Gå til innhold

Is hver dag?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En smule prippent, spør du meg. Jeg ville ikke synes synd på mitt barn (hvis jeg hadde et) om h*n ikke fikk is akkurat når de andre barna fikk, men jeg syns hvertfall at man kan la det være litt flere "hyggelige anledninger" en bare hver lørdag. Spesielt om sommeren, når det er ferie og varmt er det jo godt med en is av og til? Om det er sunnheten som er viktig så kan man lage saftis av funlight-saft, da blir det ikke noe sukker.

Skrevet

Jeg anser ikke is som verdens mest usunne godteri. Stakkars barn som ikke kan få is på hverdager i sommervarmen..

Jeg tror slike utrolig strenge regler ofte fører til at mange barn stuper i godteriskålen de gangene de får lov til å spise godteri. Det må da finnes en mellomting?

Skrevet (endret)
Jeg anser ikke is som verdens mest usunne godteri. Stakkars barn som ikke kan få is på hverdager i sommervarmen..

Jeg tror slike utrolig strenge regler ofte fører til at mange barn stuper i godteriskålen de gangene de får lov til å spise godteri. Det må da finnes en mellomting?

Det tror jeg du har helt rett i! Jeg har en kusine som fikk spise godteri når hun ville, de hadde skapet fullt og hun kunne bare ta. Hun var helt uinteressert i det skapet, mens jeg, som hadde det litt strengere hjemme, sirklet rundt det fra det øyeblikket jeg kom inn døren hos dem... :ler:

Endret av MsRP
Gjest Miss Cutie
Skrevet (endret)

Is er nå ikke verre enn et glass saft eller nektar feks. Her kjøper vi inn is (tynne saftis er det) og mine får så og si hver dag om sommeren i perioder . Noen ganger flere ganger for dagen om det er veldig varmt. Ellers i året er jeg veldig streng ang snop og annet søtt. Så sommeren er en ferie der de kan få mere av det gode.

Mine får ikke is pga naboene har feks. Men ofte er det sånn her at foreldrene til de over gaten spanderer is på alle. Og så gjør jeg det en eller annen gang tilbake. Syns det var veldig overdrevent at hun la merke til alle med is slik som hun beskriver i artikkelen. Det har vi aldri opplevd. Hva andre får er opp til deres foreldre.

Endret av Miss Cutie
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg syns ærlig talt denne damen høres litt ekstrem ut. Og når hun klarer å skrive "En bytur på en varm lørdag endte med is, til tross for alle gode forsetter. " Da begynner jeg å lure litt...er det virkelig et "nederlag" å la barnet sitt kose seg med en is på en knallvarm lørdag?

Sønnen vår får ofte en liten saftis når det er varmt og det hender også at han får 2 i løpet av en dag. Han spiser sunt ellers så jeg ser ikke det store problemet.

Gjest Miss Cutie
Skrevet
Jeg syns ærlig talt denne damen høres litt ekstrem ut. Og når hun klarer å skrive "En bytur på en varm lørdag endte med is, til tross for alle gode forsetter. " Da begynner jeg å lure litt...er det virkelig et "nederlag" å la barnet sitt kose seg med en is på en knallvarm lørdag?

Jeg fikk den oppfattelsen av at dette var et stort problem for henne. Måten hun la merke til andre med is og la merke til datterens øyne etc. Som om det virkelig plaget henne.

:sprettoy:

Skrevet (endret)

Det er slike som hun journalist-damen som virkelig får meg til å undres over om jeg noen gang tør og sette barn til verden! For hvis samfunnet heller mot å bli slik som henne, kommer jeg til å få "dårlig-mor-stempel" på meg temmelig fort!

:ler:

Hvor ble det av begrepet "sunn fornuft" mon tro...

Endret av Betsy
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg fikk den oppfattelsen av at dette var et stort problem for henne. Måten hun la merke til andre med is og la merke til datterens øyne etc. Som om det virkelig plaget henne.

Ja, samme oppfatning sitter jeg igjen med. Syns det bare var en veldig merkelig "artikkel"..

Gjest Isoman
Skrevet

Is hver dag i denne varmen unner jeg unga.Flere is i helgene om det er bra vær og i ferier blir det sikkert 3 is om dagen om været er strålende :is:

Jeg eter is selv så da blir det dumt å gjemme det bort så unga ikke får-

Skrevet

Jag tyckte det var en väldigt bra artikel jag.

Det är så många tillfällen som är speciella och som måste markeras med sötsaker, läsk, och glass. Födelsedagar i barnehagen, hos bekanta, när någon är på besök, när det är fredag/lördag, när vi är på butiken eller på bytur.

Det blir mycket extra socker, tomma kalorier som ger snabb energi men så gott som ingen näring till små (eller stora) kroppar som växer.

Man kan njuta av solen ändå.

Gjest Gjest
Skrevet

Det är så många tillfällen som är speciella och som måste markeras med sötsaker, läsk, och glass. Födelsedagar i barnehagen, hos bekanta, när någon är på besök, när det är fredag/lördag, när vi är på butiken eller på bytur.

Det blir mycket extra socker, tomma kalorier som ger snabb energi men så gott som ingen näring till små (eller stora) kroppar som växer.

De fleste reagerte vel på at hun uttrykte det som et nederlag å ha gitt barnet sitt en is på en varm lørdag... Isen er forøvrig ikke ment som næring, men som noe godt og kaldt i tillegg til sunn mat.

Gjest Miss Cutie
Skrevet

Noe ekstra i perioder skader ingen. Syns artikkel-damen var veldig hysterisk. Nesten sykelig slik hun beskrev hverdagen.

Skrevet

Sånn vil ikke jeg bli! Ikke er jeg det nå heller. Ungene får spise is, nesten så mye de vil, om sommeren. Det er varmt, man trenger nedkjøling og is er perfekt da. :is:

Gjest Caramba ikke innlogget
Skrevet

Jeg kommer ikke til å servere is hver eneste dag. Ungene får i seg alt for mye søtsaker i dag. Is og brus er blitt hverdagsmat og det er feil. Jeg synes artikkelen var veldig bra og er enig. Man kan gi dem melon, jordbær, isvann, ferskpresset juice osv osv. Det fikk vi masse når vi var små.

Skrevet

Kanskje hun lider av sukkermangel og klikker snart?

Jeg synes ihvertfall det var en ganske så hysterisk artikkel. Fint at jenta henns vet at lørdag er godteridag, men at hun ikke kan få en liten saftis engang når det er så varmt uten at moren tar det som et stort personlig nederlag, ja det er helt sprøtt.

Gjest Silmarill - utlogga nå :-)
Skrevet

Men det er deilig med en is en gang i blandt mener nå jeg, særlig når det er varmt som nå.

I denne varmen som har vært nå er det viktig å gi barna salt også, så da bruker jeg å gi saltpastiller og litt salt kjeks evt. potetgull når jeg er sammen med tantebarna mine - og det samme med sønnen min da han var liten.

Forøvrig mener jeg artikkelen var hysterisk.

Skrevet

Vel, jeg reagerte litt på denne setningen:"På McDonalds har vi av og til drukket brus."

Jaha? Så man kan meske i feite burgere og dryppende pommes frites, men brus går ikke an?

Hm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...