Gå til innhold

Dere som prøver å bli gravide


Gjest Taxi

Anbefalte innlegg

Kom plutselig til å tenke på det... at dersom jeg skulle slutte på prevensjon og prøve å få barn, kan man fortsatt ta seg en fest mens man prøver? tror jeg hadde vært redd for det jeg, for tenk om man hadde blitt gravid og så drikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kom plutselig til å tenke på det... at dersom jeg skulle slutte på prevensjon og prøve å få barn, kan man fortsatt ta seg en fest mens man prøver? tror jeg hadde vært redd for det jeg, for tenk om man hadde blitt gravid og så drikker...

Mellom mens og EL er det ingen fare, men man bør jo være forsiktig etter EL i tilfelle egget er blitt befruktet.

Jeg tok slike forhåndsregler i begynnelsen, men nå som det har drøyd på så tenker jeg ikke så mye over når i syklusen jeg tar meg en fest.

Endret av Kylling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg fikk meg en "skremmer" da jeg hadde forsinket mens rett etter en skikkelig fest. Så nå ligger jeg 100 % unna alkohol mellom el og mens (og kun et glass ellers også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg festet som vanlig i starten,men nå har jeg roet ned mye å tenker på det som dem andre sier:

Mellom mens og EL er det ingen fare, men man bør jo være forsiktig etter EL i tilfelle egget er blitt befruktet.

:sol:

Men dette er jo inviduelt hva man har lyst til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synst man skal holde seg unna alkohol når man prøver å bli gravid. Det er ikke morsomt å vite at man har drukket når man var gravid! Det kan jeg si av erfaring! Så da er det best å la være :)

Synest også det er viktig å gjøre det man kan for at det kommende barnet skal ha det best mulig, å ta alle forhåndsregler som feks slutte å røyke & legge om til en mer sunn livstil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synst man skal holde seg unna alkohol når man prøver å bli gravid. Det er ikke morsomt å vite at man har drukket når man var gravid! Det kan jeg si av erfaring! Så da er det best å la være :)

Synest også det er viktig å gjøre det man kan for at det kommende barnet skal ha det best mulig, å ta alle forhåndsregler som feks slutte å røyke & legge om til en mer sunn livstil ;)

Men hva om prøvingen drøyer på, og du blir prøver i årevis, skal man da være totalt avholds mener du? Jeg akter ikke å sette livet på vent når jeg vet at det kan ta laaaang tid for meg å bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva om prøvingen drøyer på, og du blir prøver i årevis, skal man da være totalt avholds mener du? Jeg akter ikke å sette livet på vent når jeg vet at det kan ta laaaang tid for meg å bli gravid.

Enig med deg Kylling :sol: men etter et år med prøving,er det mange som oppsøker legen for hjelp;) Sier ikke at det er rett da :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei selfølgeli drøyer det over lengre tid da kan man selfølgeli ta seg en fest ;) Men bare man er sikker på at man ikke er gravid når man drikker, det er min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå prøvd i ca tre mnd, blir fjerde snart....Og har vel tatt èn øl med alkohol tror jeg på denne stunden....Men er ikke noen "fester" jeg da...(ikke det at jeg mener noen av dere andre er det heller da, ikke misforstå.)

Har kost meg derimot mer med en alkoholfri øl i ny og ne da ;)

Endret av LaraCroft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri vært av de største festmenneskene, men om det var en fest jeg skulle på mens jeg var prøver så drakk jeg for det.

Det ble uannsett ikke så mye alkohol i prøvertiden min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Er halvprøver (slurver i enkelte måneder. Det er snakk om sex frem til 4-5 dager før EL, så jeg vil ikke helt si vi setter alle kluter til heller). Fester gjerne, men drikke alkohol gjør jeg ikke mellom EL og mens om det er en teoretisk mulighet for at jeg kan være gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosmic Girl

Jeg fester til tross for at vi prøver. Hadde jeg hatt en jevn syklus, hadde jeg nok holdt meg unna alkohol mellom EL og mens. Men med den syklusen jeg har nå, som er på alt mellom 100 dager og 30 dager tar jeg ikke hensyn til det.

Men så må det nok nevnes at jeg har et relativt avslappet forhold til det med graviditet. Min mor fikk meg til tross for at hun både røykte og drakk under svangerskapet (som alle mine venninners mødre), og vi har ikke hatt noen mèn av det. På den tiden visste man vel ikke at det er skadelig. Sier ikke med dette at jeg selv kommer til å røyke og drikke under svangerskapet (for det kommer jeg absolutt ikke til å gjøre), men når det gjelder tilpasninger som feks å slutte å nyte alkohol, forholder jeg meg til en positiv test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg akter ikke å sette livet på vent når jeg vet at det kan ta laaaang tid for meg å bli gravid.

Da er det bedre å risikere livet til det barnet du evnt. er gravid med da mens du drikker ?

Mulig du ikke har fått det med deg men forskning viser at det er lite alkohol som skal til fr å risikere skader på barnet. Finns utallige artikler om dette på nett

et eks.

http://www.babyverden.no/templates/Article____435.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Leiababe
Da er det bedre å risikere livet til det barnet du evnt. er gravid med da mens du drikker ?

Mulig du ikke har fått det med deg men forskning viser at det er lite alkohol som skal til fr å risikere skader på barnet. Finns utallige artikler om dette på nett

et eks.

http://www.babyverden.no/templates/Article____435.aspx

Synes vel dette er litt vel Krasst!!!! Som Kylling sier, man vet aaaldri hvor lenge man må prøve før det skjer. Jeg lever akkurat som vanlig. Tar meg en fest i ny og ne, men er ikke akkurat det største partymennesket på denne planeten heller da. Synes ikke at folk skal sette sitt sosiale liv på vent(jada, jeg vet at man ikke trenger å drikke alkohol for å være sosial, men prøver å få frem et poeng) fordi om man prøver å bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bedre å risikere livet til det barnet du evnt. er gravid med da mens du drikker ?

Mulig du ikke har fått det med deg men forskning viser at det er lite alkohol som skal til fr å risikere skader på barnet. Finns utallige artikler om dette på nett

et eks.

http://www.babyverden.no/templates/Article____435.aspx

Klart jeg har fått med meg det. ;)

Men når det er fysiologiske forhold hos meg som gjør at sjansen for graviditet er ørliten, så ja, da tar jeg heller sjansen. Om vi mot all formodning skulle få en positiv test og jeg hadde drukket alkohol mellom EL og mens, så ville jeg nok vært nervøs ja. Etter ett års prøving og nedslående foreløpige resultater sålangt i utredningen så slapper jeg litt mer av i forhold til dette enn jeg gjorde i begynnelsen av prøvingen. Det er ikke dermed sagt at jeg drikker meg dritings hver helg hver måned mellom EL og mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, altså... jeg synes denne ikke drikke alkoholgreia tar helt av!! vi kvinner lar oss true av andre kvinner, og av halvseriøse artikler til å tro at vi gir fosteret feudalt alkoholsyndrom av en margerita!! dette går ikke jenter- tenk hvor lang tid det tar for mange før de skjønner at de er gravid og tar en test! og veit dere hva: DET GÅR BRA!! jeg synes ikke dette må ta helt av, og jeg synes hvertfall ingen skal la en annens redsel og overforsiktihget påvirke en til å tro at man er en dårlig ruger om man tar en fest selv om man prøver å bli gravid, men man kan ikke vite, for det er for tidlig å påvises i en graviditetstest...

ja, det var bare det jeg skulle si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Klart jeg har fått med meg det. ;)

Men når det er fysiologiske forhold hos meg som gjør at sjansen for graviditet er ørliten, så ja, da tar jeg heller sjansen.

Og om du drikker så blir sjansene enda mindre, men det burde du vel vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Kom plutselig til å tenke på det... at dersom jeg skulle slutte på prevensjon og prøve å få barn, kan man fortsatt ta seg en fest mens man prøver? tror jeg hadde vært redd for det jeg, for tenk om man hadde blitt gravid og så drikker...

Les her .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, altså... jeg synes denne ikke drikke alkoholgreia tar helt av!! vi kvinner lar oss true av andre kvinner, og av halvseriøse artikler til å tro at vi gir fosteret feudalt alkoholsyndrom av en margerita!! dette går ikke jenter- tenk hvor lang tid det tar for mange før de skjønner at de er gravid og tar en test! og veit dere hva: DET GÅR BRA!! jeg synes ikke dette må ta helt av, og jeg synes hvertfall ingen skal la en annens redsel og overforsiktihget påvirke en til å tro at man er en dårlig ruger om man tar en fest selv om man prøver å bli gravid, men man kan ikke vite, for det er for tidlig å påvises i en graviditetstest...

ja, det var bare det jeg skulle si...

Og du baserer dine utsagn på hva ?

Jeg kan linke til noen av dine "halvseriøse artikler" her:

http://www.aftenposten.no/helse/article1794583.ece

http://www.fmr.no/alkohol-og-graviditet-en...8188-52410.html

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=23...:1:5569:9:::0:0

Dvs. seriøs forskning viser at inntak av alkohol tidlig i svangerskap kan medføre skader på barnet. Synes jo ditt svar var litt flåsete.

De som prøver får gjøre hva de vil for meg. De bør jo bare være klar over farene. Det går jo også an å redusere forbruket en del om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redusere forbruket en del? Nå får du det til å høres ut som om kylling og flere her driver med utagerende festing, og det tror jeg er så langt fra sannheten som man kan komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...