Mirabella76 Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #581 Del Skrevet 23. oktober 2007 Eg har IKM onsdag 31. oktober! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 23. oktober 2007 #582 Del Skrevet 23. oktober 2007 Eg har IKM onsdag 31. oktober! Oohhh, spennende! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #583 Del Skrevet 24. oktober 2007 Oohhh, spennende! :-D I morgon tidleg blir det testing! Er kun på CD 11 i morgon, så eg veit allerede resultatet. Og spesielt sidan eg ikkje har eit einaste graviditetssymptom... Gruar meg litt til eg skal til gynekologen i morgon, og ta innvendig ultralyd. Er redd det blir vondt, og så er eg litt nervøs for at gynekologen skal finna ut at noko er gale. Håpar virkelig at cysten er vekke, og at det ikkje er noko feil med meg, som gjer at eg ikkje kan bli gravid. Då hadde eg blitt heilt knust! Men eg får jo tru at det går bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 24. oktober 2007 #584 Del Skrevet 24. oktober 2007 I morgon tidleg blir det testing! Er kun på CD 11 i morgon, så eg veit allerede resultatet. Og spesielt sidan eg ikkje har eit einaste graviditetssymptom... Gruar meg litt til eg skal til gynekologen i morgon, og ta innvendig ultralyd. Er redd det blir vondt, og så er eg litt nervøs for at gynekologen skal finna ut at noko er gale. Håpar virkelig at cysten er vekke, og at det ikkje er noko feil med meg, som gjer at eg ikkje kan bli gravid. Då hadde eg blitt heilt knust! Men eg får jo tru at det går bra! Oooh! Spennende Jeg hadde heller ingen graviditetssymptomer, og ingen anelse... Masse masse lykke til hos gynekologen i morgen!!! Det går så bra så!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #585 Del Skrevet 24. oktober 2007 Oooh! Spennende Jeg hadde heller ingen graviditetssymptomer, og ingen anelse... Masse masse lykke til hos gynekologen i morgen!!! Det går så bra så!! Hadde du ingen symptom? Meinar du sa at du hadde strekk i magen, og ein spesiell følelse du ikkje hadde kjent før. Det var ut frå det du sa om symptoma dine før IKM, at eg mistenkte at du var gravid - så nokon symptom må du ha hatt. Takk for det! Håpar du har rett, og at alt går bra i morgon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 24. oktober 2007 #586 Del Skrevet 24. oktober 2007 Hadde du ingen symptom? Meinar du sa at du hadde strekk i magen, og ein spesiell følelse du ikkje hadde kjent før. Det var ut frå det du sa om symptoma dine før IKM, at eg mistenkte at du var gravid - så nokon symptom må du ha hatt. Takk for det! Håpar du har rett, og at alt går bra i morgon! Ingen symptom jeg trodde på, iallfall. Husker faktisk ikke helt jeg... Klart jeg har rett! Har alltid rett jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 24. oktober 2007 #587 Del Skrevet 24. oktober 2007 Jeg hadde ingen symptomer før jeg testa positivt. Jeg drev ikke med EL-testing ogtemping, da hadde jeg virkelig blitt gæren av å prøve å følge med på det! Krysser fingrene for en TR-fri 31 oktober, og tiden etter likeså! p.s Innvendig UL er ikke vondt, hvis du ikke har vært på det før da. Bare du slapper av. Er omtrent som en liten dildo. *fnis* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #588 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Ingen symptom jeg trodde på, iallfall. Husker faktisk ikke helt jeg... Klart jeg har rett! Har alltid rett jeg! No leste eg i dagboka di, og fann ut at du hadde hatt litt symptom før IKM, slik eg trudde. Du var trøtt og sliten i eit par dagar før IKM. Du hadde stikkingar i magen, og svake mensmurringar. Og så hadde du ømme puppar! Men dei første symptoma dine kom ikkje så veldig mange dagar før IKM; så då er det vel fortsatt håp for meg! Stemmer det ja, det er jo du som alltid har rett! Så bra! Endret 24. oktober 2007 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #589 Del Skrevet 24. oktober 2007 Jeg hadde ingen symptomer før jeg testa positivt. Jeg drev ikke med EL-testing ogtemping, da hadde jeg virkelig blitt gæren av å prøve å følge med på det! Krysser fingrene for en TR-fri 31 oktober, og tiden etter likeså! p.s Innvendig UL er ikke vondt, hvis du ikke har vært på det før da. Bare du slapper av. Er omtrent som en liten dildo. *fnis* Fint å høyra at det ikkje er alle som har symptom før IKM, sjølv om dei er gravide! Er litt morsomt med EL-testing og temping, men det fører jo også til at eg tenker på prøving konstant. Eg har aldri tatt innvendig ultralyd før, men får håpa det går bra! Den der dildosamanlikninga var litt morsom. Men når du seier det, så vil eg tru at ein innvendig UL ikkje er vondare, enn når kjæresten min bunnar meg. Opps, sa eg litt for mykje no? Ja, eg får virkelig håpa på ein TR-fri periode på minst 9 månader! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 24. oktober 2007 #590 Del Skrevet 24. oktober 2007 No leste eg i dagbopka di, og fann ut at du hadde hatt litt symptom før IKM, slik eg trudde. Du var trøtt og sliten i eit par dagar før IKM. Du hadde stikkingar i magen, og svake mensmurringar. Og så hadde du ømme puppar! Men dei første symptoma dine kom ikkje så veldig mange dagar før IKM; så då er det vel fortsatt håp for meg! Stemmer det ja, det er jo du som alltid har rett! Så bra! Hadde jeg? Jøss... men trøtt og sliten er jeg egentlig alltid, da Det er klart det er håp! Ikke sant?! Kjekt å alltid ha rett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 24. oktober 2007 #591 Del Skrevet 24. oktober 2007 Lykke til hos gynekologen. Det går så bra så! Den dildosammenligninga var ikke så dum, pluss at de bruker masse "glidemiddel". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #592 Del Skrevet 24. oktober 2007 Lykke til hos gynekologen. Det går så bra så! Den dildosammenligninga var ikke så dum, pluss at de bruker masse "glidemiddel". Takk for det, Ella! He he...dildo og glidemiddel, ja. Kan faktisk sjå for meg at det minnar om nettopp det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 25. oktober 2007 #593 Del Skrevet 25. oktober 2007 Få høre åssen det har gått da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlamCat Skrevet 25. oktober 2007 #594 Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg synes faktisk det var ganske spennende å ta innvendig UL. Hadde en kjempe flink lege som fortalte meg alt hun så. Var spennende å se hvordan jeg ser ut innenfra Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 25. oktober 2007 #595 Del Skrevet 25. oktober 2007 Hvordan gikk det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 26. oktober 2007 #596 Del Skrevet 26. oktober 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 26. oktober 2007 #597 Del Skrevet 26. oktober 2007 Innom for å si god helg IKM er på torsdag er det ikke? Håper du får positiv test Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #598 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Få høre åssen det har gått da! Jeg synes faktisk det var ganske spennende å ta innvendig UL. Hadde en kjempe flink lege som fortalte meg alt hun så. Var spennende å se hvordan jeg ser ut innenfra Lykke til Hvordan gikk det? Innom for å si god helg IKM er på torsdag er det ikke? Håper du får positiv test Graviditetstesten eg tok, var negativ. Hadde rekna litt feil, så eg var ikkje 11 DPO den dagen er testa, men 10 DPO. Så sånn sett kan det jo enda vera håp. IKM er neste tirsdag eller onsdag. Har dessverre ingen graviditetssymptom. Gynekologbesøket gjekk dessverre ikkje slik eg hadde håpa. Cysten var der fortsatt, og legen kunne ikkje svara på om den var ufarlig eller ikkje. Skal tilbake på kontroll i januar. Men det var ikkje alt. Etter å ha undersøkt meg, sa gynekologen at eg ikkje hadde regelmessig eggløysing. :gråte: Det virka som om ho meinte at eg aldri eller svært sjelden hadde eggløysing. Grunnen var at eg hadde så veldig mange egg i eggstokkane, som var små og umodne. Ho sa at om eg hadde hatt regelmessig EL, så ville eg ikkje hatt så mange egg i eggstokkane. Og så var det det med at alle egga var så små og uferdige... Så kom ho plutseleg på at eg hadde jo tatt ein blodprøve, som tyda på at eg hadde EL forrige syklus. Då forandra ho litt meining, og sa plutseleg at eg kanskje hadde EL omtrent kvar 3. månad. Men det var tydelig at ut frå det ho såg på ultralyden, så såg det dårlig ut med EL hos meg. Ikkje var det aktuelt med utredning enda heller, til tross for at ho meinte at eg hadde sjelden EL. Me måtte prøva i 1 år først, sa ho! Det synst eg er dårlig gjort, viss ho først har mistanke om at ting ikkje er som dei skal vera. Kor motiverande er det liksom å prøva og prøva uten å få koma i gang med utredning, når eg sannsynlegvis har veldig sjelden EL? Eg blir så deprimert. :gråte: Eg som snart fyller 31 år, har vore overklar for barn sidan eg var 25, og no ser det ut til at eg skal få store problem med å bli gravid, når eg endelig har kome i gang med prøvinga. Det er så ufattelig urettferdig! Eg måtte ta ny blodprøve, og så skulle eg visst få innkalling til røntgenundersøkelse. Men ingenting anna skulle visst gjerast, før etter 1-års prøving. Først då kunne eg få sjekka om eggledarane var åpne, få tablettar for å stimulera EL, kjæresten min kunne ta sædprøve + andre undersøkelsar som er vanlige å ta når ein blir utreda. Men eg nektar å venta så lenge! Vurderer å ringa til ein privat gynekolog, der det ikkje er nødvendig med henvisning frå fastlege! Gynekologen eg var hos, var forresten ikkje noko flink i det heile tatt. Ho var kun opptatt av å gjennomføra undersøkelsen, og informera kort om resultatet! Og så gjorde ho eit stort poeng av at eg ikkje fekk noko utredning enda, og at me måtte gjera eit ærlig forsøk med prøving, i 1 år først! Ho forklarte ting dårlig, og var lite forståelsesfull. Dessuten nekta ho å sjå på tempekurvane mine, fordi ho ikkje stolte på slike kurvar! Eg fekk heilt sjokk, av det gynekologen sa. Etter at eg tok blodprøvar for ei stund sidan, sa jo fastlegen min at alt såg normalt ut - at eg hadde EL, og at prøvane tyda på at cysten var vekke. Men ingenting av det stemte tydeligvis - iallfall ikkje ifølge gynekologen. Det som er så rart, er at alle tempekurvane mine viser at eg har EL, sjølv om eg har hatt litt sein stigning i tempen etter EL, i eit par syklusar. Eg får positive EL-testar kvar syklus - og det er alltid nøyaktig like mange dagar frå den dagen eg får positiv EL-test, og til mensen kjem! Alle desse tinga tyder jo på at eg faktisk har EL! Men legen min nekta jo å sjå på tempekurvane mine, og det virka ikkje som om ho brydde seg om at eg alltid fekk positive EL-testar. Ho hadde tydelegvis bestemt seg for at eg hadde sjelden EL, ut frå det ho såg under ultralydasundersøkelsen! Gynekologen har vel rett i det ho seier, sidan det er ho som er ekspert - men eg håpar jo at ho tar feil! Ho var iallfall ikkje ein person eg følte meg velkommen hos. Eg fekk rett og slett eit skikkelig dårlig inntrykk av henne, og eg følte ikkje at ho ga meg nokon skikkelige forklaringar. Og ho hadde ingen forståelse for mine bekymringar. Nei, det der gynekologbesøket vart ein svært negativ opplevelse! Ha ei fin helg, alle saman! Endret 26. oktober 2007 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 26. oktober 2007 #599 Del Skrevet 26. oktober 2007 Huff da! Ikke noe gøy når sånt skjer, og legen i tillegg virker lite forståelsesfull! Kjenner i alle fall til det der med å ikke føle seg tatt på alvor av legen. Sånn var min forrige fastlege. Nå har jeg heldigvis fått en ny som virker veldig grei. Hadde nemlig en litt dramatisk opplevelse i dag jeg også. Les mer i dagboka mi hvis du vil. Du får slappe av i helga da, og ikke tenke for mye på dette. Man kan jo fint bli gravid med cyster på eggstokkene, men det er jo dumt hvis du har skjelden EL da. Men hvis blodprøvene viste at du har hatt EL så er det jo mer håp! EL hver tredje mnd er tross alt bedre enn "skjelden". Og jeg har hørt at gjennomsnittlig har normale kvinner 10 EL i året, så det er visst ikke vanlig å ha hver mnd. Lykke til da, du har jo bare prøvd en gang. Du vet jo ikke, kanskje det har gått denne gangen? Et halvt år er visst gjennomsnittlig prøvetid, så du er i alle fall ikke unormal ennda! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 26. oktober 2007 #600 Del Skrevet 26. oktober 2007 Uff, for en kjip opplevelse, Mirabella! Og hun gynekologen hørtes ikke spesielt hyggelig ut, for å si det mildt ... Kanskje du skal søke en second opinion? Om ikke annet, så for å få snakke med en hyggelig og forståelsesfull gynekolog som kanskje kan berolige deg og gi noen konstruktive råd? Uansett ønsker jeg deg en fin helg! Prøv å ikke tenk for mye på denne dumme opplevelsen, og kos deg så mye du kan. Stor ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå