på barnet. Synes jo ditt svar var litt flåsete.

De som prøver får gjøre hva de vil for meg. De bør jo bare være klar over farene. Det går jo også an å redusere forbruket en del om ikke annet.

jeg synes ikke at man skal være hysterisk rundt det å drikke alkohol- og jeg synes hvertfall ikke at man skal kritisere andre for en drink om man vet at vedkommende prøver- man er ikke et dårlig mennske- eller en kommende dårlig mor av den grunn.

det er overhodet INGENTING flåsete ved mitt innlegg - jeg tror jeg sier det mange tenker. artikler i aviser dekker brøkdeler av hele bildet, og om man vil ha innsikt i hele bildet- burde man heller lese en bok som går inngående inn på temaet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes ikke at man skal være hysterisk rundt det å drikke alkohol- og jeg synes hvertfall ikke at man skal kritisere andre for en drink om man vet at vedkommende prøver- man er ikke et dårlig mennske- eller en kommende dårlig mor av den grunn.

Nå anbefaler jo myndighetene nullinntak - så det bør man jo lytte til i utgangspunktet mener nå jeg. Det er jo ikke hysteri i dette tilfellet når rådet er basert på forskning.

Men nå er det jo forskjell på å ta seg et glass til maten og havne på "flatfylla" støtt og stadig.

Det er vel også litt forskjell på hvor lang tid man bruker på å bli gravid - og om det faktisk er planlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nå anbefaler jo myndighetene nullinntak - så det bør man jo lytte til i utgangspunktet mener nå jeg. Det er jo ikke hysteri i dette tilfellet når rådet er basert på forskning.

Når man er gravid, ja.. Har ikke sett noen "myndighetsanbefalninger" om å ikke drikke alkohol en måned eller en uke før man blir gravid ;)

Selv drikker jeg aldri mer enn 1-2 glass vin, så det er uansett ikke noen stor bekymring. Men i tillegg tenker jeg over om det er før eller etter EL (før EL drikker jeg det jeg vil, etter EL velger jeg ofte bort alkohol ev tar kun et halvt glass el)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er gravid, ja.. Har ikke sett noen "myndighetsanbefalninger" om å ikke drikke alkohol en måned eller en uke før man blir gravid ;)

Selv drikker jeg aldri mer enn 1-2 glass vin, så det er uansett ikke noen stor bekymring. Men i tillegg tenker jeg over om det er før eller etter EL (før EL drikker jeg det jeg vil, etter EL velger jeg ofte bort alkohol ev tar kun et halvt glass el)

Problemet er jo gjerne at man ikke vet med en gang at man er gravid - så det er de første ukene av et svangerskap som er skumle. Så det er derfor man anbefaler totalavhold også mens man prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosmic Girl
Problemet er jo gjerne at man ikke vet med en gang at man er gravid - så det er de første ukene av et svangerskap som er skumle. Så det er derfor man anbefaler totalavhold også mens man prøver.

Men dette er vel lettere i teorien enn i praksis? Skulle jeg ha vært avholds mens vi prøvde, ville det nå vært 1 år siden jeg drakk siste mengde alkohol. Det ville nok reist mange morsomme spørsmål, som vi helst ikke ville hatt, ettersom vi ikke vil hele verden skal vite vi prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Problemet er jo gjerne at man ikke vet med en gang at man er gravid - så det er de første ukene av et svangerskap som er skumle. Så det er derfor man anbefaler totalavhold også mens man prøver.

Det er derfor (som jeg skrev i det innlegget du siterete, så jeg vet du har lest det) tenker over om det er før eller etter EL. Er det etter EL velger jeg ofte alkoholfrie alternativer eller tar kun 1/2 glass vin.

Men å ta seg litt vin før EL skader i alle fall ingen :)

Jeg forresten ikke inntrykk at dette er et stort problem, så jeg skjønner ikke ditt behov for å "preke" totalavhold for alle prøvere.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor (som jeg skrev i det innlegget du siterete, så jeg vet du har lest det) tenker over om det er før eller etter EL. Er det etter EL velger jeg ofte alkoholfrie alternativer eller tar kun 1/2 glass vin.

Men å ta seg litt vin før EL skader i alle fall ingen :)

Jeg forresten ikke inntrykk at dette er et stort problem, så jeg skjønner ikke ditt behov for å "preke" totalavhold for alle prøvere.. ;)

Jeg preker ikke - men jeg stusser jo litt på at mange fester som før selv når forskning viser at skader kan oppstå. For at du ikke skal føle deg truffet så er det generelt ment - bla. den ene artikkelen fra aftenposten jeg refererte til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lilli_*

Jeg tror ikke noen her heller mener at de er på grise-sørpe-liggerundt-grøftefylla, men at de koser seg med et glass vin/en øl i ny og ne. Ser ikke noe som helst galt i det. Jeg tror at alle(de aller fleste i alle fall) ikke rører en dråpe så fort de vet de er gravide. Er man prøver, så vil jeg tro at mange er forsiktige i tiden etter EL. Det var i alle fall jeg, men var det en fest tok jeg noen glass vin. Jeg prøvde i 3 år før det ble klaff, så jeg levde mitt liv slik jeg pleide..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fester og drikker sjelden alkohol uansett, da, så jeg har ikke tenkt over det. Hadde blitt litt slitsomt å tenke på dette hele tiden etter å ha prøvd i snart 3år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...