Gå til innhold

Sinker i trafikken!


Wonders

Anbefalte innlegg

Du kan ikke akkurat beskyldes for å "hindre annen trafikk" dersom de som irriteres av deg kjører for fort. Da er det jo 100% deres egen skyld at de blir hindret.

Det å kjøre sakte i seg selv er heller ikke å hindre annen trafikk. Det er fullstendig lov å kjøre sakte så lenge man viser hennsyn osv. Desstuen er det noe helt annet enn å kjøre 75 i 80-sona det snakkes om når det gjelder å kjøre så sakte at man evt hindrer annen trafikk.

politiet har gått ut med denne infoen. I og med at de bøtlegger og bestemmer har du et problem om du mener noe annet.

Man skla ikke bremse NOE trafikk i venstre fil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Man skla ikke bremse NOE trafikk i venstre fil.

Nei, det skal man selvfølgelig ikke..

Men du presiserte ikke at du kun snakket om flere felts veier. Du fikk det til å høres ut som det er feil å hindre noen i å kjøre så fort de vil på vanlige enfelts veier. Og det er i så fall helt feil.

Jeg har heller ikke hørt at folk har blitt bøtelagt for å kjøre for sakte, bare tilsnakket. Og det er stor forskjell. Bøter brukes vanligvis på alvorligere ting, som f.eks å kjøre for fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det skal man selvfølgelig ikke..

Men du presiserte ikke at du kun snakket om flere felts veier. Du fikk det til å høres ut som det er feil å hindre noen i å kjøre så fort de vil på vanlige enfelts veier. Og det er i så fall helt feil.

Jeg har heller ikke hørt at folk har blitt bøtelagt for å kjøre for sakte, bare tilsnakket. Og det er stor forskjell. Bøter brukes vanligvis på alvorligere ting, som f.eks å kjøre for fort.

Jeg skrev og presiserte ordet forbikjøringsfil.

Jeg vet folk har blitt bøtelagt for å skape farlige situasjoner med å kjøre for sakte.

Det er heller ikke helt feil at man skal slippe trafikk/biler forbi seg om man opplever at noen vil forbi. Man skla ikke _hinde_ annen trafikk. Man er ikke politi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

sinker irriterer meg ikke.Jeg har god tid, selv når jeg har dårlig tid:)

Det viktigste er å komme frem i livet. Det som irriterer meg er aggressive bilister som overvurderer seg selv. Jeg har en slik mann. Han ligger alltid over fartsgrensen, han kjører alltid i venstre felt og han "glemmer" blinklys i rundkjøringer og han holder ikke avstand.

Han er teknisk sett en racer på bilkjøring, men det driter jeg i. Synes det er enormt irriterende at han må kjøre så aggressivt.

Selv om han mener han har full kontroll så er det ikke sikkert at alle rundt han har det. Kjører han aggressivt og noe skjer så er det stor sjanse for at det smeller skikkelig.

Når han har ungene i bilen så vil jeg at han holder 80, ikke 105.

Men dette gjelder ikke bare han. Hører på naboer rundt meg diskutere bil og fart og det er sååååå tøft å kjøre fort, de skal _hvert fall_ ikke holde fartsgrensen og de virker totalt hjernedøde!!

Jeg fatter ikke hvordan noen mener at trafikkregler gjelder for alle andre enn dem selv. Selv her i gaten hvor det er mange barn, så kjører de som noen tullinger.

Dette er voksen mennesker på 25-50. utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Man skla ikke _hinde_ annen trafikk.

På samme nivå som at man skal ikke kjøre for fort. Man har ikke rett til å drepe ;)

Og det å f.eks kjøre 75 i 80 sonen kommer på ingen måte under det å "hindre annen trafikk"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg mest er bilister som kjører fort i forbikjøringsfeltet og de som plutselig kjører så fort i høyrefila at det er vanskelig å komme forbi i forbikjøringsfeltet, og når feltet snevres inn igjen så kjører de plustelig sakte...

Det slår aldri feil... og jeg innrømmer at jeg kjører fort på motorveien, og jeg kjører forbi der det er forsvarlig hvis de foran meg kjører for sakte - og jeg blir sur når disse "sinkene" plutselig kjører fort når det kommer et felt jeg kan kjøre forbi, så jeg ikke rekker å komme forbi - og når det er for seint å kjøre forbi så senker de farta drastisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På samme nivå som at man skal ikke kjøre for fort. Man har ikke rett til å drepe ;)

Og det å f.eks kjøre 75 i 80 sonen kommer på ingen måte under det å "hindre annen trafikk"!

Man dreper ikke med å kjøre for fort. Politiet har frontet det jeg sa, så ...

man hindrer trafikken i å kjøre i 80 om man ligger der i venstre fil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek
Det som irriterer meg mest er bilister som kjører fort i forbikjøringsfeltet og de som plutselig kjører så fort i høyrefila at det er vanskelig å komme forbi i forbikjøringsfeltet, og når feltet snevres inn igjen så kjører de plustelig sakte...

Det slår aldri feil... og jeg innrømmer at jeg kjører fort på motorveien, og jeg kjører forbi der det er forsvarlig hvis de foran meg kjører for sakte - og jeg blir sur når disse "sinkene" plutselig kjører fort når det kommer et felt jeg kan kjøre forbi, så jeg ikke rekker å komme forbi - og når det er for seint å kjøre forbi så senker de farta drastisk...

Den er jeg enig i å!

Det er også mange som skaper farlige situasjoner på slikt.

Vi kjørte på vei med en fil i hver retning. Sambo skulle kjøre forbi for bilen foran kjørte veldig sakte i lang tid. Så når det endelig kom en lang fin strekning så kjørte han ut og rett før han skulle svinge inn tråkker den andre bilen på gassen så sambo må bare legge seg inn bak han igjen for veien er snart slutt og bilen kjørte rett ved siden av oss. For en idiot sier jeg bare! Når vi var bak igjen kjører han sakte igjen. :slåss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Man dreper ikke med å kjøre for fort.

??!! Unnskyld meg!? Klart at råkjøring dreper.

Men ditt poeng var at det var ulovlig å hindre trafikken i venstre fil. Det er nå greit. Men ta da også inn over deg at det definitivt er ulovlig å kjøre for fort OVER ALT!

Så om du føler du blir hindret av noen når du kjører for fort, så bør du kanskje se på hva du selv gjør som er ulovlig før du begynner å klage over hva andre måtte gjøre for noe ulovlig. Synes du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

??!! Unnskyld meg!? Klart at råkjøring dreper.

Men ditt poeng var at det var ulovlig å hindre trafikken i venstre fil. Det er nå greit. Men ta da også inn over deg at det definitivt er ulovlig å kjøre for fort OVER ALT!

Så om du føler du blir hindret av noen når du kjører for fort, så bør du kanskje se på hva du selv gjør som er ulovlig før du begynner å klage over hva andre måtte gjøre for noe ulovlig. Synes du ikke?

JEG kjører ikke for fort. MEN jeg poengterer at du ikke har lov til å sinke trafikk; selv om du mener de kjører for fort.

Det er forøvrig ikke de som kjører litt for fort som står bak alle ulykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Det VAR slik ja.

Men jeg tror ikke det er slik nå.

Mange nyere biler har liten eller ingen feil i speedometervisningen.

(har selv en bil uten feilvisning)

Min viser for lite den...

Ellers genial tråd. Ingen er mer selvrettferdige enn sjåfører som MÅ ligge rett under fartsgrensen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Jeg har kjørt fra østlandet til vestlandet og tilbake nå i løpet av få dager. Og gurimalla så mye rar kjøring det er på veiene i Norge.

Jeg synes egentlig det er rart det ikke er flere ulykker enn det er jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(....)Så klart skal man kjøre etter forholdene, men når forholdene tilsier det skal man ikke ligge under fartsgrensen heller...

Da blir man litt lettere oppgitt ja....

Så jeg tenker mitt om "mann med hatt", sjekker at det ikke kommer noen bil i møte (eller en utålmodig sjel bak meg) og kjører forbiiiiiii sinker'n uten noe mer om og men (og ergrelse) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det mest skremmende jeg vet om er sjåfører som åpenbart ikke kjenner trafikkreglene. Bl.a. de som her gir uttrykk for at de ikke vet at skiltene viser maksimalt tillatte hastighet til en hver tid og at man som sjåfør alltid er ansvarlig for å tilpasse farten etter forholdene. Er det f.eks. såpeglatt og man vet at dekkene synger på siste verset man ikke kjøre i 60 i selv om det siste skiltet viste at høyeste tillatte hastighet er 60 km/t og han som ligger bak har en flunkende ny 4WD med nye piggdekk og usedvanlig godt veigrep. Man plikter dessuten å kunne stoppe før en hver påregnelig hindring...

Det er ikke straffbart å irritere andre, men det er straffbart å la seg irritere og å kjøre for fort og eller f.eks. slå når man blir forbannet. Skal man f.eks. ha rett til å irritere seg over "egoistiske" bønder som kjører traktor på riksveien mellom jordene sine eller til kornsiloen om høsten og dermed kunne foreta farlige forbikjøringer? De ferdes godt under fartsgrensen, men de har rett til å ferdes der og dermed kan man bare glemme å irritere seg. Slik er verden og slik bør den sannsynligvis være!

Og hva med meg? Jeg ser bare på ett øye, men likevel mer enn godt nok til å lovlig kjøre bil uten briller. Problemet mitt er å beregne avstand siden jeg ikke har to øyne som automatisk kan vurdere det. Jeg bruker vel derfor litt mer tid enn andre på å beregne om jeg trygt kan kjøre forbi en traktor eller et annet saktegående kjøretøy og det irriterer åpenbart ofte de bak. Burde jeg da vært fratatt førerkortet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Men man plikter også å ha en bil som er i forsvarlig stand. Om man har dekk som synger på siste verset burde man ikke vært på veien i det hele tatt mener jeg. Og i hvert fall ikke på veier med fartsgrense på 80, 90 eller 100...

Og når man vet at man ligger i lavere fart enn det som er tillatt hva er da galt med å kikke i speilen og kjøre inn på en busslomme for å slippe forbi andre? Det er da ikke bare trege traktorer og skurtreskere som skal ta hensyn? De er jo gjerne blant de flinkeste de, nettopp fordi de er obs på at de er til hinder i trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg skikkelig det er de som ligger å kjører i 70 km/t i 80-90 sonen, men når de kommer til tofeltsveg så er de opp i 100 med èn gang. Da har jeg ligget bak lenge og bare ventet på at jeg skal komme til tofelten så jeg kan kjøre forbi, men da kan jeg naturligvis ikke kjøre forbi alikevel, så når vi da kommer til toppen av bakken og tofelten snevrer seg inn igjen, ja DA glemmer de gasspedalen og legger seg i 70 igjen :kjempesinna: :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg irriterer meg også over de som ligger under fartsgrensen, særlig hvis de gjør det i venstre felt. Kjører ofte langs Ring 3 rundt Oslo, og der er det mye rar kjøring. Det skumleste jeg har opplevd var å ligge i god fart i venstre felt på en dag med litt dårlig føre, og få en trailer som lå ca 2 meter bak meg og ga meg flomlysene. Hallo? Jeg kjører allerede raskere enn det som er lov, og det ligger tett med biler i høyre felt, og du, med din 10 tonns bil, legger deg så tett? Klarte ikke ta nummeret på bilen, bare hengeren, men hadde veldig lyst å ringe Solo og fortelle hva jeg syntes om sjåførene.

Politiet stopper de som kjører for sakte på trafikerte veier når det er utfartsdager. De gjør det for at sinkene ikke skal provosere fram farlig kjøring, selv om de muligens har retten til å kjøre i 60 km /t på motorvei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg skikkelig det er de som ligger å kjører i 70 km/t i 80-90 sonen, men når de kommer til tofeltsveg så er de opp i 100 med èn gang. Da har jeg ligget bak lenge og bare ventet på at jeg skal komme til tofelten så jeg kan kjøre forbi, men da kan jeg naturligvis ikke kjøre forbi alikevel, så når vi da kommer til toppen av bakken og tofelten snevrer seg inn igjen, ja DA glemmer de gasspedalen og legger seg i 70 igjen :kjempesinna: :kjempesinna:

Ja :frustrert: , og de som ligger jevnt, f.eks i 60km/t. Både i 70/80 sonen, men også 50 sonen. Begge deler er trafikkfarglig - på hver sin måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 år senere...
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dytt

Anonymkode: afbdc...968

Tråden har vært død i over 8år.....har du ikke noe anna å finne på?

Anonymkode: 23fed...bb7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...