Gå til innhold

Babyprosjektet vårt er i gang!

Mirabella76

Anbefalte innlegg

For en merkelig gynekolog! :forvirra: Syntes ikke hun hørtes særlig flink eller betryggende ut! Det er jo merkelig da, at legen fant ut at du hadde hatt el, og at alt var normalt, og så påstår hun at du ikke har det?! Ville nok bedt om noen annen sin mening også jeg...

Håper på at du har el, og at det klaffer snart!!!

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En gynekolog skal jo kunne se på deg om du har EL/er like før eller like etter EL bare ved en GU, så hva med å få time hos en neste gang du mener du har EL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Jeg har også hatt slike kjipe opplevelser hos leger. Føler at jeg er til bry når jeg kommer, men så har jeg også vært hos en privat lege en gang og han var helt fantastisk, tok seg tid til å forklare meg ting og var veldig hyggelig så jeg anbefaler deg og gå til en privat lege. Det er verdt pengene.

Og tusen takk for at du skrev alt dette, fordi jeg skjønte nå hva som feiler meg. Jeg var også hos en lege for noen år siden, da prøvde vi ikke å få barn og legen min sa akkurat det samme som din at jeg hadde mange egg i eggstokkene. Jeg skjønte ikke da hva han mente med det, men nå skjønner jeg det. Og det stemmer her. Jeg har sjelden EL, har lange sykluser og det bekrefter tempkurvene mine, men du har jo positiv EL test, temperaturstigning og til og med blodprøve bekreftet det, så jeg hadde ikke gitt opp ennå. Gå til en privat gynekolog snart for å snakke med en som også skal se på tempkurvene dine slik at du slipper å bekymre deg unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, for en negativ opplevelse.

Enig med de andre her. Få en second opinion. Synes det er rart hun ikke var interessert i temp kurvene dine.

Får håpe hun tar feil, evt et en annen gynekolog kan hjelpe deg mer. Hvis du bare har EL hver tredje måned og kjæresten jobber offshore kan jo det bli VELDIG vanskelig med klaff...

Jeg er jo på en måte enig i at man skal forsøke et år først. Det er jo mange i kø. Men synes det er rart at man må det, når det er påvist at ting ikke er helt som de skal...

Håper virkelig gynekologen tok feil :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag stupte tempen min, og mensmurringane har kome! :grine: Eg hadde faktisk eit håp om å vera gravid denne gangen, til tross for at gynekologen påstod at eg har sjelden eggløysing. Tempekurven min var nemlig så flott, og har stege jevnt etter EL. Men i dag tok dessverre tempen eit skikkelig svalestup, i likhet med humøret mitt. :( IKM er i morgon, så no sit nok den dumme mensen klar og berre ventar på å få plaga meg dei neste 7-9 dagane... :sur:

Det betyr at eg er på veg mot pp3. Denne gangen vil eg ha full klaff! Eg nektar å tru på det gynekologen sa. :tristbla: Eg har jo fine tempekurvar, og får positive EL-testar - i tillegg til at eg fekk bekrefta eggløysing forrige syklus, då eg tok blodprøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:troest:

Huff da!

Ikke noe gøy når sånt skjer, og legen i tillegg virker lite forståelsesfull! Kjenner i alle fall til det der med å ikke føle seg tatt på alvor av legen. Sånn var min forrige fastlege. Nå har jeg heldigvis fått en ny som virker veldig grei. Hadde nemlig en litt dramatisk opplevelse i dag jeg også. Les mer i dagboka mi hvis du vil.

Du får slappe av i helga da, og ikke tenke for mye på dette. Man kan jo fint bli gravid med cyster på eggstokkene, men det er jo dumt hvis du har skjelden EL da. Men hvis blodprøvene viste at du har hatt EL så er det jo mer håp! EL hver tredje mnd er tross alt bedre enn "skjelden". Og jeg har hørt at gjennomsnittlig har normale kvinner 10 EL i året, så det er visst ikke vanlig å ha hver mnd.

Lykke til da, du har jo bare prøvd en gang. Du vet jo ikke, kanskje det har gått denne gangen? Et halvt år er visst gjennomsnittlig prøvetid, så du er i alle fall ikke unormal ennda!

God helg!

:klem:

Eg kryssar fingrane for at det ikkje er så ille som gynekologen min påstår! Eg har bestilt time hos fastlegen min i neste veke. Då tenkte eg å snakka med henne om det gynekologen har sagt, og høyra kva ho tenker. Håpar eg kan få utredning før det har gått eit heilt år! Fastlegen min er nemlig ikkje like streng på det med at ein må ha prøvd i eit heilt år, som det gynekologen min var! Kanskje eg klarar å grina meg til ei tidlegare utredning hos ein annan gynekolog. ;)

Eg skal også ta nye blodprøvar denne syklusen, for å sjå om eg har EL også denne månaden. Viss blodprøvane visar at eg har det, så har nok gynekologen min tabba seg litt ut! (Og det håpar eg såklart at ho har).

Me går inn i vår tredje ordentlige prøveperiode no. I tillegg har me hatt ein pp der me prøvde sånn halvvegs. Så eg er ikkje sånn heilt nybegynnar lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, for en kjip opplevelse, Mirabella! Og hun gynekologen hørtes ikke spesielt hyggelig ut, for å si det mildt ... Kanskje du skal søke en second opinion? Om ikke annet, så for å få snakke med en hyggelig og forståelsesfull gynekolog som kanskje kan berolige deg og gi noen konstruktive råd?

Uansett ønsker jeg deg en fin helg! Prøv å ikke tenk for mye på denne dumme opplevelsen, og kos deg så mye du kan.

Stor :klem:!

Det var mildt sagt ein utrulig kjip opplevelse, å gå til den der gynekologen. :( Eg kjem til å undersøka muligheten for å få ein ny undersøkelse hos ein annan gynekolog! Men eg er litt usikker på om eg berre skal ringa rundt og leita etter ein ny gynekolog med ein gang, eller om eg skal venta med å gjera noko til eg har snakka med fastlegen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en merkelig gynekolog! :forvirra: Syntes ikke hun hørtes særlig flink eller betryggende ut! Det er jo merkelig da, at legen fant ut at du hadde hatt el, og at alt var normalt, og så påstår hun at du ikke har det?! Ville nok bedt om noen annen sin mening også jeg...

Håper på at du har el, og at det klaffer snart!!!

God helg! :klem:

Det var rett og slett ein drittgynekolog! :kjefte:

Eg også synst det er merkelig at fastlegen min først fann ut at alt var normalt, ut frå dei prøvane eg har tatt - og så klarte gynekologen min å finna ut akkurat det motsatte! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gynekolog skal jo kunne se på deg om du har EL/er like før eller like etter EL bare ved en GU, så hva med å få time hos en neste gang du mener du har EL?

Ja, det er kanskje ingen dum ide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Jeg har også hatt slike kjipe opplevelser hos leger. Føler at jeg er til bry når jeg kommer, men så har jeg også vært hos en privat lege en gang og han var helt fantastisk, tok seg tid til å forklare meg ting og var veldig hyggelig så jeg anbefaler deg og gå til en privat lege. Det er verdt pengene.

Og tusen takk for at du skrev alt dette, fordi jeg skjønte nå hva som feiler meg. Jeg var også hos en lege for noen år siden, da prøvde vi ikke å få barn og legen min sa akkurat det samme som din at jeg hadde mange egg i eggstokkene. Jeg skjønte ikke da hva han mente med det, men nå skjønner jeg det. Og det stemmer her. Jeg har sjelden EL, har lange sykluser og det bekrefter tempkurvene mine, men du har jo positiv EL test, temperaturstigning og til og med blodprøve bekreftet det, så jeg hadde ikke gitt opp ennå. Gå til en privat gynekolog snart for å snakke med en som også skal se på tempkurvene dine slik at du slipper å bekymre deg unødvendig.

Eg kjem nok til å gå til ein privat gynekolog ja. :) Så får eg virkelig håpa at ho/han er greiare enn den gynekologen eg var hos no!

Håpar virkelig ikkje at det same feilar meg, som deg - for eg har fortsatt eit håp om at alt er i orden med meg! Det er kanskje litt naivt å håpa på at ein erfaren gynekolog skal ta feil, men eg synst ærlig talt ho tok litt forhasta slutningar! Ho gadd jo ikkje eingang sjå på tempekurvane mine, og ho spurte meg ikkje om eg fekk positive EL-testar eller noko. Det synst eg var for dårlig, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var rett og slett ein drittgynekolog! :kjefte:

Eg også synst det er merkelig at fastlegen min først fann ut at alt var normalt, ut frå dei prøvane eg har tatt - og så klarte gynekologen min å finna ut akkurat det motsatte! :overrasket:

Det er jo godt mulig at selv en erfaren gynekolog kan ta feil, spesielt rart er det jo at hun ikke så på tempkurvene dine, eller spurte om el-tester og lignende... Skaff en annen gynekolog!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, for en negativ opplevelse.

Enig med de andre her. Få en second opinion. Synes det er rart hun ikke var interessert i temp kurvene dine.

Får håpe hun tar feil, evt et en annen gynekolog kan hjelpe deg mer. Hvis du bare har EL hver tredje måned og kjæresten jobber offshore kan jo det bli VELDIG vanskelig med klaff...

Jeg er jo på en måte enig i at man skal forsøke et år først. Det er jo mange i kø. Men synes det er rart at man må det, når det er påvist at ting ikke er helt som de skal...

Håper virkelig gynekologen tok feil :klemmer:

Ja, det kan virkelig bli vanskelig med klaff, viss eg har så sjelden EL - men eg kryssar fingrane for at gynekologen tar feil! Ellers kjem eg til å tvinga kjæresten min til å få seg jobb på land i eit års tid. ;)

Eg og meinar at når først gynekologen meinar å ha påvist at ting ikkje er som dei skal vera med meg, så er det rart at me skal måtte prøva i eit heilt år før eg får utredning! Det er rett og slett dårlig gjort. :( Kor motiverande er det å prøva liksom, viss sjansane for klaff er så små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

spennende:)

denne må jeg følge med i:) :klem:

Velkommen til prøvedagboka mi, jakten på kjærligheten! :blomst:

Du må berre koma innom så ofte du har lyst. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at eg er på veg mot pp3. Denne gangen vil eg ha full klaff! Eg nektar å tru på det gynekologen sa. :tristbla: Eg har jo fine tempekurvar, og får positive EL-testar - i tillegg til at eg fekk bekrefta eggløysing forrige syklus, då eg tok blodprøve!

Da bestemmer vi at du blir gravid i PP3 :) Du vil og du kan!!!Punktum. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:troest::klem:

Du har ikke fått TR enda, eller ?

Uansett, om det ikke blir klaff nå SKAL det bli klaff i pp3!! Basta bom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag, Mirabella! Hvordan går det? Hatt en fin helg?

Det er onsdag i dag altså! :fnise:

Det går greit med meg. Hadde ei avslappande helg hos foreldra mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bestemmer vi at du blir gravid i PP3 :) Du vil og du kan!!!Punktum. :)

Eg lovar å gjera alt eg kan, for at det skal klaffa i PP3! ;)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest::klem:

Du har ikke fått TR enda, eller ?

Uansett, om det ikke blir klaff nå SKAL det bli klaff i pp3!! Basta bom!

Jo, den dumme mensen kom i dag. :( Så no er eg over i PP3.

Når både du og GlamCat bestemmer at eg skal bli gravid i neste prøveperiode, så bør det virkelig klaffa! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...