Mirabella76 Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter #521 Del Skrevet 14. oktober 2007 De få gangene jeg har fått UI, har jeg drukket to flasker sitron. Det er så surt så det har tatt fullstendig knekken på infeksjonen. Så om du klarer drikke sitron, vil du bli superfort god igjen. God bedring, det er forferdelig vondt. De siste dråpene når man tisser :gråte: Sitron altså - det rådet har eg aldri høyrt før. Men det virkar jo absolutt logisk, sidan sitron er så surt! Eg kan jo gjera eit forsøk, men det spørs om eg orkar. Sitron er litt i suraste laget for meg - men eg lovar å prøva! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lissi32 Skrevet 14. oktober 2007 #522 Del Skrevet 14. oktober 2007 ja vet, men jeg har spart meg for to penicilinkurer pga sitron. Går bare en halv dag så er smerten borte også:O) Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter #523 Del Skrevet 14. oktober 2007 ja vet, men jeg har spart meg for to penicilinkurer pga sitron. Går bare en halv dag så er smerten borte også:O) Lykke til. Ikkje gale! Høyrest absolutt ut som eit supert råd, viss eg berre klarar å få i meg sitronen. Det er iallfall verdt eit forsøk, om det kan gjera at eg slepp unna ein antibiotikakur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Maja_ Skrevet 14. oktober 2007 #524 Del Skrevet 14. oktober 2007 Jeg har også vært plaget i perioder med UI.. Det jeg synes har fungert, er rett og slett å drikke stooore mengder væske og da særlig vann (faktisk).. Enkelt og greit! Det er jo så utrolig vondt å gå på do så da tror jeg det er lett å unngå væske så langt som mulig. Men det gjør det jo egentlig bare værre når kroppen ikke får renset seg.. Sitron har jeg aldri hørt om før, men som du sier virker det jo logisk! Skal jeg absolutt huske! Håper du blir bedre raskt så dere får Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 14. oktober 2007 #525 Del Skrevet 14. oktober 2007 Så kjedelig med uvi! Si meg, må man ha vondt når man tisser for at det skal være uvi? Du skjønner, jeg har muligens fått det, men det gjør jo ikke vondt- jeg har bare veldig nødt på do og så kommer det bare litt når jeg går... :klø: Sorry for avsporingen. Så bra du fant el! CD 13 er vel ikke såå sinnsykt tidlig, eller? Synes å huske du sa at egget trenger 10 dager på å modnes? Men det er du som er eksperten Du har uvi, og kjæresten har blitt skikkelig forkjølet? Uff, så uheldig dere er!! til de slemme bakteriene- ha dere vekk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlamCat Skrevet 15. oktober 2007 #526 Del Skrevet 15. oktober 2007 Så bra at du fikk positiv EL-test og på dag 13 er det jo helt perfekt Krysser fingrene for deg og håper det blir noen gode nyheter denne måneden:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lissi32 Skrevet 15. oktober 2007 #527 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hvordan er formen i dag?? :O) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #528 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Jeg har også vært plaget i perioder med UI.. Det jeg synes har fungert, er rett og slett å drikke stooore mengder væske og da særlig vann (faktisk).. Enkelt og greit! Det er jo så utrolig vondt å gå på do så da tror jeg det er lett å unngå væske så langt som mulig. Men det gjør det jo egentlig bare værre når kroppen ikke får renset seg.. Sitron har jeg aldri hørt om før, men som du sier virker det jo logisk! Skal jeg absolutt huske! Håper du blir bedre raskt så dere får Det hjelper også veldig bra på meg, å drikka store mengder med vatn! Eg varierer mellom å drikka vatn og appelsinjuice, og det pleier å funka veldig bra. Tranebærkapslane har eg også tru på. Og sitron må absolutt prøvast ein gang! Det vart dessverre ingen i dag heller, og no er det nok dessverre for seint. Eg fekk positiv el-test i dag tidleg også, men no i kveld fekk eg negativ test igjen. Eg og kjæresten min hadde store planar om å i dag, sidan det var siste sjanse - men det funka dårlig. Kjæresten min var nemlig sjuk i dag og, men han gjekk med på å prøva likevel. Det var mildt sagt lite vellykka! Han orka ikkje å gjera noko anna enn å liggja heilt i ro i senga, så eg måtte gjera heile jobben. Etter å ha jobba for harde livet med ein halvslapp ***, måtte eg berre gi opp. Så sjansen for at eg blir gravid denne syklusen, er nok minimal, sidan me kun har fått kost oss på fredag og lørdag - mens eg hadde positiv el-test søndag og måndag. Det er så irriterande! Endret 15. oktober 2007 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #529 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Så kjedelig med uvi! Si meg, må man ha vondt når man tisser for at det skal være uvi? Du skjønner, jeg har muligens fått det, men det gjør jo ikke vondt- jeg har bare veldig nødt på do og så kommer det bare litt når jeg går... :klø: Sorry for avsporingen. Så bra du fant el! CD 13 er vel ikke såå sinnsykt tidlig, eller? Synes å huske du sa at egget trenger 10 dager på å modnes? Men det er du som er eksperten Du har uvi, og kjæresten har blitt skikkelig forkjølet? Uff, så uheldig dere er!! til de slemme bakteriene- ha dere vekk! Eg har alltid vondt når eg tissar, når eg har UVI. Men eg har høyrt at ikkje alle treng å ha det. Så viss du må ofte på do, og det berre kjem litt når du tissar, så kan det godt henda at det er det du har! Du kan jo ta med ein urinprøve til fastlegen din, så finner legen fort ut om du har UVI! Ja, det er kjekt å finna EL. Eg har heldigvis funne EL i alle dei 4 syklusane eg har brukt el-testar, og det er eg glad for! CD 13 er jo ikkje så altfor tidleg å ha EL, nei. Men i forrige syklus hadde eg EL på CD 11, og det synst eg er veldig tidleg. Inne på SG ser eg nesten ingen andre som har så tidleg EL, så det virkar jo som om det ikkje er så veldig vanlig. Men det stemmer nok med den 10 dagars-regelen, som eg har snakka om før. Det er iallfall det eg har høyrt, at så lenge EL ikkje kjem etter mindre enn 10 - 11 dagar, så er det innanfor normalen. Det stemmer virkelig at eg og kjæresten min har vore uheldige. Først er kjæresten min vekke på jobb i to syklusar på rad, og når me endelig skal i gang med ein ny prøveperiode, så blir me sjuke. Bra at du jagar vekk dei dumme bakteriane! Endret 15. oktober 2007 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #530 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Så bra at du fikk positiv EL-test og på dag 13 er det jo helt perfekt Krysser fingrene for deg og håper det blir noen gode nyheter denne måneden:) Er det perfekt med EL på CD 13? Så bra! Håpar virkelig på gode nyhetar denne prøveperioden, sjølv om det nok er liten sjanse for det, sidan me ikkje har fått prøvd på dei to viktigaste dagane. Men det hadde vore heilt fantastisk om det hadde klaffa! Eg har bursdag i starten av november, og ein positiv graviditetstest hadde uten tvil vore verdens beste bursdagsgave! Endret 15. oktober 2007 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 15. oktober 2007 #531 Del Skrevet 15. oktober 2007 Eg har alltid vondt når eg tissar, når eg har UVI. Men eg har høyrt at ikkje alle treng å ha det. Så viss du må ofte på do, og det berre kjem litt når du tissar, så kan det godt henda at det er det du har! Du kan jo ta med ein urinprøve til fastlegen din, så finner legen fort ut om du har UVI! Ja, det er kjekt å finna EL. Eg har heldigvis funne EL i alle dei 4 syklusane eg har brukt el-testar, og det er eg glad for! CD 13 er jo ikkje så altfor tidleg å ha EL, nei. Men i forrige syklus hadde eg EL på CD 11, og det synst eg er veldig tidleg. Inne på SG ser eg nesten ingen andre som har så tidleg EL, så det virkar jo som om det ikkje er så veldig vanlig. Men det stemmer nok med den 10 dagars-regelen, som eg har snakka om før. Det er iallfall det eg har høyrt, at så lenge EL ikkje kjem etter mindre enn 10 - 11 dagar, så er det innanfor normalen. Det stemmer virkelig at eg og kjæresten min har vore uheldige. Først er kjæresten min vekke på jobb i to syklusar på rad, og når me endelig skal i gang med ein ny prøveperiode, så blir me sjuke. Bra at du jagar vekk dei dumme bakteriane! Så du har uvi som driver å kommer tilbake? Så kjipt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 15. oktober 2007 #532 Del Skrevet 15. oktober 2007 Eg har alltid vondt når eg tissar, når eg har UVI. Men eg har høyrt at ikkje alle treng å ha det. Så viss du må ofte på do, og det berre kjem litt når du tissar, så kan det godt henda at det er det du har! Du kan jo ta med ein urinprøve til fastlegen din, så finner legen fort ut om du har UVI! Ja, det er kjekt å finna EL. Eg har heldigvis funne EL i alle dei 4 syklusane eg har brukt el-testar, og det er eg glad for! CD 13 er jo ikkje så altfor tidleg å ha EL, nei. Men i forrige syklus hadde eg EL på CD 11, og det synst eg er veldig tidleg. Inne på SG ser eg nesten ingen andre som har så tidleg EL, så det virkar jo som om det ikkje er så veldig vanlig. Men det stemmer nok med den 10 dagars-regelen, som eg har snakka om før. Det er iallfall det eg har høyrt, at så lenge EL ikkje kjem etter mindre enn 10 - 11 dagar, så er det innanfor normalen. Det stemmer virkelig at eg og kjæresten min har vore uheldige. Først er kjæresten min vekke på jobb i to syklusar på rad, og når me endelig skal i gang med ein ny prøveperiode, så blir me sjuke. Bra at du jagar vekk dei dumme bakteriane! Så du har uvi som driver å kommer tilbake? Så kjipt! Tror nok el på cd13 er helt vanlig, men cd11 er kanskje litt vel tidlig... selv om det kanskje ikke er for tidlig da *fortsette å jage bort bakterier* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #533 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Hvordan er formen i dag?? :O) Formen er heldigvis ganske bra i dag! Sa eg forresten at eg sat på legevakten i 5 1/2 time i går? Eg tenkte at det kunne vera greit å gå ned på legevakten og få antibiotika, sidan urinveisinfeksjonen var ganske kraftig. Og eg var redd den skulle blussa opp igjen om natta når eg sov, og ikkje fekk drikka jevnleg. Og om eg ikkje fekk bruk for antibiotikaen, og klarte å kurera meg sjølv, så tenkte eg at eg kunne spara kuren til ein annan gang. Eg gjekk derfor ned på legevakten i går ettermiddag, og fekk vita at det var ca 1 times ventetid. Etter over 2 timar sat eg fortsatt og venta, og spurte dama i resepsjonen om kor lang tid det tok. Ho svarte då at eg no stod som nr 4, så det ville sikkert snart bli min tur. Etter 4 timar hadde eg fortsatt ikkje fått kome inn til legen. Eg gjekk bort igjen til resepsjonsdama, og sa at no var eg lei av å venta! Ho var overraska over at eg fortsat sat og venta, og sjekka lista. Eg skulle no vera nestemann som vart ropt opp, sa ho. Men det skjedde jo ikkje. Alle andre kom inn, utenom meg! Mange fekk koma inn til legen med ein gang dei kom, mens andre sat og venta ei stund. Men det var kun eg + eit par med ein gutt, som måtte venta så lenge! Og dei var like frustrerte som meg. Etter 5 1/2 time kom ein sjukepleiar ut, og samla inn arka me hadde fått utdelt i resepsjonen. Ho sa at heretter var det kun nattvakt, så det ville bli ein del ventetid for oss som fortsatt sat igjen på venterommet. Eg sa til henne at eg hadde venta i 5 1/2 time, og at no var det vel min tur til å koma inn. Ho svarte at nei, dei tok folk inn etter kor alvorlig det var. Og sidan eg "berre" hadde urinveisinfeksjon, så måtte eg rekna med å venta i fleire timar til. Det var så mange akutte ting, og det måtte prioriterast, og bla bla bla. Då sa eg surt at eg ikkje gadd å venta lenger, og så gjekk eg. Eg skjønnar jo at dei prioriterer folk som har alvorlige / akutte plager. Men det var virkelig ikkje slik at det berre var personar det hasta for, som kom inn før meg. Det var mange som sat på venterommet ei heil stund, og såg heilt pigge ut. Blant anna nokre kameratar som sat og lo og snakka med kvarandre, og eit venninnepar som sat og prata og tøysa. Dei såg ikkje akkurat så sjuke ut, for å seia det sånn. Det virka som om eg uansett kom bakerst i køen heile tida, av ein eller annan grunn. Og så synst eg at det var heilt idiotisk av dama i resepsjonen å seia at det kun var 1 times ventetid då eg kom, og etterpå forsikra meg om at no var det snart min tur, når det absolutt ikkje stemte! Det er siste gang eg går på legevakten, med mindre det er noko alvorlig som virkelig hastar! Det å sitja 5 1/2 time og venta på legevakten, for så å berre måtte gå heim igjen uten å ha fått vore inne til legen i det heile tatt - var rett og slett ein skikkelig kjip opplevelse! Det positive er iallfall at eg nesten har klart å kurera meg sjølv. Eg har drukke mykje i dag og, og tatt tranebærkapslar. Dei andre råda dåke har gitt meg, får eg heller spara til ein annan gang! Kryssar fingrane for at eg slepp unna antibiotikakur denne gangen. Endret 15. oktober 2007 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 15. oktober 2007 #534 Del Skrevet 15. oktober 2007 Legevakta er noe herk!! Jeg var med venninna mi en gang hun var skikkelig dårlig, husker ikke hva det var hun hadde, men det var noe hun trengte antibiotika for iallfall. Hun var skikkelig dårlig, hadde skikkelig vondt og greide ikke å gjøre noe som helst- måtte ta drosje ned til legevakta pga hun ikke greide å ta bussen. Vi ringte først til legevakta, som presterte å si at hun ikke var alvorlig nok syk til å komme inn... hvordan kan hun bedømme det, over telefon?! Når vi kom oss på legevakta så satt vi der da, og ventet, og ventet og ventet... Vi var der fra seks-sjutiden og kom inn rundt ti om kvelden! Ille at det skal være slik!! Håper du har fått kurert deg selv nå da! Ellers så går det an å bestille hastetime hos legen, eller er den legen din litt sær der også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #535 Del Skrevet 15. oktober 2007 Så du har uvi som driver å kommer tilbake? Så kjipt! Ja, eg har nok dessverre det - og det er noko dritt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 15. oktober 2007 #536 Del Skrevet 15. oktober 2007 Ja, eg har nok dessverre det - og det er noko dritt! Kjipt Er det uvi man kan få av å bli kald på rompa/nedentil? :klø: Jeg har liiiite peiling på dette... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #537 Del Skrevet 15. oktober 2007 Så du har uvi som driver å kommer tilbake? Så kjipt! Tror nok el på cd13 er helt vanlig, men cd11 er kanskje litt vel tidlig... selv om det kanskje ikke er for tidlig da *fortsette å jage bort bakterier* CD 11 er nok litt tidleg, ja. Håpar ikkje eg får el så tidleg ofte! Eg vil jo ha eit skikkelig modent egg. Takk for at du jagar bort dei dumme bakteriane for meg! Dei er noko herk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #538 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Legevakta er noe herk!! Jeg var med venninna mi en gang hun var skikkelig dårlig, husker ikke hva det var hun hadde, men det var noe hun trengte antibiotika for iallfall. Hun var skikkelig dårlig, hadde skikkelig vondt og greide ikke å gjøre noe som helst- måtte ta drosje ned til legevakta pga hun ikke greide å ta bussen. Vi ringte først til legevakta, som presterte å si at hun ikke var alvorlig nok syk til å komme inn... hvordan kan hun bedømme det, over telefon?! Når vi kom oss på legevakta så satt vi der da, og ventet, og ventet og ventet... Vi var der fra seks-sjutiden og kom inn rundt ti om kvelden! Ille at det skal være slik!! Håper du har fått kurert deg selv nå da! Ellers så går det an å bestille hastetime hos legen, eller er den legen din litt sær der også? Legevakten er definitivt noko herk, ja! Dit skal eg aldri meir gå, uten at det er heilt nødvendig. Eg trur eg nesten har klart å kurera meg sjølv, men må nesten sjå det litt an. Det pleier å gå greit å få koma inn til fastlegen og få antibiotikakur, sjølv om ho har det travelt. Har ho ikkje tid til å setja av time til meg i løpet av dagen, så lagar jo berre klar ein resept, som eg kan henta. Søstera mi og svogeren min er forresten legar, så i verste fall kan eg få dei til å skriva ut ein resept til meg. Det har eg gjort før, men eg synst kanskje det er litt sånn på kanten å utnytta systemet slik. Gjorde det ein gang eg fekk akutt urinveisinfeksjon med høg feber, og blod i urinen. Eg var så dårlig, at eg rett og slett ikkje hadde klart å sitja på eit legekontor og venta. Då fekk eg svogeren min til å ringa inn ein resept på apoteket, og så reiste eg berre til apoteket og henta medisinen. Det tok berre nokre minutt, så så enkelt er det faktisk! Men eg føler ikkje at det er noko eg kan gjera for ofte, og kun når det er noko virkelig akutt. Endret 15. oktober 2007 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 15. oktober 2007 #539 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hei! Ser det er mye UVI-prat her, håper det har gått over nå! Sist jeg hadde UVI tok jeg med en urinprøve til legekontoret, fikk svar på prøven etter 2 minutter (de tar jo bare en sticks), og så skrev legen ut en resept mellom pasientene sine. Trengte ingen time for det, men ringte kontoret og avtalte at jeg skulle komme med prøven. Hvis du er plaget med gjentatte urinveisinfeksjoner kan det være lurt å ta tranebærkapsler forebyggende... Og drikke mye... For å sikre tilstrekkelig gjennomskylling av blæren + andre ting. Men det visste du sikkert. Du kan jo ha blitt gravid selv om det var noen dager mellom sex og EL.... Bare å krysse fingrene (Jeg ble det faktisk med sex 4 dager før EL, da vi ikke hadde startet prøvinga ennå, så det går an. Endte dessverre i tidlig SA da). Lykke til med prøving! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #540 Del Skrevet 15. oktober 2007 Kjipt Er det uvi man kan få av å bli kald på rompa/nedentil? :klø: Jeg har liiiite peiling på dette... Ein kan få UVI viss ein blir kald nedentil, ja. Og om ein ikke er flink til å drikka ofte nok, og gå på do jevnleg. Og etter samleie er det visst viktig å gå på do etterpå, for urinen skyller ut bakteriar som lett kan koma inn i urinrøyret i forbindelse med samleie. Når det er sagt, så er det enkelte som ofte får UVI, og andre som aldri får det! Eg veit egentlig ikkje så mykje om dette, men eg veit berre at enkelte er meir utsatte enn andre for å få UVI! Menn får det svært sjelden, fordi urinrøyret deiras er så langt, at det skal svært mykje til for at det kjem bakteriar heilt inn. Kvinner har kort urinrøyr, og er derfor mykje meir utsett for UVI enn menn. Men kvifor enkelte kvinner får det lettare enn andre kvinner, har visst med oppbygginga av urinveiane å gjera. Og har ein først fått det ein gang, så er ein meir utsatt for å få det igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå