Mirabella76 Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #801 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) ÅÅÅÅÅHH!!! Da er det jo et ørlite håp om at det gikk bra denne mnd!! MÅ HÅPE:) Huff, tre uker borte om gangen høres ikke noe moro ut... to uker er nok mer enn nok..!! Samboeren min jobba en periode slik at han var borte hele uka og kom hjem til helga, syns DET var lenge nok, jeg...! Skjønner at du sikkert syns denne prøvinga begynner å bli kjedelig...å bli nedbrutt hver eneste måned i så lang tid, er jo ikke noe morsomt... Jeg er ikke der, men jeg kan jo bare prøve å tenke meg situasjonen. Det er ingenting annet jeg ønsker meg mer enn å få egne barn, så hvis jeg får problemer med det den dagen vi skal prøve for fult, da blir jeg skikkelig nedbrutt og deprimert, tror jeg. Fikk i høst brev fra kreftregistreret om at jeg måtte ta ny celleprøve, pga stor fare for livmorhalskreft. Jeg gikk i sjokk et par dager, siden legen ikke hadde fortalt meg noen ting. Så ble jeg nedbrutt...gråt og gråt hele tiden da jeg var hjemme. Ikke fordi jeg var redd for å få kreft, men fordi jeg var redd for å miste muligheten til å få barn. Jeg tok en ny celleprøve, og heldigvis viste den ikke noe galt!!! Håper du har en fin helg! Det er vel eit ørlite håp om at det kan ha gått bra denne syklusen, men håpet er nok dessverre veldig lite. I utgangspunktet har eg jo liten sjanse for å bli gravid, sjølv om me har samleie dei rette dagane. Og med sex fleire dagar før EL, er nok sjansane minimale. FF sette forresten EL på meg i dag, ein dag seinare enn eg hadde rekna med i utgangspunktet. Det betyr at me ikkje hadde samleie 2 dagar før, men at me hadde det så mykje som 3 dagar før EL! Og då seier det seg sjølv at sjansen er minimal for at eg skal bli gravid. Skkkelig kjipt. Det er noko dritt å ha kjæreste som jobbar i Nordsjøen, ja! Skulle virkelig ønskja at han hadde ein annan jobb, men det er ikkje aktuelt for han. Og ikkje nok med at det er kjipt at han er så lenge vekke frå meg, men det går jo også ut over prøvinga vår. Kjenner at eg begynnar å bli deprimert etterkvart ja, når prøvinga vår aldri gir resultat. Det er ikkje lett å halda motet oppe, etter nedtur på nedtur. Og tanken på at eg er 31 år gammal, og alltid har ønskja meg mange barn, gjer det ikkje akkurat lettare! Åra går ufattelig fort, og eg har ikkje tid til å bruka evighetar på å bli gravid. Sat nettopp og leste ein artikkel på nettet, om at sjansane for å bli gravid etter fylte 35 år, blir dramatisk redusert. Får jo fullstendig panikk, når eg leser slikt! Huff, det må vera heilt grusomt å få beskjed om at sjansen er stor for at du har livmorhalskreft. Men som du seier så hadde eg også vore meir redd for å mista muligheten til å få barn, enn frykten for sjølve kreften. Rart det korleis ein kan tenka, når ønsket om barn er så stort! For det er faktisk slik for meg, at det å aldri kunna få barn, hadde vore ein verre beskjed for meg å få, enn å få beskjed om at eg hadde ein alvorlig sjukdom. For eg vil faktisk heller dø, enn å forbli barnlaus resten av livet! Det høyrest nok heilt sprøtt ut for mange at eg kan føla det slik, men slik er det når det å få barn er sjølve meninga med livet for meg! Uten barn er ikkje livet verdt å leva, det er slik er føler det. Og det seier vel egentlig alt om kor sterkt eg ønskjer meg barn! Eg har ei fin helg, og det håpar eg du og har! Endret 20. januar 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlamCat Skrevet 20. januar 2008 #802 Del Skrevet 20. januar 2008 Skjønner deg veldig godt. Det er ikke så moro å prøve når man vet at sannsynlighet å bli gravid er liten, men snart skal du til legen og forhåpentligvis får pergo, hvis ikke må du gå til en privat gynekolog. Og da skal det begynne å skje ting Stå på, ikke gi opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 20. januar 2008 #803 Del Skrevet 20. januar 2008 Eg tenker på det kvar einaste dag for tida, kor sterkt eg håpar og ønskjer at eg skal få pergo av gynekologen min! Føler at prøvinga er bortkasta uten at eg får hjelp, for eg har ingen tru på at eg skal klara å bli gravid på eiga hand. Og no vil eg så gjerne at prøvinga skal bli spennande igjen. Håpar du har rett i at det kjem til å løysa seg, for det er ingenting i verden eg ønskjer meir enn det! Eg har ei fin og avslappande helg, og det håpar eg du og har! Kjedelig at det skal bli slik... Skjønner du blir motløs når det er liten sjanse for at du skal bli gravid på egenhånd Håper virkelig gynekologen din tar til vettet og hjelper deg! Godt at du har en fin helg! Det har jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 20. januar 2008 #804 Del Skrevet 20. januar 2008 Du får bare stå på til du får litt hjelp! Om du har PCOS er det jo liten sjangs for å få til noe på egenhånd, ja. Men rart du får positive EL-tester da, om du liksom skulle ha aldri/skjelden EL iflg gynekologen? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 20. januar 2008 #805 Del Skrevet 20. januar 2008 Hei Mirabella og andre. Jeg titter innom på nytt! Skjønner du er motløs nå, Mirabella. Irriterende med den forsinkede EL-en Men 3 dager er fortsatt en sjanse. Jeg hadde også sex ca. 3 dager før jeg tror jeg hadde eggløsning (helt umulig å si med meg for tiden), så jeg har ikke store håpet. Men holder fingrene krysset for meg og deg! Venter fremdeles på sædprøve-resultat, det lar vente på seg. Jeg ringer dersom de ikke kommer innen et par dager, for nå er jeg lei ventingen! Jeg har ikke tenkt så mye på prøving i det siste, for det er så mye annet som foregår, men det ligger og spøker i bakhodet hele tiden. Men jeg tror jeg bare lar det være opp til forsynet (og legene) nå, jeg gidder ikke styre lenger. Det tar for mye på kreftene! Snart er det legetime på deg, forhåpentligvis med Pergo som resultat! Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #806 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Skjønner deg veldig godt. Det er ikke så moro å prøve når man vet at sannsynlighet å bli gravid er liten, men snart skal du til legen og forhåpentligvis får pergo, hvis ikke må du gå til en privat gynekolog. Og da skal det begynne å skje ting Stå på, ikke gi opp Nei, eg kan lova deg at det ikkje er noko artig å prøva, når sjansen er så liten for at det skal klaffa. Eg skal heldigvis til gynekologen snart ja, og nåde henne viss ho nektar å gi meg pergo då! Ingen tvil om at eg kjem til å skifta gynekolog, viss ho fortsatt nektar å hjelpa meg. Men eg håpar eg slepp det, for då blir det enda meir venting på å få time hos ein ny gynekolog. Eg skal prøva så godt eg kan å halda motet oppe, og kryssa fingrane for at det snart begynnar å skje noko! Endret 20. januar 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #807 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Kjedelig at det skal bli slik... Skjønner du blir motløs når det er liten sjanse for at du skal bli gravid på egenhånd Håper virkelig gynekologen din tar til vettet og hjelper deg! Godt at du har en fin helg! Det har jeg også Gynekologen min blir jammen nødt til å ta til vettet no, ja! Er rett og slett for dumt å nekta meg hjelp før me har vore aktive prøvarar i eit heilt år, når eg har fått påvist PCO! Kor stor er sjansen for å klara det på eiga hand då liksom? Tulledame, det er det ho er! Burde vita bedre ho som er gynekolog, og liksom ekspert i kvinnesjukdommar... Fint å høyra at du og har ei fin helg, Knøttet! Håpar alt står bra til med den lille i magen din! Endret 20. januar 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #808 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Du får bare stå på til du får litt hjelp! Om du har PCOS er det jo liten sjangs for å få til noe på egenhånd, ja. Men rart du får positive EL-tester da, om du liksom skulle ha aldri/skjelden EL iflg gynekologen? :klø: Ja, eg skal prøva å stå på så godt eg kan, sølv om det ikkje altid er like enkelt. Eg har forresten fått påvist PCO, ikkje PCOS. PCO er jo ein mildare form for PCO, så eg håpar virkelig at det "berre" er det eg har. Positive EL-testar får eg ein eller to dagar i kvar einaste syklus, heldigvis! I starten trudde eg det betydde at eg hadde EL, men no har eg lært at det nødvendigvis ikkje er slik. Det einaste EL-testar visar, er at dersom ein har EL, så skjer den rundt omkring det tidspunktet ein får positiv EL-test. Kroppen forbereder seg altså til eggløysing, men det er ikkje sikkert at eggløysinga faktisk skjer. Kanskje prøver kroppen å få til EL, men får det ikkje til. Eller det er ikkje noko modent egg, slik at ingen egg løsnar frå eggstokken. Temping gir ein bedre indikasjon på om ein har EL eller ikkje, enn det EL-testar gjer. Tempekurvane mine tyder på at eg kan ha EL. Men med unntak av forrige prøveperiode, der eg hadde ein kraftig stigning i tempen rett etter EL + stikkingar i eggstokkområdet, så er vel ikkje tempekurvane mine overbevisande nok til at eg kan garantera at eg har hatt EL dei andre syklusane. Det er fordi tempstigninga rett etter EL har gått veldig seint, og eg har ikkje hatt noko stkkingar eller andre symptom på at EL faktisk har skjedd. Men den eine syklusen er eg altså temmelig sikker på at eg hadde eggløysing! Det som er litt rart er at den eine blodprøven eg tok ei vekes tid etter EL-tidspunktet i den eine syklusen min, viste at eg sannsynlegvis hadde hatt EL. Og i den syklusen var ikkje tempekurven min spesielt overbevisande. Derfor synst eg det er litt rart at gynekologen min er så overbevist om at eg har sjelden eller aldri eggløysing. Men eg må jo stola på at ho har rett, og veit kva ho snakkar om. For eg hadde mange små og umodne eggposar i eggstokkane, noko som visst er eit typisk tegn på PCO. Endret 20. januar 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #809 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Hei Mirabella og andre. Jeg titter innom på nytt! Skjønner du er motløs nå, Mirabella. Irriterende med den forsinkede EL-en Men 3 dager er fortsatt en sjanse. Jeg hadde også sex ca. 3 dager før jeg tror jeg hadde eggløsning (helt umulig å si med meg for tiden), så jeg har ikke store håpet. Men holder fingrene krysset for meg og deg! Venter fremdeles på sædprøve-resultat, det lar vente på seg. Jeg ringer dersom de ikke kommer innen et par dager, for nå er jeg lei ventingen! Jeg har ikke tenkt så mye på prøving i det siste, for det er så mye annet som foregår, men det ligger og spøker i bakhodet hele tiden. Men jeg tror jeg bare lar det være opp til forsynet (og legene) nå, jeg gidder ikke styre lenger. Det tar for mye på kreftene! Snart er det legetime på deg, forhåpentligvis med Pergo som resultat! Lykke til. Veldig kjedelig at EL kom seinare enn eg hadde håpt på, ja. Men eg får berre kryssa fingrane for at svømmarane til kjæresten min er ekstra gode, og at kroppen min har sleppt ut eit egg denne syklusen! Kryssar fingrane for både meg og deg denne prøveperioden! Blir spennande med sædprøveresultat. Du må fortelja korleis det går! Det blir nok sædprøve på kjæresten min også snart. Blir pergo resultatet av gynekologbesøket mitt, så blir eg kjempeglad! :-D Endret 20. januar 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 23. januar 2008 #810 Del Skrevet 23. januar 2008 Veldig kjedelig at EL kom seinare enn eg hadde håpt på, ja. Men eg får berre kryssa fingrane for at svømmarane til kjæresten min er ekstra gode, og at kroppen min har sleppt ut eit egg denne syklusen! Kryssar fingrane for både meg og deg denne prøveperioden! Blir spennande med sædprøveresultat. Du må fortelja korleis det går! Det blir nok sædprøve på kjæresten min også snart. Blir pergo resultatet av gynekologbesøket mitt, så blir eg kjempeglad! :-D Grrr ... ikke kommet enda. Da ringer jeg i morgen, for GU har ikke telefontid på fredager (hvorfor det mon tro?). Jeg er litt glad også, for jeg fikk resultatet av en celleprøve i går, og den var normal. Jeg måtte ha laseroperasjon for et par år siden pga. celleforandringer på livmorhalsen, så godt at alt er normalt nå. Når kommer kjæresten din tilbake fra "havet" da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #811 Del Skrevet 24. januar 2008 Grrr ... ikke kommet enda. Da ringer jeg i morgen, for GU har ikke telefontid på fredager (hvorfor det mon tro?). Jeg er litt glad også, for jeg fikk resultatet av en celleprøve i går, og den var normal. Jeg måtte ha laseroperasjon for et par år siden pga. celleforandringer på livmorhalsen, så godt at alt er normalt nå. Når kommer kjæresten din tilbake fra "havet" da? Det var jammen lang ventetid på å få resultatet! Dei er jo nødt til å undersøka sædprøven innan ein time etter at den er tatt, så kvifor i alle dagar kunne dåke ikkje få resultatet same dagen? Ringte du i dag? Så flott at celleprøven var normal! Må vera ein stor lettelse, sidan du hadde celleforandringar forrige gang. Kjæresten min kjem heim neste onsdag, så det er ei stund til enda. Eg har ingen symptom enda, og tempane mine er litt lave - så det har nok dessverre ikkje gått veien denne gangen heller. På måndag skal eg iallfall til gynekologen igjen, og då håpar eg så intenst at eg får pergo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 24. januar 2008 #812 Del Skrevet 24. januar 2008 Når er IKM da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #813 Del Skrevet 24. januar 2008 Når er IKM da? Reknar med at IKM er 1. eller 2. februar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenta27 Skrevet 24. januar 2008 #814 Del Skrevet 24. januar 2008 Lykke til hos gynekologen på mandag! Håper det går bra. Blir spennende! Sender deg en PM med navn på den gynekologen jeg har brukt, og som jeg var fornøyd med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #815 Del Skrevet 24. januar 2008 Lykke til hos gynekologen på mandag! Håper det går bra. Blir spennende! Sender deg en PM med navn på den gynekologen jeg har brukt, og som jeg var fornøyd med. Tusen takk for det! Eg er utrulig spent på korleis det går på måndag. Er så redd for at gynekologen er like kjip som forrige gang, og at eg ikkje får noko hjelp no heller. Då blir eg så utrulig skuffa og lei meg. Takk for PM! Måtte du ha henvisning frå fastlegen, for å kunne bestilla time hos gynekologen din? Og kor lang ventetid var det? Håpar det går bra med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 25. januar 2008 #816 Del Skrevet 25. januar 2008 Krysser fingrene for at gynekologen er medgjørlig på mandag!! :-D God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 25. januar 2008 #817 Del Skrevet 25. januar 2008 God helg, Mirabella Får håpe du får pergo snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 25. januar 2008 #818 Del Skrevet 25. januar 2008 God helg og lykke til hos gynekologen på mandag! Er nok ikke tilbake her før på onsdag kveld, men kommer til å komme "løpende" inn for å se hvordan det går med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #819 Del Skrevet 25. januar 2008 Krysser fingrene for at gynekologen er medgjørlig på mandag!! :-D God helg! God helg, Mirabella Får håpe du får pergo snart. Ja, det får eg virkelig satsa på! God helg til dåke også, Knøttet og jente 79! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #820 Del Skrevet 25. januar 2008 God helg og lykke til hos gynekologen på mandag! Er nok ikke tilbake her før på onsdag kveld, men kommer til å komme "løpende" inn for å se hvordan det går med deg! Kjekt at du vil skynda deg inn her når du kjem tilbake, for å sjå korleis det går med meg! :-D Riktig god helg til deg og, smilefjes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå