Gå til innhold

Babyprosjektet vårt er i gang!

Mirabella76

Anbefalte innlegg

Så bra at du er i gang.

synd med den negative beskjeden, men nå blir du i hvert fall tatt alvorlig. Så får vi håpe pergoen gjør jobben sin.

:klem:

Godt å vera i gang, ja! No veit eg iallfall kva som skal skje framover, og har ein plan for månadane som kjem. Det er iallfall ein positiv ting. :)

Men eg klarar berre ikkje å fatta og begripa viss det faktisk er tilfelle at eg har to ulike diagnosar, som begge gjer det vanskelig å bli gravid. :( Det følest heilt uvirkelig! Eg har lest at både PCO(S) og endometriose har ein stor grad av arvelighet. Så då har eg jo hatt ekstremt uflaks, sidan ingen i familien eller slekta mi har nokon av desse diagnosane! Det virkar berre så ufattelig usannsynlig, og ikkje minst urettferdig - at eg skal vera så uheldig. :( Og så akkurat eg då, som heile livet har ønska meg barn meir enn noko anna i denne verden! :trist:

Eg håpar så intenst på at pergo er det som skal til for meg! Orkar ikkje ein gang tanken på å måtte starta med prøverør. Tenk berre på smertene, medisinane og dei psykiske påkjenningane eg må gjennom då. Og ikkje minst, det tar tid - og tid er ikkje akkurat det eg har mest av, når det gjeld dette babylagingsprosjektet.

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra du fikk pergo! :)

Kjedelig at du kanskje har fått en diagnose til... Men sjekket hun det ikke ordentlig, slik at hun kan si om du har diagnosen eller ikke? :klø:

Krysser iallfall fingrene for at det er Pergo som skulle til, for ja, du fortjener virkelig å bli gravid nå!! :klem:

Er veldig glad for at eg fekk pergo, ja! :) Håpar det kan hjelpa meg til å bli gravid.

Joda, gynekologen sjekka meg så ordentlig ho kunne - men det er ikkje alt ein kan sjå på ein innvendig ultralyd. Ho studerte berre cysten min som eg har på venstre eggstokk, og fann ut at det sannsynlegvis var ein endometroisecyste. Og om ho har rett i mistanken sin om at det er ein slik cyste eg har, så har eg dessverre endometriose. :( Men det er umulig å vera 100% sikker på kva slags cyste det er, berre ved hjelp at UL-undersøkelse (sjølv om ein kan ha sterk mistanke om det). Det må takast ein prøve av cysten, eller den må opererast vekk, før legane kan vita sikkert kva slags cyste det er. Gynekologen min sa ikkje noko om at eg hadde endometriosevev andre plassar, men det kan eg ha uten at ho såg det. Bl.a. skjer det ofte at eggledarane blir tette, fordi endometriosevevet set seg fast i eggledarane, og tettar dei til. Men eg har heldigvis fått konstatert åpne eggledarar, ved HSG-røntgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke, lykke til med Pergo! Jeg håper virkelig det er det som skal til for deg. Pergo fungerte ikke for meg, men etter det jeg har hørt er det nettopp de med PCO(S) og endometriose som Pergo kan hjelpe. Så da krysser jeg fingrene for at Pergo blir vidundermiddelet "ditt"!

Det var leit at gynekologen fant mulig endometriose. Noen ganger her i livet kan man undres på om sjebnen ikke har noe bedre å ta seg til enn å stikke kjepper i hjulene for oss mennesker. Men det er vel ikke sikkert at du har endometriose vel? Jeg regner med hun skal ta videre undersøkelser. Selvom det skulle vise seg at du har endometriose er det i hvert fall godt å få en diagnose, for når man vet hva som er galt er det mye lettere å kunne gjøre noe med det.

Derfor håper jeg sæd- og hormonprøvene til mannen min gir oss svar, sånn at vi vet hva vi kan foreta oss videre. Jeg tipper jeg også må igjennom flere undersøkelser, for gynekologen har jo bare tatt ganske overfladiske undersøkelser så langt. Særlig nå som syklusene mine er helt på bærtur :kjefte: Fatter ikke at det kan ta så lang tid med sånne prøver. Riktignok har det vært jul imellom, men likevel.

Håper mannen din får tatt sine prøver snart også, og at svømmerne hans er i tipp-topp stand!!

Eg ønskjer så veldig veldig sterkt, at pergo er det som skal til for at eg skal bli gravid! Kvifor fungerte ikkje pergo for deg, forresten?

Det er ikkje sikkert at eg har endometriose nei, men mest sannsynleg har eg det. :( Gynekologen min rekna som sagt med at det var ein endometriosecyste eg hadde på venstre eggstokk, og har ho rett i det, så har eg dessverre endometriose. Greit å få ein diagnose ja, men det var ufattelig kjipt å få to! :gråte:

Blir ikkje vidare undersøkelsar av meg, som eg veit om. Ikkje foreløpig iallfall. Det einaste eg skal gjera er å ta blodprøvar i neste syklus for å sjå om eg har hatt EL - og så må eg ta blodprøvar i kvar av pergosyklusane mine. Noko meir har eg ikkje fått beskjed om å gjera.

Heilt utrulig at det skal ta så lang tid å få svar på ein sædprøve, som legane faktisk er nødt til å analysera seinast ein time etter at sædprøven er tatt! Det er rett og slett for dårlig. :kjefte: Sløve legane som har ansvar for sædprøven til mannen din! Kjæresten min får dessverre ikkje ta sædprøve enda, men eg skjønnar ikkje kvifor. Dei fleste seier at det er vanlig at mannen må ta sædprøve før kvinna får starta på pergo. Det er fordi pergokurar er bortkasta, dersom sædkvaliteten er dårlig. Då må ein uansett ha prøverør. Gynekologen min derimot, meinte at kjæresten min måtte venta med å ta sædprøve, til eg hadde gjennomført alle dei 3 pergokurane. Det sa ho var fordi kjæresten min måtte ta 2 sædprøvar før prøverørsforsøk vart aktuelt, som ikkje var for gamle. Så eg fekk inntrykk av at ho meinte at om kjæresten min tok sædprøvane allerede no, så ville prøvane bli for gamle innan den tid, dersom det vart aktuelt med prøverør - og at han då måtte ta nye prøvar. Men eg kan ikkje skjønna at dette stemmer, for andre seier at sædprøvane kan vera opptil 1 år gamle, og det må vera minst 3 månader mellom dei 2 sædprøvane! Så eg skjønnar liksom ikkje kva som er grunnen til at gynekologen min vil utsetja det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk pergo. Har stor tro på at det skal hjelpe deg :) Da begynner vi kanksje på Pergo nesten samtidig. Jeg skal til legen om 1 mnd. Og da forhåpentligvis begynner jeg med pergo i mars.

Masse masse lykke til. Det fortjener du:)

Har tru på at pergo skal hjelpa meg, eg og - så kryssar fingrane for at forhåpningane mine stemmer.

Viss du får pergo i mars, så startar me nok på vår første pergokur samtidig ja! :jepp: Eg er snart ferdig med januarsyklusen min no. I februar skal eg ha ein syklus uten pergo, der eg tar blodprøve i lutealfasen for å sjå om eg har EL av meg sjølv, eller ikkje. Min neste syklus etter det, startar nok i begynnelsen av mars - og då skal eg også begynna på pergo. Det blir spennande!

Masse lykke til du og, GlamCat! :klemmer: Håpar det klaffar for oss begge to, med pergo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så kjipt med enda en diagnose. Men for å se positivt på det, så har du jo funnet ut av disse tingene forholdsvis tidlig! Det er kjempebra. Du får nok den hjelpen du trenger! Lykke til!

Ja, veldig kjipt. :( Men absolutt positivt at eg har fått vita om det såpass tidlig i prøveprosessen, slik at eg kan få hjelp allerede no. Det eg tenker mest på for tida, er kvifor eg ikkje allerede for mange år sidan fekk tatt ein innvendig ultralydsundersøkelse, berre for å sjå om alt såg normalt ut! Hadde eg fått vita om dette før, så hadde eg nok klart å overtala kjæresten min til å starta prøvinga mange år tidlegare. Men eg tok det vel omtrent som ein selvfølge at alt skulle vera i orden med meg, dum som eg var. Ja ja, det er lett å vera etterpåklok. :trist:

Velkommen til prøvedagboka mi forresten, Amadea! :klem:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe moro med enda en mulig diagnose, men godt du blir tatt på alvor!

Om det er endomentriose, så har jeg hørt om mange som har blitt gravide av seg selv etter opersjon. Men det hjelper selvfølgelig ikke å ha PCO i tillegg da... Huff, får håpe det "bare" er PCO du har da. Og at Pergo-kur gjør susen!

Stooore :klemmer:

Morsomt er det definitivt ikkje, nei. :cry: Det hjelper likevel å endelig ha kome eit steg vidare i prøveprosessen.

Er det ingen som har endometriose, som blir gravide av seg sjølv uten operasjon? Må ein opererast, for å ha sjanse til å bli gravid på eiga hand? Reknar med at det isåfall er laproskopi det er snakk om. Då kan vel legane både brenna vekk endometriosevev og endometriosecystar, i tillegg til å fjerna dei små eggposane/cystane i livmora som ein har ved PCO(S)? Lurer på om eg kjem til å få tilbud om laproskopi. :klø: Gynekologen min sa iallfall ikkje noko om det, då eg var der i går.

Satsar på at pergokur gjer susen, ja! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig du kanskje har fått en diagnose til... Jeg håper det beste for deg :) Og at Pergo kanskje er det som skal te :)

Uansett øsnker jeg deg lykke til og skal holde øye me dagboka di for å se hvordan dette utvikler seg !! :)

Lykke te!!!

:klemmer:

Ein dag må vel uflaksen min snu?! Håpar det skjer snart, og at eg den dagen endelig står med ein positiv graviditetstest i handa!

Velkommen til prøvedagboka mi, pleiepike! :smilyblomst: Kjekt at du vil følgja med vidare her inne. :)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene masse masse for deg, jeg. :klemmer:

Tusen takk, Midnattsol, og velkommen til prøvedagboka mi! :klemmer:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Trist å høre at du kanskje har endomitriose også! Jeg får virkelig håpe dere får det til å klaffe nå som du har fått pergo :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ønskjer så veldig veldig sterkt, at pergo er det som skal til for at eg skal bli gravid! Kvifor fungerte ikkje pergo for deg, forresten?

................

Heilt utrulig at det skal ta så lang tid å få svar på ein sædprøve, som legane faktisk er nødt til å analysera seinast ein time etter at sædprøven er tatt! Det er rett og slett for dårlig. :kjefte: Sløve legane som har ansvar for sædprøven til mannen din! Kjæresten min får dessverre ikkje ta sædprøve enda, men eg skjønnar ikkje kvifor. Dei fleste seier at det er vanlig at mannen må ta sædprøve før kvinna får starta på pergo. Det er fordi pergokurar er bortkasta, dersom sædkvaliteten er dårlig. Då må ein uansett ha prøverør. Gynekologen min derimot, meinte at kjæresten min måtte venta med å ta sædprøve, til eg hadde gjennomført alle dei 3 pergokurane. Det sa ho var fordi kjæresten min måtte ta 2 sædprøvar før prøverørsforsøk vart aktuelt, som ikkje var for gamle. Så eg fekk inntrykk av at ho meinte at om kjæresten min tok sædprøvane allerede no, så ville prøvane bli for gamle innan den tid, dersom det vart aktuelt med prøverør - og at han då måtte ta nye prøvar. Men eg kan ikkje skjønna at dette stemmer, for andre seier at sædprøvane kan vera opptil 1 år gamle, og det må vera minst 3 månader mellom dei 2 sædprøvane! Så eg skjønnar liksom ikkje kva som er grunnen til at gynekologen min vil utsetja det.

Jeg vet ikke helt sikkert hvorfor Pergo ikke funket for meg. Sannsynligvis var det en kombinasjon av dårlig sædkvalitet og at jeg mest sannsynlig har eggløsning av meg selv (så sier i alle fall hormonprøvene). Grunnen til at jeg fikk prøve Pergo er at medikamentet kan hjelpe på få og uregelmessige eggløsninger, og ettersom jeg mistet mensen i mer enn et år da jeg var yngre, så sa gynekologen at det kanskje kunne henge igjen noe grums der. Da jeg gikk på Pergo hadde jeg ingen av de "fryktede" bivirkningene som det snakkes om, men jeg fikk så mange og annarledes symptomer at jeg var overbevist om at jeg var gravid. Det var virkelig et kjempeslag da mensen kom! Derfor prøver jeg å ha en avslappet holdning til prøving nå, for jeg orker ikke den kjempeskuffelsen flere ganger.

Rart at gynekologen ikke ville at kjæresten din skulle ta sædprøve før du begynte med Pergo. Jeg vet at det er vanligst, nettopp av grunnen du nevner, at hvis mannen har veldig dårlig sædkvalitet hjelper Pergo ikke. Og er det virkelig meningen at disse sødprøvene oppbevares for å skulle brukes ved senere prøverør?? Det synes jeg høres veldig merkelig ut... nei, jeg misforstod visst. Skjønner nå, at fordi sædkvaliteten kan endre seg bør ikke prøvene være for gamle. Kanskje gynekologen din vil at det skal gå raskest for deg dersom du må ta prøverør, og at dere ikke skal måtte vente for lenge på sædprøvene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig kjipt. :( Men absolutt positivt at eg har fått vita om det såpass tidlig i prøveprosessen, slik at eg kan få hjelp allerede no. Det eg tenker mest på for tida, er kvifor eg ikkje allerede for mange år sidan fekk tatt ein innvendig ultralydsundersøkelse, berre for å sjå om alt såg normalt ut! Hadde eg fått vita om dette før, så hadde eg nok klart å overtala kjæresten min til å starta prøvinga mange år tidlegare. Men eg tok det vel omtrent som ein selvfølge at alt skulle vera i orden med meg, dum som eg var. Ja ja, det er lett å vera etterpåklok. :trist:

:kose:

Du må ikke tenke sånn, Mirabella. Ingen tenker på å sjekke om de kan få barn før de er i gang med prøveprosessen. hvorfor skulle man det, man regner jo med at alt er i orden. Og så lett som familien din har blitt gravide er det ikke rart at du ikke har tenkt i de baner...

Får håpe pergoen gjør susen, og at det er det som skal til så du slipper prøverør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt er det definitivt ikkje, nei. :cry: Det hjelper likevel å endelig ha kome eit steg vidare i prøveprosessen.

Er det ingen som har endometriose, som blir gravide av seg sjølv uten operasjon? Må ein opererast, for å ha sjanse til å bli gravid på eiga hand? Reknar med at det isåfall er laproskopi det er snakk om. Då kan vel legane både brenna vekk endometriosevev og endometriosecystar, i tillegg til å fjerna dei små eggposane/cystane i livmora som ein har ved PCO(S)? Lurer på om eg kjem til å få tilbud om laproskopi. :klø: Gynekologen min sa iallfall ikkje noko om det, då eg var der i går.

Satsar på at pergokur gjer susen, ja! :tommelopp:

Jeg tror det er vanskelig å bli gravid av seg selv om man har endomentriose, men sikkert ikke umulig. Laproskopi blir det vel da ja. Man fjerner endomentriose-vev og så prøver man på nytt. Når det er fjernet, er man "så god som ny" etter hva jeg har forstått, og man kan bli gravid med naturmetoden. Desverre er det visst slik at endomentriosevevet ofte gror tilbake igjen etter operasjon. Vet ikke så mye om dette, er bare noe en lege fortale meg en gang da jeg var til undersøkelse pga ekstreme menssmerter, og han sa at sterke menssmerter er vanlig når man har endomentriose. Men jeg hadde heldigvis ikke det da ;) Er jo mulig du får tilbud om lap. om det nå er endomentriose. Men det er visst ikke mulig å finne helt sikkert utav på UL (selv om man kan se rimelig sikkert), man må visst ha en sånn kikkhullsoperasjon eller hva det nå heter.

Huff, så mye greier som kan feile oss kvinner! Vi har vitterlig mer kompliserte kropper enn mennene! :ler: Der er det bare å tømme seg i en kopp og få svar: Bra eller dårlig. Skulle vært så lett for oss også.

Sender deg :klem: og håper det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Trist å høre at du kanskje har endomitriose også! Jeg får virkelig håpe dere får det til å klaffe nå som du har fått pergo :klemmer:

Ja, eg håpar meir enn noko anna at me skal få det til med pergo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt sikkert hvorfor Pergo ikke funket for meg. Sannsynligvis var det en kombinasjon av dårlig sædkvalitet og at jeg mest sannsynlig har eggløsning av meg selv (så sier i alle fall hormonprøvene). Grunnen til at jeg fikk prøve Pergo er at medikamentet kan hjelpe på få og uregelmessige eggløsninger, og ettersom jeg mistet mensen i mer enn et år da jeg var yngre, så sa gynekologen at det kanskje kunne henge igjen noe grums der. Da jeg gikk på Pergo hadde jeg ingen av de "fryktede" bivirkningene som det snakkes om, men jeg fikk så mange og annarledes symptomer at jeg var overbevist om at jeg var gravid. Det var virkelig et kjempeslag da mensen kom! Derfor prøver jeg å ha en avslappet holdning til prøving nå, for jeg orker ikke den kjempeskuffelsen flere ganger.

Rart at gynekologen ikke ville at kjæresten din skulle ta sædprøve før du begynte med Pergo. Jeg vet at det er vanligst, nettopp av grunnen du nevner, at hvis mannen har veldig dårlig sædkvalitet hjelper Pergo ikke. Og er det virkelig meningen at disse sødprøvene oppbevares for å skulle brukes ved senere prøverør?? Det synes jeg høres veldig merkelig ut... nei, jeg misforstod visst. Skjønner nå, at fordi sædkvaliteten kan endre seg bør ikke prøvene være for gamle. Kanskje gynekologen din vil at det skal gå raskest for deg dersom du må ta prøverør, og at dere ikke skal måtte vente for lenge på sædprøvene?

Synd at pergo ikkje virka på deg. Får håpa at eg er heldigare! Den eine hormonprøven eg har tatt, tyder faktisk på at eg har EL, til tross for at eg har PCO. Skal ta ein blodprøve i lutealfasen denne syklusen også, for å få eit sikrare svar på om eg har EL av meg sjølv, eller ikkje. Viss denne prøven også tyder på at eg har EL, så tvilar eg egentlig på at PCOen er grunnen til at eg ikkje blir gravid. Då er det nok heller dårlig eggkvalitet som er problemet, dersom eg har endometriose i tillegg.

Får virkelig håpa at eg også slepper unna dei forferdelige pergobivirkningane, som eg har høyrt så mykje om! Det virkar ikkje noko særlig å få så mange og kraftige bivirkningar, som det ein del opplever å få. Eg pleier aldri eller svært sjelden å få bivirkningar av medisinar, så eg kryssar fingrane for at det går bra! Eg veit heldigvis om at det også er veldig vanlig å få "gravidsymptom" når ein går på pergo, og det er veldig greit å vera forberedt på det - slik at eg ikkje tar heilt av og trur at eg er gravid, uten at eg er det.

Eg veit at det er vanleg at mannen må tar sædprøve, før det er aktuelt med pergo. Gynekologen min er litt spesiell, men me får vel berre gjera som ho har sagt. Neida, sædprøvane blir ikkje oppbevart for evt seinare prøverør - så du misforstod nok der ja. ;) Kravet for å få begynna med prøverør, er at det er foretatt utredning av kvinna + at mannen må ha tatt to sædprøvar med minst 3 mnd mellomrom. Grunnen til det, er fordi det tar 3 mnd før ein ny generasjon sædceller er produsert i testiklane. Og legane krever 2 sædprøvar, for å få eit mest mulig sikkert svar på om mannen har nedsatt sædkvalitet, eller ikkje. Og så må begge prøvane vera mindre enn 1 år gamle, for sædkvaliteten kan endra seg over tid.

Så lenge det ikkje tar meir enn eit år frå no av før me kjem i gang med prøverør, dersom det blir aktuelt - så skjønnar eg ikkje kvifor kjæresten min ikkje kan ta den første sædprøven allerede no. Eg synst ikkje det gjer noko om han ventar ei stund til med å ta den første sædprøven, sidan han fortsatt har god tid på seg til å få tatt 2 sædprøvar med minst 3 mnd mellomrom, dersom det blir nødvendig. Men eg vil ikkje at han skal venta for lenge heller, for det ser eg ikkje noko poeng i.

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose:

Du må ikke tenke sånn, Mirabella. Ingen tenker på å sjekke om de kan få barn før de er i gang med prøveprosessen. hvorfor skulle man det, man regner jo med at alt er i orden. Og så lett som familien din har blitt gravide er det ikke rart at du ikke har tenkt i de baner...

Får håpe pergoen gjør susen, og at det er det som skal til så du slipper prøverør.

Du har heilt rett i at det er tull å tenka sånn, men av og til så får eg sånne dumme tankar. :( Men eg har faktisk aldri følt at eg har hatt noko grunn til å måtte undersøka om eg kan få barn, før me starta prøvinga - for alt har virka normalt. Eg har alltid hatt nokolunde regelmessige syklusar, lite smerter ved menstruasjon - og ikkje minst, så er jo resten av familien min ekstremt forplantningsdyktige! Så kvifor skulle ikkje eg også bli lett gravid? Eg rekna faktisk med at alt var i orden med meg og, men eg innser jo no at det var naivt å ta det som ein selvfølge...

Eg blir så utrulig takknemlig om eg klarar å bli gravid med pergo, slik at prøverør ikkje blir nødvendig!

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg tror det er vanskelig å bli gravid av seg selv om man har endomentriose, men sikkert ikke umulig. Laproskopi blir det vel da ja. Man fjerner endomentriose-vev og så prøver man på nytt. Når det er fjernet, er man "så god som ny" etter hva jeg har forstått, og man kan bli gravid med naturmetoden. Desverre er det visst slik at endomentriosevevet ofte gror tilbake igjen etter operasjon. Vet ikke så mye om dette, er bare noe en lege fortale meg en gang da jeg var til undersøkelse pga ekstreme menssmerter, og han sa at sterke menssmerter er vanlig når man har endomentriose. Men jeg hadde heldigvis ikke det da ;) Er jo mulig du får tilbud om lap. om det nå er endomentriose. Men det er visst ikke mulig å finne helt sikkert utav på UL (selv om man kan se rimelig sikkert), man må visst ha en sånn kikkhullsoperasjon eller hva det nå heter.

Huff, så mye greier som kan feile oss kvinner! Vi har vitterlig mer kompliserte kropper enn mennene! :ler: Der er det bare å tømme seg i en kopp og få svar: Bra eller dårlig. Skulle vært så lett for oss også.

Sender deg :klem: og håper det ordner seg!

Høyrest ikkje noko særlig ut med endometriose, så får virkelig ikkje håpa at det er det eg har. :( Men sidan gynekologen min mistenker at eg har det, så synst eg virkelig at ho kunne ha henvist meg til laparoskopi! For eg tenker jo at pergo kanskje ikkje vil ha nokon virkning på meg, dersom eg har mykje endometriosevev i og rundt forplantningsorgana mine...

Skulle ha vore like lett for oss kvinner, som det er for mennene ja! Og til tross for kor enkelt mennene har det, så er det veldig ofte dei som er mest skeptiske til å utredast! Kjæresten min har heilt angst for å ta ein sædprøve - men han tenker tydeligvis ikkje på alle dei smertefulle og kjipe undersøkelsane eg må gjennom!

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kom mensen som venta, så då er eg i gang med prøveperiode 5. :sukk: No er det over 1/2 år sidan me starta prøvinga, og det er rart å tenka på. Synst det er så lenge sidan me spente og forventningsfulle gjekk i gang med babylaginga i juni/juli i fjor. Det er ikkje noko kjekt når det tar så lang tid, uten antydning til at noko skal skje. Denne syklusen skal eg ta blodprøve i lutealfasen, for å finna ut om eg har hatt EL av meg sjølv, eller ikkje. I neste syklus blir det pergo. Gruar meg til å proppa i meg pergo, pga alle bivirkningane eg kan få, i tillegg til at det ikkje er særlig bra for kroppen å gå på pergo. Men samtidig er eg veldig spent på om pergo kan hjelpa meg til å bli gravid. Det blir ei spennande tid framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Dumme mensen! Håper det går på denne syklusen. Ikke noe er værre enn å vente når man er helt innstilt på å få barn. Jeg er helt utålmodig enda vi bare har prøvd i 5 dager :fnise: En mager trøst er at det er helt vanlig å prøve opp mot 12 mnd for at det skal klaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner tankene dine. Alltid lett å være etterpåklok. Hvorfor gjorde jeg ikke det eller det... Men å regne med at en kan bli gravid er ganske normalt.

De fleste propper i seg med p-piller. Redde for at det ikke skal fungere som det skal. I tilfelle en skulle bli gravid. Er jo ingen som tenker på at kanskje en ikke kan bli det. Så kanskje prevensjonen er bortkastet tid og penger...

Godt dere er i gang. Merkelig at hun gjør det annerledes enn andre, men får håpe pergoen er alt som skal til.

Frustrerende hvor lang tid det kan ta med utredning.

Ha en fin kveld

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...