Gå til innhold

Kvinner som tjener over 400 000 i året


Gjest Gjest_Vinga_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan bli lektor. De tjener over 400.000.

Innlegget du svarer er 6 år gammelt. ;) Gammel tråd.

Anonymous poster hash: 65e90...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Jeg kan jo fortelle litt kort om min historie. Gjerne det kan inspirere til å få jenter til å ikke være redd for å gå realfagveien.

Jeg kan jo åpne med å fortelle at jeg akkurat har fått et tilbud om 495 000 kr i årslånn. Jeg er nytudannet sivilingeniør og dette er min startlønn.

For bare seks år gikk jeg på videregående og studerte hudpleie. Etter kort tid fant jeg ut at dette ikke var noe for meg. Jeg bestemte meg for å ta en helomvending og prøve noe helt nytt. Problemet var at jeg ikke hadde studiekompetanse og ikke lært matte siden ungdomsskolen.

Det var ingen problem å bli ingeniør likevel.

Etter to år på videregående flyttet jeg til porsgrunn på Høgskolen i Telemark. Der brukte jeg ett år på forkurs for å ta opp matte, kjemi og liknende.

Etter ett år på høyskolen kunne jeg søke hvilken som helst ingenør-disiplin. Av en eller annen tilfeldig grunn ble det maskin.

Jeg tok bachelor i maskin (3 år) og fant ut at jeg hadde det så kjekt som student at jeg kunne like så godt ta en mastergrad (2 år til).

Jeg har nå gått seks år totalt på høyere utdanning:

- 1 år - Forkurs til ingeniør

- 3 år - Maskin

- 2 år - Mastergrad i maskin

Jeg har fortsatt ingen studiekompetanse, og hadde ingen mattefag på videregående.

Jeg har hatt det veldig kjekt når jeg har jobbet som ingeniør om sommeren på flere forskjellige bedrifter. Det å være ingeniør kan være kun kontorjobb og det kan være så mye mer. Det er noe man kan bestemme selv om man vet hva man vil.

Jeg vil også nevne at jeg jobbet offshore i sommer som boreingeniør. I juli tjente jeg mer enn 100 000 kr. Jeg har aldri tjent så mye før på bare en måned!

Jenter, ikke vær redd for å gå ingeniør. Det er et flott yrke med spennende oppgaver!

Er det noen som lurer på noe med dette, så bare spør meg. Jeg vil gjerne hjelpe å motivere og inspirere flere jenter til å gå ingeniør. :-)

Syntes du matte og fysikk var tunge fag? Måtte du jobbe hardt?

Anonymous poster hash: ba6a7...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner sykepleiere som tjener over 400 000 i året,

og jeg kjenner lærere som tjener over 400 000 i året.

Har en venninne som er lærer i språk på vgs, så om du liker å undervise er jo dette noe for deg.

Eller hva med fysioterapeut eller ergoterapeut? De tjener jo også over 400 000 i året.



Anonymous poster hash: e8a79...ea3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Siv ing med noen års erfaring, tjener 720 tusen i året. Begynnerlønn for en nyutdannet Siv ing et ca 500 000 kr pluss bonus der jeg jobber, ca 525 000 kr.

Anonymous poster hash: fd9af...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, jeg er altså sosionom, og har noen videreutdanninger. Jobber i det offentlige og tjener 493 000,- i året, så det er ikke en umulighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel skjedd endel med lønnsforholdene etter at denne tråden ble startet for over seks år siden.... De fleste kvinner jeg kjenner som jobber full stiliing og har høyere utdanning, tjener mer enn det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helseutdannet og runder 400 000 om et par år. Har riktignok en del ansinnitet og har videreutdanning. Med en mastergrad hadde jeg allerede vært over 400 000. Så er ikke alltid at de lavtlønte yrkene er fullt så lavlønte som de har rykte på seg for å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er førskolelærer og tjener mer enn 400 000. Det er bare en myte at førskolelærer er en møkka-jobb, det kommer helt an på stilling, privat/offentlig og hvor i landet du jobber. Jeg er pedleder i privat barnehage i Gamle Oslo bydel.



Anonymous poster hash: ca86b...5fb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nyutdannet lektor, tjener 460 000 (inkl kontaktlærertillegg).



Anonymous poster hash: 153bb...b39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sivilingeniør med dr. grad og mer enn 10 års erfaring. 700 000 i året. Privat sektor, fagansvar. Ikke personalansvar.

Anonymous poster hash: e182a...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har master i humanistiske fag og jobber i kommunal sektor. Har 460 000 i årslønn.



Anonymous poster hash: f6999...256
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sats på en jobb offshore.. masse fritid og god lønn!! Men du må tåle å være borte fra hjem og familie i to uker i slengen..men så får du jo 3-4 uker hjemme..

skriver under på denne. Å jobbe i oljen gir vanvittig høy lønn i forhold til utdannelse. Onkelen min begynte der nesten med bare Vgs og tjener mye bedre enn samboeren som er advokat ellerno og har hatt en lang utdannelse. Urettferdig, men slik er det. Og som sagt over, da må du ofre det å være borte fra hjem i 2 uker i strekk, mens du bor på plattformen. Men i og med at du bryr deg mest om penger, så skulle vel ikke det være noe problem for deg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki

Ser tråen startet i 2007....

Svarer på hva jeg har i dag.

Jeg har snart 400 og jobber i kommunen. Jeg har jobbet i 6 år og er 33 år.

- Og jobber med noe helt annet enn utdanningen min. At man har lite fravær, sosiale antenner og pågangsmot er like viktig.

Mine venninder jobber privat og har vært over 400 lenge. Ingen av de har høyere utdannelse heller.

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trenger ikke bra utdannelse, jeg er lagermedarbeider og får 470 000 i året, for å sitte å kjøre truck hele dagen, ha ha ha.



Anonymous poster hash: af3a4...d85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har master i humanistiske fag og jobber i kommunal sektor. Har 460 000 i årslønn.

Anonymous poster hash: f6999...256

Hvor gammel er du? Og hvor lang ansinitet har du? Synes ikke dette er mye for en master asså. Du bør gå opp ganske mye i året...

Her er tabell for Lønn Oslo Kommune

1236036_10153241355200285_1096517148_n.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har master fra 2010 og jobber i staten. Tjener 440 000. Ikke veldig bra, men regner med å gå opp mye neste år. Ikke en uvanlig lønn for statlige ansatte heller.



Anonymous poster hash: 2a544...1ec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ferdig utdannet vernepleier nå i vår og har fått jobb i kommunen. Har fastlønn på 420.700,- pluss tillegg (turnus) så jeg lander på rundt 460.000,- til 480.000,- . Jeg har fått godkjent lønnsansiennitet fra 1992.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...