wicci Skrevet 9. juni 2007 #41 Skrevet 9. juni 2007 Så et tv-program hvor de plasserte en 5-åring på gaten alene for å se hva folk gjorde. Jeg husker ikke de eksakte tallene, men 90% av kvinnene stoppet. INGEN menn stoppet.
gaja Skrevet 9. juni 2007 #42 Skrevet 9. juni 2007 Fikk du ikke med deg grunnen til at ingen menn stoppet? Hvis en mann tar kontakt med en liten gutt på gata tenker folk pedofil med en gang. Mener jeg så et tilsvarende program en gang, der var det flere av mennene som tok kontakt med kvinner for å få dem til å ta seg av barnet.
Gjest Miss Cutie Skrevet 9. juni 2007 #43 Skrevet 9. juni 2007 (endret) Fikk du ikke med deg grunnen til at ingen menn stoppet? Hvis en mann tar kontakt med en liten gutt på gata tenker folk pedofil med en gang. Mener jeg så et tilsvarende program en gang, der var det flere av mennene som tok kontakt med kvinner for å få dem til å ta seg av barnet. Virkelig? Men her lo og fleipet mannen til TS og kjørte videre. Syns det virker helt merkelig å gjøre noe sånt. Det virker på meg at mannen hennes ikke skjønner realiteten eller alvoret i det hele tatt. Og TS, du burde virkelig snakke med han. Jeg vet at min mann hadde ALDRI tenkt "tenk om jeg virker som pedofil" om han hadde hjulpet et barn. Seriøst, det skal vel litt mere til enn det? Endret 9. juni 2007 av Miss Cutie
Kykkelikokos Skrevet 10. juni 2007 #44 Skrevet 10. juni 2007 Trådstarter er sikkert i stand til å avgjøre selv om hun bør snakke med mannen sin.
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2007 #45 Skrevet 10. juni 2007 Jeg hadde stoppet, og jeg er sikker på at samboern min ville gjort det samme, han er mer oppmerksom og omsorgsfull ovenfor fremmede enn jeg er. Det er jo snakk om et lite barn - så ja, jeg er helt sikker på at jeg ville stoppet i den situasjonen. Jeg kan nok feige ut om det er voksne fortvilte mennesker, det skal jeg innrømme..
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 10. juni 2007 #46 Skrevet 10. juni 2007 Trådstarter er sikkert i stand til å avgjøre selv om hun bør snakke med mannen sin. Takk
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2007 #47 Skrevet 10. juni 2007 Jeg er veldig glad for at de fleste i tråden her sier at de ville stoppet for å hjelpe noen som tydelig trengte hjelp. Jeg synes det er trist at det ser ut til at folk bryr seg om sine medmennesker i stadig mindre grad; det er ikke en sånn verden jeg vil leve i. Hadde det vært en av mine nærmeste som hadde trengt hjelp hadde jeg vært evig takknemlig om noen hadde stoppet for å hjelpe dem, derfor stopper jeg alltid om jeg ser småbarn som er alene eller noen som ligger på bakken.
Gjest Gjest_Mina_* Skrevet 10. juni 2007 #48 Skrevet 10. juni 2007 Jeg hadde stoppet. Har jeg sagt at jeg kjenner dere? Først skriver du et innlegg der du klager på at han kjørte videre, men med en gang han blir kritisert for valget sitt så tar du han i forsvar. Helt greit, men som jeg sa ville ejg vurdert om en slik mann var et farsemne, for i mine øyne var det utrolig kaldt gjort av han. Og jeg begynner faktisk å lure på om du egentlig var så sinne på han, eller om du bare later som du var sinna her inne. Høres ikke mye sinna ut nå i allefall. Og ja jeg dømmer mennesker som er så kalde som det der Stakkars mannen din Piper.Går du virkelig å er langsint hver gang mannen din har feilbedømt en situasjon? Pia var sint der og da, mannen hennes angrer og de er venner. Hvorfor skal hun fortsatt være sint på mannen sin flere dager etter hendelsen?
Kykkelikokos Skrevet 10. juni 2007 #49 Skrevet 10. juni 2007 Jeg er veldig glad for at de fleste i tråden her sier at de ville stoppet for å hjelpe noen som tydelig trengte hjelp. Jeg synes det er trist at det ser ut til at folk bryr seg om sine medmennesker i stadig mindre grad; det er ikke en sånn verden jeg vil leve i. Hadde det vært en av mine nærmeste som hadde trengt hjelp hadde jeg vært evig takknemlig om noen hadde stoppet for å hjelpe dem, derfor stopper jeg alltid om jeg ser småbarn som er alene eller noen som ligger på bakken. Problemet er ofte at man ikke er hundre prosent sikker på om barnet/personen trenger hjelp. Jeg tror det er mange av de som går forbi som er usikre på situasjonen og som Pias mann - angrer i etterkant. Det er ikke alltid like lett å bedømme situasjonen før det er for sent. Forhåpentligvis gikk alt bra med barnet
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2007 #50 Skrevet 10. juni 2007 Problemet er ofte at man ikke er hundre prosent sikker på om barnet/personen trenger hjelp. Jeg tror det er mange av de som går forbi som er usikre på situasjonen og som Pias mann - angrer i etterkant. Det er ikke alltid like lett å bedømme situasjonen før det er for sent. Forhåpentligvis gikk alt bra med barnet Men da går det fint an å stoppe og spørre om hvor mamma er eller om det går bra, og vurdere ut fra svaret hva man skal gjøre videre. Bedre å få et negativt svar enn å bare gå videre, for å å se personen i avisa dagen etterpå.
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2007 #52 Skrevet 10. juni 2007 Jeg hadde nok ikke stoppet, nei. Hvorfor ikke?
miow Skrevet 10. juni 2007 #53 Skrevet 10. juni 2007 Jeg hadde helt klart stoppet. En liknende ting jeg har opplevd er med mora til ei veninne. Vi var riktig nok 16/17 år men gikk alene hjem på bygda midt på natta. Plutselig ser vi at mora til veninna mi kommer kjørende, og tenker at vi heldigvis slipper å gå hele veien (det var kaldt og MØRKT). Men neida, mamman plukka bare opp veninna mi og lot meg bli igjen alene...
Gjest Frk Åberg Skrevet 10. juni 2007 #54 Skrevet 10. juni 2007 Ser for meg at jeg hadde stoppet. Men det jeg lurer på, er hvorfor ikke TS kunne ha tvunget mannen til å stoppe. Vet ikke hvem av dere som kjørte, men selv om samboeren min hadde sittet bak rattet, så hadde jeg nok overtalt ham til å stoppe om jeg var bestemt nok i min sak.
Gjest Mayamor Skrevet 10. juni 2007 #55 Skrevet 10. juni 2007 Jeg hadde stoppet og om en dag et av mine barn skulle trenge hjelp, håper jeg at et medmenneske gidder å stoppe opp.
Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 10. juni 2007 #56 Skrevet 10. juni 2007 Jeg hadde nok ikke stoppet, nei. Neivel så hadde ikke du stoppet.Men hvorfor ville du ikke ha gjort det? Ville du heller ha lest om en kanskje ulykke dagen etter om dette barnet? Eller er du redd for at barnet ville ha slått deg ned? Du ville ikke ha stoppet fordi du hva da............................................?
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2007 #57 Skrevet 10. juni 2007 Ser for meg at jeg hadde stoppet. Men det jeg lurer på, er hvorfor ikke TS kunne ha tvunget mannen til å stoppe. Vet ikke hvem av dere som kjørte, men selv om samboeren min hadde sittet bak rattet, så hadde jeg nok overtalt ham til å stoppe om jeg var bestemt nok i min sak. Du vet vel svært lite om mannen hennes, og hva hun sa til at han ikke stoppet.
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2007 #59 Skrevet 10. juni 2007 Du vet vel svært lite om mannen hennes, og hva hun sa til at han ikke stoppet. Tror du mener hva hun sa da han ikke stoppet!Er enig med deg.
Gjest Eugene Onegin Skrevet 10. juni 2007 #60 Skrevet 10. juni 2007 jeg stopper ikke for andre mennesker
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå